Er Srbija na Ataturku, Turci ostaju
Beograd -- Dogovor između "Er Srbije“ i "Turkiš erlajnsa“ o redovnim letovima na relaciji Beograd - Istanbul konačno je postignut.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je sa Turskom dogovorio nesmetano obavljanje redovnog avio-prevoza između dve zemlje do kraja letnje sezone.
"Avio- prevozioci iz Republike Srbije i Turske, nesmetano će obavljati redovan avio-prevoz između dveju zemalja do kraja letnje sezone 2014. godine po ustanovljenom redu letenja", dogovoreno je na jučerašnjem sastanku u Istanbulu između čelnih ljudi Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i vazduhoplovnih vlasti Turske.
Na taj način okončana je neizvesnost oko obavljanja redovnog avio-prevoza između Srbije i Turske i postignuto obostrano prihvatljivo rešenje za redovne letove Er Srbije za Tursku i Turkiš erlajnsa i Pegazus erlajnsa za Srbiju. Čarter avio-saobraćaj između Srbije i Turske obavlja se po već utvrđenom planu, bez problema.
"Zahvaljujući uspešnom dogovoru dveju vazduhoplovnih vlasti, Er Srbija se sa aerodroma " Sabiha Gugčen“, posle sedam meseci, konačno vraća na glavni aerodrom u Istambulu "Ataturk“. Saobraćaj će obavljati sa sedam letova nedeljno u zahtevanim vremenima sletanja i poletanja", saopšteno je danas.
Kako se navodi u saopštenju, takođe, turske avio – kompanije
Turkiš erlajns i Pegazus erlajns koje su imale privremene dozvole do kraja juna, za letove sa najvećeg aerodroma u Srbiji "Nikola Tesla“, od 15. jula nastaviće redovan avio-saobraćaj do kraja letnje sezone, s tim da će Turkiš erlajns saobraćaj obavljati sa redukovanim brojem nedeljnih letova.
"Posle više neuspelih pokušaja avio-prevozilaca iz Srbije i Turske da se dogovore o uslovima letenja u toku letnje sezone, Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je u koordinaciji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije, preduzeo korake iz svoje nadležnosti za prevazilaženje navedenog problema i postigao dogovor koji je u interesu avio-kompanija ali pre svega u interesu putnika koji su planirali svoja putovanja i žele da ona budu bezbedna i realizovana", saopšteno je iz srpskog Direktorata.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=862920
Контрола летења продаје недавно купљени авион
Због погрешне пословне процене тражи се купац за „кинг ер 350” са специјалном опремом. – У Контроли летења Србије и Црне Горе верују да ће повратити уложених осам милиона евра

кинг ер 350
Контрола летења Србије и Црне Горе СМАТСА (Serbia and Montenegro Air Traffic Services) недавно је у „Политици” објавила оглас за продају двомоторног авиона „кинг ер 350” намењеног калибражи, подешавању, земаљских радара и уређаја за навигацију. Био би то само један неуобичајен оглас да није реч о авиону који је тек ушао у флоту ове институције задужене за безбедност ваздушног саобраћаја изнад Србије и суседне Црне Горе, као и изнад дела Јадрана и отприлике половине БиХ. Без обзира на то што СМАТСА није буџетски корисник, већ средства за рад добија преко Европске организације за безбедност ваздушног саобраћаја (Eurocontrol), поставља се питање рационалности таквог пословног потеза – куповине летелице вредне осам милиона евра и, убрзо затим, њене продаје.
У разговору за „Политику” Радојица Ровчанин, директор СМАТСА, потврђује да је авион који се продаје практично нов. Произведен је у јуну прошле године, испоручен је већ у августу, а регистрован у Србији у децембру 2013. године. Уговор о набавци авиона, производу америчке компаније „Бичкрафт”, потписан је у децембру 2012. године.
– Тадашње руководство СМАТСА донело је одлуку о набавци авиона. Испоштована је процедура, надзорни одбор се сагласио с тим. Међутим, испоставило се да је та процена била погрешна, није било довољно посла за тај авион, довољан је био онај један истог типа који је СМАТСА већ имала. Пошто је одржавање авиона скупо, донели смо одлуку о продаји тек купљеног авиона – каже Ровчанин.
СМАТСА послове калибраже обавља у иностранству, практично у свим бившим југословенским републикама, као и у Мађарској и Албанији. Многе државе нашле су рачуницу да им је исплативије да плаћају услугу са стране него да имају авион са специјалном опремом. Србија (и Црна Гора, реч је о заједничкој институцији) сада имају два таква авиона.
Ма како то изгледало чудно када се направи паралела са, на пример, продајом аутомобила, у СМАТСА верују да ће извући уложени новац без обзира на то што је авион сада „полован”, стар свега годину дана. Наиме, за разлику од аутомобила, авиони, а посебно са опремом за калибражу, не могу одмах да се купе и преузму. Неки потенцијални купци можда су у временској стисци, имају потписане уговоре за услуге калибраже, а њихов авион, на који су рачунали, из неког разлога је ван употребе. „Кинг ер 350” који се продаје има и комплет медицинске опреме, па је погодан и за санитетске летове. Током минулих десетак месеци, колико је у Србији, за ту намену употребљен је само једном, када је из Прага у Београд са лечења враћено тешко оболело дете.