Stranica 249 od 251

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 10 Okt 2025, 20:31
od nesa.m
milosg napisao: 09 Okt 2025, 20:29 Kakav sad navak i all season gume :mrgreen:
Covek je pomenuo testiranje celogodisnjih guma na navaku koji nema veze sa kvalitetom podloge na ogromnoj vecini nasih drumova, pa je shodno tome bio i odgovor.
Sa druge strane neko rece da ne veruje forumima jer tu ima entuzijazista sa razlicitim misljenjima , no licno mislim da je cak i to bolje nego ovi naduvani i uglavnomm vrlo tendenciozni strani tzv. testovi razlicitih vrsta guma.Ovde se kod nas skoro svi pozivaju na te narucene testove od strane vodecih proizvodjaca guma, posebno kada komentarisu ili predlazu sta treba ili ne treba pazariti od guma ovde kod nas.
Ovi malo stariji pamte da nekada nije bilo tih testova zato sto je izbor guma bio vrlo mali i podela je bila samo na letnje gume i M+S gume, pa ko sta izabere i kome sta vise odgovara za odredjeni auto.
Zime i snegovi su bile ostrije sa ozbiljno vecim i dugotrajnijim padavinama pa je cak i tada mali broj vozaca koristio kgume tzv.kramponke ili lance u to doba.Posebna prica je su skoro svi auti bili bez svih ovih danasnjih elektronskih sistema i pomagala kojima su danasnja vozila opremljena, ali se ipak i sa tim tadasnjim autima izlazilo po velikim snegoma svugde pa cak i do Granda na Kopu iz pravca J.Banje.
Naravno, na tom pravcu i u to vreme velikih snegova kada su se po par meseci videli samo vrhovi onih stapova koji obelezavaju sirinu puta, islo se i izlazilo do gore i nazad bez problema .Danas padne desetak santimetra snega i svi vozaci u delirijumu, haos, udesi i zastoji na putu, mile po putu iako ogromna vecina vozaca sede u vrhunskim limuzinama vrednim desetine hiljada zapadne valute.
Ko razume shvatice ko ne razume nece i zato lagano po gasu narocito kada se vremenske (ne)prilike lose, bez obzira kakve su gume na autu jer su zivot i sigurnost po zdravlje vozaca i putnika na putu, najvaznije i prece od bilo cega.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 10 Okt 2025, 21:17
od dag81
Prvi ti ne razumes, o tom vremenu o kom pises, nije bilo guma kao danas koje treba da zadrze auto od 200+ks na putu. 130ks je "letelo" pre 20 godina, danas je 130ks slab motor koji se ugradjuju u vozila nizeg segmemta.
Te price islo se, vozilo se, tako i tako, sve je to istina. Zivelo se i bez mobilnog telefona, interneta....pa ne znaci da je danas to moguce.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 10 Okt 2025, 21:41
od Gaginh0
Na primer četvorka TDI, imala 130ks jela asfalt. Vlažan san svih koji su imali onu sa 90 ili 101ks :mrgreen:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 00:35
od nesa.m
dag81 napisao: 10 Okt 2025, 21:17 Prvi ti ne razumes, o tom vremenu o kom pises, nije bilo guma kao danas koje treba da zadrze auto od 200+ks na putu. 130ks je "letelo" pre 20 godina, danas je 130ks slab motor koji se ugradjuju u vozila nizeg segmemta.
Te price islo se, vozilo se, tako i tako, sve je to istina. Zivelo se i bez mobilnog telefona, interneta....pa ne znaci da je danas to moguce.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Verovatno si u pravu jer posle skoro 50 godina aktivnog vozackog staza, ima logike da ti to ipak sve bolje znas i razumes.No necemo o znanju jer si u par recenica pokazao koliko ne znas i to ti vrlo argumentovano kaze neko ko je zbog prirode vozackog posla, vozio svasta nesto kroz radni vek pocev od putnickih vozila, teskih teretnih vozila a izmedju svega toga takmicio sam se i u auto sportu.
Da li posle svega sve znam,Ne, ne znam niti se neko takav rodio i iako imam vrlo malo nepoznanica u voznji, uvek se izrodi neka nova situacija koja se nikada nije desila i koja iznenadi, doduse puno manje od vecine ali nema imunih na bilo koje desavanje u saobracaju pa imao taj i najbolje gume i auto od 200 konja koji ide i 300 na sat bez limitatora brzine.
Zato za razliku od tebe i tebi slicnih, odlicno znam sta pisem, vidjao sam takve strucnjake celog svog zivota po putu i ovde i van granica ove drzave i kada padne prvi sneg, svi vi veliki majstori koji u besnim autima piokazujete neku svoju moc i znanje koje nemate nego ste pogresno ubedjeni da gomilom para kojom placate svoje mocne ljubimce, sedanjem za volan istih uveravate sebe da ste time dobili i veliko znanje.
Na vaszu zalost niste i tehnika kojom mislite da znate da upravljate, pri prvom i najmanjem snegu ste nevidljivi misevi po putu i sva ta mocna tehnika je u takvim trukama neupotrebljiva u formi i snazi za koju je namenjena.
Nista novo, pri prvom snegu sve vas takve odlicno vidimo pa bio to meca, porse ili neki veci dzip.
Takvi su odgovorno tvrdim, najveca opasnost na putu jer ne znaju koliko ne znaju, ali su zato vrlo ubedjeni da bas oni sve najbolje znaju i da niko nije bolji vozac od njih jer im jak i dobar auto daju lazni osecaj velikog znanja.
Tu brzinu koju ti pominjes sa nekadasnjim autima i gumama, moglo se njome bez problema i po snegu na putu, ali to za tebe i takve i dalje jeste nezamislivo velika brzina za voznju po snegu, cak i sa najboljim autom i premijum gumama.
Zato sam i napisao, ko razume shvatice ko ne razume nece i ja samo iznosim cinjenice koje ti i tebi slicni, niti mozes da shavtis a jos manje da razumes.
Kao sto rekoh, sedanjem za volan mocnog ili skupocenog cak i najboljeg i najbolje opremljenog auta, ne dobijas nikakvo znanje vise vec dobijes lazno ubedjenje da si od tog momenta najbolji vozac mozda ne na svetu, ali na putu gde se nalazis to je definitvno samo ako lepo vreme i suv put.
Zahvaljujuci takvima trgovci gumama i rez,.delovima zadovoljno trljaju ruke zajedno sa autolimarima, a rezultate takvog znanja slusamo svakoga dana ili iz hitne ili iz crne hronike.To je nazalost nasa realnost svidela se ona nekome ili ne.
Najiskrenije i tebi i svima takvima ali i ostalima, i dalje savetujem da vozite pridrzavajuci se propisa i signalizacije na putu da ne bude kasnije za ev. nesrecu kriv auto, neadekvatne gume, los put i uvek su sve ostalo i svi ostali na svetu krivi osim tog' nekog' samozvanog majstora koji misli da sve zna.
Veruj mi ali i ne moras na rec, ali ja zaista umem da zasijem dugme no nisam snajder, umem i da isecem meso za klopu ali nisam mesar, znam i vrlo korektan rostilj da napravim ali nisam rostiljdzija, na putu sam sam sebe lecio ali takodje nisam lekar i verujm da umem sebi da previjem nesto kada se posecem, ali i dalje nisam med. tehnicar kome je to posao.
Tako je potpuno isto i u saobracaju, svi imaju vozacke dozvole ali nisu svi vozaci narocito ne profesionalni vozaci i to je ovde kod nas najteze i shvatiti i prihvatiti kod nasih ljudi, zato sto dobijanjem vozacke dozvole ili voznjom nekoliko puta van granice i nazad, ne postajete prof.vozaci koji sve zna, vec samo nesto iskusniji vozaci koji se sigurno prevoze od tacke A do tacke B i ko to shvati, taj i takvi su deo onih pazljivijih i sigurnijih vozaca koji postuju propise a tako i sebe i druge na putu.
Na kkraju, koga je ovde kod nas briga za svakodnevno gubljenje zivota po putevima upravo zbog te lazne ubedjenosti da se puno zna i da je dobar ili noviji auto, izuzet od zakona fizike jer je opremljen naprednim sistemima zastite i pride odlicnim najskupljim gumama.Jos ako strani testovi kazu da je bas ta najskuplja guma ujedno kao i najbolja, onda je osecaj sigurnosti u svom metalnom ljubimcu nemerljiv.Da li je tako?
Ako ti kazem da za sve godine mog vozackog staza nisam imao ni jedan saobracajni udes, sletanje, prevrtanje ili havariju, keca sleperom po snegu voznjim na blokadi ako znas sta je to, vec sam imao samo 5 ili 6 kazni za parkiranje uz bezborj kazni za brzu voznju dok se sve resavalo na licu mesta, onda to takvima verovatno nista ne znaci no meni znaci puno zato sto ja znam da je voznja vrlo ozbiljan zanat koji se uci celog zivota narocito kada se radi o vozacima kojima je to profesija.
Niko ne obaca paznju na profesionalne vozace autobusa a oni rade izuzetno tezak i jos vise odgovoran posao.Ti ozbiljni majstori voznje imaju iza sebe i po 60 ili cak i 80 putnika ili dece, za ciju bezbednost i zivote odgovoraju u svakom mometu i ti majstori u svakom trenutku moraju i znaju mnogo toga da predvide upravo na osnovu svog bogatog vozackog iskustva i znnja.Cak se i nekima od njih kao vrhunskimporfesionalcima u voznji, potkrade po neka greska jer u saobracaju nema imunih nabilo koje desavanje, a danas ogromna vecina njih vozi najmodernije autobuse sa najboljom opremom i gumama.
Zato je prepotruka za manje gasa a vise pameti da se tako uvek bezbedno stigne tamo gde treba.Uz sve to, postujmo u saobracaju jedni druge bez obzira na vrstu , godiste ili snagu auta, to nije tesko a to je jedan od prvih koraka za dobru , bezbednu i sigurnu voznju.Mali i dobar gest prema drugom' vozacu na putu cak i kada taj neko slucajno pogresi, to jeste ogroman i nemerljivo veliki benefit za svakog takvog ucesnika u saobracaju, bez obzira ko sta i kakav auto vozi.Ovo treba razumeti da bi se shvatilo.

P.S. Pomenuo si slab motor od 130 konja a ja sam gotovo siguran iako te video nisam niti te poznajem, da ti u nekim zahtevnim ali vrlo realnim situacijama na putu, ne znas da vladas ni sa tih 110 KS od 130 KS ispod haube koje pominjes, a ne sa 200 i vise konja koje si takodje pomenuo.Voznja se ne sastoji u punom gasu sa 300 i kusur konja ispod haube brzinom iznad 200 ili vise km, po pravom putu naprotiv, voznja je nesto sto ti definitvno niti razumes niti ces razumeti.
Bez zelje da uvredim tebe ili bilo kog' drugog, ali postoji onaj univerzalni slogan koji glasi: dzabe ti i 300 konja ispod haube kada onaj jedan konj za volanom ne zna nista.
Ko razume shvatice, ko ne razume nikada i nece pa zati nemam vise nameru da se ovde dopisujem sa onima koji misle da sve znaju, nesvesni da ne znaju koliko ne znaju, svidelo se to nekome ili ne.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 01:21
od zdushan
Za nekog ko nema nameru si se prilično raspisao...

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 05:06
od motorista
nesa.m napisao: 10 Okt 2025, 20:31Ovi malo stariji pamte da nekada nije bilo tih testova
Ljubljanski »Avto« je objavio svoj prvi test guma 1969. ili 1970, mnogi domaći časopisi su povremeno prenosili strane, a bilo je i inostrane štampe po kioscima pa se i tako dolazilo do informacija. Naravno, sada je to mnogo lakše i dostupnije, ali čisto da se ne shvati kako nekad baš doslovno nije bilo nikakvih testiranja guma.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 07:47
od TheWickerMan
Evo ga još jedan ubica foka.
Napisa čovek post od kilometar, nijedna reč nema veze sa temom, nego samo sebe hvali kako je on najbolji vozač na svetu a niko drugi ne zna da vozi. Klasičan primer matorog prdeža. Izvređa sve redom a napiše na kraju: bez namere da uvredim :kezo:

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 07:56
od dag81
Tako mu lakse.


Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 09:15
od Geza
Možda ima veze sa seckanjem u krivinama?

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 09:25
od zarekg
Post jeste kilometartski ali je pogodio u centar, ko ume da razume.

Danas skoro niko ne zna da vozi po snegu, posebno mlađi vozači, Delom što snega nema mnogo a delom što ih ne interesuje plus što imaju gume i milion skraćenica koje će sve da urade umesto njih, oni samo treba da budu u kolima. Mi smo nekad jedva čekali da padne sneg, sačekamo dan-dva da se malo utaba pa na puste puteve i parkinge vežbali dok god smo imali goriva. I nikad nismo napravili glupost u saobraćaju na snegu a izbegli smo udese ko zna koliko puta zahvaljujući tom vežbanju a ne zahvaljujući gumama ili gomili opasnih skraćenica koje sve rade umesto nas. Neću ni da pričam da smo vozili letnje gume i to najčešće skoro bez šare.

Zadnji pasus o snazi motora je definicija kako se sada (na žalost) vozi i kakvi su nam "vozači".

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 10:23
od Gaginh0
I moji su pre 500 godina lovili hranu ja sad koristim skraćenice tipa mesare i supet marketa.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 11:13
od grujicd
Mator je ovo forum, većina nas ima višedecenijski vozački staž i počeli smo sa kolima bez ikakvih asistencija. Tako da je ovo prodavanje priče "ja sam mator i znam a vi ste balavci i nemate pojma" - na pogrešnom mestu.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 11:22
od Heinz
Da li čitaju mladunci koji gledaju na vozila kao na aplikaciju?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 11:32
od dragvorl
Geza napisao: 11 Okt 2025, 09:15 Možda ima veze sa seckanjem u krivinama?
Mene je prvo na to podsetio stil. Iskustvo bez granica, autosport, profesionalizam, sve je tu. Samo crno beli televizor jos fali u 2025.

Re: Univerzalne, ALL SEASON, M+S, gume kupovina da ili ne?

Poslato: 11 Okt 2025, 11:38
od carov2
nesa.m napisao:
dag81 napisao: 10 Okt 2025, 21:17 Prvi ti ne razumes, o tom vremenu o kom pises, nije bilo guma kao danas koje treba da zadrze auto od 200+ks na putu. 130ks je "letelo" pre 20 godina, danas je 130ks slab motor koji se ugradjuju u vozila nizeg segmemta.
Te price islo se, vozilo se, tako i tako, sve je to istina. Zivelo se i bez mobilnog telefona, interneta....pa ne znaci da je danas to moguce.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Verovatno si u pravu jer posle skoro 50 godina aktivnog vozackog staza, ima logike da ti to ipak sve bolje znas i razumes.No necemo o znanju jer si u par recenica pokazao koliko ne znas i to ti vrlo argumentovano kaze neko ko je zbog prirode vozackog posla, vozio svasta nesto kroz radni vek pocev od putnickih vozila, teskih teretnih vozila a izmedju svega toga takmicio sam se i u auto sportu.
Da li posle svega sve znam,Ne, ne znam niti se neko takav rodio i iako imam vrlo malo nepoznanica u voznji, uvek se izrodi neka nova situacija koja se nikada nije desila i koja iznenadi, doduse puno manje od vecine ali nema imunih na bilo koje desavanje u saobracaju pa imao taj i najbolje gume i auto od 200 konja koji ide i 300 na sat bez limitatora brzine.
Zato za razliku od tebe i tebi slicnih, odlicno znam sta pisem, vidjao sam takve strucnjake celog svog zivota po putu i ovde i van granica ove drzave i kada padne prvi sneg, svi vi veliki majstori koji u besnim autima piokazujete neku svoju moc i znanje koje nemate nego ste pogresno ubedjeni da gomilom para kojom placate svoje mocne ljubimce, sedanjem za volan istih uveravate sebe da ste time dobili i veliko znanje.
Na vaszu zalost niste i tehnika kojom mislite da znate da upravljate, pri prvom i najmanjem snegu ste nevidljivi misevi po putu i sva ta mocna tehnika je u takvim trukama neupotrebljiva u formi i snazi za koju je namenjena.
Nista novo, pri prvom snegu sve vas takve odlicno vidimo pa bio to meca, porse ili neki veci dzip.
Takvi su odgovorno tvrdim, najveca opasnost na putu jer ne znaju koliko ne znaju, ali su zato vrlo ubedjeni da bas oni sve najbolje znaju i da niko nije bolji vozac od njih jer im jak i dobar auto daju lazni osecaj velikog znanja.
Tu brzinu koju ti pominjes sa nekadasnjim autima i gumama, moglo se njome bez problema i po snegu na putu, ali to za tebe i takve i dalje jeste nezamislivo velika brzina za voznju po snegu, cak i sa najboljim autom i premijum gumama.
Zato sam i napisao, ko razume shvatice ko ne razume nece i ja samo iznosim cinjenice koje ti i tebi slicni, niti mozes da shavtis a jos manje da razumes.
Kao sto rekoh, sedanjem za volan mocnog ili skupocenog cak i najboljeg i najbolje opremljenog auta, ne dobijas nikakvo znanje vise vec dobijes lazno ubedjenje da si od tog momenta najbolji vozac mozda ne na svetu, ali na putu gde se nalazis to je definitvno samo ako lepo vreme i suv put.
Zahvaljujuci takvima trgovci gumama i rez,.delovima zadovoljno trljaju ruke zajedno sa autolimarima, a rezultate takvog znanja slusamo svakoga dana ili iz hitne ili iz crne hronike.To je nazalost nasa realnost svidela se ona nekome ili ne.
Najiskrenije i tebi i svima takvima ali i ostalima, i dalje savetujem da vozite pridrzavajuci se propisa i signalizacije na putu da ne bude kasnije za ev. nesrecu kriv auto, neadekvatne gume, los put i uvek su sve ostalo i svi ostali na svetu krivi osim tog' nekog' samozvanog majstora koji misli da sve zna.
Veruj mi ali i ne moras na rec, ali ja zaista umem da zasijem dugme no nisam snajder, umem i da isecem meso za klopu ali nisam mesar, znam i vrlo korektan rostilj da napravim ali nisam rostiljdzija, na putu sam sam sebe lecio ali takodje nisam lekar i verujm da umem sebi da previjem nesto kada se posecem, ali i dalje nisam med. tehnicar kome je to posao.
Tako je potpuno isto i u saobracaju, svi imaju vozacke dozvole ali nisu svi vozaci narocito ne profesionalni vozaci i to je ovde kod nas najteze i shvatiti i prihvatiti kod nasih ljudi, zato sto dobijanjem vozacke dozvole ili voznjom nekoliko puta van granice i nazad, ne postajete prof.vozaci koji sve zna, vec samo nesto iskusniji vozaci koji se sigurno prevoze od tacke A do tacke B i ko to shvati, taj i takvi su deo onih pazljivijih i sigurnijih vozaca koji postuju propise a tako i sebe i druge na putu.
Na kkraju, koga je ovde kod nas briga za svakodnevno gubljenje zivota po putevima upravo zbog te lazne ubedjenosti da se puno zna i da je dobar ili noviji auto, izuzet od zakona fizike jer je opremljen naprednim sistemima zastite i pride odlicnim najskupljim gumama.Jos ako strani testovi kazu da je bas ta najskuplja guma ujedno kao i najbolja, onda je osecaj sigurnosti u svom metalnom ljubimcu nemerljiv.Da li je tako?
Ako ti kazem da za sve godine mog vozackog staza nisam imao ni jedan saobracajni udes, sletanje, prevrtanje ili havariju, keca sleperom po snegu voznjim na blokadi ako znas sta je to, vec sam imao samo 5 ili 6 kazni za parkiranje uz bezborj kazni za brzu voznju dok se sve resavalo na licu mesta, onda to takvima verovatno nista ne znaci no meni znaci puno zato sto ja znam da je voznja vrlo ozbiljan zanat koji se uci celog zivota narocito kada se radi o vozacima kojima je to profesija.
Niko ne obaca paznju na profesionalne vozace autobusa a oni rade izuzetno tezak i jos vise odgovoran posao.Ti ozbiljni majstori voznje imaju iza sebe i po 60 ili cak i 80 putnika ili dece, za ciju bezbednost i zivote odgovoraju u svakom mometu i ti majstori u svakom trenutku moraju i znaju mnogo toga da predvide upravo na osnovu svog bogatog vozackog iskustva i znnja.Cak se i nekima od njih kao vrhunskimporfesionalcima u voznji, potkrade po neka greska jer u saobracaju nema imunih nabilo koje desavanje, a danas ogromna vecina njih vozi najmodernije autobuse sa najboljom opremom i gumama.
Zato je prepotruka za manje gasa a vise pameti da se tako uvek bezbedno stigne tamo gde treba.Uz sve to, postujmo u saobracaju jedni druge bez obzira na vrstu , godiste ili snagu auta, to nije tesko a to je jedan od prvih koraka za dobru , bezbednu i sigurnu voznju.Mali i dobar gest prema drugom' vozacu na putu cak i kada taj neko slucajno pogresi, to jeste ogroman i nemerljivo veliki benefit za svakog takvog ucesnika u saobracaju, bez obzira ko sta i kakav auto vozi.Ovo treba razumeti da bi se shvatilo.

P.S. Pomenuo si slab motor od 130 konja a ja sam gotovo siguran iako te video nisam niti te poznajem, da ti u nekim zahtevnim ali vrlo realnim situacijama na putu, ne znas da vladas ni sa tih 110 KS od 130 KS ispod haube koje pominjes, a ne sa 200 i vise konja koje si takodje pomenuo.Voznja se ne sastoji u punom gasu sa 300 i kusur konja ispod haube brzinom iznad 200 ili vise km, po pravom putu naprotiv, voznja je nesto sto ti definitvno niti razumes niti ces razumeti.
Bez zelje da uvredim tebe ili bilo kog' drugog, ali postoji onaj univerzalni slogan koji glasi: dzabe ti i 300 konja ispod haube kada onaj jedan konj za volanom ne zna nista.
Ko razume shvatice, ko ne razume nikada i nece pa zati nemam vise nameru da se ovde dopisujem sa onima koji misle da sve znaju, nesvesni da ne znaju koliko ne znaju, svidelo se to nekome ili ne.
+1

Iskreno, kladio bih se da Dag vozi neki auto od 300KS.

Sent from my CPH2581 using Tapatalk