Stranica 256 od 313

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 07 Mar 2018, 21:42
od H4wkeye
U Nemackoj nema nicega od toga? Tamo veruju na rec?

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 07 Mar 2018, 21:53
od jaksa
McGruja napisao: 07 Mar 2018, 19:14
jaksa napisao:Jel mere i ako da, kako, na Mostu na Adi
Umeju da stave radar na poslednjoj raskrsnici na mostu
Ali za kamere ne znam
Poslednjoj gledano odakle?

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 07 Mar 2018, 22:04
od kragujevac
H4wkeye napisao: 07 Mar 2018, 21:42 U Nemackoj nema nicega od toga? Tamo veruju na rec?
Ne znam na šta si konkretno mislio, ako si mislio na sistem tehničkog pregleda, onda moram da ti kažem da toga ovde nema i da "veruju na reč". I kad rade tehnički oni po autu troše oko 30-40 minuta. Nema kamera spojenih "posebnim softverom" sa mupom, štaviše, mup nema nikakve ingerencije nad tehničkim servisom. Dovezeš auto svake dve godine kod TÜV-a, Dekre ili KÜS-a, kažeš dobar dan, sačekaš malo, pregledaju auto, ako nema ništa stave ti nalepnicu na tablicu i vozi dalje. Ako ima nešto, od tog momenta imaš mesec dana da središ, posle dodješ opet na proveru i vozi dalje. Ali ,kad pregledaju auto, oni PREGLEDAJU AUTO. Nema dodjem ti-dodješ mi, 20€ u džep i tome slično.
Nema ni video i audio zapisa vozačkog ispita i sličnih debilnosti. Očigledno da su ovi ovde jako zaostali. Ili su previše "normalni" pa im takve stvari ne trebaju. Nešto jeste u svakom slučaju.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 07 Mar 2018, 22:09
od Mladen7
jaksa napisao:
McGruja napisao: 07 Mar 2018, 19:14
jaksa napisao:Jel mere i ako da, kako, na Mostu na Adi
Umeju da stave radar na poslednjoj raskrsnici na mostu
Ali za kamere ne znam
Poslednjoj gledano odakle?
Jaksa evo neka tipična lokacija patrole sa radarom ,sl. br.1
Slika

Slika br.2 je što ponekad rade ,stanu na silaznim
Slika

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 07 Mar 2018, 23:16
od Heinz
Ta priča sa video linkom ka MUP je bila aktuelna i pre 10 godina (ili 9, ne znam tačno). Pored ostalih razloga, nije zaživeo Pravilnik zbog toga što MUP nije imao link dovoljne brzine :)
Znate i sami koliko se čeka reakcija na ENTER npr. na šalteru, sad zamislite gomilu video streamova ka MUP.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 02:40
od H4wkeye
kragujevac napisao: 07 Mar 2018, 22:04
H4wkeye napisao: 07 Mar 2018, 21:42 U Nemackoj nema nicega od toga? Tamo veruju na rec?
Ne znam na šta si konkretno mislio, ako si mislio na sistem tehničkog pregleda, onda moram da ti kažem da toga ovde nema i da "veruju na reč". I kad rade tehnički oni po autu troše oko 30-40 minuta. Nema kamera spojenih "posebnim softverom" sa mupom, štaviše, mup nema nikakve ingerencije nad tehničkim servisom. Dovezeš auto svake dve godine kod TÜV-a, Dekre ili KÜS-a, kažeš dobar dan, sačekaš malo, pregledaju auto, ako nema ništa stave ti nalepnicu na tablicu i vozi dalje. Ako ima nešto, od tog momenta imaš mesec dana da središ, posle dodješ opet na proveru i vozi dalje. Ali ,kad pregledaju auto, oni PREGLEDAJU AUTO. Nema dodjem ti-dodješ mi, 20€ u džep i tome slično.
Nema ni video i audio zapisa vozačkog ispita i sličnih debilnosti. Očigledno da su ovi ovde jako zaostali. Ili su previše "normalni" pa im takve stvari ne trebaju. Nešto jeste u svakom slučaju.
Pa jebiga, Nemacka :D Englezi su isti sto se tice tehnickog, proveravaju sve i traje po 40-ak minuta. Nazalost ovde to nije zaivelo jos jer drzava cuva socijalni mir, kada bi uveli ostro kao u Nemackoj 30-40% vozila ne bi nikad proslo tehnicki. Ja se iskreno zalazem za to. Dosta mi je da vidjam krseve po ulicama. Sto se tice video linka i toga, dosta tehnickih vec imaju kamere tako da samo treba da se umrezi. A softver i ostalo nije problem, sada je dosta sistema i onako umrezeno vec plus su otvorili onaj glavni datacentar koji objedinjuje sve to.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 03:15
od dragvorl
Ovo isto bese pricano pre skoro 10 godina pri uvodjenju novog ZOBS? Kako kasnimo 25-30 godina minimum lako se da izracunati...

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 07:54
od kragujevac
Meni je samo (tehnički) malo nejasno kako neka kamera koja je montirana u prostoriji/na kanalu/vratima/u kancelariji bilo kog tehničkog pregleda može da doprinese ičemu što se tiče bezbednosti saobraćaja u Srbiji. Neko doveze kršinu kojoj se spolja ne vidi da je kršina, štajaznam, ulickani Jugo45 kome je ceo trap otišao dodjavola i onda kamera snimi šta? Jugo kako ulazi na kanal, majstora u kanalu? Onda neko ko je tehnički obrazovan sedi pored monitora u mupu (budalaština) i gleda jugića zajedno sa onim sa tehničkog pregleda. Ili će ovaj koji pregleda auto da da nosi kameru sa sobom i da snima u kanalu pa će taj snimak live da ide do onoga u mupu, koji se isto tako razume u automobilsku tehniku i može preko kamere da vidi da je karoserija odozdo istrunula i samo zafarbana, ili da su amortizeri otišli u nepovrat. Ili će pri svakoj registraciji vozila da traže snimak u arhivi i da gledaju na šalteru kad onaj sa jugićem dodje da registruje auto. Koliko Petabajta će da bude velika ta arhiva? Pa padaće im sistem 17 puta dnevno, i ovako im ljosne svaki čas.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 07:59
od Heinz
Sada neki tehnički puštaju i bez vozila.
Mada ovaj gde mi idemo već godinama napravi po koju fotku sa linije kao dokaz.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 09:01
od Ralee
Kragujevac, kako ne shvatas, nema to veze sa bezbednoscu, u pitanju je proveren sistem uzimanja para i zaposljavanje stranackog kadra.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 09:12
od dragvorl
Meni jedino ima smisla da se snimak gleda u slucaju neke nesrece pa da se proveri da li je stvarno radjen pregled ili po slucajnom uzorku prilikom provere TP. Pratiti sve uzivo non stop jako tesko. A i inace gubi smisao ovde.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 09:15
od kragujevac
Ralee napisao: 08 Mar 2018, 09:01 Kragujevac, kako ne shvatas, nema to veze sa bezbednoscu, u pitanju je proveren sistem uzimanja para i zaposljavanje stranackog kadra.
Ma jasno je meni odavno zašto se svakih par godina izmišljaju isti propisi nanovo i njima dodaju još gluplji, ali mi nije jasno kako ovima što ih izmišljaju, njihovim šefovima i šefovima njihovih šefova uspeva da se održe na vlasti toliko dugo. Ali to je već neka druga priča.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 09:24
od ljubitelj
kragujevac napisao: 08 Mar 2018, 07:54 Meni je samo (tehnički) malo nejasno kako
Iz pretpostavki koje si naveo mogu samo da primetim da ti je mnogo toga nejasno kako funkcionise monitoring sistem necega, bilo banke bilo tehnickog pregleda. A i cemu sluze kamere tj arhiviran zapis.
Nema cike koji sedi 24h i zagleda ekrane :)
Mozda gresim ali nekako vidim tvoj negativni stav samo zato sto se prica o Srbiji. Nismo mi nista izmislili, kopiraju se resenja iz Nemacke, UK i ostalog zapada.
Ne bih da ulazim u tehničke detalje sistema kako to radi ali sirom Evrope postoje razni monitoring sistemi raznih sluzbi i evidencija kretanja sto vozila sto ljudi.
Postoji odavno i kod nas monitoring, za druge namene, slicnih razloga kao za tehnicki, koji funkcionise godinama bez problema uz centralni live nadzor.

Kao sto verovatno znas u Nemackoj kamerom se snimaju nalepnice (plakete) sa soferke vozila u realnom vremenu. U pitanju je mnogo veci broj vozila i kolicina podatakakoji se propustaju kroz IP mrezu i kao sto verovatno znas ne pada sistem svaki cas. To je samo primer, uopste ne postoji tehnicki problem danas koji si ti pretpostavio kao kritican faktor realizacije.

Drugi primer je novouvedeno snimanje svih komunikacija sirom EU komplet bankarskog sektora i obaveza arhiviranja snimaka 10 godina koja je pre 2 meseca uvedena u EU a vazi za sve, ukljucivo i banke sirom planete van EU a koje imaju makar jednog klijenta rezidenta EU.

Treci primer je uvodjenje video nadzora na spoljnim granicama EU radi nadzora kretanja putnika gde ce svaki pasos nerezidenata EU biti live evidentiran uz video monitoring vlasnika.

Druga stvar je sto uopste danasnji svet sve snima i belezi tj totalni monitoring svega od strane drzave.

Nedavno sam bio pozvan da pomognem oko preseljenja (promene lokacije prenosa podataka) jednog monitoring sistema pa sam na osnovu prakse stekao utisak, da mi deluje da ti je dosta toga nejasno oko tehnickih i organizacionih aspekata nadzora necega.
Da monitoring ne resava uzrok pojave i problema mi je kristalno jasno i po meni bez mnogo smisla sto se vec videlo na brojnim primerima primene u EU a i kod nas.
Svaki pasivni tehnicki sistem se moze zoabici kada neko ima losu nameru.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 09:30
od kragujevac
Molim te da mi daš neki link da vidim koje su nalepnice na vetrobranskom staklu vozila u Nemačkoj koje se daljinski očitavaju? Koliko je meni poznato(a vozim četvrt veka u Nemačkoj), ovde NEMA plaketa na vetrobranskim staklima koje iko igde očitava.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 10:00
od Ralee
kragujevac napisao: 08 Mar 2018, 09:15
Ralee napisao: 08 Mar 2018, 09:01 Kragujevac, kako ne shvatas, nema to veze sa bezbednoscu, u pitanju je proveren sistem uzimanja para i zaposljavanje stranackog kadra.
Ma jasno je meni odavno zašto se svakih par godina izmišljaju isti propisi nanovo i njima dodaju još gluplji, ali mi nije jasno kako ovima što ih izmišljaju, njihovim šefovima i šefovima njihovih šefova uspeva da se održe na vlasti toliko dugo. Ali to je već neka druga priča.
Kao i svi ostali isti ili slicni. Nije ta autokratija specificna samo ovde , samo sto kod nas usled "duhovnosti" naseg naroda to poprima komicne oblike.