Stranica 257 od 313

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 12:41
od H4wkeye
ljubitelj napisao: 08 Mar 2018, 09:24
kragujevac napisao: 08 Mar 2018, 07:54 Meni je samo (tehnički) malo nejasno kako
Iz pretpostavki koje si naveo mogu samo da primetim da ti je mnogo toga nejasno kako funkcionise monitoring sistem necega, bilo banke bilo tehnickog pregleda. A i cemu sluze kamere tj arhiviran zapis.
Nema cike koji sedi 24h i zagleda ekrane :)
Mozda gresim ali nekako vidim tvoj negativni stav samo zato sto se prica o Srbiji. Nismo mi nista izmislili, kopiraju se resenja iz Nemacke, UK i ostalog zapada.
Ne bih da ulazim u tehničke detalje sistema kako to radi ali sirom Evrope postoje razni monitoring sistemi raznih sluzbi i evidencija kretanja sto vozila sto ljudi.
Postoji odavno i kod nas monitoring, za druge namene, slicnih razloga kao za tehnicki, koji funkcionise godinama bez problema uz centralni live nadzor.

Kao sto verovatno znas u Nemackoj kamerom se snimaju nalepnice (plakete) sa soferke vozila u realnom vremenu. U pitanju je mnogo veci broj vozila i kolicina podatakakoji se propustaju kroz IP mrezu i kao sto verovatno znas ne pada sistem svaki cas. To je samo primer, uopste ne postoji tehnicki problem danas koji si ti pretpostavio kao kritican faktor realizacije.

Drugi primer je novouvedeno snimanje svih komunikacija sirom EU komplet bankarskog sektora i obaveza arhiviranja snimaka 10 godina koja je pre 2 meseca uvedena u EU a vazi za sve, ukljucivo i banke sirom planete van EU a koje imaju makar jednog klijenta rezidenta EU.

Treci primer je uvodjenje video nadzora na spoljnim granicama EU radi nadzora kretanja putnika gde ce svaki pasos nerezidenata EU biti live evidentiran uz video monitoring vlasnika.

Druga stvar je sto uopste danasnji svet sve snima i belezi tj totalni monitoring svega od strane drzave.

Nedavno sam bio pozvan da pomognem oko preseljenja (promene lokacije prenosa podataka) jednog monitoring sistema pa sam na osnovu prakse stekao utisak, da mi deluje da ti je dosta toga nejasno oko tehnickih i organizacionih aspekata nadzora necega.
Da monitoring ne resava uzrok pojave i problema mi je kristalno jasno i po meni bez mnogo smisla sto se vec videlo na brojnim primerima primene u EU a i kod nas.
Svaki pasivni tehnicki sistem se moze zoabici kada neko ima losu nameru.
Lepo objasnjeno. :thumbup: Video nadzor je tu da bi sprecilo zloupotrebe i odvratilo sto vise potencijalne pocinioce da urade nesto sto ne bi smelo. U slucaju tehnickog i kao dokaz da je vozilo bilo tamo uopste.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 14:47
od Grujic
Dokaz da je auto bio moze jako jednostavnije da se uradi, kod nas ce naravno da bude skupo i komplikovano, sve sa idejom da se ugradi ko treba.

Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока


Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 08 Mar 2018, 20:32
od ddanijell
Naravno, za dokaz da je vozilo bilo dovoljna je i fotografija ali sto prosto kada moze komplikovano, a sve iz gore navedenih razloga.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 09 Mar 2018, 11:58
od ljubitelj
Bas juce saznah da od 01.01.2019. Nemacka uvodi nova pravila za tehnicke preglede, a jedno od njih i spoljni nadzor rada kroz IP mrezu (nadziranje opreme od strane drzavnih kontrola).
Objasnjenje je da se spreci korupcija i laziranje rezultata pregleda, pustanje auta sa tehnickog uz neispravne kocnice.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 09 Mar 2018, 15:56
od STrider90

kragujevac napisao:Video nadzor tehničkog pregleda povezan "posebnim programom " sa mup-om, video i audio zapis polaganja ispita. Debilana prve lige.
Toga odavno ima ovde na Kosmetu, a uz to je minimalno vreme tehničkog pregleda 25min. Reatest za plin se radi svake godine (srećom pa košta samo 10€).
I pored toga krševa ima na svakom koraku.

Vozački se polaže samo na nekoliko mesta u celoj pokrajini uz audio i video nadzor, bez prisustva osoblja auto škole koja je vršila obuku.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 13 Mar 2018, 10:10
od member
Izgleda da sam baš nešto sjebao.
Na adresu u Bosni mi je stigla plava koverta iz suda u Beogradu.
Nešto u vezi saobraćaja, nema šta drugo biti.
Nisu hteli dati kovertu ćaletu pa sad moram lično da odem u Bosnu. A problem je što nemam pojma o čemu se radi.
Ne vjerujem da bi mi slali kaznu za neupaljena svetla ili neku sličnu glupost.
Garant je radar. Ili ?

Policija u BG me nije zaustavila ihahaj dugo,a i tad je bila rutinska kontrola.



Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 13 Mar 2018, 12:40
od Joker

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 13 Mar 2018, 12:48
od member
Nisu stakla.
Problem sa zatamnjenim staklima sam imao u petak, nismo baš Švica pa da reaguju u ponedeljak.

Ovo je neki radar , presretač.... ma ne znam ni ja šta bi moglo biti. Ali nisu me zaustavili nego poslali plavu kovertu preko granice.

Sigurno nije neka glupost :)

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 25 Mar 2018, 19:34
od Dare4x4
Da li neko zna kolika je max dozvoljena brzina za auto sa prikolicom kada se kreće autoputem? Prikolica ima najveću dozvoljenu masu od 1000kg, a sa autom ne prelazi 3,5t. (ako to ima neke veze).
Da li se prosečna brzina na autoputu računa prema kategoriji vozila ili samo ne sme da pređe 120, bez obzira da li je auto, kombi, kamion... ?

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 25 Mar 2018, 19:38
od stefanan
member napisao: 13 Mar 2018, 12:48 Nisu stakla.
Problem sa zatamnjenim staklima sam imao u petak, nismo baš Švica pa da reaguju u ponedeljak.

Ovo je neki radar , presretač.... ma ne znam ni ja šta bi moglo biti. Ali nisu me zaustavili nego poslali plavu kovertu preko granice.

Sigurno nije neka glupost :)
Idi u Ustanicku u sud uzmi listing prekršaja

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 25 Mar 2018, 21:19
od dragvorl
Dare4x4 napisao: 25 Mar 2018, 19:34 Da li neko zna kolika je max dozvoljena brzina za auto sa prikolicom kada se kreće autoputem? Prikolica ima najveću dozvoljenu masu od 1000kg, a sa autom ne prelazi 3,5t. (ako to ima neke veze).
Da li se prosečna brzina na autoputu računa prema kategoriji vozila ili samo ne sme da pređe 120, bez obzira da li je auto, kombi, kamion... ?
Član 45**

Brzina kretanja vozila na putevima prema vrsti vozila ograničava se na:

1) 80 km/h - za autobuse i autobuse sa priključnim vozilom za prevoz tereta kao i za teretna motorna vozila čija najveća dozvoljena masa nije veća od 7.500 kg, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena brzina 100 km/h,

2) 80 km/h - za motorna vozila koja vuku priključno vozilo za stanovanje (karavan),

3) 70 km/h - za autobuse kada se vrši organizovani prevoz dece, za zglobne autobuse bez mesta za stajanje, za teretna motorna vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 7.500 kg i za teretna motorna vozila sa priključnim vozilom, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena brzina 90 km/h,

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 25 Mar 2018, 21:32
od Dare4x4
Hvala.
Ovo bi značilo da auto sa prikolicom sme da ide 120 ?

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 25 Mar 2018, 21:40
od dragvorl
Ako nije teretno vucno vozilo ispada da je tako.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 25 Mar 2018, 23:26
od Dare4x4
Putničko je, nije čak ni N1 :D

Hvala na informacijama.

Re: Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS)

Poslato: 01 Apr 2018, 12:53
od pedja
Od 03.04. nova pravila i nove kazne.

Najbolji su kad kroz procente nesrećno pojašnjavaju, bez navođenja drugih brojki. U 14% nesreća su učestvovali pijani vozači. Daj onda da svi budu pijani, bolja statistika, ako već u 86% nema pijanih :D

-

Svakakve su kazne uveli, ali dopuštaju da se tek preko dva promila ide u zatvor...


TT