zuzazu napisao:
Ix, pojavio si se ovde 20. Jan i do sada imas 16 postova, svi u temi Vazduhoplovi i ni jedan strucan komentar o avionima, vec su svi na temu ugovora AS i Etihada. Vidim i da baratas medjunarodnim ugovorima aviokompanija i situacijom na aviotrzistu sto bi trebalo da znaci da si upucen u avijaciju.
Nekako mi se cini da predstavljas necijeg drvenog advokata jer u poslednjem pitanju koje sam postavio (namerno, jer ne mozes da das ni jedan razlozan odgovor) poceo si da odgovaras demagoski, bez argumenata. Cak sam te i uputio na ranije postove gde su forumasi sto kroz diskusiju, sto dokumentovano, izneli nelogicnosti saradnje ove dve kompanije.
Pojavio sam se nakon što sam naišao na forum i malo ispratio temu. Ne mogu da podesim dan svog registrovanja pet godina u prošlost niti da za sedam dana naštancujem hiljadu postova, doprinosim koliko doprinosim. Ne ostavljam stručne komentare o avionima jer nisam pilot niti avio inženjer, znam ponešto o komercijalnoj avijaciji i često letim pa eto, iz tog ugla iznosim svoje mišljenje. Ne radim za Etihad a Jat nisam koristio godinama. Eto, toliko o meni, a ti reci ako treba dalje da dokazujem da nisam plaćeni arapski advokat.
Što se tiče pitanja koje si postavio, dao sam ti argumentovan odgovor ali nekako mi se čini da ti toliko prezireš Arape, Etihad, Kondića ili šta/koga već, da svaki od tih argumenata potpuno izignorišeš i onda mi kontriraš nečim što ja uopšte nisam pominjao niti smo se oko toga sporili.
Kako to npr. izgleda? Tako što si mi taksativno nabrojao šta je sve Srbija platila u ovom poslovnom poduhvatu iako ja
nigde nisam napisao da je Etihad nešto platio. Pitao si kako je Etihad
pomogao našem prevozniku, ja sam rekao da je
pomogao preuzimanjem uprave i povlačenjem određenih poteza, nigde nisam rekao da su dali neke pare jer o tome nemam podatke. Ti imaš podatke da je sve platila Srbija i ja to ne sporim.
Šta sam ja naveo kao argumente:
- preuzeto upravljanje (oko toga smo se složili)
- obnova flote (nisam rekao da je Etihad platio obnovu već da je njihova uprava obnovila flotu, što je činjenica baš kao što je činjenica da sve prethodne uprave to nisu uradile a mogle su)
- obnavljanje ukinutih linija ("samo" to i ništa više, pa zašto prethodne uprave nisu obnavljale linije nego su ih jednu po jednu ukidale, ako smo tako prepametni i ne treba nam tamo neki Etihad?)
- otvaranje novih linija ("samo" Sofija, Varna i Bukurešt, pa zašto ih prethodne uprave nisu otvorile ako smo tako prepametni i ne treba nam tamo neki Etihad? Ili je možda mrski Arapi trebalo da u prva tri meseca otvore JFK, GIG, SIN i NRT kako bi dokazali da znaju nešto o ovom poslu?)
- nov brend (možda je najružniji na svetu ali je nov i uveden je; šta je sprečavalo prethodne uprave da rebrendiraju kompaniju ako smo tako prepametni i ne trebaju nam tamo neki Arapi koji su ganjali kamile po pustinjama dok smo mi jeli zlatnim kašikama?)
- nov proizvod (možda je preteran ali je nov i uveden je)
- drugačiji odnos kabinskog osoblja (ovo je tek nešto što je svaka prethodna uprava mogla da uradi sa malo ili nula troškova, ali naravno nikada nije)
To su bili moji argumenti. Nisam pričao o obuci pilota i stjuardesa, niti o uniformama, a još manje o smanjenju broja zaposlenih. To su tvoji argumenti.
Zašto su dva A319 u registru UAE, ne znam.
Broj putnika jeste porastao, s tim da Air Serbia ima prosečan LF od oko 55% a on je ostvaren odličnim punjenjima na nekim linijama i katastrofalnim punjenjima na nekim drugim. Taj procenat je za sada negde u rangu Jata i koliko se ja razumem u avio biznis, mora značajno da poraste kako bi poslovanje bilo održivo a kompanija profitabilna. Ali isto tako znam da se prosečno punjenje od 75% ne ostvaruje preko noći i da se do njega stiže uz puno truda i rada.
Sve ovo sam ja već napisao u 16 postova koje si ili čitao dijagonalno ili ih uopšte nisi čitao jer si spreman da mi na keca aplaudiraš ako odvalim da je cilj čitave ove arapske zavere da se šeici dočepaju milijardu dolara vrednih slotova u SAD, ali ako kažem nešto kontra te priče proglasićeš me za Etihadovog advokata. Nije mi doduše jasno zašto jer ja tebi nisam lepio bilo kakve etikete.
Poenta je, još jednom, vrlo jednostavna: za to što je na kraju došao tamo neki Etihad da Srbe uči avio biznisu, nije kriv ni Etihad ni Arapi nego su krivi pre svega Srbi. Oni su doterali Jat na 170 miliona evra duga, pet operativnih aviona i red letenja koji je, onako redukovan i osakaćen, svako malo doživljavao kompletan raspad kada jedan od tih preostalih aviona ispadne iz rotacije. Jat su dotle doveli ne Arapi, ne Kinezi, ne Liliputanci, nego Srbi koji su upravljali Jatom onako kako su upravljali.
Dokle je to još moglo tako? Dok ne nateramo dug na 200, 300, 500 miliona...? Milijardu? Verovatno bi tako i bilo ali sudbine klete, ponestalo para, država jedva pronalazi gde će da se zaduži za plate ćatama i policiji, kakav crni Jat...
Tako se došlo u poziciju "gasi ili daj bilo kome". I eto, dali su bilo kome. Da su ga likvidirali i tako sprečili da dinar više izađe iz našeg džepa u taj projekat, ko bi bio kriv za to što Jata više nema u bilo kakvom obliku? Da ne bi možda bio kriv Etihad?
Možda bi sve to ispalo mnogo bolje da političari nisu vezivali ruke stručnjacima iz Jata i terali ih da rade onako kako oni nisu hteli? Možda je tako, možda je Jat zaista prštao od genijalaca čije genijalne ideje nikada nisu zaživele zbog politike, ali to ne menja činjenicu da je bunar presušio i više se nije moglo dalje. Za šta, još jednom, nisu krivi Arapi.
I možda čitav projekat propadne, pa šta? Propao bi i ovako i onako, sada će barem neko nešto pokušati pa se možda iznenadimo.
Ne verujem političarima, ne volim tajne ugovore, ali stvarno nemam sluha za te polurasističke priče o zlim Arapima koji su došli da odnesu milijardu dolara vredno srpsko zlato koje je samo čekalo par poštenih i patriotski nastrojenih upravitelja pa da zasija punim sjajem.