Stranica 26 od 27

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 19 Apr 2021, 00:06
od Blackshadow
Ja ne znam, mogu da budu i 3 puta deblje al gde da stanu kad klešta diktiraju ukupnu debljinu.
Vozio sam nekoliko mercedesa, starije generacije 211 i 212 i ta opcija nije bila moguća, možda @subex može na tvoj noviji?
Zovem ujutru mercedes u o brigada da pitam da slučajno nemaju policijske pločice ili taxi?


Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока


Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 19 Apr 2021, 00:17
od ftj
mozda ovo

https://www.kunzmann.de/shop/en/origina ... iginal.htm
only suitable for taxi / rental cars / police cars with code 965/970/974/975

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 19 Apr 2021, 00:27
od dag81
Blackshadow napisao:Ja ne znam, mogu da budu i 3 puta deblje al gde da stanu kad klešta diktiraju ukupnu debljinu.
Vozio sam nekoliko mercedesa, starije generacije 211 i 212 i ta opcija nije bila moguća, možda @subex može na tvoj noviji?
Zovem ujutru mercedes u o brigada da pitam da slučajno nemaju policijske pločice ili taxi?


Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
To je bilo tipicni za Merc 70ih. :)

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 19 Apr 2021, 07:16
od Blackshadow
@ftj

Hvala

Ali je debljina ista...


Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока



Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 19 Apr 2021, 11:20
od ljubitelj
Blackshadow napisao: 19 Apr 2021, 00:06 Ja ne znam, mogu da budu i 3 puta deblje al gde da stanu kad klešta diktiraju ukupnu debljinu.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Rent a car, taxi, ambulantna, policijska verzija modela obično ima skoro sve pojačano, predvidjeno da duže traje i trpi veća opterećenja. Obično imaju i nešto veći/ jači akumulator predvidjen i još "sto sitnica", uostalom Mercedes (i drugi brendovi) imaju decenijama ponudu kao novih tih podmodela vozila.
U Nemačkoj su poznati po elfbein boji gotovo svi taxi Mercedesi, tamo kupuju taksisti taxi vozilo za posao, ne kupuju običan model za privatnu upotrebu.
Mislim da to svaki taksista koji je vozio Mercedesa i kupovao delove zna za razlike u delovima za taxi i običan model.

Ne znam mogu li da budu 3 puta deblje, ima tačno prema VIN broju šasije po katalogu koja klješta koji disk i koje pločice su predvidjene i ugradjene od strane fabrike pri proizvodnji auta.

Klješta i jesu ta koja diktiraju koje pločice su kompatibilne. Postoje različite dubine, hoda klipa, ako me razumeš.
Na primer, kao ovaj slučaj uparivanja Bendix i TRW varijanti:
http://forum.volvo-forum.de/showthread.php?t=146155
Hallo,

ich denke ich habe das Problem geklärt.

Es gibt bei den Bremssattel System Bendix eine Version 1 mit rausstehenden Kolben und eine Version 2 mit bündigen Kolben, siehe Link - Bemerkung unten bei dem Reparatursatz für den Bremssattel...

https://www.skandix.de/de/fahrzeug-t...attel/1002905/

Damit ist klar, ich verbaue nicht Version 1 links und Version 2 rechts an eine Achse - die Sattel gehen dann zurück...
Hast Du mal geschaut ob Du paarige Teilenummern gekauft hast? Zusammen gehören jeweils die TRW-Nummern BHN104 + BHN105, BHN106 + BHS107, BHS202 + BHS 203 und BHS207 + BHS208.
Isto kao što ima 5-6 modela opruga koje se stavljaju na isti model auta a uparene su prema VIN broju zavisno od motora, osnovne opreme, dodatne opreme, namene auta itd.

Jedino da nadjem račun od Mercedesa na kome je broj MB part no od kompleta tih pločica.
Kada sam uzimao uovlašćenom pregledali su u onom njihovom programu za pretragu delova i izlazilo je da takve pločice mogu da se ponude za W126, W124, W140, W210, W211 serije, neke na stanju u magacinu neke po porudžbini.

Dalje nismo gledali jer su te deblje pločice od Textara a koje su imali na stanju po broju MB part no bile kompatibilne po ATE part no broju koji je tražen.

Oni su sami predložili te deblje pločice od Textara, prosto imali su ih tada na stanju. Da su imali standardne debljine uzeo bih bez razmišljanja, meni je svejedno. Em ne prelazim veliku kilometražu em ionako pločice traju minimum 100.000km jer su pozadi.
Te iste pločice odgovarajuće su i za neke modele Poršea tih godina, bar prema katalogu.

Sa Renoom nemam iskustva i ne znam šta je sa čime kompatibilno pri kompletaciji, njih nisam ni pominjao.

Kod mene na autu kao što sam napisao otvorena su vrata za bilo koje merenje koje misliš da ti je korisno.

Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 19 Apr 2021, 14:23
od Blackshadow
Tipično, sipaš 3 dl u čašu od 2 dl!
Živeli

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока


Re: Kočni sistemi - opšta diskusija

Poslato: 19 Apr 2021, 14:32
od Vladapetr
Tipično nerazumevanje vas koji niste pročitali servisne priručnike, a ne pratite ni nemačke YT kanale gde je to detaljno objašnjeno

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk


Re: Registracija vozila

Poslato: 19 Feb 2022, 08:06
od ljubitelj
Da, ima jedno 3 godine kako se proverava vlaga u posudi kočione tečnosti, i sasvim je normalno da auto pada na tehničkom ako su kočnice neispravne.
A jesu jer tih 4-5% vode znači da odavno nisu kočnice održavane, barem 5-6 godina.

Ne slažem se sa procenom da može da ostane iszolovana tečnost u posudi u odnosu na tečnost u sistemu, pogotovu kod ABS vozila jer tečost kruži tokom korišćenja sistema sa jedne strane a sa druge jer ako ostane stara tečnost u cevima prilično brzo se voda proširi i na posudu tj tečnost u njoj.
Slično kao što se mastilo kada se sipa samo jedna kap u delić neke posude vrlo brzo proširi na celu zapreminu.

Jedna od osobina te kočione tečnosti koja i zahteva usled toga periodično menjanje, ispiranje kroz ceo sistem.
Obično na 2 godine je pravilo.

Po meni je ovo merenje kočione tečnosti daleko važnije od "ovalnosti".

Inače, padanje zbog vode u kočnicama je gotovo u svim zemljama na tehničkom već decenijama deo provere.
Čak se nekada i u SFRJ merenje praktikovalo na bolje opremljenim tehničkim pregledima, ali nije bilo uslov na tehničkom za prolazak.

Re: Registracija vozila

Poslato: 19 Feb 2022, 08:19
od Dare4x4
Kako kočiona tečnost može da kruži u sistemu?

Re: Registracija vozila

Poslato: 19 Feb 2022, 08:49
od ljubitelj
ABS pumpa povremeno u pasivnom modu vrši aktivnu cirkulaciju kao deo provere samog ABS sistema (svaki put kada se upali auto preko kontakta i predje neku osnovnu brzinu) kao deo algoritma provere stanja.
A prilikom aktivacije ABS ili ESP stalno vrši cirkulaciju.

To se može i putem čitača kodova aktivirati.
Upravo pre neki dan se bavio detaljno ABS sistemom i vršio namerno cirkulaciju radi odzračivanja sistema.

Re: Registracija vozila

Poslato: 19 Feb 2022, 08:58
od Dare4x4
ljubitelj napisao: 19 Feb 2022, 08:49 ABS pumpa povremeno u pasivnom modu vrši aktivnu cirkulaciju kao deo provere samog ABS sistema (svaki put kada se upali auto preko kontakta i predje neku osnovnu brzinu) kao deo algoritma provere stanja.
A prilikom aktivacije ABS ili ESP stalno vrši cirkulaciju.

To se može i putem čitača kodova aktivirati.
Upravo pre neki dan se bavio detaljno ABS sistemom i vršio namerno cirkulaciju radi odzračivanja sistema.
Ali kako može da cirkuliše kada od ABS-a nema povratnog voda ka posudi? Tek prema točkovima je cirkulacija nemoguća jer do svakog točka vodi jedna cev. Zato i bude problema kada uđe vazduh jer nema gde da izađe sam.

Re: Registracija vozila

Poslato: 19 Feb 2022, 11:03
od dragvorl
Upravo, u jednom delu instalacije stoji jedno te isto ulje dole u cilindrima i ako krene da kljuca krenuce tu, jer je najtoplije.

Re: Registracija vozila

Poslato: 19 Feb 2022, 21:26
od Morse
ljubitelj napisao: 19 Feb 2022, 08:06
Ne slažem se sa procenom da može da ostane iszolovana tečnost u posudi u odnosu na tečnost u sistemu, pogotovu kod ABS vozila jer tečost kruži tokom korišćenja sistema sa jedne strane a sa druge jer ako ostane stara tečnost u cevima prilično brzo se voda proširi i na posudu tj tečnost u njoj.
Slično kao što se mastilo kada se sipa samo jedna kap u delić neke posude vrlo brzo proširi na celu zapreminu.
Ako se zameni (neposredno) pre merenja, nema načina da se tek tako kontaminira tečnost u posudi, osim ako ostatak tečnosti u sistemu nema ogroman procenat vode pa tečnost iz posude "povuče" vlagu (da ne ulazimo u pitanje oko cirkulacije tečnosti). Svakako treba meriti i održavati kočionu tečnost, nezavisno od tehničkog pregleda. Problem su majstori/servisi koje mrzi da ispiraju sistem iako cela akcija traje najviše pola sata, naravno, uredno naplate litar tečnosti i dva sata rada za zamenu tečnosti u posudi.

Re: Registracija vozila

Poslato: 19 Feb 2022, 21:37
od ljubitelj
Dare4x4 napisao: 19 Feb 2022, 08:58
ljubitelj napisao: 19 Feb 2022, 08:49 ABS pumpa povremeno u pasivnom modu vrši aktivnu cirkulaciju kao deo provere samog ABS sistema (svaki put kada se upali auto preko kontakta i predje neku osnovnu brzinu) kao deo algoritma provere stanja.
A prilikom aktivacije ABS ili ESP stalno vrši cirkulaciju.

To se može i putem čitača kodova aktivirati.
Upravo pre neki dan se bavio detaljno ABS sistemom i vršio namerno cirkulaciju radi odzračivanja sistema.
Ali kako može da cirkuliše kada od ABS-a nema povratnog voda ka posudi? Tek prema točkovima je cirkulacija nemoguća jer do svakog točka vodi jedna cev. Zato i bude problema kada uđe vazduh jer nema gde da izađe sam.
ima, direktno su povezani hidro blok i posuda (preko glavnog kočionog) sa 2 vioda.
Prema točkovima je takodje ABS hidro blok povezan sa jednom cevi, a u toj cevi se kočiona tečnost gura ka tošku ili usisava od točka (kočenje i deblokada kočenja).

Vazduh ostzane u hidro bloku jer su u stacionarnom stanju ulazni elektromagnetni ventil i izlazni el mag ventil zatvoreni.
Tokom aktivacije u vožnji ABS, kao i prillikom upotrebe dijagnostike ti ventili se otvaraju i zatvaraju.
Na taj način, preko tih ventila se i izbacuje vazduh.

U svim cevim kočiona tečnost se kreće u oba smera, i od glavnog kočionog ka točku i od točka ka glavnom kočionom.
Ne mnogo, ali dovoljno da voda ako je ima procirkuliše kroz ceo sistem, i nadje se i u posudi.

Re: Registracija vozila

Poslato: 19 Feb 2022, 21:42
od perfiko
Hm, da li može neko od članova koji su kupili nova kola sa 5 do 7 godina garancije da napiše, da li im je u garantnom roku ikada naplaćena zamena kočione tečnosti?