Stranica 218 od 372

Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 01:07
od A170T
Stanje kocnica se menja od tehnickog do tehnickog. Jedne godine je sve ok, nakon par hiljada km sledece god kocnice ne postoje... Zavisi na koga od radnika naletim...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока




Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 02:57
od Grujic
Pa to je ok, sto vise vremena i predjenih km - kocnice su u losijem stanju.

Da se spontano poprave bilo bi vec do tehnickog.

Sent from my HTC U11 using Tapatalk


Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 12:57
od Skipper
Meni sad na tehničkom merili i neku ovalnost, kažu do 20 može, meni izmerili oko 5.

Sent from my S10e using Tapatalk Pro


Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 15:23
od OMP
A170T napisao: 16 Maj 2020, 01:07 Stanje kocnica se menja od tehnickog do tehnickog. Jedne godine je sve ok, nakon par hiljada km sledece god kocnice ne postoje... Zavisi na koga od radnika naletim...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
nisu tebi ocigledno ni ranije bile ok nego su te pustali, ako su ranije bile slabe ali ipak prolazile dovoljno je i tih par hiljada km da ih dodano oslabe da ne mozes da prodjes. Ne trazi problem u teh. pregledu nego u sebi sto nisi to sredjivao na vreme, cim si izjavio da nisi navikao na dobre kocnice mogu misliti sta si vozio do sada :)

Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 16:03
od A170T
Definitivno je da jesu oslabile zadnje kocnice, nemam predstavu da li je to ikada servisirano.
Ali postoji jedna stvar koja ume da pravi problem na tehnickim pregledima, a ona se zove peti kocioni cilindar. Ima dosta ljudi sa slicnim problemima, iako su kocnice servisirane.
Neki od gore pomenutih ljudi su te probleme resavali eliminisanjem tog kocionog cilindra. Sad ta procedura nije idealno resenje, ali je verovatno bolja od toga da uopste nemam zadnje kocnice.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 16:10
od Ikac
Ja znam da je domaći Punto iz KG zbog toga imao problem, za ostele marke i modele nisam čuo ništa slično...

Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 17:12
od ljubitelj
Taj tzv. peti cilindar je tehnika iz 60tih godina, dakle 50godina stara i baš mi je čudno da su je stavili u jedan Mercedes tog godišta. Ako jesu.

ABS i peti cilindar su medjusobno isključivi, tako da je to otišlo u muzej sa pojavom ABSa što se uglavno dešavalo od kraja 80tih.
Čuo sam i ja za Punta i nikada mi nije bilo jasno kako je Punto sklapan, tj gde su nalazili takve delove poput petog cilindra.
Jugo, 101. Lada itd su imali rešenje sa petim cilindrom, ali to su sve modeli iz 60tih po konstrukciji, iako su se pravili i u dvehiljaditim.

Ali koji god da je fabrički sistem kočnice treba da budu ispravne, ako auto ne upali i ostane u mestu ništa strašno ali ako ne ukoči problemi se gomilaju rapidno i budu obično žestokih posledica.

Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 17:14
od A170T
Da pojasnim malo kako sam dosao do toga da nisam navikao da vozim auto sa dobrim kocnicama.
Jednom prilikom sam provozao bratovog Punta nekih 5-6km, prilikom prvog kocenja sam nagazio na pedalu kocnice kao sto sam navikao na svom autu. Rezultat toga je da sam umalo udario glavom u volan auta. Kocnice na mom autu su dosta meke, "spongy brake pedal" je neka definicija toga.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока


Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 17:18
od Ralee

OMP napisao:
A170T napisao: 16 Maj 2020, 01:07 Stanje kocnica se menja od tehnickog do tehnickog. Jedne godine je sve ok, nakon par hiljada km sledece god kocnice ne postoje... Zavisi na koga od radnika naletim...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
nisu tebi ocigledno ni ranije bile ok nego su te pustali, ako su ranije bile slabe ali ipak prolazile dovoljno je i tih par hiljada km da ih dodano oslabe da ne mozes da prodjes. Ne trazi problem u teh. pregledu nego u sebi sto nisi to sredjivao na vreme, cim si izjavio da nisi navikao na dobre kocnice mogu misliti sta si vozio do sada :)
Upravo tako kao sto kaze omp. Verovatno su i tad na proslom teh pregledu ili ko zna kad vec bile za zamenu. Tehnicki pregledi inace uopste nisu rigorozni i uglavnom pustaju, a vracaju samo ono sto bas nije za ulicu.

Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 17:53
od Grujic
A170T napisao: 16 Maj 2020, 17:14 Da pojasnim malo kako sam dosao do toga da nisam navikao da vozim auto sa dobrim kocnicama.
Jednom prilikom sam provozao bratovog Punta nekih 5-6km, prilikom prvog kocenja sam nagazio na pedalu kocnice kao sto sam navikao na svom autu. Rezultat toga je da sam umalo udario glavom u volan auta. Kocnice na mom autu su dosta meke, "spongy brake pedal" je neka definicija toga.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Ne možeš tako da porediš, subjektivni osećaj koliko kočnica "grize" na dva potpuno različita auta nema nikakav značaj

Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 19:20
od A170T
Ralee napisao:
OMP napisao:
A170T napisao: 16 Maj 2020, 01:07 Stanje kocnica se menja od tehnickog do tehnickog. Jedne godine je sve ok, nakon par hiljada km sledece god kocnice ne postoje... Zavisi na koga od radnika naletim...

Послато са MI 9 помоћу Тапатока
nisu tebi ocigledno ni ranije bile ok nego su te pustali, ako su ranije bile slabe ali ipak prolazile dovoljno je i tih par hiljada km da ih dodano oslabe da ne mozes da prodjes. Ne trazi problem u teh. pregledu nego u sebi sto nisi to sredjivao na vreme, cim si izjavio da nisi navikao na dobre kocnice mogu misliti sta si vozio do sada :)
Upravo tako kao sto kaze omp. Verovatno su i tad na proslom teh pregledu ili ko zna kad vec bile za zamenu. Tehnicki pregledi inace uopste nisu rigorozni i uglavnom pustaju, a vracaju samo ono sto bas nije za ulicu.
Uglavnom u Ponedeljak idem kod svog mehanicara i imace odresene ruke da radi i menja sta treba i da vise nemam problema sa tim. Zadnje doboš kocnice su barem prosta i relativno jeftina "tehnologija", ne bi trebalo da bude nekih komplikacija.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока




Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 21:56
od Dare4x4
Ako su pozadi doboši, onda zamena kočionih cilindara vrlo verovatno rešava problem. Umeju strašno da zapeknu ako se auto vozi malo i bez jačih kočenja jer oni tada gotovo da i ne rade.

Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 22:09
od dragvorl
S obzirom na starost vozila pitanje sta je tu od obloga ostalo. Meni se na 10ak godina starom Cliu na cijim oblogama bilo jos mesa jedna od obloga dezintegrisala u voznji.

Re: Registracija vozila

Poslato: 16 Maj 2020, 22:40
od A170T
Dare4x4 napisao:Ako su pozadi doboši, onda zamena kočionih cilindara vrlo verovatno rešava problem. Umeju strašno da zapeknu ako se auto vozi malo i bez jačih kočenja jer oni tada gotovo da i ne rade.
Auto se vozi malo, generalno izbegavam da uopste kocim ako to nije neophodno, ubacim u nizu brzinu i vozam se lagano uz motorno kocenje. Jacih kocenja zbog takvog nacina voznje takoreci i nemam.

Послато са MI 9 помоћу Тапатока



Re: Registracija vozila

Poslato: 17 Maj 2020, 09:12
od ljubitelj
Kočnicama je potrebno povremeno jače kočenje a dobošima je i obavezno da bi se aktiviralo automatsko štelovanje zazora povremeno.

Takvim stilom vožnji ni nove kočnice neće dugo biti ispravne.

Osim samih kočnica treba obratiti pažnju i na kočione cevi /korozija, Mercedes/ i kočiona creva i na kraju zamena kočione tečnosti.

Ako se preskoči neka karika u kompletnom kočionom sistemu, džabe krečeno jer potencijalni rizik otkaza pri jakom panik kočenju ostaje.