Re: DPF i regeneracija
Poslato: 12 Sep 2018, 11:38
Kod tvog Puga treba da traje 3-5 minuta, tj da je toliko dovoljno da se završi pošto se koristi Eolys aditiv koji omogućava da se regeneracija obavlja na 400-450C.
Da bi regeneracija uopšte započela ima čitav niz preduslova, ne sme biti grešaka ni jednom od nekoliko ECU vezanih za FAP, moraju sva 4 grejača da budu ispravna, u rezervoaru mora biti najmanje 16 litara goriva, temperatura motora treba da se ispuni prema mapi, mora da ima Eolys tecnosti u dopunskom rezervoaru, treba da je FAP sa više od 15 a manje od 70% predvidjenog pada pritiska, itd.
Ima čitav niz ako ovo onda ono a vezano je za još ono, imam ceo opis kako radi na oko 100nak strana, izdato od samog PSA.
Još nešto, ako sipaš gorivo za manje od 7,5litara neće se aktivirati ubacivanje Eolys aditiva nakon dostizanja brzine od 30km/h. To znači ako recimo stalno sipaš za 1,000 dinara neće biti uslova da se ostvari regeneracija.
To sam naučio jer nije hteo da odradi zimus/proleće, baš kako je PSA opisao u dokumentaciji.
Taj dodatni faktor da se mora kod PSA sipati gorivo za minimum 1.600 dinara pojedinačno i da ga ima više od 1/4 rezervoara ne piše u uputstvu za upotrebu auta, ko dugo vremena ne ispuni ta 2 uslova a vozika se samo po gradu lako može da inače ispravan FAP zezne do nivoa da se pojavi pisano obaveštenje da je FAP zapušen (akivira se na 90% tj gotovo napunjen) a tada može biti već kasno i teško da sam odradi regeneraciju.
Onda mora u servis pa na zvaničnu dijagnostiku da se ručno pokrene regeneracija.
Vrlo komplikovan i zeznut sistem koji odlično radi dok radi i sve je idealno ali ako negde nešto nije tip top očas posla se sistem zaglavi i prestane da radi.
Što se tiče trajnosti Eolys je u neku ruku čvrsta čestica koja ne može da sagori (sadrži gvoždje u sebi) i taloži se u kontinuitetu u FAP filteru. Ne može se spaliti na način kao čadj, Stoga kod PSA filter treba/ mora da se menja.
Ona prva zamena FAP filtera na 160,000km je besplatna tj spada u obavezu PSA kao proizvodjača.
Ako je auto redovno u zvaničnom PSA servisu održavan trebalo bi da je FAP kod tebe zamenjen novim tj od PSA remontovanim (novi nisu stavljali već po Evropi takve ugradjivali) pa si miran do oko 280-300.000km kada sledi sledeća zamena filtera.
U suštini ako se normalno vozi u svim režimima (ne samo grad), ima Eolys aditiva i sam sistem ubrizgavanja je ispravan FAP ne pravi funkcionalne probleme i vozač ne primeti kada obavlja regeneraciju.
Da bi regeneracija uopšte započela ima čitav niz preduslova, ne sme biti grešaka ni jednom od nekoliko ECU vezanih za FAP, moraju sva 4 grejača da budu ispravna, u rezervoaru mora biti najmanje 16 litara goriva, temperatura motora treba da se ispuni prema mapi, mora da ima Eolys tecnosti u dopunskom rezervoaru, treba da je FAP sa više od 15 a manje od 70% predvidjenog pada pritiska, itd.
Ima čitav niz ako ovo onda ono a vezano je za još ono, imam ceo opis kako radi na oko 100nak strana, izdato od samog PSA.
Još nešto, ako sipaš gorivo za manje od 7,5litara neće se aktivirati ubacivanje Eolys aditiva nakon dostizanja brzine od 30km/h. To znači ako recimo stalno sipaš za 1,000 dinara neće biti uslova da se ostvari regeneracija.
To sam naučio jer nije hteo da odradi zimus/proleće, baš kako je PSA opisao u dokumentaciji.
Taj dodatni faktor da se mora kod PSA sipati gorivo za minimum 1.600 dinara pojedinačno i da ga ima više od 1/4 rezervoara ne piše u uputstvu za upotrebu auta, ko dugo vremena ne ispuni ta 2 uslova a vozika se samo po gradu lako može da inače ispravan FAP zezne do nivoa da se pojavi pisano obaveštenje da je FAP zapušen (akivira se na 90% tj gotovo napunjen) a tada može biti već kasno i teško da sam odradi regeneraciju.
Onda mora u servis pa na zvaničnu dijagnostiku da se ručno pokrene regeneracija.
Vrlo komplikovan i zeznut sistem koji odlično radi dok radi i sve je idealno ali ako negde nešto nije tip top očas posla se sistem zaglavi i prestane da radi.
Što se tiče trajnosti Eolys je u neku ruku čvrsta čestica koja ne može da sagori (sadrži gvoždje u sebi) i taloži se u kontinuitetu u FAP filteru. Ne može se spaliti na način kao čadj, Stoga kod PSA filter treba/ mora da se menja.
Ona prva zamena FAP filtera na 160,000km je besplatna tj spada u obavezu PSA kao proizvodjača.
Ako je auto redovno u zvaničnom PSA servisu održavan trebalo bi da je FAP kod tebe zamenjen novim tj od PSA remontovanim (novi nisu stavljali već po Evropi takve ugradjivali) pa si miran do oko 280-300.000km kada sledi sledeća zamena filtera.
U suštini ako se normalno vozi u svim režimima (ne samo grad), ima Eolys aditiva i sam sistem ubrizgavanja je ispravan FAP ne pravi funkcionalne probleme i vozač ne primeti kada obavlja regeneraciju.