Stranica 235 od 983

Re: Ne brže od života!

Poslato: 05 Mar 2014, 21:45
od nuk
McGruja napisao:Ma mnogo bitnije od brzine je svest o saobracaju, i iskustvo

Vozim uvek najbrze sto mogu, sve u skladu sa saobracajem i okolinom, i mojim trenutnim mogucnostima

Ljudi koji mehanicki voze, koji ne gledaju u retrovizore, koji ne znaju u svakom momentu sya se drsava levo i desno od njih, ispred i iza njih, oni su opasni

Vi morate da kompenzujete njihovo neiskustvo i neznanje visokim nivoom koncentracije

I sreca ima udela :)

Ovo je kljucna stvar.
Prvo, nisu svi talentovani za voznju.
Drugo, onaj koji prelazi male kilometraze i vozi tri puta mesecno ne moze da se poredi sa onim koji vozi svakodnevno i prelazi mnogo vece kilometraze.
Trece, iz prva dva logicno proizilazi da ne mozemo svi isto da procenjujemo odredjene situacije u saobracaju, pogotovo kada svi mislimo da smo u pravu a uglavnom je tako :)

Sada kada bi vrsili neko anketiranje na forumu, iako je sa automobilskom tematikom i procentualno boljim vozacima od nekog republickog proseka, kladim se da bi velika vecina tvrdila da su neki "uber drajveri", da osecaju gume, snagu vozila, tok saobracaja, namere pesaka po faci i slicno a cinjenica je da verovatno nije bas tako kako se misli. To je pored ne sprovodjenja zakona najveci problem i razlog ovakve situacije u saobracaju

Re: Ne brže od života!

Poslato: 05 Mar 2014, 21:52
od nixa
@next

Ne stavljam u isti kos mala prekoracenja i alkoholisanost, ali isto tako ta mala prekoracenja treba kaznjavati. Po meni sve kazne su preniske i slabo se naplacuju.

Da je ok voziti 140 na autoputu, zasto onda nigde nije ogranicenje 140? Zasto su u Slo tolike kazne?

Represivne mere su nesto sto moze nasim vozacima stati na put.

Kao i kada se zobs pojavio, u prvih par meseci je bio drasticno manji broj nesreca.

Ako represivna mera dovede do toga da se prepolovi broj poginulih - onda bi verovatno i tebi bilo duplo zadovoljstvo da vrlo malo smanjis svoju brzinu.

Sent from my Xperia Z1

Re: Ne brže od života!

Poslato: 05 Mar 2014, 22:03
od McGruja
@Nuk

To je sustina!

Autoput je nebitan, neka vozi ko koliko hoce, ali da ti ne primetis da ti se neko priblizava sa 200 km/h, a vozis u levoj traci... Ko je kriv? Pa ti (naravno, samo moje misljenje)

Magistrala, tu vec ima svega, ali sve se primeti
Opet, manje brzine od autoputa, a saobracajke opasnije i visestruko cesce

Grad, tu zaista treba imati kilometre iza sebe, a i svaki grad je prica za sebe

Poenta: ucite svaki put kad sednete za volan, i pazite na celokupnu situaciju. Nije lako ovako voziti sve vreme, umori se covek, ali je to jedini ispravan nacin voznje

Re: Ne brže od života!

Poslato: 05 Mar 2014, 22:08
od Geza
Vozači sa puno kilometara, naročito gradskih, su preterano samouvereni. Naravno u svom gradu. :)

Re: Ne brže od života!

Poslato: 05 Mar 2014, 22:09
od McGruja
Do prvog sudara :)

Re: Ne brže od života!

Poslato: 05 Mar 2014, 22:50
od nuk
Geza napisao:Vozači sa puno kilometara, naročito gradskih, su preterano samouvereni. Naravno u svom gradu. :)
Napisao sam to kao jedan od uslova, drugi i bitniji je ono sto je u glavi, da ne ispada da izvlacis recenice iz konteksta :)

Re: Ne brže od života!

Poslato: 05 Mar 2014, 23:23
od swemir
Ja recimo kad idem medjugradsku vozim 90 % po ogranicenjima...

I to zato sto sam platio par prekoracenja u srbiji i cg.

Mene je novcana kazna naucila da ni malo ne prekoracim brzinu. Ispod 10 % i uvek i svugde debelo pratim ogranjcenja.

I u nemackoj na reginalnim svi se debelo vuku u makinama sa 3 000 ccm idu 50 i ne preticu jedni druge... odlepio i odusevio se u isto vreme. Sta je disciplina kultura

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Re: Ne brže od života!

Poslato: 06 Mar 2014, 00:56
od ljubitelj
nixa napisao:
Mora da se pretera sa kaznama sve dotle dok se smrtnost na putevima ne dovede na nivo da budemo medju bezbednijima u Evropi.
Podrzao bih stav kada bi to dalo direktne efekte, a ne daje po putevima Evrope pa ne verujem da bi kod nas bilo drugacije. Neka mera bez preterivanja je cesce prihvaceno resenje.

Ovo lepo zvuci ali, otprilike 1/3 smrtnosti je uzrokovana pesacima koji su ucesnici.
Ja imam drugaciji stav o kaznjavanju.
Oni nemaju polaganje ispita, nemaju "vozacku" dozvolu da su edukovani i osposobljeni za samostalno kretanje bez nadzora.
Podrazumeva se da je saobracajna kultura osnovni sadrzaj pesaka isto kao sto se podrazumeva da zna da cita znake, da zna da "procita" semafor, I uopste da zna da cita i pise.

Kako bi ti preterao sa kaznjavanjem pesaka. Koliko procenata stanovnistva bi trebalo da bude policija u nadzoru svih saobracajnica da bi se preteralo sa tim kaznama i uhvatili (pa time i kaznili) pesaci u najvecem mogucem broju
Kolijko treba da bude kazna pesacima koji stupe na kolovoz a nisu se uverili da to rade na bezbedan nacin i ne ometaju pri tome soabracajni tok vozila u kretanju.
Kolika kazna da bude pesacima koji nepravilno ulaze ili izlaze iz vozila javnog prevoza.

Ne moras ni pokusavati da odgovoris, ionako nema jednoznacnog i trajnog odgovora koji bi se mogao strogo formalno (legalisticki) posmatrati.

Smrtnost na putevima ce se smanjiti tek onda kada ljudi shvate da je auto (autobus i ostalo) opasno sredstvo koje ubija sa lakocom (kao i struja npr) kada se zloupotrebljava ili zanemaruju osnovne postavke upotrebe.
Kada se shvati da je opasno setati se lakomisleno ulicama kako se kome cefne.

Kada se shvati da prolazak biciklom ili motociklom kroz crveno u rakrsnici sa 6 ili 8 traka je cista bahatost ravna pokusaju samoubistva usled velike verovatnoce da se nastrada.
Isto se odnosi i na provlacenje ispred voza u pokretu, kao brzi smo.

I sijaset drugih razloga gde brzina dodje negde na 5. mesto po vaznosti kao uzrok nesrece.

Vrlo malo nesreca se dogadja samo i jedino zbog brzine.

Mnogo vise zbog isecanja toka kretanja drugih ucesnika, zbog voznje u kontra smeru (obilazena kolone na primer stotinama metara iako se unapred vidi da je kolona u pitanju).

Brzina svakako povecava ulog, posledice.

Ogranicenje brzine samo donekle ima svrhe, dok postoji saobracajna logika. Brzina koju ne postuje 2/3 vecina vozaca je ocito pogresno odredjena i ogranicenje ne pomaze vec odmaze bezbednom odvijanju saobracaja.

Odlican je primer poredjenja uzane ulice sa parkiranim vozilima i sirokog bulevara sa 3 trake (koji je sireg kolovoza nego 2 trake autoputa) kao sto je Bul. Misica u BG sa identicnim ogranicenjem 50km/h.

Konkretnim bulevarom niti najsporije vozilo, javni gradski autobus, ne postuje ogranicenje.

Ja sam vise za kombinaciju obrazovanja putem krvavih video spotova (iz realnog zivota) masovno preko medija uz kaznenu politiku. Ali ne kaznu radi kazne da se samo naplati vec da uz kaznu sleduje predavanje- pismo licno adresirano sa objasnjenjima o tome koliko su opasni postupci u saobracaju.

Hlljadu puta ponoviti dok se ne ureze u mozak kao uslovni refleks.

Inace, kod nas su deonice autoputa projektovane za brzine 180km/h i tako pravljene kada se gradio.
Kakvo je sada stvarno stanje koje deonice je drugo pitanje ali svakako nije svuda nuzno ogranicenje od 120km/h.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 06 Mar 2014, 09:02
od samo polako
Ma ni kada voziš po propisu i lagano nisi siguran jer mi imamo mnogo onih samouverenih u sebe i svoju kubikažu ispod haube, bar su to moja iskustva.

Ne shvatamo mi da je imati i voziti sopstveni auto zadovoljstvo a ne trka. U svom prostoru si, prijatno ti je ne cimaš se javnim prevozom, pustiš lagano muziku...za mnoge od nas to je smaranje.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 06 Mar 2014, 09:14
od nuk
Fora je što je krajnje vreme da se preduzmu bilo kakve mere koje bi sprečile svakodnevne pogibije ljudi u saobraćaju. Po meni, u današnje vreme u civilizovanoj zemlji, pored sve tehnologije koja je na raspolaganju, ne sme da dodje do toga da u centru grada u sred bela dana izgine više ljudi zbog nečijeg iživljavanja u saobraćaju, nije normalno da nekome padne na pamet da u gradu gde je ograničenje 50Km/h vozi 100Km/h a da se ne lažemo, niko od nas nije izuzetak jer tako smo u mogućnosti :D
Sada već postoje deonice gde maltene svakodnevno stoji policija sa radarom i tu se vozi sasvim normalno pa prosto neobično bude kada naletiš na kolonu gde svi voze po ograničenju a činjenica je da se može

Re: Ne brže od života!

Poslato: 06 Mar 2014, 09:18
od Geza
nuk napisao:
Geza napisao:Vozači sa puno kilometara, naročito gradskih, su preterano samouvereni. Naravno u svom gradu. :)
Napisao sam to kao jedan od uslova, drugi i bitniji je ono sto je u glavi, da ne ispada da izvlacis recenice iz konteksta :)
Odgovorio sam samo na McGrujin post. :)
A sve više me fascinira jurnjava vozača GSP-a. Pre neki dan idem u NS iz Modene u Žarka Zrenjanina, čekam zeleno na semaforu i krećem polako, dok sa druge strane vozač autobusa skreće levo na Bulevar. Ja polako prilazim raskrsnici jer dva automobila preko puta već ulaze u moju traku i skreću levo, a vozač autobusa to ne vidi i onako mahnito počne da mi pokazuje da krenem... :kuku: Sve u redu, znam propise, znam da imam prednost na raskrsnici, ali ne mogu da se zaletim u nečija kola zato što se njemu žuri...

Re: Ne brže od života!

Poslato: 06 Mar 2014, 09:20
od ftj
Jutros autobus isekao lika u seat leonu i blokiraše dve trake u sarajevskoj na nekoliko minuta dok se nisu raspravili.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 06 Mar 2014, 09:22
od Xepoj87
Sva sreca,pa imaju 3 trake :D
Ja to lepo kulturno u 29. novembra,stanem ispred njega u jednu traku,pa mu udjem u bus da se raspravimo,da se ne derem po ulici :D

Re: Ne brže od života!

Poslato: 06 Mar 2014, 09:23
od nikaragva
Pa upravo zbog tih razlika, sto neko vozi kao lauda, a neko kao pecena riba, i postoje zakoni, kojim bi se greske pecenih riba svele na najmanju mogucu meru, a da se ne obesmisli funkcija saobracaja i prevoznih sredstava.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 06 Mar 2014, 11:29
od Velja
Slika