Stranica 230 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Feb 2014, 13:27
od zuzazu
Pajo, sto flejmujes?
Bitno je da smo s ledja skinuli gubitasa zbog koga su nadi poreski obveznici placali 50 mil necega. Dobro da ih je neko I uzeo....
Svskoj kompaniji treba neko vreme da stane na noge, a I sam znas, kao pravnik, da neki put ne moze bas sve da se objavi istim tim radoznalim poreskim obveznicima.

Siguran sam da ce ti to vec neko od strucnjaka za te stvari, objasniti.

I ti sad..... I transparentnost....

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Feb 2014, 21:20
od snork
BAJKER napisao:Jedna istorija se zavrsila :( Koncept sa tri motora je prevazidjen, cak je u buducnosti predvidjeno da ce sirokotrupni za prekookeanski transport preci na dva motora.
Ja se samo nadam da ću imati dovoljno novca da letim negde B747-icom, pre nego što i one nestanu. Npr. Al Italia ih ima i lete za istočnu obalu USA, što je danas dosta retko - obično ih koriste za neke dalje destinacije.

Drugi širokotrupni četvoromotorac kojim bih želeo da letim je Il-96. Trenutno ih (iz Evrope) koristi samo Cubana, na letu Pariz - Havana i nazad. U odlasku imaju jedno tehničko sletanje, valjda im je skupo da napune ceo rezervoar u Parizu. :) Cena povratne karte je samo oko 450 evra. Čak ni Aeroflot ne koristi više ovaj avion u međunarodnim letovima, što je velika sramota.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Feb 2014, 22:32
od robbief
snork napisao:Čak ni Aeroflot ne koristi više ovaj avion u međunarodnim letovima, što je velika sramota.
Sto sramota? Skapirali i oni da postoje ekonomicniji, da ne kazem bolji.

Zar ne leti neki charter sa Il-86 za tivat?

Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Feb 2014, 23:03
od snork
Ne računam čartere. Jesu dvomotorci kao B767 i B777 ekonomičniji, ali korišćenje domaćih aviona bi trebalo da bude stvar nacionalnog prestiža, bar kada je u pitanju Aeroflot. Tim pre što je Il-96 jedan veoma dobar i moderan avion.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Feb 2014, 23:11
od robbief
snork napisao:Ne računam čartere. Jesu dvomotorci kao B767 i B777 ekonomičniji, ali korišćenje domaćih aviona bi trebalo da bude stvar nacionalnog prestiža, bar kada je u pitanju Aeroflot. Tim pre što je Il-96 jedan veoma dobar i moderan avion.
To mozda u zemlji dembeliji, cak ni Rusi nisu tolike budale.

ps. Sto ne racunas cartere, rece da zelis da letis sa Il-86/96, ne moras u Kubu da bi ostvario svoj san.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 23 Feb 2014, 05:55
od Dzoni_m
Taj Il-96 je toliko dobar da ga je Aeroflot kupio samo zato što je za uzvrat dobio odbitak carinskih troškova prilikom uvoza Airbus-ova :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 23 Feb 2014, 11:45
od zuzazu
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... 15193&fs=1

Kada bi se gledali komentari, vise bi bilo za temu "Zasto je Srbija tu gde jeste".

Malo bi smo reciprocitet? A sto ne trazimo reciprocitet sa Nemcima? Koliko nedeljno letova ima LH ka i od Nemacke, a koliko ima AS prema istoj zemlji?

Pre oko tri godine ili cetiri godine, prvo smo sami poceli da smanjujemo broj letova prema IST, zatim je Turkish povecao broj dnevnih letova na dva.
Zatim smo sami zatvorili poslovnicu u Stambolu i ostao je samo kiosk sa dva zaposlena na Ataturku, a zatim smo i to sami zatvorili i zaposlene otpustili. A Stambol nam je bio destinacija gde su mnogi putnici tranzitirali. Zato sto smo se povukli, izgubili smo putnike, a Turkish ih je sve preuzeo. Ko je uzeo pare? Turci sigurno nisu, oni su samo mogli da daju....

I mi bi reciprocitet?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Feb 2014, 09:16
od Ix.
Mislim da se srpska strana poziva na reciprocitet u smislu prava na pristojne slotove na glavnom aerodromu i to je to. Ako TK ima 17 letova sedmično iz Beograda, i svi su u najboljim mogućim terminima, onda bi stvarno bilo fer i pošteno da srpski prevoznik dobije 7 letova sa Ataturka u nekim pristojnim terminima. Ja razumem da je Ataturk probio sve kapacitete i da turski direktorat traži svaki način da tamo oslobodi još poneki slot za TK ali zaista bi trebalo da to otkinu nekom drugom. Pogotovo što je, kako i sam kažeš, Srbija u prethodnih nekoliko godina sa svoje strane uradila sve da prepusti što više putnika TK. Nije baš da je tu bio vođen neki bespoštedni rat pa da turski direktorat sad nema druge nego da vraća srpskom milo za drago. Mislim, ako jedan LHR gde slotovi vrede najviše na svetu nije uzeo promenu imena JU kao izgovor da im prebaci slot u neko gluvo doba noći, onda nema razloga ni da to čini IST.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Feb 2014, 11:39
od zuzazu
Nas narod kaze " koliko sebe postujes, toliko ce te I drugi postovati" a kaze I " ne moze sut sa rogatim".
O kome se ugovoru radi I da li ti to tvrdis da je AS uzeto vreme sletanja zbog promene imena?
Koliko ja znam IATA I ICAO oznake AS su ostale stare ju I jat.
Mozes li da kazes na osnovu koje informacije pises to sto pises?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Feb 2014, 11:49
od Geza
A320-232 za AirSerbia:
VH-VQI = YU-APH
VH-VQO= YU-APG

Oba su ex. JetStar.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Feb 2014, 15:38
od Ix.
zuzazu napisao:Nas narod kaze " koliko sebe postujes, toliko ce te I drugi postovati" a kaze I " ne moze sut sa rogatim".
O kome se ugovoru radi I da li ti to tvrdis da je AS uzeto vreme sletanja zbog promene imena?
Koliko ja znam IATA I ICAO oznake AS su ostale stare ju I jat.
Mozes li da kazes na osnovu koje informacije pises to sto pises?
Ne tvrdim da je zaista tako nego sam nezvanično čuo da im je to bilo servirano kao objašnjenje (koje nema veze s mozgom).

Zvanično, Air Serbia je zatražila nove slotove za zimski red letenja (ovaj trenutni) ali su joj umesto traženih slotova ponuđeni noćni. Zbog toga su otišli na SAW. Ovo je zvanična informacija koja se može proveriti ali ne daje odgovor na pitanje zbog čega se sve to dogodilo.

Ono što sam nezvanično čuo je da su na pitanje zbog čega im nije ponuđeno čak ni produženje postojećih slotova na IST dobili nekakvo tumačenje da to više nije ista kompanija. Takođe nezvanično sam čuo da je turska strana ovo uradila iz dva razloga: kako bi oslobodila preko potreban slot svom prevozniku i kako bi malo uzvratila za peripetije kroz koje su TK i PC prolazili prilikom dobijanja slotova na BEG. Jesu dobili najbolje slotove ali tek posle teške muke i borbe sa državnim sekretarima i njihovim savetnicima (kada je npr. stigao prvi zahtev iz PC, Mrkonjićevi eksperti su im zalepili nešto u ponoć; svaki put su morali da intervenišu ambsadori i ministri), pa će sada i srpska strana morati malo da se batrga kroz administraciju kako bi se izborila za svoje slotove. I opet nezvanično, čuo sam da će dogovor biti postignut i da će se Air Serbia vratiti na IST - možda već u narednom letnjem redu letenja.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Feb 2014, 22:38
od Paja
I zvanično da Arapi još uvek nisu suvlasnici JAT-a
Etihad zvanično suvlasnik Er Srbije
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=816218

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 24 Feb 2014, 23:43
od zuzazu
@ lx, zvanicno - nezvanicno? Sta je sad istina?

Beogradski aerodrom nema slotove jer nema toliki broj operacija da bi morao da ih uvodi. Ako THY ne moze da sleti u npr 17.40, sletece u 18.10. Daleko smo mi od slotova....broj operacija u satu, veci je na Ataturku nego u danu na Nikoli Tesli.

Na Ataturk, pak, slecu kojekakve mau mau kompanije sto se mozes uveriti iz zvanicnog sajta aerodroma, a samo je AS dobila pedalu? Ti mislis da bas to vreme koje ima AS pogoduje THY i da su bas nama morali da uzmu slot?

U prvom postu si tvrdio da je slot uzet zbog promene imena kompanije, u drugom pricas nesto drugo, ajd' odluci se. Prva tvrdnja je nezvanicna a druga zvanicna, gde pise, reci mi da nadjem?

Vecernji sati na Ataturku su vise kriticni jer se flota vraca iz sveta. Toliko nema mesta na aerodromu (zato se novi i pravi) da nocu postoji posebna procedura parkiranja a vecina aviona THY se salje na druge aerodrome na nocenje, izmedju ostalog, prvo na Sabihu kao najblizu.... I oni nama nude nocne termine? Ovo je neozbiljno.

@pajo, normalno da jos nisu vlasnici. Cekaju da Srbija sve plati. I lizing aviona, i skolovanje posada, i ovo i ono ( ko zna koliki ce biti gubitak za 2013) a onda ce ko gospoda da ulete sa svojih 40 milki na gotovo, kada smo se mi vec istapijali za osamdeset.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 25 Feb 2014, 09:58
od cozmo
Kraj jedne ere:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-bi ... m-26272607

'End of an era' as DC-10 makes last international trip

The final international flight of a DC-10 passenger aircraft has landed in Birmingham.

It marks the last such journey for the three-engine plane, which first went into service in 1971.

The flight, which departed Dhaka at about 03:00 GMT on Thursday, landed at Birmingham Airport at 17:55 GMT.

Biman Bangladesh Airlines - the last commercial carrier to use DC-10s - said it was retiring the aircraft and replacing it with newer planes.

'Fitting end'
The aircraft - carrying 35 passengers who had bought special tickets for the trip - stopped to refuel in Kuwait at about 09:45 GMT before embarking on the final leg of its journey to Birmingham.

Plane enthusiast Gordon Stretch, who travelled from Solihull to be on the flight, said the journey had been "absolutely wonderful".

"There was a great atmosphere on board, the crew were fully in the spirit," he said.

"It was a very very long day but great fun."

Biman will run a series of one-hour pleasure flights for enthusiasts from Birmingham airport over the weekend, with the last trip scheduled for 15:00 GMT on Monday.

An airline spokesman said: "It's a fitting end for an aircraft that has served Biman loyally and well over many years."

DC-10s have been used as passenger planes for over 40 years, and continue to be employed for cargo and military use.

They have been involved in several high-profile air crashes and were temporarily grounded by the US Federal Aviation Authority in 1979.

But enthusiasts - who lovingly describe the DC-10 as a "workhorse" - say it was one of the planes that paved the way for mass long-haul travel.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 25 Feb 2014, 10:00
od robbief
cozmo napisao:Kraj jedne ere:
viewtopic.php?f=25&t=120&start=3420#p264456