Stranica 251 od 355

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 06 Sep 2016, 23:09
od Ji 4Tze
Jasno, treba ubiti zlo dok se koprca. Šta kaže BMW?

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 06 Sep 2016, 23:18
od passenger
Ništa. Pojačava saradnju sa Tojotom oko hibrida

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 07 Sep 2016, 16:26
od Geza
Bentley Flying Spur W12 S: 626 KS

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 08 Sep 2016, 15:30
od speedy stikis
Kako su automobilske kompanije dobile imena

Slika

Istorija automobilske industrije ne bi bila to što jeste da njen veoma zanimljiv deo ne čini i način na koji su fabrike i brendovi dobijali imena. Firme su najčešće nazivane po svojim osnivačima i vlasnicima, ali retkost nisu bile ni skraćenice ili latinski nazivi.

Ford

Ford je, svakako, jedna od najpoznatijih i prvih fabrika automobila na svetu koja je koristila montažni traku.

U svim udžbenicima ekonomije i menadžmenta, poznata je čuvena izreka Henrija Forda, osnivača fabrike, prilikom plasiranja čuvenog modela T:

"Kupac može da bira boju automobila, pod uslovom da je ona crna".

Fabrika je osnovana 1901. u SAD, a od 1903. nosi ime Ford Motor Company, naravno, po svom osnivaču i vlasniku Henriju Fordu.

Dajmler-Benz

Ne verujem da postoji čovek koji nije čuo za Gotliba Dajmlera i Karla Benza.

Karl Benz je nemački inženjer, izumitelj automobila na tri točka koji je pokretao četvorocilindarski benzinski motor. Velika revolucija se desila 1866. godine i ostala je upisana zlatnim slovima u automobilskoj istoriji.

Gotlib Dajmler je, takođe, nemački inženjer, osnivač firme Daimler Motoren Gesellschaft.

Audi

Ova bavarska fabrika je od svog osnivanja oličenje stila i luksuza. Sam istorijat Audija je veoma interesantan.

Fabrika potiče od male automobilske radionice osnovane 1899. godine u Inglštatu u Bavarskoj i veže se za ime Augusta Horha. Prvi automobil je izašao iz radionice 1901. godine.

Sa svojim partnerom, Francom Firkenčerom, Horh kompaniji daje ime Audi, po latinskoj reči audio – slušati. Nemačka reč Hör takođe ima isto značenje.

Među ljubiteljima automobilske istorije prisutno je i uverenje da je Audi, ustvari, akronim od Auto Union Deutschland Ingolstadt

Horh napušta kompaniju 1909. godine pod prisilom i u gradiću Cvikau osniva novu firmu – Horh.

Već 1932. godine dolazi do integracije Audija, Horha, DKW-a i Wanderera u Auto uniju. Odatle i potiče čuveni logo Audija koji se sastoji iz 4 kruga.

BMW

Fabriku su 1916. godine osnovali Karl Rap i Gustav Oto sa idejom da se bavi proizvodnjom avionskih motora.

Kompanija je bila poznata pod imenom Bayerische Fleugzeug Werke, da bi joj vlasnici 1932. promenili ime u Bauyerische Motoren Werke i prešli na proizvodnju automobila.

Volkswagen

Sama ideja, pri nastanku fabrike iz Volfsburga, se temeljila na proizvodnji pouzdanih i ne previše skupih automobila, dostupnih širokim narodnim masama.

Odatle i zgodna nemačka kovanica Volks Wagen, odnosno narodni auto.

Opel

Fabriku Opel je 1898.godine osnovao Adam Opel sa svojom četvoricom braće.

Prvo su se bavili proizvodnjom bicikala i šivaćih mašina, ali su ubrzo postali najveća nemačka fabrika automobila i to laskavo mesto zauzimali sve do početka Drugog svetskog rata.

Porsche

Još jedan nemački gigant stiže iz Volfsburga. Fabrika je dobila ime po Dr Ferdinandu Porscheu, rođenom Austrijancu, koji je po zemljačkoj liniji bio u odličnim odnosima sa Adolfom Hitlerom, što ga nije puno omelo da po završetku rata nastavi sa proizvodnjom automobila.

Prvi automobil iz fabrike je izašao 1934. godine, zamisao je bila slična Volkswagenovoj, ali…Očigledno je da se otišlo u sasvim drugom pravcu. Dr Porsche je preminuo 1951. godine u Volfsburgu.

Mercedes

Pregled nemačke automobilske industrije završavamo možda i najvećim gigantom i onim na šta mnogi pomisle kada se pomene reč automobil. Dakle, stižemo i do Mercedesa.

Priča je vezana za Emila Jelineka, austrougarskog karijernog diplomatu i predstavnika Dajmlera za Francusku, SAD i Austro-Ugarsku.

Jelinek 1902. godine osniva novu kompaniju i daje joj ime po svojoj kćerki – Mercedes.

FIAT

Sinonim za italijanske automobile je, svakako, FIAT.

Fabriku je 1899. godine u Torinu osnovao Đovani Anjeli.

Sam naziv FIAT je akronim od Fabrica Italiana Automobilii Torino. I danas je u vlasništvu porodice Anjeli.

Alfa Romeo

Osnovana je 1910. godine kao Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (ALFA).

U ruke italijanskog industrijalca Nikole Romea prelazi 1915. godine, koji je imenu ALFA dodao svoje prezime.

Toyota

Japanska autoindustrija se zasniva na tri veoma bitna načela: Zero defects, Just in time i Keiretsu, a ovde ćemo se osvrnuti na dva giganta sa japanskih ostrva .

Sakichi Toyoda je 1926. godine osnovao fabriku The Toyoda Automatic Loom Works Ltd. koja se nije bavila proizvodnjom automobila.

Devet godina posle, fabrika proizvodi svoj prvi automobil, a nešto kasnije osnivačev sin, zbog lakšeg izgovora, menja ime fabrike u Toyota.

Honda

Odmah po završetku Drugog svetskog rata i stravičnih razaranja koje je Japan pretrpeo od atomskih bombi, 1948. godine je osnovana Honda.

Ime je dobila po svom vlasniku i osnivaču Soichiro Hondi. U Hondi su se sve do 1964. godine proizvodili samo motori, a tada sa fabričkih traka izlazi i prvi automobil.

Peugeot i Citroen

Peugeot i Citroen su dobili imena po svojim osnivačima Armandu Peugeotu, odnosno Andre Citroenu.

Renault

Trojica braće Renault su 1899. godine osnovala La Compagnie Renault Frères. Fabrika je, sve do početka Drugog svetskog rata, bila jedna od boljih u Francuskoj, ali je ipak gledala u leđa Citroenu daleko poznatom po inovacijama.

Zbog kolaboracije i saradnje sa nacistima, po završetku Drugog svetskog rata, fabrika je nacionalizovana, a ime je promenjeno u La Régie nationale des usines Renault.

Zanimljivo je, međutim, da je, zbog tradicije, ipak odlučeno da fabrika u svom nazivu zadrži ime Renault po kome je i danas poznata širom sveta.

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 08 Sep 2016, 20:04
od Ji 4Tze
VW sprema preokret, zaboravlja dizelaše?

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1174566

realno, ako im GTE ide onako dobro, ne treba im dizel :mrgreen:

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 08 Sep 2016, 20:09
od Laki021
Citam pre par dana, nenormalni Kinezi trenutno imaju oko 400 startupova i sl kompanija koje se bave proizvodnjom elektro automobila i razvijaju na hiljade razlicitih modela EV.
Naravno svi redom loze pare i prave veliki dzumbus (Kinezima to inace bas ide zadnjih godina, prave dzumbus u bubble cega god da se uhvate) da je to postalo toliko ozbiljno te je i vlada skontala problem i razmatra kako da tome stane na put. Jedna od ideja je da ogranice dozvole za bavljenje ovim na samo tipa 10 proizvodjaca.

Trenutno je to hit, svaka budala koja ima par miliona bi da pravi EV i svoj brand automobila, proce i to uskoro...

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 08 Sep 2016, 20:41
od Floyd
Svi hoće da budu Musk.
Ji 4Tze napisao:Jasno, treba ubiti zlo dok se koprca. Šta kaže BMW?
Pusti snovi.

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 08 Sep 2016, 22:43
od speedy stikis
https://www.youtube.com/watch?v=YPRn9GL5k1g

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 10 Sep 2016, 16:52
od Woodoo
Ji 4Tze napisao:VW sprema preokret, zaboravlja dizelaše?

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1174566

realno, ako im GTE ide onako dobro, ne treba im dizel :mrgreen:
Pre bih rekao da višak para ostvarenih pre afere dieselgate žele da investiraju u sasvim realnu budućnost auto industrije.

Inače, vozio sam GTE-a i jeste bio interesantan ali više zbog toga što je u stvari plug-in hybrid nego zbog toga kako ide.

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 10 Sep 2016, 17:13
od Ji 4Tze
Mda...

B92: Renault želi da izbaci dizel motore iz više modela http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... id=1174705

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 10 Sep 2016, 20:56
od methane.master
Teško će to ići. Kod većine modela 50% prodaje je dizel.

Sent from mTalk

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 10 Sep 2016, 21:00
od Laki021
Uzrocno posledicno povezane stvari :)

učešće dizelaša u prodaji putničkih vozila u Evropi smanjiće se do 2030. godine na samo 9%, sa današnjih 52%.

Za Reno konkretno blentava francuska vlada treba da promeni zakone koji prakticno teraju ljude da kupuju dizele (mnogo im je jeftinije dizel gorivo i takse pri kupovini novog auta su daleko manje na dizele zbog manje CO2 emisije), cela ta velika potraznja za dizelima je dobrim delom vestacki izazvana pogresnim zakonskim politikama.

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 10 Sep 2016, 21:14
od Floyd
Dizel motori će još dugo dominirati u nekim klasama ali ok, nikom nije zabranjeno da mašta.

Iz A i B segmenta će ih izgurati mali turbo benzinci.

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 10 Sep 2016, 23:54
od Heinz

Re: Vesti iz domaće i svetske auto-industrije

Poslato: 10 Sep 2016, 23:56
od Laki021
Nije li juce objavljeno da Renault kupuje Ladu?