Stranica 25 od 33
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 25 Sep 2013, 20:26
od ljubitelj
Imaju upravo zbog onoga sto sam naveo jer bez toga su skoro pa neupotrevljivi (ili drugacije receno jako nekomforni) skoro pola godine u nasoj klimi.
Taj dodatni grejac dodatno kosta u nabavci, dodatno kosta u odrzavanju i trosi dodatno goriva dok auto stoji i prelazi 0metara a to povecava merljivo potrosnju dizela zimi.
Koristi se i kod benzinaca i plinasa isti takav dodatni grejac ali nije ni priblizno toliko potreban.
Sto se tice visih troskova odrzavanja dizela, filter goriva kosta 3- 5 puta vise od filtera plina. Dizne dizelasa kostaju 15-20 puta skuplje od dizni plinasa, reparacija i jednih i drugih. Ulje se cesce menja i vise ga kolicinski staje u dizela. Plinasi mogu zbog veoma cistog goriva i skoro idealnog sagorevanja bez ostatka da koriste priliceno jeftinije ulje mada mogu i skuplje kao dizeli.
Dizne mogu a i ne moraju da se kvare u periodicnim intervalima ali pre ili kasnije doci ce na red u radnom veku vozila.
Nisu sve to neke drasticne razlike u evrima ali se tokom kilometara i godina nakupe, neka je tipicni radni vek 300.000km minimum a prosecno 400.000km za oba motora sakupi se tu razlike.
Plin i dizel su priblizno slicnih troskova sveukupno gledano bilo za novi bilo za polovni auto, jedino je kod polovnog sa porastom broja kilometara prilicno veca pouzdanost plinasa i manja mogucnost tezih (citati skupih) havarija.
Danas su plinasi/ benzinci robusniji od dizelasa dok je ranije bilo obrnuto.
Bitna razlika troskova je benzin-plin dok je dizel- plin priblizno slicno.
Plinas je nesto povoljniji po trosku u cisto gradskoj voznji, dizel nesto povoljniji i medjugradskoj.
Osim varijante plin+benzin koja mora kod motora sa direktnim ubrizgavanjem benzina koji se vozi na plin koji su van konkurencije po troskovima.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 25 Sep 2013, 20:41
od djole77
Govoriti o automobilima koji su presli"Boga-oca" i verovatnoci njihovih kvarova je aposlutno apsurdno jer to sve zavisi od slucaja do slucaja(kako je ko odrzavao svoj automobil).
Ja sam mislio da uporedjujemo odrzavanje automobila istog segmenta slicne kubikaze i konjaze od 0 predjenih km pa sve do nekih 150000-200000km....posle toge je vec sve polako za zamenu i tu je vise faktor srece u pitanju.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 25 Sep 2013, 20:47
od Grujic
Pa upravo o tome i govorim, koliko samo ima slučajeva kvarova i na nižim kilometražama, koje su u Srbiji problem jer se nova kola relativno malo voze pa ne potpadnu u garanciju jer ona istekne vremenski. Ti kažeš da si na trecem servisu, zavisi od kola, to je 30-60 000km, mada verujem bliže onom prvom

Pa kada bi na toj km kvarovi ne bili izuzetak nova kola ne bi imala poentu..
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 25 Sep 2013, 21:24
od Stjepa
A kud ste pošli vas dva...

Re: TNG vs Benzin
Poslato: 25 Sep 2013, 22:45
od dragan
djole77 napisao:Prava racunica je da taj motor u meganu ne mere ici u tim uslovima voznje leti ispod 10 litara gasa (racunajuci sa benzinom ) a zimi ispod 11 litara TNG-a.Sto znaci leti je trosio oko 700 din( 1l 70 din) na 100km a zimi ce trositi oko 880 din(1 l 88 din)=u proseku dodje oko 790 din= 5.3 litre dizela(cena od 150 din)....ENDE

P.S
Meni je i dalje "njegov"prosek dizela od 1.5 dci od 5.5 l realno malo prenaduvan...
taj motor u meganu trosi slicno kao 1.6 kod mene u fokusu, i veruj mi da moze da trosi i mnogo manje. pre neki dan je taj fokus laganom voznjom oko i ispod ogranicenja u kombinaciji otvoreno/autoput potrosio jedva iznad 6l plina, neka bude i 6,5l, to je ekvivalent ispod 3,5l ed-a. isto to sa nekim normalnim tempom bude oko 7-7,5l. tim tempom nema dizela u toj klasi koji ce trositi ekvivalentnih 3 odnosno 3,5l.
da se razumemo, nemam razloga da lazem sebe ili bilo koga...
zimi je veci utrosak benzina iz jasnih razloga, ali i dizeli trose osetno vise.
po mom misljenju, razlika po predjenom kilometru u normalnim uslovima i bez nepredvidjenih okolnosti je na godisnjem smislu mala u korist plinasa u odnosu na dizela, dobrim delom i zbog troskova odrzavanja koje je vec objasnio ljubitelj, mada i oni variraju u zavisnosti od modela i motora...
mali servis na fokusu sa uredjajem ac stag se radi na 10.000km i u servisu gde je ugradjen uredjaj iznosi 1000din. podrazumeva menjanje filtera i proveru uredjaja i ostvarivanje garancije od 100.000km.
ako pricamo o novim automobilima, dizel je u nabavci dosta skuplji i od benzinca sa ugradjenim plinom, a s obzirom da ne sustize sa cenom po km benzinca u onoj racunici koja se stalno prikazuje, pitanje je da li se uopste isplati kupiti ga samo zbog toga.
sa druge strane, ima ljudi kojima mnogo vise prija voznja dizela, i nije im problem da daju neki iznos u startu vise, i to postujem...
pored toga, mada je sve manje bitno jer pumpi ima na svakom koraku, jedna od vecih mana plinasa je smanjena autonomija, kao i smanjen gepek zbog ugradjenog plinskog rezervoara, u vecini modela...
sto se tice potrosnje na magistrali, pa i autoputu u ogranicenju, dizel tu ne moze biti ni u kakvoj prednosti. vec sam napisao, na cistoj magistrali fokus sa 1.6b trosi 6l plina, a pri 120kmh ( brzina autoputem ) trosi izmedju 8,5 i 9l. to je ekvivalent 4-4,5l dizela, sto tesko da cak i stedljivci kao 1.5dci i slicni mogu da nadmase. ko mi kaze da 1.5dci trosi ispod 4l pri 120kmh, samo mi stavlja do znanja sa kim pricam
ljubitelj napisao:
Plinasi imaju po pravilu bolje vozne karakteristike od dizela po istom osnovu kao i benzinci, poredeci motore iste kubikaze i nacina ubrizgavanja goriva.
zasto mislis ovo? nije da se ne slazem, samo me interesuje?
mada bi prvo bilo dobro definisati sta su vozne karakteristike, ukupne performanse, elasticnost, ili nesto trece?
ljubitelj napisao:Sto se tice visih troskova odrzavanja dizela, filter goriva kosta 3- 5 puta vise od filtera plina. Dizne dizelasa kostaju 15-20 puta skuplje od dizni plinasa, reparacija i jednih i drugih. Ulje se cesce menja i vise ga kolicinski staje u dizela. Plinasi mogu zbog veoma cistog goriva i skoro idealnog sagorevanja bez ostatka da koriste priliceno jeftinije ulje mada mogu i skuplje kao dizeli.
Dizne mogu a i ne moraju da se kvare u periodicnim intervalima ali pre ili kasnije doci ce na red u radnom veku vozila.
+1
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 25 Sep 2013, 22:48
od Stjepa
Kelner meni jedan turbo dizel za sto, i daj ostalima šta hoće.
Kako je krenulo ispašće budala onaj ko i pomisli o kupovini dizela.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 25 Sep 2013, 23:22
od dragan
naravno da nije tako. samo, sad kad napredak dizela u smanjenju potrosnje nije kao pre 5 godina, a plinski uredjaji se vise ne ugradjuju kod majstor mike u supi i nisu nepouzdani, plin postaje, da budem vulgaran, socijala, ono sto je prosecan dizel bio pre nekoliko godina...
sve se to na kraju svodi na isto, i dobrim delom je pitanje afiniteta, dizeli se sve lepse voze, vise nemaju turbo rupu, benzinci su dobili tirbinu i mnogo nm u sirokom rasponu, sto im je u normalnoj voznji uz mnogostepene prenose znacajno smanjilo potrosnju, plinasi imaju na raspolaganju odgovarajuce uredjaje za skoro svaki motor i vise ne moras da budes kum sa plinadijom da bi koliko toliko vozio svoj auto...
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 26 Sep 2013, 07:46
od djole77
Uffff...pošto se dvoumim oko kupovine sledećeg auta izmedju 500L-a i Clia grandtour,ispada da je bolja kupovina 1.4 benz. i 1.2 16V,

MJT i DCi su izgleda definitivno njesra i bačena para,zar ne?
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 26 Sep 2013, 08:09
od milosdoktorabs
dci dynamic grandtour,auto je boli glava.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 26 Sep 2013, 08:18
od dragan
i skuplji skoro za pola od 1.2 16v u paketu opreme ispod njega, jer se u dinamik paketu ni ne prodaje taj motor. a ovde je prica o jeftinoci voznje, a ne o tome koji je bolji...
@djole77 - iako si mogao da izlozis svoje razloge zasto se ne slazes sa prethodnim misljenjem, ali nisi vec si odabrao sarkastican pristup, ajde da probam da ti odgovorim - za 500l nisam u toku sa cenama niti sa ponudom konkretnih motora, a sto se tice klija grantour, ako zelis najjeftinije da prodjes uzmi najobicniji 1.2 16v.
najjeftiniji dizel u istom paketu opreme je skoro 20 posto skuplji ( tj okruglo 2.000e, sto na tu cifru nije malo ) i racunica na kojoj kilometrazi ces tu razliku nadoknaditi bi sigurno pokazala da je to daleko u buducnosti, a ako ugradis plin nikad. najveca mana je sto je taj auto takav mrtav za voznju, pogotovo kad se natovari, a s obzirom da bi uzeo karavan za ocekivati je da se tovari...
opcija malog turbobenzinca je tek nesto malo nepovoljnija, od adekvatnog dizela je jeftiniji 1800e, sto ces takodje tesko nadoknaditi u nekom kracemo periodu, i pored toga sto se na taj motor trenutno ne ugradjuje plin, jer je predstavljen ove godine i prilicno je nov. ugrubo i napamet, na nuli si posle mozda 100.000km. sto se tice vozne dinamike tu dizel vise nece biti u prednosti. s obzirom da je motor nov, koliko je pouzdan tek treba da se pokaze...
trenutna nezgodacija sa tim novim motorima je sto im je ugradnja plina veci problem nego na najobicnijim atmosfercima kojih je i ubedljivo najvise na trzistu, ali i to ce vrlo brzo doci na svoje...
eto, nadam se da ce sledeci post, ako se ne slazes biti bar malo obrazlozen, a ne cinican...
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 26 Sep 2013, 09:19
od djole77
O cemu dalje razgovarati kad tebi fokus trosi 6 litara gasa kombinovane voznje a tvrdis da su im slicni motori i potrosnja . Za 1.6 megana je prosecna potrosnja benzina po specifikaciji 6,7 l,time je sve receno,neko tu debelo laze.
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 26 Sep 2013, 09:33
od dragan
pre nego sto nekoga nazoves lazovom evo da te podsetim sta sam napisao, posto ti ocigledno citas ono sto zelis -
dragan napisao:pre neki dan je taj fokus laganom voznjom oko i ispod ogranicenja u kombinaciji otvoreno/autoput potrosio jedva iznad 6l plina, neka bude i 6,5l,
drugi clan je ranije vec pisao o potrosnji 0d 5,9l na otvorenom u, za njega, zabavnoj voznji, sto je opet relativan pojam, ali ja sam svakako rekao da se u mom slucaju radi o laganoj voznji,a posto fabrika kaze 5,5l benzina na otvorenom za fokusa, ne znam zasto je tesko poverovati u 6,5l plina, osim zato sto se kosi sa tvojim idejama o potrosnji plinasa i benzinca...
i ajde sad lepo, bez vredjanja i cinizma, bar necim argumentuj svoje misljenje...
edit - sto se tice potrosnje megana, rekao sam slicno, fabrika kaze da je razlika od jednom dl pa do nesto ispod litre, u proseku par dl sto je po mom misljenju slicno, i svakako nebitno za celu pricu oko isplativosti, osim kao neka dlaka za koju cemo se uhvatiti i nadmudrivati. isto tako slicno trosi 1.6b u meganu 2, i 1.6b u trojancevoj hondi ( razlika je do 10 posto u odredjenim uslovima, po nasim poredjenjima ). ako te zanima detaljnije, imas u temi "koliko trosi" moj detaljan prikaz potrosnje plina na putovanju od 1000km, sa sve dimenzijom guma, temperaturom, deonicom puta gde je mereno, pa cak i odstupanjem brzinomera. ne pricam napamet nista, i nema razloga da me nazivas lazovom...
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 26 Sep 2013, 09:44
od djole77
Nista,onda fabrika laze na svoju stetu,nisam imao nameru nikoga da vredjam.Presao sam na gasu preko 150000km,znam kako radi i koliko trose manji motori(seqvent)1.2 8v od vasih i 7 litara ni pomocu trikova ne moze biti ukupan prosek,kolege voze xare,astre g(slicna kubikaza i konjaza) i nisam cuo da je nekom prosek potrosnja na 6-ici!
Re: TNG vs Benzin
Poslato: 26 Sep 2013, 09:50
od Saša
Pazi Dragane, nema tu "jedva iznad 6l plina, neka bude i 6,5l", potrošnja je stvar koja se da prilično precizno izračunati, na dve decimale iza zareza. Meni ovo govori da ti u stvari nagađaš "šacometrijskom metodom" kolika je potrošnja. Ja potrošnju gasa kod Punta (a koji ima 1.2 motor) recimo nisam nikad uspeo da spustim ispod 6.5 litara, ma ni na tih 6.5...

A i kada je bila tu oko 7 litara ili malo iznad - to je bila jako mučna i spora vožnja (i to na otvorenom) praktično ispod ograničenja na putu i na 2000 rpm ili manje... I meni zvuči neverovatno da bilo koji 1.6 motor može da troši 6 ili 6.5 litara gasa. Biće pre da je ta cifra 8 ili više...

Re: TNG vs Benzin
Poslato: 26 Sep 2013, 09:56
od djole77
Iskreno i tacno Sasha!
