Stranica 23 od 104

Re: Одг: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni mome

Poslato: 02 Maj 2013, 14:33
od Piros
@Nidza: Kada sam napisao da bi me benzinac pocepao namerno sam napisao " kad bi stali na crtu misleci na trku npr. od 400 metara, tj samo pravo sa max ubrzanjem. U svim drugim slucajevima bi trka zavisila od sto drugih stvari.

Послато са Blade III користећи Тапаток 2

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 14:49
od moimoi
nidza napisao: Ne mora da znači. Benzinac bi imao veću maksimalnu brzinu, ali na trkačkoj stazi bi najčešće bio u opsegu kada nema maksimalnu snagu, tako da je moguće da bi i ti bio u prednosti. Zavisi od konkretnog slučaja, tj kako benzinac raspolaže momentom (i snagom) kroz obrtaje, a kako dizelaš. I sam si napisao da dugo kroz obrtaje imaš 80% obrtnog momenta, što je karakteristika turbo motora. Ako benzinac iz primera pri svakom šaltanju pada na 50% momenta, a nema dovoljno obrtaja da iskompenzuje razliku ti si brži.
Po mom misljenju ovo su dve vrlo popularne zablude.

80% momenta na obrtajima:
2003 Audi A3 2.0FSI od 1500rpm - 6100rpm
2005 BMW 320i od 1400rpm - 6400rpm
1998 Alfa Romeo 156 2.0TS 2900rpm - 6900rpm
2005 Chrysler 300C od 2000rpm - 5200rpm
1995 Honda Civic 1.5 od 1500rpm - 6000rpm
2001 Honda Civic 1.6vtec od 1500rpm - 6200rpm

I ni jednom od ovih vozila pri saltanju nece pasti moment motora na 50%, vec ce PORASTI. (Naravno salta se na obrtajima da bi maksimizovali snagu)

Korisceni podaci, momenti, snaga i grafovi su sa RRI.SE.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 15:21
od nidza
Problem je kada svako razume nešto što je pročitao kako želi, a ne kako je napisano, onda tu nema govora o smislenoj diskusiji.

Svakako bi jedan 2.0TS imalo smisla zavrteti sa tih 2750rpm na 4000 i krenuti u preticanje. Kod TS osmeh počinje gde se kod JTD završava, tako da je i različit stil vožnje očekivan. Visokoturažnim mašinama je moment (time i snaga) pomeren visoko i tako i treba da se voze za visoke performanse (a bogme i potrošnju). :-)



Tapatalk

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 15:22
od nidza
Piros napisao:@Nidza: Kada sam napisao da bi me benzinac pocepao namerno sam napisao " kad bi stali na crtu misleci na trku npr. od 400 metara, tj samo pravo sa max ubrzanjem. U svim drugim slucajevima bi trka zavisila od sto drugih stvari.

Послато са Blade III користећи Тапаток 2
Imao bi prednost u startu, koja bi opadala sa povećanjem brzine.

Tapatalk

EDIT by mod: Slanje više uzastopnih poruka nije dozvoljeno. Postoji dugme Slika ako je nešto izostavljeno u prvobitnoj poruci (izmena je moguća 30 minuta od prvobitnog slanja poruke). Slanjem više odgovora zaredom tema se razvodnjava i smanjuje se preglednost. Za ostala pravila ponašanja pogledati PRAVILNIK Garaža foruma!

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 16:36
od nidza
Izvinjavam se u ime Tapatalka (ili foruma). Na nekim forumima sam spoji poruke koje idu jedne za drugom. Pravila foruma su mi poznata, nema potrebe da se dodatno poružnjuje post onom porukom moderatora.

Tapatalk

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 19:39
od dragan
Floyd napisao:
mr.Big napisao:Pa jel' turbina pojačala moment ili snagu ?
I jedno i drugo :)

Evo dobrog primera...

http://www.zeperfs.com/duel1865-1221.htm

Prvi je turbo benzinac sa 10% vise Nm a drugi atmo benzinac sa 7% vise snage.
Do 100 su manje vise egal ali za ubrzanje do vecih brzina i postizanje maksimalne brzine, pobedjuje snaga.

U svakodnevnoj voznji je mnogo komfornije voziti turbo motor ali ono sto ovde pokusava da se objasni je da vise Nm ne znaci nuzno i "jaci" auto.
primer ti je los zbog baga u zeperfsu kojih ima podosta. ne moze auto koji ima bolje ubrzanje imati i vece vreme na km... ali to je sad druga prica...

dalje o ovome cu kad uhvatim vremena malo vise...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 20:21
od nikaragva
Kada sam poredio ubrzanja i maksimalne brzine dva automobila sa istom snagom, 150ks, ali sa različitom filozofijom i Nm, jedan je turbo dizel (moj), a drugi je atmo benzinac. Moj je 1910cc, a on se vodi kao 2.0, ali ne znam tačno koliko cc više, mada nije to neka razlika.
Moj auto je na papiru imao bolje ubrzanje i veću maksimalnu brzinu (čak i pošto ima blokadu u 6oj, ne može da pređe 4000o).
Da li je to samo zbog prilično većeg momenta ili je nešto drugo u pitanju?

Da napomenem da je moj auto čak i teži.

U vožnji mi se čini da je prilično živahan, pogotovo na manjim obrtajima (a trebalo bi da je obrnuto), ali nisam zaista imao prilike da ga provozam malo duže.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 20:42
od nidza
Tvoj motor je elastičniji, što znači da više momenta (time i snage) raspolaže u širem opsegu obrtaja. Trik je u turbo punjaču, koji omogućava nadpunjenje vazduhom u cilindru. Što je veći turbo punjač, može više goriva da se ušprica i eksplozija u cilindru je snažnija.

Atmosferac može da dobije dovoljno vazduha u cilindru tek kad se zavrti, jer klip vakuumom uvlači vazduh. Gorivo nije problem, ali višak goriva ne znači ništa bez dovoljno vazduha.

Da se vratim na poentu, atmosferac može imati mnogo konja samo ako ima veliku zapreminu ili može da se vrti na mnogo obrtaja. Prepreka je samo vazduh i ništa drugo. Dodaš li mu turbo, iz 150ks benzinca (2 litre zapremine) opušteno se dobija 300 konjića.

Ja volim turbo, dizel ili benzinac svejedno, ali isključivo sa manuelnim menjačem. :-)

Tapatalk HD

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 21:27
od Dusan
nidza napisao:Ne mora da znači. Benzinac bi imao veću maksimalnu brzinu, ali na trkačkoj stazi bi najčešće bio u opsegu kada nema maksimalnu snagu, tako da je moguće da bi i ti bio u prednosti. Zavisi od konkretnog slučaja, tj kako benzinac raspolaže momentom (i snagom) kroz obrtaje, a kako dizelaš. I sam si napisao da dugo kroz obrtaje imaš 80% obrtnog momenta, što je karakteristika turbo motora. Ako benzinac iz primera pri svakom šaltanju pada na 50% momenta, a nema dovoljno obrtaja da iskompenzuje razliku ti si brži.
Dusan napisao:@nidza

A to sto su svi rasni trkacki automobili (Ferrari, Lamborghini...) atmo benzinci? Pa i f1? Jel i oni nisu za stazu posto je max snaga na jako visokim obrtajima? :rofl:
I dalje mi nisi odgovorio. Ako je sve to tacno sto si napisao, da na trkačkoj stazi bi najčešće bio u opsegu kada nema maksimalnu snagu i ako benzinac pri svakom šaltanju pada na 50% momenta kako to da su pravi sportski autmobili atmo benzinci?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 21:34
od Laki021
Zato sto se ovde podcenjuju mogucnosti menjaca :)

Elasticnost je bitna, ali je najbitnija pri normalnoj voznji. Ako se vec opredelimo da vozimo na krajnjim granicama mogucnosti auta, menjac moze da ga drzi konstantno u oblasti bliskoj max snazi pa elasticnost nije tako ni bitna.

U principu cenim da vec sa 6 brzina mozete obezbediti da snaga pri punom gasu ne pada ispod 90% max vrednosti ni u jednon trenutku, sa 8 brzina menjac moze svo vreme da drzi motor u na bukvalno par procenata od max snage.

Zato i nije bio potreban neki magicni menjac za onaj moj primer... nista sto vec ne postoji... Na grafiku onog benzincs snaga zakucana na max skroz od 5000 do 6600rpm, nije previse tezak zadatak za menjac da pogadja negde u taj raspon.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 02 Maj 2013, 21:42
od nidza
Dusan napisao: I dalje mi nisi odgovorio. Ako je sve to tacno sto si napisao, da na trkačkoj stazi bi najčešće bio u opsegu kada nema maksimalnu snagu i ako benzinac pri svakom šaltanju pada na 50% momenta kako to da su pravi sportski autmobili atmo benzinci?
Na šta da ti odgovorim? Dao sam bezvezan primer preticanja (lupio) da nekom ko ne razume bude jednostavnije da prati, a ti se toga uhvatio nemam pojma zašto.


Tapatalk HD

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 03 Maj 2013, 01:26
od NenadNR
I za sportske automobile princip odabira prenosnih odnosa je isti koliko god da se oni vozili u visokim obrtajima. I dalje im je maksimalna obimna sila na točku, a samim tim i moment i ubrzanje, na broju obrtaja gde je maksimalan moment.

Za M3 iako ima 7 stepeni prenosa sve ovo i dalje važi, a i za M1

Slika

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 03 Maj 2013, 07:18
od Laki021
Probaj da citas grafik "vertkalno" a ne "horizontalno" jer to je ono sto je bitno...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 03 Maj 2013, 07:35
od McGruja
Misliš da obrne ose?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 03 Maj 2013, 09:22
od nikaragva
Ne nego je gornja kriva uvek iznad donje u većem svom delu, pogotovo na višim obrtajima. Ako je onaj pik na svakoj krivi posledica maksimalnog momenta, posle kog kriva kreće na dole, vrednost ubrzanja i na tom padu krive je uvek veća nego na krivi ispod, barem u većem delu krive, kao što sam i rekao :)
Ne znam šta je tu komplikovano.