Stranica 23 od 313

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 19:40
od Филиповић
AcaKayak napisao:Filipovicu, ako vec imas tako visoko misljenje, uz to si i strucan, kandiduj se na izborima pa kad pobedis ti lepo uredi kako ti mislis da treba.
Хвала Ацо, али стварно немам желудац за политику... ;)
paja napisao:Nadam se da niko ozbiljan ne veruje da je ZOBS pisan sa ciljem poboljšanja bezbednosti saobraćaja.
Pisan je jedino sa ciljem otimanja para što kroz sudski postupak što neformalno na ulici. Saobraćajci su bili presrećni kad je donet novi zakon sa sve rigoroznm zabranama i poenima.
Da je nekome do bezbednosti za početak bi popalio one silne kamere za brzinu i crveno po Beogradu.
Бре, Пајо, па зар има негде веће отимачине од тренутне адвокатске тарифе?!? :kezo:
Излазак на рочиште 7500 динара?!?!? И то у споровима мале вредности!!! :trljamoci:
Нисам чуо да се буниш око те отимачине?
А још је и новим ЗПП-ом прописано да не може више да вас заступа нпр. комшија који је завршио правно-биротехничку и муља ту и тамо нешто по суду (али у односу на вас је жива енциклопедија), већ МОРА адвокат (ако већ не можете сами...) :D
Ееее Србијо, овде треба дозволити закон јачег, сви пиштоље за појас па ко претекне, какви семафори, зебре, зоне школе (чуј, смешно, зона школе :rofl: ), него ко боље гађа - тај пролази најбоље.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 21:50
od ftj
Najbolja statistika je broj poginulih na 100,000 stanovnika. Tu recimo gine 7 Nemaca a kod nas 35 Srba i bukvalno smo među prvima(poslednjima) u evropi.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 21:59
od Rakhil
Nije ti ovo bas precizno, imamo oko desetak smrtnih slucaja na 100k stanovnika (sto je i dalje mnogo u odnosu na evropski prosek, recimo)

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 22:04
od McGruja
Možda se misli na 100.000 punoletnih :D

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 22:09
od ftj
U pravu si očigledno sam loše pročitao.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 22:23
od Rakhil
Ono gde si ti u pravu je da u poredjenju sa Nemackom koju si pomenuo zaostajemo u drugom pogledu - broj vozila na putevima kod njih je oko 50.000 na 100.000 stanovnika, dok je kod nas skoro duplo manji. To znaci da mi sa duplo manje vozila imamo duplo vise smrtnih slucajeva u saobracaju. Tako da kad vam neki debil iz MUP-a kod Alvirka u emisiji kaze kako je novi ZOBS dojajan jer spasava zivote, promenite kanal.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 22:52
od aleksa
Rakhil napisao: Tako da kad vam neki debil iz MUP-a kod Alvirka u emisiji kaze kako je novi ZOBS dojajan jer spasava zivote, promenite kanal.
:plusone:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 23:28
od perfiko
Šta znam, kažete da je broj vozila na ulicama sve manji, a gužve su sve veće i veće. :zbunjen:

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 18 Okt 2012, 23:58
od dragvorl
Za BG me i ne cudi ali ne znaci da je svuda tako. Prodaja goriva opada iz godine u godinu. http://auto.blog.rs/blog/auto/vesti/201 ... -za-5-do-7

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... odaju.html

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Okt 2012, 08:27
od trojanac
Deset izmena zakona koje bi spasle živote vozača

Više od 4.000 ljudi je poginulo, a 105.000 povređeno u saobraćajnim nesrećama u Srbiji samo u poslednjih pet godina. Zakon o sabraćaju, koji je već tri godine na snazi, nije pokazao valjane rezultate jer se broj stradalih konstantno povećava, pa je sve više zahteva da Zakon treba menjati.

Predsednik Vlade Ivica Dačić traži da se hitno pooštre propisi i da se zaustave nesreće na drumovima, a u tome ga podržavaju saobraćajni stručnjaci. Sagovornici „Blica” izdvojili su deset najbitnijih tačaka u Zakonu o saobraćaju koji je usvojen pre tri godine, a koje bi pod hitno trebali izmeniti.

Slika

Pavle Ristić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za „Blic” da je potrebno pooštriti kazne za nebezbedno ponašanje u saobraćaju poput nasilničke vožnje, veću alkoholisanost vozača i visoko prekoračenje brzine.
- S druge strane, potrebno je ublažiti sankcije za administrativne prekršaje. Na primer, za istek vozačke dozvole u kraćem periodu. Sada su za ovaj prekršaj predviđeni i novčana kazna i određen broj poena, što je besmisleno. S druge strane, potrebno je uvesti praksu trajnog oduzimanja vozačke za, recimo, alkoholisanost veću od dva promila. Potrebno je za neke prekršaje koristiti mogućnost oduzimanja vozila - objašnjava Ristić za „Blic”.

Njegov kolega, saobraćajni inženjer Goran Koprivica ističe da je potrebno pokrenuti sistem odgovornosti, da u slučajevima teških nesreća odgovaraju svi, uključujući lokalne samouprave i putare, a ne da se uvek krivica svaljuje na vozače.
- To konkretno znači da se mora utvrditi odgovornost, na primer opštine, ukoliko na istom mestu stalno stradaju deca, ili putara ako je neispravna signalizacija i rupa na putu. U Zakon o saobraćaju treba uvesti stavku da je za stanje bezbednosti u saobraćaju odgovorna Vlada Srbije. Ako je ove godine poginulo više ljudi nego prethodne, za to mora neko da odgovara, a to je država, odnosno Agencija za bezbednost saobraćaja. Ako ona ne radi svoj posao, mora da dođe do smena, a ne da se izdvaja novac iz budžeta za instituciju koja ništa ne radi - kategoričan je Koprivica.

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta, ističe da je potrebno u Zakonu izmeniti tok sredstava koje se naplate od novčanih kazni.
- Sada u budžet policije ide 52 odsto sredstava. To nije problem ukoliko bi oni to koristili za opremu saobraćajne policije, spasilačke jedinice, edukaciju policije na ulicama. Međutim, oni novac troše za plaćanje policijskog orkestra ili za kupovinu borbenog vozila za Žandarmeriju. To mora da se izmeni. Novac naplaćen od vozača mora se uložiti u unapređenje bezbednosti saobraćaja i nikako drugačije - kategoričan je profesor Vujanić.


Izvor: Blic

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Okt 2012, 08:51
od nikaragva
Konasno su se setili, za neke zauvek kasno.
Ali malo treba izmeniti tu listu, mada nije losa.

Zaustaviti blago kaznjavanje ljudi koji ubiju nekog na putu samo zbog bahatosti i silnosti, kao prvi primer mi je pao onaj slucaj u novom sadu kada neciji sin audijem ubio dvojicu ljudi u jugu, a bio je pijan i jurcao je. Kada se takvi slucajevi budu procesuirali tako da dobije kazu za dva ubistva koje se saberu, onda ce cemo liciti na drzavu kojoj je stalo do bezbednosti u saobracaju. A s druge stane i kada smanje pritisak na ljude, koji voze 61,5, nisu vezali pojas dok preparkivaju auto na parkingu i slicna sranja. Klasicno izivljavanje na onome na kome mogu da se izivljavaju, a podvijanje repa kod necijih sinova.
I konacno da se oni koji odrzavaju put proglase krivcima za neke stvari koje se desavaju na putu, jer su definitivno krivi. Placamo akcize za gorivo kao i u nemackoj, neka prestanu da te pare trose na neke druge rupe, umesto na rupe na putu.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Okt 2012, 08:55
od ftj
Pa nije li poenta novog ZOBS-a bila da budu oštrije kazne i da se tako poveća bezbednost u saobraćaju što se u apsolutnim brojkama i nije pokazalo. Sad misle da ako ga naprave još oštrijim da će onda uspeti da smanje broj poginulih. Možda rešenje treba tražiti na neki drugi način

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Okt 2012, 09:00
od nikaragva
Pa pise poostriti sankcije za veoma nebezbedno, a smanjiti za administrativne prekrsaje (sta je to?).

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Okt 2012, 10:21
od Heinz
Sve od akciza ide pravo u budžet, nema direktne veze sa putevima.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 22 Okt 2012, 10:51
od Sloba
Zimske gume obavezne samo po snegu i ledu


Upotreba sve četiri zimske ili univerzalne gume od 1. novembra do 1. aprila biće obavezna samo ukoliko na kolovozu ima snega, leda i poledice, predviđeno je pravilnikom koji na snagu stupa 1. novembra.

Ako su kolovozi suvi, na automobilima će moći da budu letnje gume, ali u slučaju da padne i najmanji sneg, vozači sa taim gumama rizikuju kaznu od 3.000 dinara i da ih policija isključi iz saobraćaja.

Šara na zimskim gumama ne sme da bude plića od četiri milimetra.

U zavisnosti od dimenzija gume i proizvođača, nabavka sva četiri zimska pneumatika sa montiranjem može da košta od 15.000 do 40.000 dinara. Cene su od oko 3.500 dinara, koliko koštaju gume domaćeg proizvođača, pa do 9.000 za uvozne pneumatike.

Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, predviđeno je i da ubuduće ne morate imati lance u automobilu ako se vozite u naselju.

Ako krenete na put van naseljenog mesta, međutim, obavezno morate da imate lance u gepeku. Međutim, lanci ne smeju da budu montirani na letnje pneumatike.

Stupanje na snagu ovog pravilnika je tokom minule dve godine odlagano posle primedbi da bi to bio preveliki trošak za građane, ali nedavno je odlukom ministra saobraćaja Milutina Mrkonjića uneta pomenuta odredba koja pravilnik precizira u vezi sa meteorološkim uslovima kada je neophodna upotreba zimske opreme.


http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/348988 ... egu-i-ledu