nidza napisao: 15 Dec 2022, 10:51
Koliko god da se Stelvio slabo prodaje, višetruko slabije bi se prodavao i taj karavan, jer je to činjenično globalno stanje odnosa prodaje.
Mislim da ovo nije tačno.
Dokazi:
- VW odlučuje da njegova narodna limuzina D segmenta više neće postojati, ali Passat karavan hoće. Zašto?
Zato što je ''činjenično globalno stanje odnosa prodaje'' takvo da karavanu još ima mesta, a limuzine su te koje mnogo više trpe zbog SUV/Crossovera. Istovremeno VW ima koliko hoćeš SUV-ova, pa će i dalje praviti D-karavan.
- BMW ne samo da pravi karavan aktuelne Serije 3, već odlučuje po prvi put da napravi i M3 karavan. Zašto?
Zato što je ''činjenično globalno stanje odnosa prodaje'' takvo da i takvom karavanu još ima mesta, a kamoli u periodu 2016. godine. Iako BMW ima ''svoj Stelvio'' (X3), a imaju i ''Stelvio coupe'' (X4). Ništa im to ne smeta, neće postojanje Serije3 karavan loše uticati na X3/X4, već će pokupiti kupce koji prosto hoće karavan.
nidza napisao: 15 Dec 2022, 10:51Moraš naći način da ti proizvod košta adekvatno onom što nudiš, da osmisliš sa bankama dobru priču oko finansiranja, da se pozabaviš servisnom mrežom, uslugama, garancijama, a to sve ništa ne valja.
Giulia i Stelvio su imali dobro odmerene cene. Uporedi sa konkurencijom, pogledaj koliko KS/Nm i opreme su oni davali za iste pare. Uopšte problem nije bila cenovna politika.
Osnovna garancija je 4 godine/120.000km, plus mogućnost da se doplati još kilometara/godina u više varijanti kombinacija, sve do ukupne garancije od 8 godina/180.000km. Mislim da ni tu nije problem.
Ovo sa bankama verovatno zavisi od tržišta. Kod nas je to bilo veoma loše odrađeno sa Credit Agricole. Treba imati u vidu da prodaja finansijskih usluga danas predstavlja veći izvor zarade dilerima nego ona jednokratna zarada od same prodaje automobila (od njegove cene).
Može da se priča o tome da li je trebalo drugačije praviti kompromise. Da li je ''slajder'' na čijem jednom kraju je '
'vozački auto'', a na drugom ''
komercijalno uspešan auto'', trebalo pomeriti više ka komercijali... tj. napraviti malo drugačiji balans karakteristika automobila.
Možda tržište govori (primer BMW-a i ne samo njega) da ljudi po pravilu više gledaju veliki displej infotainmenta, ambijentalno osvetljenje, digitalnu tablu, fullLED/Matrix farove i na osnovu toga donose odluku o kupovini, nego što tu odluku baziraju na karbonskom kardanu, kočionim čeljustima od aluminijuma, na tome što je 70% auta od aluminijuma, idealnom rasporedu mase kod bilo koje verzije Giulie, ubrzanju do stotke kao da auto ima 30-50 konja više, itd, itd.
Staviti kompromise tamo gde ljudi to ne vide, a ono što se tako uštedi para prebaciti u velike ekrane, ambijentalno osvetljenje i ostale stvari koje ljudi vide, koriste, pipaju svaki dan. Auto time (takvim kompomisima) nije postao bolji, ali je komercijalniji.
starac vujadin napisao: 15 Dec 2022, 12:21
...Kabriolet nije bitan??? Pa kako se uspešno vratiti na USA tržište bez takvog auta. Ako gledamo prodajno onda je sigurno bitniji od Giulie QV...koja je isto bitna, da me pogrešno ne razumete. Bitan je i zbog halo efekta jer najbitniji konkurenti imaju ta verzije i to je znak kompletne ponude. Kada se određuje šta je bitno ne treba polaziti od ličnih afiniteta i evrocentričnog shvatanja tržišta jer je ono sve manje bitno, kako je Markjone ispravno video pre mnogih...
Kabriolet apsolutno nije bitan.
Po statistici u tom segmentu najviše prodaje daje karavan. Zavisno od tržišta to je 60%-70% prodaje. Onda limuzina oko 20%-30%.
Preostalih oko 10% prodaje pokupe coupe i kabrio, od čega coupe ide jedno 5 puta bolje od kabrioleta.
Dokazi:
- Gde je nova C klasa kabrio? Nema je. Šta će biti čak i sa E klasom kabrio?
Toliko se dobro prodavao W205 kabriolet da su odlučili da se odreknu svih tih para/zarade i ukinu ga kod W206 (aktuelne C klase). Umesto toga izbaciće novu CLE klasu koja će ustvari biti coupe i kabriolet u jednom autu, i uz sve to dodatno ukrštanje sa E klasom. Eto, pokušaće spajanjem 3-4 auta u jedan da izvuku još jednu generaciju.
Demand for coupes and convertibles has fallen in recent years as people seem to be moving away from less practical cars.
Just ask Mercedes. It decided to kill not only the S-Class Coupe and Convertible, but also the AMG GT Roadster and the baby SLC. In addition, it is widely believed the two-door versions of the C-Class and E-Class will merge to become a single model line – the CLE. This way, the CLE-Class can fill in for both the C-Class and E-Class convertibles.
Sales of convertibles have been on the decline as more and more buyers turn toward crossovers, and as a result Mercedes has been cutting back on its drop-tops. The automaker has already phased out its SLK-Class, S-Class Cabriolet, and AMG GT Roadster, and the redesigned 2022 AMG SL is now the sole option in the upper segment. Look for this CLE-Class to fill in at the more affordable end of the lineup.
- Šta se dešava sa Serijom4 kabriolet... hoće li se spojiti sa Serijom8 u novu Seriju6?
Guess what? BMW might be going down the same road. The journalists claim the 4 Series Coupe & Convertible and the 8 Series Coupe & Convertible will not live to see another generation. Instead, the two families will apparently morph into the 6 Series lineup from 2026.
- Gde je A5 kabriolet? Sa koliko tržišta je već povučen iz prodaje zbog verovatno dobrih rezultata i zarade? Šta se priča za novi A5, hoće li imati kabrio varijantu?
Sve to što sada rade Mercedes/BMW/Audi sa svojim kabrio (i coupe) modelima je sigurno zato što su se dobro prodavali i brdo para im doneli u poslednjih 5-6-7 godina???
Stvarno treba manje da polaziš od ličnih afiniteta i evrocentričnog shvatanja tržišta.
https://www.motor1.com/news/562897/bmw- ... -6-series/
https://www.motorauthority.com/news/113 ... -spy-shots
starac vujadin napisao: 15 Dec 2022, 12:21
...Moj komentar za Grande Punto odnosio se na tvoju tvrdnju da je znak neuspeha Giuliette to što nije imala naslednika. Ja sam ti naveo jedan primer još uspešnijeg modela koji nije imao naslednika. Niko nije ni spominjao da se iz istog razloga odustalo od naslednika. Razlozi nisu isti, kao što za neki treći primer bi bio treći razlog...Da li je uporedivo kao primer? Pa ako se radi o istoj vrsti proizvoda, ako su oba bila uspešna u prodaji (u različitim srazmerama, GP je bio uspešniji), ako su oba bila predmet/žrtva promena strategije, ako su zbog toga oba imala produženi produkcioni vek sa nekoiko facelifta, a ako se se razlikuje konkretan razlog onda su to itekako uporedivi primeri. Nismo pričali o babama i žabama, pa da može da se upotrebi tako odsečna konstatacija da to nema vezejedno s drugim. Mislim da ovakva diskusija treba da koristi radi informacija drugim ljudima koji ovo čitaju, a ne da se isteruje crno bela slika i pošto poto ko je u pravu.
Jedan auto nije imao naslednika jer u to vreme Fiat nije želeo da izbacuje modele za Evropu. Taj se model odlično prodavao, bio je lider svog segmenta, ali Fiat tih 2011/2012/2013 nije želeo da ulaže mnogo za nove evropske modele. Džabe svi rezultati, prosto Fiat nije hteo da ulaže.
Drugi auto je trebalo da dobije naslednika jedno 5 godina kasnije (2016-2017). U to vreme fabrika još kako izbacuje nove modele i za Evropu i za ostatak sveta, što znači da više nije bilo na snazi da ''
nema naslednika pa makar bio i najprodavaniji u segmentu (Grande Punto)''. Al' ipak je Giulietta izvisila.
Ako je Grande izvisio za naslednika jer u to vreme nisu hteli da izbacuju nove modele, zašto je Giulietta izvisila u vreme kada još kako izbacuju nove modele?
To je ta razlika i zato nije uporediv primer.
starac vujadin napisao: 15 Dec 2022, 12:21
....Grande Punto se proizvodio od 2005 do 2018, da kažemo da je prodaja "punom snagom" išla do 2012, do drugog facelifta...
...Giulietta se prodavala od 2010 do 2020, da kažemo "punom snagom" do 2016,17, kada su su i oni krenuli sa sužavanjem ponude (i ovde vidimo sličnosti u pristupu)...
Nisu to nikave različite epohe
Eto... jednom autu je vreme za novu generaciju onda kada se drugi tek pojavljuje masovno na tržištu... ali to nekim čudom nisu različite epohe.
Jbg-a, šta ima da polemišemo dalje onda kad se toliko krivi realnost u korist neke svoje tvrdnje.
Mislim da je pogrešan stav da to što su podgrejavali Grande znači da je eto ipak mogao da dobije naslednika 2016/2017/2018...a pošto i Giulietta u to isto vreme (kad je trebala) takođe nije dobila naslednika, onda je to zato što su oba bila uspešna na tržištu.
Zaboravio si da je tokom tog podgrejavanja Grandea Izašao 500X koji je ustvari zauzeo mesto nekakvog Grande Punto X modela, tj. on je B-Crossover, kao što je Renegade B-SUV.
Kao što neki vole danas da kažu da je Tonale naslednik Giuliette jer je C-SUV, tj. odustaje se od C u korist C-SUV...pa eto, to je još davnih dana urađeno sa Grandeom i 500X/Renegade, ali se i pored toga ipak priča kako je Grande mogao da dobije naslednika 2016/2017. godine. Što se onda ne priča da je i Giulietta mogla da dobije naslednika i pored najavljenog C-SUV modela...