Stranica 24 od 76
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 02 Dec 2023, 23:01
od ljubitelj
pedalaš napisao: 02 Dec 2023, 20:40
. Nissan-ov SUS je generator kao što svaki hibrid koristi SUS za generator.
Kod svakog hibridnog sklopa (pa bio on Nissan-ov, Toyotin, Hyundai-jev, Reno-ov, Hondin, Suzukijev), u tim trenucima, kada su veliki trenutni zahtevi za strujom, odmah se pali i SUS. Tako da Nissan-ov pogonski sklop po tome uopšte nije nešto posebno u svetu klasičnih hibrida.
Sad, to što kod Nissan-a SUS nikada direktno ne pogoni točkove, jeste posebno u svetu hibrida danas, ali, sve to je davno vidjeno.
Pa odluči se, jel Nissan drugačiji i ne pogoni SUS motor točkove ili kao svaki hibrid Toyota, Reno, Honda, Suzuki pogoni točkove.
Razlika je ogromna u tome da li je potrebno 2, 3, 4 cilindra...za direktan pogon točkova u smislu nekontinuirane isporuke obrtnog momenta i neophodnosti akumulatora obrtanja (zamajca odgovarajućeg).
To što je elektrika kao pogon vidjena i pre 100 godina ne menja stanje stvari koje sam napisao, meni za generator struje je potpuno nebitno koliko cilindara ima jer ne vidim u čemu je smetnja bilo 3 bilo 2 cilindra pošto ti SUS motori rade na uskom optimalnom broju obrtaja za koji su onda i lepo balansirani.
Imam iskustva sa generatorima i na benzin i na dizel i to su uglavnom jednocilindarski, mada sam održavao i jedan 6cilindrični od čini mi se 200kW snage trofazno.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 03 Dec 2023, 09:39
od Heinz
ljubitelj napisao: 02 Dec 2023, 20:07
Šta znam nisam probao ali verujem da bi meni bilo dovoljno i samo 2 cilindra za generator struje. Što jednostavnija konstrukcija to lakše (i jeftinije) održavanje. Mislim na Nissanovo rešenje gde zapravo i nema motora koji pogoni auto.
Gde jednostavno, ima promenljivu kompresiju. Nisam ulazio detaljnije u analizu.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 03 Dec 2023, 10:55
od ljubitelj
Pa 2 cilindra je valjda jednostavnija konstrukcija od 3 cilindra...na to sam mislio.
A motor generator ne očekujem da ima komplikaciju sa kvačilom, menjačem, poluosovinama, homokinetičkim i sijaset ostalih "problema" smeštaja da se uglavi ispod haube.
Kod mnogi, ili većine ?, auta je tako nabudženo ispod haube da gotovo nikakvo servisiranje nije moguće da se izvede brzo, jednostavno i sa samo osnovnim alatom. Pretpostavljam da je to kod takve koncepcije gde nema pogona točkova finije rešeno za održavanje-popravke.
Meni se čini kao bolje rešenje za korisnika sistem sa motor generatorom, ima autonomiju kao SUS a karakteristike pogona kao elektro.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 03 Dec 2023, 16:52
od pedalaš
Ko nema poluosovine i homokinetičke zglobove? Nissan hibrid? Da nema možda 4 pogonska elektromotora, u svakom točku po jedan ? Znaš i sam da nije tako. Ima on i diferencijale, kao i ostali klasični hibridi (pa kao i čisto električni 4WD automobili).
Toyotinom hibridu koji je na bazi SUS-a sa 3 cilindra zameraju (sa pravom) da nije ugladjen kao njihovi ostali hibridni sklopovi koji su na bazi SUS-a sa 4 cilindra. Jer, SUS se kod svakog klasičnog hibrida (u pravilu) "stalno" pali - gasi (postoje izuzeci u režimu rada kada se SUS duže vreme uopšte neće paliti i kada se SUS uopšte neće gasiti), a motor sa 3 cilindra pravi više vibracija od motora sa 4 cilindra.
A juče pogledah recenziju na YT koju je za hibridni X-Trail nedavno radio britanski "What Car" i čovek je u četiri navrata za energetsku efikasnost rekao da je malo razočaravajuća ( prvi put je to rekao na 9:40 ) u odnosu na ono što bi se očekivalo.
Dakle, jeste taj hibridni sklop poseban (kao što je na neki svoj način poseban i bilo koji drugi ), ali, kao što kod Nissan-a elektromotori uvek sami pogone pogonske tročkove (a SUS uvek pogoni samo elektromotor koji je generator, tj. starter-generator ), tako i ostale vrste hibrida, drugih proizvodjača, kada im se hibridni sklop nalazi u električnom modu, tada i kod njih pogonske točkove pogone isključivo elektromotori. A SUS-ovi im nekada pogone samo generator, nekada samo točkove, a nekada istovremeno i generator i točkove.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 03 Dec 2023, 19:46
od ljubitelj
Ko nema poluosovine i homokinetičke zglobove? Nissan hibrid?
Pa valjda nema SUS motor potrebu za time, za šta će mu?
Nisam ni gledao kako je rešeno kod Nissan postavljanje elektro motora i SUS motora medjusobno, možda i grešim ali meni je logično da mogu da ih smeste kako im je zgodno pa i odvojeno, barem ja ne vidim u čemu je smetnja za pozicioniranje.
Kod ovih drugih pobrojanih koliko znam hibridni sistem podrazumeva da je SUS- elektro motor- pogon neophodna direktna čvrsta veza.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 03 Dec 2023, 22:36
od paliic
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 11:03
od pedalaš
Ne znam koliko bi garanciju Mazda trebalo da danas da na taj novi Wankel motor pa da mi se plug-in hibridni sklop sa Wankel motorom učini privlačnim.
Bojim se da će većini ljudi u sećanju biti ranija trajnost Wankel motora, pa i Mazdinih.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 11:07
od Dzona
Šteta što ti ipak ne odgovara novi QQ - baš je lepa ponuda trenutno (uloženo /dobijeno). Ali verujem da nikako nećeš pogrešiti ni sa CX5 ni sa Sportage-om.
Meni iskreno dizajn mazde i eksterijera i enterijera je na daleko višem nivou i deluje mi kao da je segment iznad Kia-e (u smislu da ima stila i prefinjenosti, koji mi nekako nedostaje na Kia-i)
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 11:08
od carov2
Mene je skoro kum ubeđivao kako je sa RX7 davno prešao i preko 200k km bez rađenja motora, super auto bio kaže...

Nekih 90tih godina...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 12:48
od mironiko
Dzona napisao:Šteta što ti ipak ne odgovara novi QQ - baš je lepa ponuda trenutno (uloženo /dobijeno). Ali verujem da nikako nećeš pogrešiti ni sa CX5 ni sa Sportage-om.
Meni iskreno dizajn mazde i eksterijera i enterijera je na daleko višem nivou i deluje mi kao da je segment iznad Kia-e (u smislu da ima stila i prefinjenosti, koji mi nekako nedostaje na Kia-i)
Slažem se, ponuda za QQ vrhunska. No, sem te opreme, ništa ne bismo dobili, a to nam nije imperativ, tako da...
Što se drugog dela poruke tiče - jbg, izgleda smo mi onda nekog nižeg staleža, nivoa, šta li...

Nama je Kia nešto bolje legla, možda i zbog tog podsvesnog pritiska da dobijemo više prostora. No, direktno iz mog ugla, pošto znatno više vozim i Suzukija i novi auto ću (žena ima svoju Fabiju mk1), lepši mi je vozački kokpit, moderniji je, a ja čak i ne umirem za tim, ali eto prosto mi se više svideo.
No, dok ne dobijem Sportage na dužu vožnju, odluke neće biti. Mazda jeste unutra manja, ali se u vožnji dobro pokazala - moram to i kod Kie da vidim, pa da napravimo što realnije poređenje.
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 12:58
od pedalaš
Mazda nudi i podešavanje nagiba sedalnog dela sedišta vozača?
Valjda se i to negde i nešto računa

Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 13:01
od mironiko
Nisam imao potrebe za tim, namestio sam se lako u oba i bez toga. Što se udobnosti tiče, oba su bila super (vozačka pozicija).
Sent from my Pixel 6a using Tapatalk
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 13:20
od Heinz
Ovako napamet, ja bih prežalio 4x4 i uzeo Tiguana za te novce, ako ponuda postoji u realnosti a ne samo na internetu.
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 14:11
od Dzona
@mironiko moj komentar oko dizajna nemoj shvatiti pogrešno, samo moj neki utisak

Sportage mi je skroz okej u nekim kombinacijama boje i opreme, a u nekim mi je veoma loše izgleda. Ne znam kakve impresije će ostavljati sa godinama
Ali ponovo, noviji je model od CX5
Re: SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 04 Dec 2023, 14:14
od milekmilek
Meni se recimo, uopšte nije dopalo ponašanje Tiguana All Space sa prednjim pogonom. S obzirom da je olakšan pozadi zbog nedostatka sklopa zadnjeg pogona, bio je suviše skakutav za moj ukus i vožnja mi je baš bila neprijatna.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk