Stranica 23 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 02 Maj 2012, 23:18
od pedja
Da li su piste Batajnica i Surcin pod istim uglom?

Cuo sam price da vojni piloti hvataju ILS sa Surcina, te da mogu po njemu da se navode, pomerajuci se za par km u stranu i tako bez problema mogu da ubodu pistu u Bataji po losem vremenu.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 00:44
od dragan
pa, tesko da neko moze u letu odokativno da leti bocno i paralelno sa pravcom surcina i da slete na bataju...pored toga ima tu jos falinki za tu ideju ( teoretski pitanje je da li ils uopste ima toliko siroko zracenje da ovaj surcinski moze da uhvati neko u pravcu batajnice ), mislim da su to manje vise lovacke price...
ils je jedan precizan sistem koji te vodi po sve tri ose u prostoru i navede da sletis na odredjenu tacku sa tolerancijom u metrima...ne moze se pomesati surcinski sa batajnickim ( mada se to ovde ni ne tvrdi ) jer rade na razlicitim frekvencijama...
ono sto se desavalo je da pri vizuelnom prilazu piloti koji nisu bas familijarni ( ruzan izraz, ne pada mi nesto drugo na pamet ) sa lokacijom i okolinom ovih aerodroma jednostavno zamene ova dva aerodroma ( iako batajnica ima 2 piste 2500 sa 45m a surcin jednu od 3000m sa 60m ako ne gresim ) i urade prilaz umesto surcina na batajnicu...

inace su piste pod istim uglom, tj iste orijentacije ( 12 i 30 ) na oba aerodroma, sto je i logicno jer su blizu i osobine lokaliteta koje ucestvuju u orijentaciji piste su slicne ( citaj isti pretezni vetrovi duvaju tokom godine na oba aerodroma )...
za navodjenje vojnih aviona do piste se koristi(o) gca - ground control approach radar koji je u poslednje vreme vise u kvaru nego sto puozdano radi, ali da ne duzim sad o tome...on je razlicit od ils-a u biti zbog toga sto postoji operater koji daje instrukcije vojnom pilotu kojima podesava njegov polozaj u prostoru, dok ils tako gledano deluje pasivno, tj samo isijava zracenje koje u avionu primaju i ravnaju se prema tome...
savremeni ils je u principu precizniji prilaz...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 06:46
od pedja
Pa i ja sam tipovao da je manje vise nemoguce, ali da ipak pitam :mrgreen:
Pricu sam cuo iz vise "izvora", kako od nekih koji rade u Bataji, tako i od nekih koji zavrsavaju to vazduhovplovstvo (ili kako se zove) na Masincu (a oni s uto verovatno culi od onih istih u BAtaji :kezo: ). A mozda ja bas nisam preneo najbolje.

Svakako: hvala :pivo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 07:14
od zuzazu
Pa, evo da cujes iz prve ruke, ako te zanima.

Batajnica LYBT rwy 12 L, ima svoj ILS frekvencije 108.9
Za sletanje na desnu pistu, ako je u upotrebi, 12 R, tzv. side step approach, moguce je koristiti ILS 12 L.


Beograd LYBE rwy 12, suvise je daleko za ovakvu vrstu prilaza.

I ako postoji veliki orijentir - Dunav, iz daljine, recimo Fruska Gora, oni koji nisu proucili teren, mogu pomesati aerodrome jer asfalt dve piste u Batajnici nije iste boje. Jedan je svetliji, tako da se u pocetku uocava samo jedna pista.

Mozda si nesto lose razumeo, jer nema potrebe koristiti LYBE ils, posto LYBT ima svoj.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 09:46
od pedja
OK, hvala!

A od kada Batajnica ima ILS?
Mozda nisu koristili ILS za sletanje, vec za neko poravnjanje sa pistom :kezo:
Mislim, laik sam, samo me zanimalo koliko je to "lovacka" prica.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 14:52
od dragan
lovacka je dovoljno :mrgreen:

"iz prve ruke" severnija batajnicka pista, je pista broj 2 i ona ima ils za prilaz za pravac 12...posto je manje stradala u bombardovanju nije kompletno obnovljena vec je posle 99. zakrpljena i koristila se sve vreme za potrebe vojske, dok je pista broj 1 juznija i ona je crna, tj presvucena je par godina posle bombardovanja komplet asfaltom i obelezena u skladu sa namenom...
u biti je aerodrom zamisljen da se koristi pretezno za pravac 12, pa zbog toga postoji vec pomenuti ils za rwy12l, dok je u toj varijanti a pri upotrebi obe piste zamisljeno da se pista 12r koristi iskljucivo za poletanje...
naravno, to najvise zavisi od pravca i brzine vetra...
pored ils-a za rwy12l postoji i jedan "misticni uredjaj" koji dok sam radio tamo nisam video da iko koristi, a predvidjen je za koristenje kada leti nadzvucna avijacija ( citaj migovi )...nisam siguran ni da je to ispravno...
batajnica ils ima dosta dugo, ne znam tacno od kad...on se odrzava i u funkciji je u principu, samo je po kategorizaciji dosta ispod surcinskog ali sluzi svrsi odlicno...

ps. taj "side step approach" nisam cuo da je neko nekada radio u batajnici...barem koliko sam bio tamo...verujem da se on moze uraditi samo u uslovima vizuelnog letenja, pri kojim ti onda generalno ni ne treba ils...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 15:57
od zuzazu
"taj "side step approach" ..... verujem da se on moze uraditi samo u uslovima vizuelnog letenja, pri kojim ti onda generalno ni ne treba ils..."

Dragane, moj Dragane....

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 16:10
od dragan
reci zuzazu, pretvorio sam se u uvo?

koliki ti treba horizontalni minimum vidljivosti da sletis iz prilaza za jednu pistu na drugi prag paralelne staze pri cemu su ta dva praga udaljeni preko kilometar?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 17:49
od zuzazu
Pretvaraj se u sta hoces.

Zaboravi da sam bilo sta rekao.

Samo se cudim. I ne mogu da se nacudim...

P.S. Na prethodnom forumu nisam hteo da ti pominjem, ali od prilike kada si se rodio, ja sam prvi put usao u zgradu Oblasne. Kada si imao oko tri godine ja sam radio za radarskim pokazivacem. Kada si posao u osnovnu skolu, ja sam seo za komande aviona. Mnogo si mali da bi me propitivao. Mnogo.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 03 Maj 2012, 21:36
od dragvorl
Samo momci obratite paznju da diskusija ostane na prijateljskom i primerenom nivou, ne odnosi se na nikoga konkretno samo obratite paznju. ;) :doubleup:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 04 Maj 2012, 00:37
od dragan
veliki zuzazu slobodno obrazlozi svoj stav pa da diskutujemo dalje...
sigurno negde gresim, ispravi me, slobodno, ja nemam taj kompleks da sam uvek i svugde u pravu...
izvoli, da cujemo koje uslove aerodrom mora da zadovolji da bi se uopste propisala procedura side step approach-a, u kakvom medjusobnoj poziciji moraju biti piste, sta se dogadja sa meteo minimumima u tom slucaju, i da li je to uopste moguce napraviti za batajnicu kako ti kazes...
stvarno bih voleo da cujem nesto novo :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 04 Maj 2012, 08:54
od cozmo
Sidestep, zar se ne koriste circling minimums kad se to radi?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 04 Maj 2012, 09:07
od dragan
ne znam za taj circling, znam da ima takva procedura propisana za niski aerodrom zbog okolnog terena, u principu je i on instrumentalni prilaz sa vizuelnim zavrsetkom, e sad koliki su meteo minimumi za njega ne znam ali pretpostavljam da su veci nego za klasican ils prilaz makar on bio i kategorije 1...
pitacu nislije pa cu reci ovde..

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 04 Maj 2012, 10:30
od cozmo
Kod Nisa je VOR/DME Step-down app, nije Side-step. Jedino ako si mislio koliki je minimum za Circle to land proceduru.

Minimumi su za A - 1450, B - 1450 i C - 1810 ft.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Maj 2012, 10:19
od zuzazu
Novi Sad dobija aerodrom do 2015.
Izvor: Beta
Novi Sad -- Predsednik Vlade Vojvodine Bojan Pajtić najavio je da će do kraja 2015. godine biti izgrađen aerodrom na Čeneju u blizini Novog Sada. :ccc:



Tango6:
Srpsko kolektivno ludilo i uporno recikliranje predizbornog fenomena “civilni aerodromi koji nisu Beograd i Niš” slični su bahanalijama i protivprirodnim kontemplacijama po temi izgradnje putne infrastrukture – koridori koji to nisu i/ili ne postoje. U poslednjih petnaest godina domaći političari bez elementarnog poznavanja tematike počeli su da plasiraju ideje o “privrednim i turističkim potencijalima” njihovih “krajeva” i na taj način su stvarali percepciju potrebe pretvaranja lokalnih aerodroma u regionalne ili međunarodne.

Gluposti kao što su “Novi Sad International”, Ponikve koje bi nekako trebale da budu uspešne pored Kraljeva, večni planovi za Vršac i slične grandiozno-komične izjave stranački instaliranih vazduhoplovnih radnika jeftino su mahanje šarenim balonima ispred građana koji ih onda shvataju kao nešto veliko i moguće.

Niš je probao, pokušana je subvencija i nije uspelo. Za svo to vreme Aerodrom Beograd nije vodio razumniju cenovnu politiku na aerodromu Nikola Tesla i uprkos nespornoj činjenici da posluje veoma dobro, daleko je od ispunjenja svog kapaciteta. Činjenica koja se po pravilu ignoriše u svim pričama o novim/starim aerodromima širom Srbije. Takođe se ignoriše i nepostojanje zainteresovanih avio-kompanija koje bi opsluživale sve te nove manje aerodrome.
:kafa: