Re: Izbor za kupovinu SUV
Poslato: 04 Sep 2015, 20:41
Posto sam licno u velikoj dilemi da li uzeti SUV ili limuzinu, evo mogu da kazem kako celu situaciju posmatram iz mog ugla.
Potreban mi je auto vise klase u svakom smislu (od trenutnog A4 koji mi je inace i najniza klasa i najsporiji auto od svih koje sam do sada posedovao). Jednostavno znam sta pruza visa klasa i kakve su mi potrebe za duza putovanja i cetvoroclanu porodicu.
SUV iz kategorije Cayenne/X5/RR Sport mi je idealna mera ako se odlucim za tu klasu. Manji SUV npr Q5 mi je jednostavno mali i niza klasa od auta koje ciljam, a veci SUV tipa VOG/GL su mi vec preglomazni.
Prednost ove kategorije je u tome sto dobijam stvarno fantastican prtljazni prostor, sto svaki dolazi sa 4x4 pogonom, sto ima visok klirens i sve prednosti koje uz to dolaze (voznja po snegu, blazi off-road, parkiranje na nepristupacijim mestima, ivicnjak, otporniji na lose puteve...).
Mane ove kategorije iz mog licnog ugla su polozaj sedenja (sto je nekome plus, ko voli da sedi onako visoko), nesto skuplji troskovi odrzavanja i potrosnja (mada to nije toliko znacajna stavka), i ono najbitnije u cemu ne mogu da isprate vrhunske limuzine jeste udobnost i karakteristicno ljuljanje i propadanje kod naglog kocenja.
Vecina SUV automobila ima karakteristicno "truckanje" po neravnom putu koje vrhunske limuzine lako ispeglaju.
Vecina SUV automobila i pored fantasticnih performansi koje ostvaruju, jednostavno na vozaca prenose neke negativne uticaje usled fizike, pri naglim promenama pravca i ekstremnijoj voznju kroz krivine (sto ja jako cesto radim), kabina se daleko vise ljulja a pri naglim kocenjima ima daleko vise poniranja prednjeg dela i vozac jednostavno seca tu tezinu. Mogu oni cesto bez problema da israte performanse limuzine, ali dzabe kada na vozaca prenose neke uticaje koji se u limuzini ne osecaju i koja neuporedivo bolje pegla krivine.
E sada, prvi SUV koji sam vozio duze i osetio da su do maksimuma neutralisali te negativne nus pojave jeste novi Cayenne ali iskljucivo sa ful vazdusnim ogibljenjem. Vozio sam ga na Miseluku i to sam peglao krugove po krivinama maksimalnim tempom. Auto je bio skroz spusten i u Sport modu, peglao je kroz krivine kao da vozim sportsku limuzinu, iskreno malo koji auto bi mogao da ga isprati.
Ne mogu reci da se nisu osecali gabariti/ljuljanje/propadanje ali je sve svedeno na apsolutni minimum a o mogucnostima i performansama ne treba trositi reci.
Drugi auto koji sam probao i ostavio mi je slican utisak jeste novi X5, bas me odusevio.
Tako da sa takvim performansama i mogucnoscu transformacije, itekako ih posmatram kao vrhunske opcije za porodicni automobil.
Medjutim, tek za nekoliko meseci cu doneti konacan sud sta mislim o toj klasi. Posto ipak je nemoguce na osnovu desetak voznji doneti pravi sud o nekom autu ili klasi. Sada cu imati svoj X5 (doduse vec stari model sa daleko losijom opremom od one koju ciljam) i nakon nekoliko meseci voznje u svim uslovima, stecu pravu sliku o toj klasi i moci da je uporedim sa limuzinama koje vrlo dobro poznajem.
Jedina "alternativa" koju vidim jeste Audi A6 Allroad Quattro. Njegova mana je sto je koncepcijski karavan a ja ne volim karavane, ali eto on mi je bas mocan. Ali njegove karakteristike su takve da mu cak dajem i prednost u odnosu na SUV.
Sve u svemu, moderni SUV automobili nikako nisu vozila koja sluze samo za kurcenje. Radi se o itekako korisnoj klasi za veliki krug korisnika koji se pronalaze u njima.
Potreban mi je auto vise klase u svakom smislu (od trenutnog A4 koji mi je inace i najniza klasa i najsporiji auto od svih koje sam do sada posedovao). Jednostavno znam sta pruza visa klasa i kakve su mi potrebe za duza putovanja i cetvoroclanu porodicu.
SUV iz kategorije Cayenne/X5/RR Sport mi je idealna mera ako se odlucim za tu klasu. Manji SUV npr Q5 mi je jednostavno mali i niza klasa od auta koje ciljam, a veci SUV tipa VOG/GL su mi vec preglomazni.
Prednost ove kategorije je u tome sto dobijam stvarno fantastican prtljazni prostor, sto svaki dolazi sa 4x4 pogonom, sto ima visok klirens i sve prednosti koje uz to dolaze (voznja po snegu, blazi off-road, parkiranje na nepristupacijim mestima, ivicnjak, otporniji na lose puteve...).
Mane ove kategorije iz mog licnog ugla su polozaj sedenja (sto je nekome plus, ko voli da sedi onako visoko), nesto skuplji troskovi odrzavanja i potrosnja (mada to nije toliko znacajna stavka), i ono najbitnije u cemu ne mogu da isprate vrhunske limuzine jeste udobnost i karakteristicno ljuljanje i propadanje kod naglog kocenja.
Vecina SUV automobila ima karakteristicno "truckanje" po neravnom putu koje vrhunske limuzine lako ispeglaju.
Vecina SUV automobila i pored fantasticnih performansi koje ostvaruju, jednostavno na vozaca prenose neke negativne uticaje usled fizike, pri naglim promenama pravca i ekstremnijoj voznju kroz krivine (sto ja jako cesto radim), kabina se daleko vise ljulja a pri naglim kocenjima ima daleko vise poniranja prednjeg dela i vozac jednostavno seca tu tezinu. Mogu oni cesto bez problema da israte performanse limuzine, ali dzabe kada na vozaca prenose neke uticaje koji se u limuzini ne osecaju i koja neuporedivo bolje pegla krivine.
E sada, prvi SUV koji sam vozio duze i osetio da su do maksimuma neutralisali te negativne nus pojave jeste novi Cayenne ali iskljucivo sa ful vazdusnim ogibljenjem. Vozio sam ga na Miseluku i to sam peglao krugove po krivinama maksimalnim tempom. Auto je bio skroz spusten i u Sport modu, peglao je kroz krivine kao da vozim sportsku limuzinu, iskreno malo koji auto bi mogao da ga isprati.
Ne mogu reci da se nisu osecali gabariti/ljuljanje/propadanje ali je sve svedeno na apsolutni minimum a o mogucnostima i performansama ne treba trositi reci.
Drugi auto koji sam probao i ostavio mi je slican utisak jeste novi X5, bas me odusevio.
Tako da sa takvim performansama i mogucnoscu transformacije, itekako ih posmatram kao vrhunske opcije za porodicni automobil.
Medjutim, tek za nekoliko meseci cu doneti konacan sud sta mislim o toj klasi. Posto ipak je nemoguce na osnovu desetak voznji doneti pravi sud o nekom autu ili klasi. Sada cu imati svoj X5 (doduse vec stari model sa daleko losijom opremom od one koju ciljam) i nakon nekoliko meseci voznje u svim uslovima, stecu pravu sliku o toj klasi i moci da je uporedim sa limuzinama koje vrlo dobro poznajem.
Jedina "alternativa" koju vidim jeste Audi A6 Allroad Quattro. Njegova mana je sto je koncepcijski karavan a ja ne volim karavane, ali eto on mi je bas mocan. Ali njegove karakteristike su takve da mu cak dajem i prednost u odnosu na SUV.
Sve u svemu, moderni SUV automobili nikako nisu vozila koja sluze samo za kurcenje. Radi se o itekako korisnoj klasi za veliki krug korisnika koji se pronalaze u njima.