Re: Turbo vs atmo iste snage
Poslato: 02 Feb 2013, 17:02
I da ore njivu 

forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.garaza.rs/
to sam ja pre 5-6 strana jos napisaokvcali napisao:ne gresis snaga je snaga ali je vazan grafikon razvoja te iste i kombinacija sa menjacem, ako si zainteresovan, u nedelju u 15 kod arene dodji i odmerite ciji je duzi
Samo u drugu i gassale vti napisao:Ni da idem na more jer ne mogu preteci kolonu kamiona, vec stavim auto na auto voz i idem avionom![]()
16_Valve_ napisao: Pa sta ces sa samim motorom, da teras ves masinu na njega?![]()
Ja na stazi bio sa Alfom 2x i vrhunski sam se proveo. ;-)sale vti napisao: Sve su to zanemarljive cifre po meni, ajmo na stazu voziti se malo zajebite tastaturu...
16_Valve_ napisao: P.S. nemam nista protiv TDI-ja nego cela ova prica postaje smesna
1.9 16v, stock mapa trenutno, mada i sa njom tera po GPS-u brže nego fabrička specifikacija. Na stazi je bila fino nasvirana bila, izbačen DPF i EGR. Ne nedostaje snage, jer je Navak tehnički zahtevan, trebaju dobre gume, vešanje, kočnice i vešt vozač, tako da ko sprema auto za TD tamo, najbolje je da ulaže u tom smeru.16_Valve_ napisao:Pa nisi mi rekao koji je motor u Alfi?Imao sam prilike da se potrkam sa 2.4 JTDm takvom, ako je taj, lepo ide
citiracu ceo post, da ne seckam...MAD MAX napisao:Ovde se pravi velika greška u poređenju obrtnog momenta turba i atmo motora. Podaci su dati za zamajac a ne točak i tu se stvara zabuna.
Razlog je prenosni odnosi menjača i diferencijala. Evo prost primer i računica:
Golf 5 GTI (turbo motor) ima 280Nm u širokom opsegu već od 1800rpm a clio RS 215Nm na 5550rpm. Max snaga Golfa a tim i brzina je na 5100rpm. a Clio 3 RS (atmo motor) na 7250rpm. Znači golf ima duži prenos (računajući i različitost točkova) oko 30%. Ako silu na pogonskom točku Golfa ponderišemo - svedemo na Clia dobijemo fiktivnih 280X0,70 =196Nm !!!! A clio ima fiktivnih 215 Nm !!! Znači max pogonska sila ili moment na točku je jednak ili čak na strani clia (bez overboosta)! Ovo znači da atmo i turbo motor imaju slične max obrtne momente na točku, a to jedino i bitno.
Ali, jedno veliko ali je što golf raspolaže obrtnim momentom već od 1800rpm pa negde do 4500rpm i overbostom.
Ubrzanje vozila je linearno sili na pogonskom točku. a=F/m. F je ovde višak sile preostao od "otpora", a m je masa. Znači kad vozilo gosegne max brzinu, ne postoji višak sile a=0
EDIT
Treba znati, zbog veće elastičnosti turbo motora, mnogo je veći opseg upotreljivog radnog broja obrtaja. Ukoliko se želi motor MAX iskoristiti, na šaltanju obrtaji nesmeju pasti ispod granice MAX obrtnog momenta a to je za CLIA RS 5550 i motor "radi" do 7250rpm, a to je nekih 1700rpm. A GTI radi na područiju 1800-5100rpm a to je 3300. Duplo! A to "duplo" znači mnogo povoljnije prenosne odnose i menjač prilagodljiviji raznovrsnijoj upotrebi.
Izvinjavam se onima koji ovo znaju, ali je nedostajalo u diskusiji očigledno.
posto sam pokusao da namestim da se cela stvar iskulira, a vidim da ti ostajes uporan evo ti moj najdirektniji odgovor, i potrudicu se da ne narusim pravila foruma -Floyd napisao:To za kompleksase se odnosilo na Drgana jer me je on tako nazvao kad sam mu pokazao testove da je Golf do vecih brzina stize brze od Klice...sad pravi i viceve na taj post u drugoj temi...to vise govori o njemu nego o meni.
Pala je zato sto ti automobili ne mogu da se porede...kad sam rekao da je Golf veca klasa i tezi, Dragan odgovara da to nije bitno, kad sam mu pokazao da je Golf bolji u medjuubrzanjima, ni to po njemu nije bitno, kad sam mu pokazao da Golf brze stize do 200, ni to mu nije bitno a jos i pravi viceve od toga...
Bitno je da je on (na osnovu dva drugarska potezanja) zakljucio da je 200 atmo ks isto sto i 200 turbo ks...i tu se za njega svaka diskusija zavrsava.
Gesendet von meinem GT-N7000 mit Tapatalk 2
Floyd napisao: Ili kao Starc, navratim jednom u mesec dana, isprozivam ljude i onda se povucem kao neki veliki mudrac
mi se razumemo, naravno...mozda ne uvek, ali po ovom pitanju potpuno...16_Valve_ napisao: Bravo Dragane, imas pice za ovaj post cim se vidimoVeoma cesto smo se drugar i ja tako vozali, doduse sa 15-tak godina starijim kolima, a isto su u pitanju Reno i Golf
Zezanje, vozanje, malo potezanja, ali najbitnije druzenje