Stranica 252 od 533
Re: Beograd
Poslato: 11 Sep 2016, 12:27
od Piros
snork napisao:
Kad su, malo kasnije, kupovani ČKD KT4 tramvaji, pravljene su serije specijalno za Beograd (oznaka YU-KT4B). Motori su instalirani u svako postolje, a finalni prenos je "skraćen", pa je max. brzina 60 umesto 80 km/h, ali je kretni moment zbog toga povećan.
Kada su pre par godina kupljeni CAF tramvaji, ne samo što unutra nisu opremljeni kako treba za Beograd (nedovoljno rukohvata), nego je opet ponovljen problem sa motorima. Gradske vlasti su na konkursu odbile mnogo bolje tramvaje (između ostalog i francuski Alstom, koji proizvodi TGV vozove). Izgleda da je jedini kriterijum bio koliko od plaćene cene (2.8 miliona evra po komadu) ide njima.
Mislim da su kod nas najveci problem sine, tj. taj nas uski kolosek. U Sarajevu su isti tramvaji isli neuporedivo brze. Sto se tice CAF tramvaja, meni se kao putniku svidjaju, jedino sto su spori i na svakom ukrstanju bas uspore, verovatno zbog opasnosti od iskakanja. Sigurno da ima boljih tramvaja, moja zena je prevodila odgovor jedne cuvene firme koja nije ni zelela da ucestvuje na tenderu, jer je bio pun nekih zahteva koji su za njih bili nelogicni, ali ovi CAF-ovi tramvaji voze sirom sveta i tamo su neuporedivo brzi od nasih. Evo cerka mi je poslala sliku iz Atlante i kaze da je brzi, a unutra je sa mnogo lepsim sedistima.

Re: Beograd
Poslato: 11 Sep 2016, 12:40
od Kornjaca Rade
Kod nas u novim tramvajima su sedista ocajna u svakom pogledu. Maksimalno neudobna, tvrda, dvoje ljudi normalne sirine ne mogu da sede jedno pored drugog koliko su uska, jos su ocigledno napravljena od nekog materijala koji se tesko cisti pa su vec sva dibidus zabrljana.
Re: Beograd
Poslato: 11 Sep 2016, 14:19
od Uroš S.
Ne znam uopšte čemu tkanina na sedistima kad smo mi stoka. U Solarisima su sasvim dobra sedista bez tkanine.
Re: Beograd
Poslato: 11 Sep 2016, 16:17
od nidza
Slažem se. To treba izbaciti i staviti plastična.
Tapatalk
Re: Beograd
Poslato: 11 Sep 2016, 16:37
od pedja
* dobra plasticna
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 09:23
od snork
Piros napisao:Mislim da su kod nas najveci problem sine, tj. taj nas uski kolosek. U Sarajevu su isti tramvaji isli neuporedivo brze. Sto se tice CAF tramvaja, meni se kao putniku svidjaju, jedino sto su spori i na svakom ukrstanju bas uspore, verovatno zbog opasnosti od iskakanja. Sigurno da ima boljih tramvaja, moja zena je prevodila odgovor jedne cuvene firme koja nije ni zelela da ucestvuje na tenderu, jer je bio pun nekih zahteva koji su za njih bili nelogicni, ali ovi CAF-ovi tramvaji voze sirom sveta i tamo su neuporedivo brzi od nasih. Evo cerka mi je poslala sliku iz Atlante i kaze da je brzi, a unutra je sa mnogo lepsim sedistima.
Slažem se da je lakše postići stabilnost i brzinu na normalnom koloseku, nego na beogradskih 1000 mm.Ali, s druge strane, Japan je pun pruga uskog koloseka od 1067 mm, pa vozovi po njima jure 200 km/h.
U Beogradu su možda veći problem mali poluprečnici krivina, često kombinovani sa skretnicama. CAF-ovi od 5 segmenata su jednostavno predugački. Po skretnicama idu jako sporo, jer vozač uopšte nema pregled zadnjeg kraja - ne vidi se na retrovizorima. Kad su tek stigli, dešavalo se da zadnji kraj iskoči iz šina, i onda se vuče po asfaltu desetak metara, pre nego što se primeti da nešto nije u redu. Na kraju su odredili na kojim linijama CAF-ovi mogu, a na kojim ne mogu da saobraćaju - što je totalni promašaj, tj. loša investicija. Slažem se da su sedišta katastrofalna, tj. da bi ih trebalo zameniti plastičnim (ili od šper-ploče, kao što su bila nekad u autobusima

). Dodatne rukohvate je proizvođač pristao da isporuči besplatno, a gradske vlasti je mrzelo da se do kraja angažuju oko toga. Zapravo, ovi tramvaji su kupljeni "iz kataloga" - bez bilo kakvog testiranja i procene da li su odgovarajući za Beograd. Neko je poželeo lepa moderna vozila na ulicama, kako bi grad izgledao lepše. Iz CAF-a kažu da nikada nisu videli kupce koji su tako "nonšalantno" potrošili 30 * 2.8 miliona evra, a da ih nije briga ni za šta. I iz mnogo bogatijih zemalja pre i posle isporuke imaju intenzivnu komunikaciju, razne dorade, rešavanje problema u skladu sa specifičnostima određenog grada, itd. Naši su se samo požalili na te rukohvate, i na kraju ih nisu ni uzeli.
Konkursna dokumentacija jeste bila puna nelogičnih zahteva, od dvadesetak zainteresovanih firmi, uslove su ispunili samo Končar i CAF. I onda je kupljen CAF, po logici "nećemo hrvatsko". Drugim rečima, konkurs je namešten za CAF.
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 12:20
od Piros
Nije mi jasno zasto se ne uzima na probu takvo vozilo, da se vidi kako se ponasa na nasoj infrastrukturi. Secam se kao klinac da je bio MAN-ov autobus sa dva zgloba na probi i da se nije pokazao dobro u Beogradu. Mozda bi bilo bolje da su kraci CAF-ovi tramvaji, a ne sada da moramo da pravimo prugu po njima
Послато са GT-S7582 уз помоћ Тапатока
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 12:42
od snork
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 13:15
od Day Walker
Vratise me slike u detinjstvo. Secam se da sam ga kod merkatora vidjao dok su me setali.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 13:29
od snork
Da, testirali su ga na liniji 16.
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 13:57
od Day Walker
I ovih se secam. Mislim da je jedan dugo stajao u bulevaru kod neke gsp garaze:

Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 16:12
od Piros
Ih MAN, ja se vozio u Leylandu
Послато са GT-S7582 уз помоћ Тапатока
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 16:28
od methane.master
A u ovakvim MAN-ovima sam se navozao.
Sent from mTalk
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 17:58
od srdjanyo
Ovo je autobus iz 1946. Ala ste vi matoriiii!!!
Sony Xperia Z3
Re: Beograd
Poslato: 12 Sep 2016, 18:02
od Day Walker
Pa kako ko, ima i nas ispod 30
