Re: Motorna ulja
Poslato: 20 Mar 2023, 14:13
Da li taj servis ili neko u servisu ima veću, istu ili nižu zaradu sa mobilom u odnosu na totalova ulja po istom PSA odobrenju?
Sa obzirom da je zapušivanje DPF-a prilično dugoročno kod novog vozila, kao i zapušivanje sita uljne pumpe kod 1,6 Hdi (ili se misli na sito koje odvodi ulje to turbine, koje nije isto kao sito uljne pumpe) - sa aspekta servisa zgodnije im je da koriste ulje koje je striktno po specifikaciji a koje npr. dugoročno servisu ostvaruje veću zaradu, naravno osim ako vlasnik servisa nije izuzetni altruista.
Sa obzirom da je tako iskusan, priznat i poznat servis sve to naveo kao prednosti ("mnogo bolje"""; ""više benefita"") bez odgovarajućih dokaza to su reči koje nešto znače, i pri čemu značaj tih reči različiti ljudi različito shvataju.
Meni je npr. 1 mikrogram nečega mnogo više nego dva mikrograma, a npr. 43 % Vol nije uopšte bolje od 45 % Vol. Za nekog drugog to može da bude i drugačije, osim što mogu i da grešim ako za nešto tvrdim da je tačno izmereno mase ili procentualne koncentracije - ukoliko za to nisam prliožio odgovarajuće dokaze, odnosno merenja izvršio adekvatno.
***
Btw, izvod iz aktuelnog teksta novinara Danasa Dragana Bisenića
https://www.danas.rs/svet/tajna-rusko-e ... oka-1-i-2/
Pet najvećih kompanija je ostvarilo profit od ukupno više od 190 milijardi dolara. Zahvaljujući izuzetno povećanim cenama gasa i nafte, zapadne naftne kompanije zarađuju više nego ikada. Stručnjaci polaze od toga da su najveće zapadne naftne kompanije, Exxon, Chevron, BP, Shell i Total, prošle godine ostvarile ukupan profit od više od 190 milijardi dolara. To potvrđuju i dosad objavljeni izveštaji samih kompanija.
Zahvaljujući procvatu poslovanja s gasom, britanska energetska kompanija Shel udvostručila je 2022. profit u poređenju s prethodnom godinom, na skoro 40 milijardi dolara. Time je ostvarila najbolji poslovni rezultat u svojoj istoriji. A takođe britanska naftna kompanija Britiš petrol više je nego udvostručila svoj profit, na oko 28 milijardi američkih dolara.
Najveća američka naftna kompanija Exxon ostvarila je neto profit od skoro 56 milijardi dolara u 2022. godini – oko 140 odsto više nego u prethodnoj godini, što je najveći rezultat u više od 140-godišnjoj istoriji kompanije. Chevron je takođe ostvario profit od 35,5 milijardi američkih dolara, više nego dvostruko više nego u prethodnoj godini.
***
Da, ExxonMobil ulje koje ima odobrenje po PSA B71 2290 tj. jedna od varijanti Mobil 1 ESP je zgodnija od totalovog pandana Ineo ECS 5W-30 za PSA vozila sa HDI+dpf kojima se sticajem okolnosti mogu češće aktivirati aktivne regeneracije dpf - jer je pomenuto mobilovo ulje viskoznije, odnsno kao rezultat će dati manje kritično razređenje ulja gorivom, nego što bi bio slučaj sa Ineo ECS koji je za gotovo 2 centistiksa tanje/tečljivije na 100 C.
Za takav slučaj, sasvim lično, sebi bih izabrao ulje Total Ineo Efficiency 5W-30. Nemam pojma da li je bolje ili lošije od mobil1 ESP 5W-30, ali ću sebi pre uzeti slično koncipirano ulje od totala nego od ExxonMobila.
Inače, dugogodišnji zatupnik, uvoznik i distributer Mobil lubrikanata u Srbiji Plattner, odnosno njihovi stručnjaci, odlično znaju kako treba voditi posao, pa to i adekvatno čine , predstavljajući na sličan način tako uspešnu kompaniju kao što je ExxonMobil.
Meni lično, fala Bogu, njihovi lubrikanti ne trebaju jer ono što mi treba mogu da nabavimi od novosadskog Nisotec-a i modričine Optima., a nadam se da ću još uvek moći i od kruševačkog FAM-a, tj. Ellis Int., odnosno evropskeg Valvoline-a.
Što se mobilovih ulja tiče, taman bih pre koristio Valvoline, obaška Ravenol, Addinol, Liqui Moly, Motul ili npr. Kroon. Bolje bih se osećao da su mi njihovi lubrikanti u vozilu od mobilovih, kao što sam se najbolje osećao kada su bili od kruševačkog fama. Sva sreća, imam još malo, za koji servis milog mi auta.
Sa obzirom da je zapušivanje DPF-a prilično dugoročno kod novog vozila, kao i zapušivanje sita uljne pumpe kod 1,6 Hdi (ili se misli na sito koje odvodi ulje to turbine, koje nije isto kao sito uljne pumpe) - sa aspekta servisa zgodnije im je da koriste ulje koje je striktno po specifikaciji a koje npr. dugoročno servisu ostvaruje veću zaradu, naravno osim ako vlasnik servisa nije izuzetni altruista.
Sa obzirom da je tako iskusan, priznat i poznat servis sve to naveo kao prednosti ("mnogo bolje"""; ""više benefita"") bez odgovarajućih dokaza to su reči koje nešto znače, i pri čemu značaj tih reči različiti ljudi različito shvataju.
Meni je npr. 1 mikrogram nečega mnogo više nego dva mikrograma, a npr. 43 % Vol nije uopšte bolje od 45 % Vol. Za nekog drugog to može da bude i drugačije, osim što mogu i da grešim ako za nešto tvrdim da je tačno izmereno mase ili procentualne koncentracije - ukoliko za to nisam prliožio odgovarajuće dokaze, odnosno merenja izvršio adekvatno.
***
Btw, izvod iz aktuelnog teksta novinara Danasa Dragana Bisenića
https://www.danas.rs/svet/tajna-rusko-e ... oka-1-i-2/
Pet najvećih kompanija je ostvarilo profit od ukupno više od 190 milijardi dolara. Zahvaljujući izuzetno povećanim cenama gasa i nafte, zapadne naftne kompanije zarađuju više nego ikada. Stručnjaci polaze od toga da su najveće zapadne naftne kompanije, Exxon, Chevron, BP, Shell i Total, prošle godine ostvarile ukupan profit od više od 190 milijardi dolara. To potvrđuju i dosad objavljeni izveštaji samih kompanija.
Zahvaljujući procvatu poslovanja s gasom, britanska energetska kompanija Shel udvostručila je 2022. profit u poređenju s prethodnom godinom, na skoro 40 milijardi dolara. Time je ostvarila najbolji poslovni rezultat u svojoj istoriji. A takođe britanska naftna kompanija Britiš petrol više je nego udvostručila svoj profit, na oko 28 milijardi američkih dolara.
Najveća američka naftna kompanija Exxon ostvarila je neto profit od skoro 56 milijardi dolara u 2022. godini – oko 140 odsto više nego u prethodnoj godini, što je najveći rezultat u više od 140-godišnjoj istoriji kompanije. Chevron je takođe ostvario profit od 35,5 milijardi američkih dolara, više nego dvostruko više nego u prethodnoj godini.
***
Da, ExxonMobil ulje koje ima odobrenje po PSA B71 2290 tj. jedna od varijanti Mobil 1 ESP je zgodnija od totalovog pandana Ineo ECS 5W-30 za PSA vozila sa HDI+dpf kojima se sticajem okolnosti mogu češće aktivirati aktivne regeneracije dpf - jer je pomenuto mobilovo ulje viskoznije, odnsno kao rezultat će dati manje kritično razređenje ulja gorivom, nego što bi bio slučaj sa Ineo ECS koji je za gotovo 2 centistiksa tanje/tečljivije na 100 C.
Za takav slučaj, sasvim lično, sebi bih izabrao ulje Total Ineo Efficiency 5W-30. Nemam pojma da li je bolje ili lošije od mobil1 ESP 5W-30, ali ću sebi pre uzeti slično koncipirano ulje od totala nego od ExxonMobila.
Inače, dugogodišnji zatupnik, uvoznik i distributer Mobil lubrikanata u Srbiji Plattner, odnosno njihovi stručnjaci, odlično znaju kako treba voditi posao, pa to i adekvatno čine , predstavljajući na sličan način tako uspešnu kompaniju kao što je ExxonMobil.
Meni lično, fala Bogu, njihovi lubrikanti ne trebaju jer ono što mi treba mogu da nabavimi od novosadskog Nisotec-a i modričine Optima., a nadam se da ću još uvek moći i od kruševačkog FAM-a, tj. Ellis Int., odnosno evropskeg Valvoline-a.
Što se mobilovih ulja tiče, taman bih pre koristio Valvoline, obaška Ravenol, Addinol, Liqui Moly, Motul ili npr. Kroon. Bolje bih se osećao da su mi njihovi lubrikanti u vozilu od mobilovih, kao što sam se najbolje osećao kada su bili od kruševačkog fama. Sva sreća, imam još malo, za koji servis milog mi auta.