Stranica 25 od 128
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:10
od goblin
Mozda, sve je moguce, mada sam skeptican po tom pitanju.
Fazon je sto su karte na trzistu automobila vec odavno podeljene i sada su ostale samo "mrvice".
Situacija je takva da se sve pitaju 2-3 najveca igraca i mali tu nemaju mnogo prostora za manevrisanje. Cak ni veliki vise ne mogu da izmisle toplu vodu. Videli smo pokusaj jednog Mercedesa da se progura u najluskuzniju klasu uz Rolsa i Bentley-a samo zato sto jednostavno nije dobro prosao u toj podeli karata posto je Rolsa zgrabio BMW a Bentley-a VW/Audi, Mercedes je ostao bez pulena u najluskuznijoj klasi pa su pokusali da ubace Majbah ali se to zavrsilo totalnim kolapsom.
Isto je VW pokusao da se progura u hipersportsku klasu sa Bugatijem, napravili su cudoviske koje ima fantasticno ubrzanje i maksimalnu brzinu ali koje na stazi ne moze da pridje tradicionalnim kraljevima te klase, a uz to su uspeli da zabeleze stravicne finansijske gubitke, ali eto srecom pa to mogu opusteno da podnesu i zarad imidza mogu da istrpe takve izlete.
Problem je sto male fabrike nemaju tu mogucnost da eksperimetisu i kiksaju, za njih bi takvi promasaji znacili bankrot. Dok VW i Mercedes to mogu opusteno da prebrode i nastave sa uspesnim poslovanjem.
Isto tako, automobile cini 70% delova koje uopste ne osmisljavaju maticne fabrike. A sta mislite koje fabrike ce najpre doci do najnovijih sistema, pa naravno one koje to mogu najbolje da plate, cime su mali proizvodjaci opet inferiorni i ne mogu ispratiti konkurenciju nikako.
Tako da za Alfu jedina nada moze biti da je uzme pod svoje neki od vodecih giganata, ali i tu se javlja problem sto nijedan gigant nece dozvoliti toj Alfi da mu ugrozi njegove postojece vec izgradjene pozicije ostalih fabrika u koncernu. A Alfa nema tu snagu brenda da se istakne ispred vec pozicioniranih brendova, kao sto je to slucaj sa npr. Porscheom koji je uskocio u potpuno nepoznate vode i odmah usao na velika vrata kao lider.....
Pa kada se sve sagleda nesto bas i ne vidim prostora da jedna Alfa moze ikada vise prici i blizu a kamoli stati rame uz rame sa gigantima i njihovim proizvodima.
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:14
od Floyd
Od svih proizvođača, Audi je najviše napredovao u poslednjih 30ak godina. Od automobila koji su bili klase Renoa ili Fiata, došli su veoma blizu Mercedesu i BMW-u.
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:22
od stefanan
Floyd napisao:Od svih proizvođača, Audi je najviše napredovao u poslednjih 30ak godina. Od automobila koji su bili klase Renoa ili Fiata, došli su veoma blizu Mercedesu i BMW-u.
veoma blizu
veoma blizu
veoma blizu
veoma blizu
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:26
od Scuderia
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:26
od Dusan
@Floyd Nice try
@goblin
Jos da je prica tako jednostavna kao sto ti pises. Maybach nije ugasen zato sto su RR i Bentley mnogo bolji, vec zato sto je brend bio previse blizu mercedesu (bolja s klassa). A sto se tice Veyrona tu tek gresis. Veyron nikada nije bio napravljen da pravi neka vremana na stazama, niti uopste to pokusava. Veyron je ultimativni grandturer i demonstrator inzenjerskih dostignuca, nista vise od toga. I naravno da Alfa moze da postane jak brend, ako dodje do pravog spleta okolnosti.
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:29
od goblin
Ja licno se cak ne bi izrazio "blizu" vec apsolutno ravnopravno.
Trenutno imamo situaciju da ta tri proizvodjaca (Audi, BMW i Mercedes) jednostavno ne mogu drasticno da pobegnu jedan od drugih, a opet svako od njih ima neke svoje prednosti i segmente gde bezi konkurenciji, ili gde pojedinim segmentima kaska za ostala dva proizvodjaca.
Npr. BMW trenutno niko ne moze da prati u famoznoj 3.0 Tri-Turbo Dizel motorizaciji, dok sa druge strane Mercedes bas drasticno zaostaje i za BMW-om i za Audijem sto se tice 3.000ccm dizel motora.
Pa onda Audi ima 4.2TDI motor koji ne moze da isprati niko od konkurencije. BMW ima svoj 5.0d motor koji nudi slicne performanse ali iz njega je izvucen maksimum maksimuma dok se Audijev V8 vrti na 50% mogucnosti i jedan najobicniji cip tuning ga katapultira na preko 400KS sto znaci da i u buducnosti imaju daleko vise prostora za napredak a tu ga niko ne prati.
Takodje famozni Quattro pogon u poslednjoj generaciji sa sportskim diferencijalom, iako se slazem sa su svi 4x4 pogoni kod premijum slicnih karakteristika, ipak Audiju dajem odredjenu prednost ako nista drugo onda zbog samog brenda i tradicije.
Ali onda imamo Mercedes koji sa svojom S i S Coupe klasom dominira i sa motorizacijom 65AMG koji isto niko ne moze da isprati.
Pa BMW koji kroz nekoliko M modela i pored manjka snage pruzi bolje performanse od konkurencije....
Sto se tice tehnickih resenja, tu je isto mrtva trka i vecita igra macke i misa, nezahvalno je bilo kome dati jasnu prednost...
Medjutim, ne treba zaboraviti Porsche. On je po meni imao veci skok i od Audija. Uleteo je u totalno nepoznat teren i klase gde nikada nije bio (SUV, limuzina, mini SUV,), ubacio tehniku koja mu nikada nije bila svojstvena (dizel motori)... i gde god se pojavio uspeo da se izbori u sam vrh klase. To je za svaki respekt.
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:37
od Risto
Floyd napisao:Od svih proizvođača, Audi je najviše napredovao u poslednjih 30ak godina. Od automobila koji su bili klase Renoa ili Fiata, došli su veoma blizu Mercedesu i BMW-u.
apsolutno se slazem sa tobom Floyde...
dok ne vidim Audi sa zadnjom vucom, necu ih staviti u isti kos sa MB/BMW... prosla A8-ica je isla sa prednjim pogonom

Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:37
od goblin
Dusan napisao:
@goblin
Jos da je prica tako jednostavna kao sto ti pises. Maybach nije ugasen zato sto su RR i Bentley mnogo bolji, vec zato sto je brend bio previse blizu mercedesu (bolja s klassa). A sto se tice Veyrona tu tek gresis. Veyron nikada nije bio napravljen da pravi neka vremana na stazama, niti uopste to pokusava. Veyron je ultimativni grandturer i demonstrator inzenjerskih dostignuca, nista vise od toga. I naravno da Alfa moze da postane jak brend, ako dodje do pravog spleta okolnosti.
Moguce da gresim sto se tice Alfe, vreme ce pokazati. Meni je Alfa "simpa" ali ne mogu da je posmatram sa odusevljenjem kada znam sta izlazi iz fabrika BMW-a, Mercedesa, Audija i Porschea.
Moje licno misljenje jeste da Alfa jednostavno ne moze nikada da dostigne taj nivo napretka ali boze moj, vreme sve pokaze.
Sto se tice Majbaha, tu se ne slazemo. Smatram da je Majbah bio direktan pokusaj Mercedesa da se ugura u drustvo Rolsa i Bentleya, koji je rezultirao neuspehom iz vise razloga (neke si i sam naveo). Jel u toj klasi je najmanje bitno koji je auto "bolji", problem je sto Majbah nije mogao da ponudi imidz jednog Rolsa i Bentlija.
Pa evo i sada tvrdim da je jedna napucana nova S klasa (npr S65AMG Lang ili S63AMG 4-Matic Lang u nekim limitiranim serijama opreme u totalnom fulu) bolji i tehnicki napredniji auto od bilo kojeg Rolsa, ali dzaba im to kada Rols ima specificnu zavrsnu obradu, tradiciju i imidz, a te stvari je nemoguce dostici savremenim tehnickim dostigucima.
Sto se tice Bugatija, tu se delimicno slazemo, ali je moja poenta jasna. Fabrika VW je tu imala finansijsku slobodu da demonstrira moc i prestiz, totalno rastereceni mogucim gubitkom. Dok male fabrike jednostavno nemaju tu slobodu da eksperimetisu, a bas preko takvih eksperimenata se podize vrednost brendova i dolazi do novih tehnickih resenja i otkrica....
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:47
od goblin
Risto napisao:
dok ne vidim Audi sa zadnjom vucom, necu ih staviti u isti kos sa MB/BMW... prosla A8-ica je isla sa prednjim pogonom

Ne vidim sta je problem sa pogonom kod Audija?
Imaju ekstremno kvalitetan Quattro pogon koji im je ujedno i zastitni znak.
Meni je mnogo interesantnija cinjenica da su se bas u taboru BMW-a i Mercedesa tradicionalno grozili 4x4 pogona, da kad bi se doslo do odredjenih granica snage koju je tesko kvalitetno preneti na asvalt, sada svi polako poceli da nude taj "omrazeni" 4x4 pogon.
Pa onda imamo istuaciju da se odredjene verzije novog BMW 4 uopste ne mogu poruciti bez 4x4 pogona.
Pa imamo situaciju da AMG ubaciju 4x4 pogon u sportske limuzine sto je do juce bilo i nezamislivo i "sramno".
Evo stavljam ruku u vatru da ce vec sledece generacije BMW M modela imati opciono 4x4 pogon......
Eto, sada je to odjednom OK i potrebno ostalima a do juce je bilo drugacije.
Budimo malo realni i manje ostrasceni.
Evo ja sam posedovao dosta jakih masina od svih premijum brendova. I kao sto sam vec napisao, svi oni imaju neke svoje prednosti i mane, ali generalizovati bilo koji brend kao najbolji ili bilo koji brend kao zaostao, u danasnje vreme moze samo neko ko jednostavno nema iskustva sa savremenim automobilima premium trojke.
U pitanju su nijanse, realne prednosti samo u odredjenim segmentima koje sam vec naprajao, i neki licni afiniteti.
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:51
od Dusan
Risto napisao:
dok ne vidim Audi sa zadnjom vucom, necu ih staviti u isti kos sa MB/BMW... prosla A8-ica je isla sa prednjim pogonom

A zadnja vuca je inace vrhunac dostignuca automobilske industrije.

Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:52
od Mr.Rotor
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 27 Maj 2015, 23:59
od dragan
goblin napisao:BMW ima svoj 5.0d motor
koji je to motor?
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 28 Maj 2015, 00:03
od Risto
Gobline,
ova tvoja prica za Audi i pricu "vidis i oni uzimaju 4x4" meni ne pije vodu. Napravio je i BMW auto sa FWD, Mercedes ima FWD modele vec 15+ godina, ali to im po meni nije prednost nego samar tradiciji i bezanje od sustine onog sto predstavlja BMW.
To sto vecina nemackih domacica, koje voze isti auto kao i ja, nemaju pojma da je njihov auto RWD, i da postoje izvesne koncepcijske razlike izmedju BMW serije 1 i ostalih kompaktnih automobila, po meni nije opravdan razlog da BMW u iducoj generaciji "ubije" poslednji RWD kompakt.
4x4 pogon, kako god se zvao, ima izvesne prednosti nad RWD ili FWD automobilima ali isto tako donosi neke mane. Logicno je da auta sa 400+ ks imaju problem sa trakcijom u RWD konfiguraciji i tu je 4x4 pogon od pomoci. Ali ja ne vidim da se FWD bolje vozi od RWD-a, pricu o snegu i sl. smo prezvakali, to su jedine prednosti FWD-a uz bolju ponudu prostora nazad. Isto tako RWD je bolje balansiran, lepse se vozi, manje je sklon problemima sa podupravljanjem itd. Iskreno, meni je voznja RWD-a neuporedivo zanimljivija od voznje FWD automobila. Sama cinjenica da vozim RWD auto mi cini taj auto "posebnijim" i zanimljivijim od ekvivalenta sa FWD pogonom.
Ja i sada kada odem kuci, provozam W203 pa Passata B7 i idalje mislim da je Benz, sa 10 godina vise na plecima, mnogo zanimljiviji auto za voznju (143 vs 140 ks). Ja recimo glavnu razliku izmedju BMW/MB automobila i ostalih vidim upravo u RWD-u kao bonus faktoru koga dobijes kupovinom recimo C klase/3-ke u odnosu na A4. Kada naprave BMW keca sa FWD-om, tada ga necu smatrati nesto boljim autom od A3/A klase
P.S. Bolje je da postoje razliciti automobili, za svakog po nesto, nego da svi vozimo iste automobile (koliko god to VW zeleo)...
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 28 Maj 2015, 00:07
od Ivan
Imas i novi a8 sa prednjim pogonom, 3.0tdi 204ks frontrak ga zovu
Послато са GT-N7100
Re: AUDI - Vorsprung durch Technik
Poslato: 28 Maj 2015, 00:10
od goblin
dragan napisao:goblin napisao:BMW ima svoj 5.0d motor
koji je to motor?
3.000ccm sa 3 turbine i 381KS
Ugradjuje se u BMW 5, 7 i X5/X6 a koristi oznaku 50d
BMW ga promovisa kao M verzija dizelasa pa ga tako i oznacavaju (npr 550xd M, X5 50d M), i uz njega obavezno ide 4x4 pogon (interesantno

)
Sve u svemu monstrum na koji niko nema odgovor u toj kubikazi i BMW-u skidam kapu za takav motor. Jedino mi nije jasno zbog cege odbijaju da ga ugrade u 6 GC i to mi nikako nije jasno.