nidza napisao: 03 Okt 2023, 20:23
Ne verujem da baš možeš da sipaš šta hoćeš u bilo koji motor. Možda u taj motor od GTR može. Mada ja nisam shvatio da sipaš šta hoćeš, nego da možeš jeftinije ulje da menjaš češće.
Šta raditi ako imaš moderan motor za koji praktično ne postoji jeftino ulje?
Heh, David Chao koji je intervjuisao Kurosawu, živi u Kanadi, osim što je duže vreme proveo i u SAD - a tamo se lako nabavlja jeftino ulje, po supermarketima tipa Wallmart. Obaška što su im lubrikanti najčešće višestruko jeftiniji, kao i npr. gorivo.
Evropski zahtevi (proizvođača motora), tržište lubrikanata, i afiniteti potrošača tj. kupaca lubrikanata je donekle različito (mada, u tom intervjuu se jasno naglašava da se savet o promeni ulja na 5000 km odnosi na one koji žele maksimalno da produže vek motoru.)
Kao što je u Americi za širu populaciju nacionalni vrhunski brend Mobil (iako ima i drugih), u Evropi bi to moglo da se kaže za Castrol (pogotovo jer je preporučeni brend ulja od najvećeg evropskog proizvođača motora tj. VW-a) , a i jedno i drugo ima nekakvu istorijsku podlogu.
Ovde tek od relativno skoro potrošači mogu da biraju manje poznate brendove čija ulja imaju odgovarajuće specifikacije, a uglavnom su jeftinija od npr. castrola ili mobila (recimo da bi primer bio pomenuti Mannol).
Domaći tipa Nisotec, Galax ili npr. Optima su tek posebna stvar, i najpre bih rekao da su negativno opterećeni prethodnom istorijom (u smislu odnosa potrošača prema njihovom izboru), a što se mene tiče neopravdano.
Čisto uspust, kad je već pomenut Nissan - dole je link do njihovog dokumenta o izboru svih lubrikanata za njihove automobile otprilike godišta od 1998 -2017. Što se motornog ulja tiče može se videti da ti njihovi zahtevi nisu previše striktni oim što se insistira na ulhima po ACEA C4 za renault dizele sa dpf. (iz nekog razloga se ovaj pdf jako sporo učitava u Firefoxu dok u Edge nema problema).
A170T napisao:Prisetih se da je davno bilo nekih prica u vezi falsifikata Castrol ulja, jel to i dalje aktuelno?
To ulje se ubedljivo najviše kopira i ništa se nije promenilo poslednjih 10. god.
Što se tiče falsifikovanog Castrola, da, falsfikuje se, s tim što mislim da je to je uglavnom rezervisano za neka druga tj. masovnija tržišta, tipa Indije.
Za nabavku u Srbiji je jasno, potrebno je nabavljati ulja od SEC Lubes.
Od njih se ne moze kupiti ulje u maloprodaji, vec od ovih njihovih partnera. To je sto se tice castrola, i u ovim prodavnicama ne bi trebalo da bude falsifikata. Tako su mi barem odgovorili.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Motorna ulja
Poslato: 07 Okt 2023, 19:31
od DS9
Hvala guzva na tome,, sada je još jasnije.
Pretpostavljam da bi u tim prodavnicama castrolova ulja trebala da imaju stiker od sec lubes, bar je tako bilo (a verovatno je i sada) sa totalovim/elf uljima koja imaju stiker od Total Srbija,
Takođe, verujem da originalnost ulja može da se proveri i preko QR koda, fotografisanjem telefonom.
Re: Motorna ulja
Poslato: 07 Okt 2023, 19:59
od A170T
Koga ne mrzi da pogleda, čovek je detaljno prikazao razlike između originala i falsifikata.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Motorna ulja
Poslato: 07 Okt 2023, 21:39
od carov2
Gde je nabavio original?
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Motorna ulja
Poslato: 07 Okt 2023, 23:41
od DS9
Taj video pokazuje varijante za rusko tržište (a ima nešto drugačijih falsifikata i na drugim) - samo, mislim da su sve što je prikazao falsifikati.
Jer, ako dobro vidim - na foliji ispod čepa ni na onom što tvrdi da je original nema natpisa Castrol.
@DS9 pozdrav kolega.
Da li mozda znas ili mozes dati savet koje ulje sipati u mercedes 1800ccm kompressor 2006god. Nigde u uputstvu nisam nasao ni marku ni gradaciju.
Hvala.
Re: Motorna ulja
Poslato: 24 Okt 2023, 20:41
od pedja
Vidi u nekom frigo/klima servisu, oni imaju iskustava sa kompresorima.
možemo videti da se za taj motor, u zapadnoj Evropi primenjuju ulja koja imaju odobrenja/approval po MB 229.5, 229.51 i 229.52
a u ostalim delovima sveta samo 229.5 (uz određenu napomenu oko viskoziteta da se ta ulja koriste za najmanji utrošak goriva ako se u okviru norme upotrebe ulja sa nižim viskozitetom).
Zatim možemo da pogledamo na tom MB/bevo sajtu šta treba po normi 229.5 tj. ovo dole:
Pa, zavisi u kakvom je stanju motor, da li ići na 0W-40 i 5W-40 varijante (isključivo sa spiskova) ili na 5W-30.
Da je moje - izabrao bih Optima varijante, bilo koju, ali mislim da bih najpre Optima Eco 5W-40.
Sad, kada bi me bilo baš briga (kao što ume da bude, u pojedinim slučajevima) sasvim lično bih za svoj takav auto upotrebio identično koncipirane (dakle ulja u 5W-40 gradaciji kojima stoji da zadovoljavaju i ACEA C3) varijante od Galax i Nisotec.
Ipak, prvo bih potražio Optimu Eco 5W-40.
***
pedja napisao: 24 Okt 2023, 20:41
Vidi u nekom frigo/klima servisu, oni imaju iskustava sa kompresorima.
Heh, i ja sam se prvi put iznenadio kada sam shvatio da MB svoje benzince sa specifičnim varijantama (uloge) turbina tj. kompresorima tako obeležava/naziva.
Dakle nije kompresor za klimu, nego za motor da bi bio jači/brži.
Računaj da se po neko dobro nasmejao, pogotovo oni koji su vlasnici tih moćnih kompresora.
Voze ljudi razne freze
Re: Motorna ulja
Poslato: 25 Okt 2023, 08:18
od Bax
DS9 napisao: 13 Okt 2023, 09:12
Zanimljivo, a ima I drugi deo.
Ja kad malo prelazim, menjam na 1.5 godinu, to mi deluje kao sigurna zona, i garazirani su mi autimobili.... Nema termo fluktuacije dok su u garazi...
Re: Motorna ulja
Poslato: 25 Okt 2023, 09:04
od DS9
Noćas kada sam pisao gornji post bilo je problema sa internetom, pa je nekako nestala bitna stvar, a tiče se navoda u donjem citatu. Čisto da bude jasnije.
DS9 napisao: 25 Okt 2023, 01:33
Sad, kada bi me bilo baš briga (kao što ume da bude, u pojedinim slučajevima) sasvim lično bih za svoj takav auto upotrebio identično koncipirane (dakle ulja u 5W-40 gradaciji kojima stoji da zadovoljavaju i ACEA C3) varijante od Galax i Nisotec.
Treba da stoji - ... kada bi me bilo baš briga što određeno ulje nema zvanično odobrenje/approval
(pa dalje kako i stoji u nastavku)
možemo videti da se za taj motor, u zapadnoj Evropi primenjuju ulja koja imaju odobrenja/approval po MB 229.5, 229.51 i 229.52
a u ostalim delovima sveta samo 229.5 (uz određenu napomenu oko viskoziteta da se ta ulja koriste za najmanji utrošak goriva ako se u okviru norme upotrebe ulja sa nižim viskozitetom).
Zatim možemo da pogledamo na tom MB/bevo sajtu šta treba po normi 229.5 tj. ovo dole:
Po tome, zvanično otpada optimina varijanta u 5W-40 gradaciji, ali ostale optime sa spiska su legitimne. Sad, sebi lično, upotrebio bih i 40ice koje nisu na spisku (nis, galax, optima ...).
Najjednostavnije rečeno, taj motor ima relativno šire preporuke za motorno ulje (što se viskoziteta tiče mogu i 30ice i 40ice), ali MB insistira na uljima sa odobrenjima.