Stranica 22 od 30

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:27
od Филиповић
Ventus napisao:
Филиповић napisao: Не заборавите и да 10.000 породица живи од те фабрике, са најавом да ће још 5.000 живети од ње (Железара Смедерево).
Dobiti 10000 eura po radniku - biti oslobodjen placanja poreza - dobiti zemljiste i ko zna sta jos ,pa sa ovakvim podsticajima 85 % nasih preduzetnika bi ostvarivalo slicne rezultate ...
Sta je sa ostalim fabrikama ? Trenutna subvencija za samozaposljavanje je 1500 eura,a sto onda i tim ljudima ne omoguce dobijanje 10000eura + neplacanje poreza etc...
Видим, сви наши "предузетници" који су узели кредите од РБВ и Агробанке су направили фабрике за 10.000 људи...

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:29
od bane valjevo
Visina subvencije po zaposlenom radniku od 10 000 evra je samo ako je investicija veća od 50 miliona evra. Nebitno da li je to Fiat ili bilo koja druga kompanija.

A koliko vidim čak i sa ovakvim subvencijama, poklonjenom zemljištu, poreskim olakšicama i sa svim tim što si nabrojao svi se bukvalno utrkuju da otvore nove proizvodne pogone baš u Srbiji... :kuku:

EDIT Filipović je rekao ostatak...

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:37
od perfiko
Ja ne znam koja je proizvodna cena bilo kog automobila. Ako ću subvencijom pri kupovini proći jeftinije, ja treba da se bunim zbog toga?
Ne znam šta ste svi koji ste protivnici subvencije po struci, ali subvencije se uvek koriste u cilju ili povećanja izvoza ili smanjenja uvoza, pa s toga ne vidim šte je sporno . To isto rade i Nemci i Francuzi. Nema peugeota u Nemačkoj policiji i nema VW-a u FR policiji. I to nije sporno.
Uvek je lako naći nešto za što je pre potrebno dati pare (ljudski život naravno), ali isto tako dok jedna država ne digne proizvodnju (pa se nadam da Fiat neće biti jedina subvencija), uvek će biti takvih dilema. Ta bi dilema postojala i bez ove subvencije pa ne vidim čemu i navoditi takav primer.
Činjenica je da se od nečega mora početi. Možda to nije morao biti Fiat, možda je pogrešna odluka da Srbija pokuša preko njega da popravi svoj izvozni bilans. Ko će to sa sigurnošću reći ? Ja? Neko drugi? Ko je ovde "Gospodar pasulja"?
A mogu li ja jedno pitanje za protivnike subvencije: Jeste li vi samo protiv ove subvencije ili protiv svih subvencija?

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:40
od Laki021
Jos jedna stvar, osvestite se, slobodno trziste ne postoji. Mozemo samo da ispadnemo majmuni ako insistiramo da igramo posteno i po pravilima

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:41
od NexT
perfiko napisao: Nema peugeota u Nemačkoj policiji
Slika

:mrgreen:

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:44
od Филиповић
Фотомонтажа! :rofl:

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:45
od nidza
Negde sam pročitao da ni dinara iz budžeta ne ide za tu subvenciju, nego da je to subvencija iz samog Fiata.

Meni sve to liči na čist marketing, tj da nikakve subvencije ni nema, nego su klepili neke izmišljene cene, a prodaju auto koliko stvarno vredi kada se ukalkulišu svi troškovi. Zato verovatno neće biti ni packi iz Brisela.

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:46
od perfiko
@ Next
Nađi neke koji nisu rashodovani. :mrgreen:

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 14:49
od Floyd
nidza napisao:Negde sam pročitao da ni dinara iz budžeta ne ide za tu subvenciju, nego da je to subvencija iz samog Fiata.
Naravno da ide iz budzeta...ima o tome i na sajtu vlade.
Posle su krenuli da se vade da kao ne placaju oni nego Fiat.

Sto se Ceske tice, oficijelna cena tamo je ista kao u SRB ali imaju neke akcije.
Na zapadu je 500L osetno skuplji, pa i u Italiji...u CH je pocetna cena za taj Pop (koji ima manje opreme od Nacionale) 17200e ;)

A 500L bih ja licno po ovoj ceni vrlo rado uzeo.
Auto je bas prostran i veoma lepo uradjen.

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 15:09
od MilisaV
pa jel postoji mogućnost da ga ti kao fizičko lice kupiš u uvezeš u ch?

Re: Одг: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 15:14
od crni
Filipovicu, sta se przis,samo sam se zezao
Moderacija, jer bas moramo i ovde da citamo politicke pamflete dve grupacije?

Послато са LG-P990 користећи Тапаток 2

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 15:17
od Risto
Realno dzabe diskutujemo o tome da li je ovo opravdano ili ne... Ok, znam ja da je forum mjesto gdje se diskutuje ali mislim da mi kao vozaci i buduci kupci, novih ili polovnih automobila, trebamo da poguramo te uvoznike ali u nekim realnim zahtjevima od kojih cemo svi mi sutra imati koristi...

Ja da sam na mjestu uvoznika, ja bi uradio sledece, trazio bi od vlade da konacno usvoji onaj propis da se PDV placa samo na razliku u cijeni izmedju novog i polovnog vozila. To je ona prica tipa da ja sad imam auto od 5000 evra, dajem ga u racun, a kupujem nov od 10000+pdv. Tad ja placam PDV samo na iznos od 5000 evra i stedim kao kupac 1000 evrica. Mislim da se u citavoj prici uvoznika krije slican stav, a zamislite sad samo u teoriji da Vlada subvencionise kupovinu svih vozila, npr. dobijes subvenciju od 3000 evra za kupovinu onog SLS BlackSeries-a :mrgreen:

Realno jeste situacija da ova subvencija malo rusi trzisnu ekonomiju ali isto tako se subvencionisu odredjeni veliki poslodavci a ne subvencionisu mali, ko ih *ebe kad su mali i ne mogu da investiraju 50M evrica... Ima tih jos gomilu primjera, subvencije su prisutne svuda i to je sasvim normalno. Npr. kad je bila subvencija od 100000 rsd za ekoloske automobile, tada su uvoznici koji nisu imali ekoloske automobile trebali opet da protestuju?

Razumijem ja da ce sad ovaj 500L biti najprodavaniji auto a da sa druge strane taj auto bez subvencija ima jako slabu prodju na trzistu... Ali ovo nama kupcima donosi samo pogodnosti, sutra ce neko kupiti auto koji je jos 1000 evra jeftiniji zbog 500L, neko nece placati kamatu na svog Opela zbog 500L...

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 15:19
od Floyd
MilisaV napisao:pa jel postoji mogućnost da ga ti kao fizičko lice kupiš u uvezeš u ch?
Ma necu ja to da kupim jer mi ne treba takav tip auta...napisao sam cisto hipoteticki kao komentar na odlicnu cenu.

Inace postoji ta mogucnost ali verujem da nije jeftina posto se ne uvozi iz EU a pored toga i ne znam kako i da li u SRB funkcionise povrat PDV-a.

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 15:41
od sebekkg

Re: Subvencionisani Fiat 500L Nacionale

Poslato: 26 Mar 2013, 17:07
od dragvorl
Evo sta kaze strana stampa:

Fiat, Serbia said to agree deal to build cheaper 500L for domestic market


Read more: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dl ... z2Of9I5mrC
Follow us: @Automotive_News on Twitter | AutoNews on Facebook

BELGRADE (Reuters) -- Serbia and Fiat have agreed on a subsidy deal to produce a cheaper version of the 500L minicar for the domestic market, a newspaper reported.

Under the deal, the Serbian unit of Fiat, based in the central city of Kragujevac, will produce a version of 500L for 10,900 euros ($14,200) or about 3,000 euros less than its regular price, the Blic newspaper said on Monday, citing Finance Minister Mladjan Dinkic.

The factory, a 1 billion euro ($1.3 billion) joint venture 67 percent owned by Fiat and 33 percent by Serbia, will use a one-time government subsidy from the 2013 budget for 1,400 new hires this year and next to produce the cheaper model.

The Fiat 500L is a stretched variant of the Fiat 500 minicar. It is already produced in Serbia for export.

"Fiat has pledged to hire 1,400 new workers ... for that they will get subsidies of 10,000 euros per new worker and we have agreed that the company will use that money to produce a version of the 500L for the [Serbian] domestic market," Dinkic was quoted by Blic as saying.

The Finance Ministry was not immediately available to comment.

The Serbian government subsidizes direct foreign investments to help it emerge from recession and to combat unemployment, which currently stands at about 25 percent.

Last week, Dinkic said subsidies would be disbursed on the condition that Fiat secures local banks and leasing companies to offer five-year deals at 3 percent a year in euros, the preferred currency in the European Union candidate country.

Serbia expects a 25 percent rise in the value of its exports this year to around 11 billion euros ($14 billion) with the automotive industry accounting for about 20 percent of the total including production from the Fiat plant.

Earlier this month, Antonio Ferara, chief executive of Serbia's Fiat plant said the company plans to produce between 110,000 and 180,000 500Ls for the markets in Europe and the United States in 2013.

The factory last year produced about 30,000 500L models after manufacturing started in July. Ferara said the plant has increased its output rate since January.



Read more: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dl ... z2Of9DCrfP
Follow us: @Automotive_News on Twitter | AutoNews on Facebook