Stranica 23 od 54
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 10:14
				od ljubitelj
				Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
F150 je i dalje jedan od najprodavanijih, a masa mu je koliko ? Koliko je slicnih vozila drugih proizvodjaca sa 6 i 8 cil. motorima vece zapremine.
Koliki je udeo takvih vozila u Evropi sa takvim motorima?
Treba gledati siru sliku, globalno Ameri prednjace po zagadjenju.
Ne postoji magija da veci po dimenzijama (losija aerodinamika) i tezi auto manje zagadjuje, ma sta pisali novinari marketing ili neko treci.
Moja poenta je da SAD kao drustvo jeste ubedljivo najveci zagadjivac na planeti po osobi i da uopste nemaju nameru da promene nacin zivota koji je uzrok toga niti se obavezu da postuju medjunarodne ekoloske norme pa je stoga njihova kritika bilo koga bez ikakvog osnova.
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 21:53
				od nidza
				Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 21:59
				od Ji 4Tze
				Kina zagađuje ozbiljnije od SAD. Pusti tu statistiku, po stanovniku, ni mi tu nismo previše bolji sa grejanjem na čvrsto gorivo i termoelektrane na ugalj.
Kalifornija je jedna od većih i naseljenijij država a proizvodnja im je skoro nikakva. Samo vozila zagađuju a dizela i nemaju.
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 22:08
				od dragvorl
				Imaju dizela u komercijalnim vozilima, to nije zanemarljivo. Mislim da je kod njih ponegde isao i retrofit DPF ili nekog drugog sistema za preciscavanje.
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 22:31
				od ljubitelj
				nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.
@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta 

 
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 22:35
				od dragvorl
				U USA voze kombije V8 na benzin koji bez problema trose 20-ak litara.
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 22:42
				od ljubitelj
				I uz cenu benzina kod njih se smatra sasvim normalnim, moze im se i tako su navikli.
Njima ne smeta, sta ih briga za ostatak planete. Uz to se vozikaju sa povelikim godisnjim prosekom kilometraze, tako da se kumulativno i pored svih mera podosta ispusti iz izduva.
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 22:48
				od nidza
				ljubitelj napisao:nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.
@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta 

 
Ne znači veći motor više vazduha. Postoje načini da se ograniči dotok u ekonomičnim režimima. 
Tapatalk
 
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 23:09
				od Ji 4Tze
				Ljubitelju, Srbija će imati čist vazduh kao CA verovatno više nikad, još od smoga u LA u drugoj polovini i krajem 20. veka.
Mi smo otprilike, jedno pola veka iza njih po čistom vazduhu i svesti o zagađenju.
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 03 Dec 2016, 23:32
				od Laki021
				Sredice to cika Donald 

 
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 04 Dec 2016, 10:13
				od ljubitelj
				nidza napisao:ljubitelj napisao:nidza napisao:Audijevi inžinjeri tvrde obrnuto, tj. da je downsizing kod dizela završen, baš iz razloga emisije NOx.
Objašnjenje je da veća zapremina isporučuje istu snagu kao manja sa manjom temperaturom u cilindru.
Tapatalk
Naravno da manje opterecen motor moze da radi na manjoj temperaturi ali veca zapremina usisanog vazduha se mora dogoditi a time i vise usisanih atoma azota. A sve sto se usisa na kraju izadje kroz izduv.
A pricamo o zapreminama 3.000-5.000 kubika, nesto ne verujem da je zavrsen downsizing sa njima.
@Ji4tze, zaboravio sa na avione u Kaliforniji, a oni sagorevaju sta 

 
Ne znači veći motor više vazduha. Postoje načini da se ograniči dotok u ekonomičnim režimima. 
Tapatalk
 
Mislis smanji zapremina vazduha. Postoji leptir i ventili usisa / izduva koji to regulisu ali SUS motor koji je prigusen za posledicu ima smanjenu efikasnost rada odnosno povecava mu se specificna potrosnja goriva za isti ucinak.
 
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 04 Dec 2016, 11:46
				od moimoi
				ljubitelj napisao:Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
Kako Fordov zagađuje više ako su izmerili manje?
ljubitelj napisao:
F150 je i dalje jedan od najprodavanijih, a masa mu je koliko ? Koliko je slicnih vozila drugih proizvodjaca sa 6 i 8 cil. motorima vece zapremine.
Trend je da V8 polako nestaje, a 2.7L i 3.5L za F-150 nije prevelika zapremina. Kod konkurencije još uvek dominira V8, ali za neku godinu će i oni preći na V6.
Pa za manje od godinu i po u sred Amerike bazni Grand Cherokee će biti sa 2.0L R4 motorom.
ljubitelj napisao:
Koliki je udeo takvih vozila u Evropi sa takvim motorima?
U svakom slučaju F150 sa bilo kojim motorom manje zagađuje (NOx) od najprodavanijeg auta u Evropi Golfa 1.6 TDI. Isti slučaj i sa RAM pickap-om sa 5.7 V8 motorom.
dragvorl napisao:U USA voze kombije V8 na benzin koji bez problema trose 20-ak litara.
I kombiji sa V8 polako nestaju. Sad su na oko 30% tržišta novih. Ford dominira sa Transitom sa V6. Čak je i Fiat Ducato sa RAM značkom i V6 benzincem blizu da preuzme drugo mesto od Chevroleta koji još uvek prodaje kombije sa V8.
 
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 04 Dec 2016, 11:53
				od shandu90
				Trend V8 nestaje jer na njihovo mesto dolazi V6 turbo.
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 04 Dec 2016, 12:07
				od ljubitelj
				moimoi napisao:ljubitelj napisao:Veca zapremina motora automatski koristi vise kiseonika O i vise azota N, i time vise NOx.
Kao sto i pise u napomeni u fusnoti, Fordov motor daleko vise zagadjuje sa NOx od Fiatovog motora.
Kako Fordov zagađuje više ako su izmerili manje?
U svakom slučaju F150 sa bilo kojim motorom manje zagađuje (NOx) od najprodavanijeg auta u Evropi Golfa 1.6 TDI. Isti slučaj i sa RAM pickap-om sa 5.7 V8 motorom.
 
Izmerili su vise, kljucna rec "weighted" ne znam da li si primetio. 
Da, kako da ne F150 dizel sa 5000 kubika manje zagadjuje od Golfa 1600 dizel. Mozda, ali u masti.
Kao kada mrmot zavije cokoladu 
Sve i da je isti motor u oba vozila F150 ce daleko vise zagadjivati zbog a) mase koja je veca b) aerodinamickog otpora pa time mora da potrosi daleko vise energije za isto kretanje vozila.
Pri cemu u SAD je glavni zagadjivac u saobracaju avio prevoz.
 
			 
			
					
				Re: Emisije CO2 i NOx
				Poslato: 04 Dec 2016, 12:17
				od Laki021
				Sta znaci "weighted" u ovom slucaju???
Ja mislim da je samo typo u pitanju i da su ubacili T viska.