Stranica 24 od 898
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 12:00
od Floyd
Ponikve se obnavlja zbog politickog interesa Turske na tim prostorima.
Novi Sad je cista predizborna "buva" jer je NT veoma blizu da bi se ekonomski isplatila izgradnja novog aerodroma.
Pa i Nis, koji realno ima potencijala (zbog velikog broja gastarbajtera iz tog regiona), ne funkcionise kako treba tj ima samo let za PG.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 16:33
od zuzazu
A Nis nikada, ali nikada nije bio rentabilan bilo kome. Jat je leteo sa 60 putnika avionom konfiguracije 120 -144 sedista. Drugari u MA mi kazu da je punjenje isto. Od prilike je i grad Nis po letu doplacivao za toliki broj praznih sedista.
Znam da je Nislijama tesko da prihvate realnost.
Da je i jedna low fare kompanija podnela zahtev za Nis, nema sanse da nasi ne bi skinuli gace... Ali i oni (Wizz, Ryan, moji Turci) znaju da racunaju.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 16:43
od Stjepa
Floyd napisao:Ponikve se obnavlja zbog politickog interesa Turske na tim prostorima.
Aludiras na Sandzak ili nesto drugo? Interesuje me misljenje.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 17:29
od Floyd
Da ne ulazim dublje u politiku

samo cu reci zelena transverzala
@zuzazu
Nisam strucnjak za te stvari ali je opste poznato da je dobar deo juzne i zapadne Srbije nastanjen u zapadnoj EU.
Ako oni ne znaju da iskoriste taj potencijal onda ne znam sta da kazem.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 17:42
od dragvorl
Bez politike na forumu, obratite paznju!
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 21:24
od zuzazu
@Floyd
Ako ovi naucnici iz Jat ne znaju da racunaju, veruj mi da su strendzeri majstori u tome. Ocigledno da svi smatraju da je Nis neisplativ.
Koliko se secam, politickom odlukom - Jat je poluprazan leteo 3 puta nedeljno zrh nis, a kasnije je i njima doslo u glavu.
Ako nema pun avion, stranac ne leti. Trziste je surovo.
Posebna je prica sto zgrada stvarno izgleda ocajno, sletanje u jednu pistu je tzv. "neprecizni prilaz" a u drugu "circle to land". Odgovorni su barem mogli da investiraju u sistem za precizno sletanje ILS.
Putnici za Sandzak idu preko Pristine mojom firmom za manje od 50eur
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 21:29
od milosdoktorabs
ma pun mi je k...c jat-a i bgd-a,Sto ne pustise neki low tada iz Nis,Nije Srbija Bgd-u otirac.
p.s.izvinjavam se ali mi dosta vise parole sve za bgd
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 22:30
od Floyd
@zuzazu
Ono sto ja hocu da kazem je da osnov za razvoj trzista postoji (potencijalna klijantela) ali naravno da nije dovoljno samo uvodjenje redovne linije. Potrebna su ulaganja u taj aerodrom kao i nabavka aviona koji bi pratili potrebe trzista. Zasto da leti poluprazan 737 kad moze da bude pun Bombardier CRJ200/700/900 ?
Za strance naravno nije interesantno da oni rade razvoj Niskog aerodroma vec je to na drzavi.
Sve ovo pisem kao amater ali u kontekstu prica oko izgradnje novih aerodroma ili konverziju vojnih u civlne po Srbiji.
Nekome je ocigledno interes da NT ima monopol a ove price koje se plasiraju su tu zarad drugih interesa.
Cirih je dobar primer jer odavde ima tri leta dnevno za BG...sto znaci da interesovanje putnika postoji.
Sigurno je da BG i okolina nisu finalna destinacija za sve putnike.
Sto se tice Sandzaka, moj komentar je u vezi sa najavama da ce prva redovna linija odatle biti upravo prema Turskoj.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 22:49
od snork
Neću pisati ništa o politici, ali samo moram da kažem da su Ponikve pored Užica, a ako pogledate podatke Zavoda za statistiku (sa popisa), videćete da u tom delu Srbije osim Srba ne živi apsolutno niko drugi. Više ima Turaka u Šumadiji nego tamo... Tako da su te političke priče verovatno rezultat nečije zlonamerne mašte.
Inače podržavam ideju da Srbija ima što više civilnih aerodroma, pogotovo južnije od Beograda, jer bi saobraćaj uglavnom bio usmeren prema Egejskom i Jadranskom moru. Dakle - Niš, Kraljevo, Užice... i linije za Atinu, Solun, Tivat, Dubrovnik, Split, Pulu i Rijeku. Problem popunjenosti aviona bi se rešavao tako što se leti npr. samo jednom nedeljno... Mada bi bilo najbolje da leti JAT i da se ne gleda nikakva popunjenost i isplativost. Kad su mogle da lete 727-ice iz Beograda za Prištinu svaki dan sa 7-8 putnika, može i ovo.
Inače Surčin uopšte nije preopterećen, nego debili natrpaju sve letove jedan za drugim i stvori se gužva... a onda ostatak dana nema saobraćaja.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 23:01
od methane.master
Ajde da se malo odaljim od politike u ovoj priči...
Ne vidim šta je problem, ako se neki aerodrom sređuje. Čemu trenutno služe Ponikve i Lađevci... pa i Batajnica. Ničemu. Ako ima ideju da služe nečemu korisnom, ako je to koliko toliko fizički izvodljivo i ako neko ima neposredan ili ekonomski interes da se ti aerodromi koriste, pa nek ih sređuju, prepravljaju i sl. Okolina može samo da ima koristi od toga. Kamo sreće da je bilo pameti da se ranije vodilo računa o tome, a ne da idioti preoru skoro 2 km betonske piste u Zrenjaninu koju su izgradili nemci u 2.sv. ratu. Da slučajno ne padne u ruke neprijatelju u ratu koji se nije ni dogodio.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 23:12
od Floyd
snork napisao:da kažem da su Ponikve pored Užica
Pomesao sam Ponikve i Ladjevce (sada Morava)...moja greska
Redovna linija za Istanbul krece u Junu...o tome pisu novine a ima i na wikipediji.
@methane.master
Nije problem da se sredjuje ako se stvarno sredi.
Problem je sto politicari hoce da trose pare kojih nema da grade jos jednu rupu bez dna.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 06 Maj 2012, 23:41
od Stjepa
methane.master napisao:Čemu trenutno služe Ponikve i Lađevci... pa i Batajnica. Ničemu.
Mogu li ja da kazem cemu sluze Ponikve trenutno, tj zadnjih 13 godina, a da me ne shvatite da mesam politiku sa tim iako ima dodira?
Prosto kad god treba potpaliti narod pomene se obnavljanje aerodroma Ponikve, deminiranje i izgradnja obilaznice oko Uzica.
I ja nemam nista protiv da se nesto gradi, onovi... Pa bio bih ponosan da u mom kraju ima civilni aerodrom. Ali izgleda nije trenutno ekonomski opravdano.
Sta vise kazu da i dalje ima u okolini piste neeksplodiranih granata koje se prvo moraju ukloniti da bi se ista moglo raditi.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Maj 2012, 00:09
od zuzazu
Da su bilo gde videli racunicu, stranci bi kao Ryan u slucaju Osijeka ponudili da srede pistu i zgradu za uzvrat za koristenje datog aerodroma.
Low fare u najvecem broju slucajeva rade sa 737-800 i A 320 sa oko 200 sedista, a da drzava godinama razvija liniju (sa npr. CRJ ili sl.) da bi onda na gotovo dosle jeftine komoanije i pokupile kaymak, stvarno je van pameti.
Kazi mi @Floyd, ko leti Cirih (citaj: Beograd) a ko Basle Mulhouse (citaj: Nis). Ni ja ne bih imao nista protiv da je tako u Srbiji, ali lowcosteri podplacuju nase vlasti (u kojoj ne sede samo Beogradjani) i hoce Beograd, tj. tamo gde su pare, a nece Nis, Moravu ili sl, tj tamo gde treba ulagati. Jednostavno.
Ajd' da to urade u Svici ili Nemackoj. Nece moci!
O tome si vec imao prilike da citas na Tango Six Blog, i da se upoznas kome i kako politicari prodaju Beograd.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Maj 2012, 17:01
od snork
I naravno, najbolje bi bilo da ne čekamo strance da nešto urade (to važi ne samo za avijaciju, već i za sve druge uslužne i proizvodne delatnosti). U Srbiji i van nje ima mnogo bogatih Srba (nekoliko njih ima kapital veći od milijardu evra). Da sam ja na njihovom mestu, osnovao bih kompanije, kupio par desetina aviona i počeo da letim sa svih tih aerodroma koje smo pominjali, ka najisplativijim destinacijama po Evropi i okolini. Ili bih možda kupio JAT, uzeo par B747 na kredit i obnovio interkontinentalne linije...
Toliko bogataša, a samo se bave uvozom i trgovinom, umesto da rade nešto _zaista_ korisno.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Maj 2012, 17:34
od dragvorl
Mnogo manje glavobolje zadaje trgovina, manje muke a sigurna lova.