Turbo vs atmo iste snage

Tehnička pitanja i objašnjenja
Zaključana tema
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

I da ore njivu :rofl:
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
sale vti
Reactions:
Postovi: 372
Pridružio se: 06 Okt 2012, 09:37
Garaža: sivi auto
Lokacija: bgd/zemun

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od sale vti »

Ni da idem na more jer ne mogu preteci kolonu kamiona, vec stavim auto na auto voz i idem avionom :)

Salu na stranu, dosta ljudi ovde nije ni videlo, a kamoli probalo sve tehnike kako atmo tako i turbo motora, prednosti i mane istih, idejna resenja, vozljivost i potrosnju, vec pada nagadjanje i prepirka oko stvari koje su bitne, recimo nikome. Svi podaci koji su pusteni ovde su podaci sa neta i po meni ajde da kazem 50% validni. Isto kao kada bi se polemisalo navijam li za zvezdu ili partizan, sta je bolje a sta ne. Vazi.

...
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od MAD MAX »

Ovde se pravi velika greška u poređenju obrtnog momenta turba i atmo motora. Podaci su dati za zamajac a ne točak i tu se stvara zabuna.
Razlog je prenosni odnosi menjača i diferencijala. Evo prost primer i računica:
Golf 5 GTI (turbo motor) ima 280Nm u širokom opsegu već od 1800rpm a clio RS 215Nm na 5550rpm. Max snaga Golfa a tim i brzina je na 5100rpm. a Clio 3 RS (atmo motor) na 7250rpm. Znači golf ima duži prenos (računajući i različitost točkova) oko 30%. Ako silu na pogonskom točku Golfa ponderišemo - svedemo na Clia dobijemo fiktivnih 280X0,70 =196Nm !!!! A clio ima fiktivnih 215 Nm !!! Znači max pogonska sila ili moment na točku je jednak ili čak na strani clia (bez overboosta)! Ovo znači da atmo i turbo motor imaju slične max obrtne momente na točku, a to jedino i bitno.
Ali, jedno veliko ali je što golf raspolaže obrtnim momentom već od 1800rpm pa negde do 4500rpm i overbostom.
Ubrzanje vozila je linearno sili na pogonskom točku. a=F/m. F je ovde višak sile preostao od "otpora", a m je masa. Znači kad vozilo gosegne max brzinu, ne postoji višak sile a=0

EDIT
Treba znati, zbog veće elastičnosti turbo motora, mnogo je veći opseg upotreljivog radnog broja obrtaja. Ukoliko se želi motor MAX iskoristiti, na šaltanju obrtaji nesmeju pasti ispod granice MAX obrtnog momenta a to je za CLIA RS 5550 i motor "radi" do 7250rpm, a to je nekih 1700rpm. A GTI radi na područiju 1800-5100rpm a to je 3300. Duplo! A to "duplo" znači mnogo povoljnije prenosne odnose i menjač prilagodljiviji raznovrsnijoj upotrebi.

Izvinjavam se onima koji ovo znaju, ali je nedostajalo u diskusiji očigledno.
Poslednja izmena od MAD MAX u 02 Feb 2013, 17:45, izmenjeno 2 puta ukupno.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
sale vti
Reactions:
Postovi: 372
Pridružio se: 06 Okt 2012, 09:37
Garaža: sivi auto
Lokacija: bgd/zemun

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od sale vti »

Aman ljudi, menjaci i prenosni odnosi u njima su napravljeni iskljucivo prema tom motoru i modelu i kraj price.

Sta bi bilo kada bi se iz turbo auta od 200ks u atmo auto od 200ks prebacio menjac i obrnuto? Dobili bi nista, katastrofa perfomanse.

Dakle, dal je auto tezi ili laksi, vislji ili nizi, ima 5 ili 55 brzina, aerodinamican ili nije, sve su to odlike jednog modela koji na kraju pravi neke perfomanse i iste imamo na papiru, kraj price.
Honda Undetected Garage
https://www.facebook.com/profile.php?id ... &ref=br_tf" onclick="window.open(this.href);return false;
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

:doubleup:
To sam pokusavao da pojasnim, da ponasanje auta kao celine zavisi ne samo od motora vec i ukupnog prenosnog odnosa.
Atmo motor ima uske granice kada proizvodi efekat blizak maksimalnom mogucem i stoga mora da nadoknadi tu osobinu menjacem se sto vise prenosnih odnosa, idealno sa beskonacnom "brzina" da bi parirao turbo motoru u ubrzanju.

Fabrike odavno ugradjuju turbo motore na nacin da se podesava (vrlo dug) prenos tako da auto bude udoban za voznju i elastican u svakodnevnoj upotrebi a ne da se ostvari maksimum za jurcanje.
Vozaci ne vole auto kome treba svakih nekoliko sekundi delovati rucicom menjaca pri davanju ostrog gasa. Tipicni vozaci, kojima trkanje nije osnov za volanom.

Pri istom prenosuu istom autu, atmo nema sta da trazi pored turba, kada se porede jedino sami motori kao takvi.
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kvcali »

kvcali napisao:ne gresis snaga je snaga ali je vazan grafikon razvoja te iste i kombinacija sa menjacem, ako si zainteresovan, u nedelju u 15 kod arene dodji i odmerite ciji je duzi
to sam ja pre 5-6 strana jos napisao
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

sale vti napisao:Ni da idem na more jer ne mogu preteci kolonu kamiona, vec stavim auto na auto voz i idem avionom :)
Samo u drugu i gas :sreckovic: Slazem se sa svim sto je Sale napisao :)

Sta vi boze moj pricate :rofl: Pa sta ces sa samim motorom, da teras ves masinu na njega? :glavomuzid: Svaki motor ima svoj menjac, atmo bi se ukakio sa menjacem od turba i obrnuto :ovacije: Ili ajde da stavimo menjac od atmosferca na turbo dizela? :D To je isto kao kad bi rekli ajde da dizela vozimo na 6000 obrtaja...
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 02 Feb 2013, 19:06, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

16_Valve_ napisao: Pa sta ces sa samim motorom, da teras ves masinu na njega? :glavomuzid:

Dobro jutro :P

Jedan auto sa istim motorom ima vise menjaca i/ili diferencijala obicno u ponudi, sa razlicitim prenosom prema odabranom preteznom nacinu upotrebe.
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Evo bas se razmisljam da kupim neki TDI motor da perem ves na njemu posto ima jao puno nm pa ce dobro da okrece na nizim obrtajima, nece mi se mnogo drati masina kad centrifugira :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

P.S. nemam nista protiv TDI-ja nego cela ova prica postaje smesna :D
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21903
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nidza »

sale vti napisao: Sve su to zanemarljive cifre po meni, ajmo na stazu voziti se malo zajebite tastaturu...
Ja na stazi bio sa Alfom 2x i vrhunski sam se proveo. ;-)

Tapatalk HD
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Pa nisi mi rekao koji je motor u Alfi? :) Imao sam prilike da se potrkam sa 2.4 JTDm takvom, ako je taj, lepo ide :)
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

16_Valve_ napisao: P.S. nemam nista protiv TDI-ja nego cela ova prica postaje smesna :D
:loool:
Smesna je odavno. Cak si sam postavio poredjenje lakseg G3 atmo i tezeg G4 turbo gde je turbo odrao atmosferca u medjuubrzanjima, i od 60-100 i od 80-120 koja se standardno mere.

Sto tezi auto to veca prednost turbo /kompresor varijante a pogotovu kada se krene uz brdo preko1500 metara nadmorske visine.
Korisnikov avatar
16_Valve_
Reactions:
Postovi: 918
Pridružio se: 17 Jan 2012, 12:32
Garaža: Golf 3 GTI 16V
Lokacija: Zrenjanin

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od 16_Valve_ »

Ama covece jel citas ti sta pise? :rofl: Pogledaj jos jednom, G3 atmo i G4 turbo iste konjaze, 2 sekunde brze stize trojka od 80 do 180 :D Od 80 do 120 su isti, 5.6 sekundi a od 80 do 180 trojka stize za 22,2 a cetvorka za 24,5 sekundi :D
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 02 Feb 2013, 23:11, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Korisnikov avatar
nidza
Reactions:
Postovi: 21903
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nidza »

16_Valve_ napisao:Pa nisi mi rekao koji je motor u Alfi? :) Imao sam prilike da se potrkam sa 2.4 JTDm takvom, ako je taj, lepo ide :)
1.9 16v, stock mapa trenutno, mada i sa njom tera po GPS-u brže nego fabrička specifikacija. Na stazi je bila fino nasvirana bila, izbačen DPF i EGR. Ne nedostaje snage, jer je Navak tehnički zahtevan, trebaju dobre gume, vešanje, kočnice i vešt vozač, tako da ko sprema auto za TD tamo, najbolje je da ulaže u tom smeru.

Odlično iskustvo, u svakom slučaju.

Tapatalk HD
Korisnikov avatar
dragan
Reactions:
Postovi: 9315
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragan »

MAD MAX napisao:Ovde se pravi velika greška u poređenju obrtnog momenta turba i atmo motora. Podaci su dati za zamajac a ne točak i tu se stvara zabuna.
Razlog je prenosni odnosi menjača i diferencijala. Evo prost primer i računica:
Golf 5 GTI (turbo motor) ima 280Nm u širokom opsegu već od 1800rpm a clio RS 215Nm na 5550rpm. Max snaga Golfa a tim i brzina je na 5100rpm. a Clio 3 RS (atmo motor) na 7250rpm. Znači golf ima duži prenos (računajući i različitost točkova) oko 30%. Ako silu na pogonskom točku Golfa ponderišemo - svedemo na Clia dobijemo fiktivnih 280X0,70 =196Nm !!!! A clio ima fiktivnih 215 Nm !!! Znači max pogonska sila ili moment na točku je jednak ili čak na strani clia (bez overboosta)! Ovo znači da atmo i turbo motor imaju slične max obrtne momente na točku, a to jedino i bitno.
Ali, jedno veliko ali je što golf raspolaže obrtnim momentom već od 1800rpm pa negde do 4500rpm i overbostom.
Ubrzanje vozila je linearno sili na pogonskom točku. a=F/m. F je ovde višak sile preostao od "otpora", a m je masa. Znači kad vozilo gosegne max brzinu, ne postoji višak sile a=0

EDIT
Treba znati, zbog veće elastičnosti turbo motora, mnogo je veći opseg upotreljivog radnog broja obrtaja. Ukoliko se želi motor MAX iskoristiti, na šaltanju obrtaji nesmeju pasti ispod granice MAX obrtnog momenta a to je za CLIA RS 5550 i motor "radi" do 7250rpm, a to je nekih 1700rpm. A GTI radi na područiju 1800-5100rpm a to je 3300. Duplo! A to "duplo" znači mnogo povoljnije prenosne odnose i menjač prilagodljiviji raznovrsnijoj upotrebi.

Izvinjavam se onima koji ovo znaju, ali je nedostajalo u diskusiji očigledno.
citiracu ceo post, da ne seckam...
ovo je upravo o cemu sam pisao - ako su pri sredini dostupnog opsega pbrtaja, golf je u polju max momenta a klio nije, i ako oba potegnu golf u zavisnosti od stepena prenosa u kojem se nalaze automobili odmakne nekoliko metara dok klio ne dohvati svoj optimalni rezim. inace nije menjac kod klija kraci tih 30 posto, ali jeste kraci, a ti nm na tocku o kojima pricas su lepo objavljeni na, ponovicu se, rri.se, i kad se tamo pogleda koliko koji auto ima snage i nm na samom tocku ( dakle i uz uticaj transmisije ) onda su neke stvari jasnije...
Floyd napisao:To za kompleksase se odnosilo na Drgana jer me je on tako nazvao kad sam mu pokazao testove da je Golf do vecih brzina stize brze od Klice...sad pravi i viceve na taj post u drugoj temi...to vise govori o njemu nego o meni.

Pala je zato sto ti automobili ne mogu da se porede...kad sam rekao da je Golf veca klasa i tezi, Dragan odgovara da to nije bitno, kad sam mu pokazao da je Golf bolji u medjuubrzanjima, ni to po njemu nije bitno, kad sam mu pokazao da Golf brze stize do 200, ni to mu nije bitno a jos i pravi viceve od toga...

Bitno je da je on (na osnovu dva drugarska potezanja) zakljucio da je 200 atmo ks isto sto i 200 turbo ks...i tu se za njega svaka diskusija zavrsava.

Gesendet von meinem GT-N7000 mit Tapatalk 2
posto sam pokusao da namestim da se cela stvar iskulira, a vidim da ti ostajes uporan evo ti moj najdirektniji odgovor, i potrudicu se da ne narusim pravila foruma -
prvo, pod kompleksasima kad sam ono napisao nisam mislio na tebe, vec na paljevine koje se trkaju po gradu radi lecenja svojih kompleksa, a ne radi voznje kao voznje ( i ne uzivaju ako nekog "ne oderu" )... zasto si se ti nasao prozvan ne znam, ali ocigledno te muci nesto...
da si hteo da budes egzaktan, i da citas moje postove, jedina ispravna metoda bi bila da odemo da izmerimo tezinu oba auta ovakvim kakvi su, izmerimo snagu na tockovima na valjcima, pa onda da stanemo na crtu... ali shvati da nas zabole za to...pogledaj u onoj markonijevoj temi, svi su se javili "za jedan krug u drustvu" a ne " moj je najduzi, ja cu da vas oderem"...

dalje, a u vezi deklarisanih i stvarnih ks i citanja postova, ja sam rekao da je mana kod klija to sto cesto nema bas sve deklarisane "konje" u motoru i da ima prilicno velika odstupanja, i da su se po engleskoj ljudi dosta zalili na to. ali ne, ti to ne citas, vec trubis kako sam te ja nazvao kompleksasem...kod vagenovih tfsi motora je situacija ponekad i obrnuta, opet odes na onaj pomenuti sajt pa malo pogledas......
dakle, na papiru je golf tezi u smislu ks/kg, u realnosti je pitanje da li je...

trece, evo i u ovoj temi - ja mislim da je sekunda razlike u ubrzanju 0-180 mala. ako je tebi toliko stalo da time kazes kako je klio sporiji, neka ti bude...eto sporiji je celu jednu sekundu na 20 i kusur...u praksi je to jako mala razlika, recimo da je i nema...da ne kazem drvljenje, kao i onih par sekundi na ringu za koje se nekad tako uhvatimo, ne iz nekih realnih potreba, vec da se natovare "paljevine" i nasalimo na racun jedni drugih... ko razume salu...
sto se tice licnosti, i ti si ako tako gledas bas za primer -
Floyd napisao: Ili kao Starc, navratim jednom u mesec dana, isprozivam ljude i onda se povucem kao neki veliki mudrac :mrgreen:
:ccc:

da ne duzim dalje, ako stvarno nemas nesto konstruktivno da napises, bolje nemoj nista, ja necu...
ovo moze stati ovde...
16_Valve_ napisao: Bravo Dragane, imas pice za ovaj post cim se vidimo :pivo: Veoma cesto smo se drugar i ja tako vozali, doduse sa 15-tak godina starijim kolima, a isto su u pitanju Reno i Golf :) Zezanje, vozanje, malo potezanja, ali najbitnije druzenje :klanjamse:
mi se razumemo, naravno...mozda ne uvek, ali po ovom pitanju potpuno... :pivo:
Zaključana tema