nije sporno pratiti neke parametre poput temperature motora, to moze i blutu elm dijanostika, pritisak ulja ne moze, to mora mehanicki manometrom, ali dijagnostika ne moze da pokaze da je npr. crkao senzor pristiska ulja, dok npr. moze da pokaze maf ili map senzor jer je to drugi princip rada.
za sijalice ti ne treba dijagnostika, to vidis i sam a i neka kola na tabli ispisuju
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 20:12
od Ivan
Na bmwu moze sa originalnom dijagnostikom pritisak ulja
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 20:13
od OMP
jbg to je nov auto nova generacija
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 20:14
od lami
Sto se tice svetla, pretpostabljam Cosmo misli na ovako nesto, bar je tako bilo kod mene
Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 20:24
od OMP
to imaju mnogi automobili, ali ja sam razumeo da je preko externe dijagnostike ocitao
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 20:42
od ljubitelj
OMP napisao: 15 Feb 2020, 18:35
gledam nesto servisnu knjigu od pezoa pise da je servis uradjen na 100k km a sledeci treba da se radi na 340k km ili za 10 godina dal je moguce da sledeci servis tek za 240k...inace taj servis je radjen u pezoovoj garazi u CH
To je normalno, 240,000km ili 10godina je manje više standardno za novija vozila zadnjih 10tak godina.
Evo za moj 307 je servis 8 godina ili 160,000km.
To je uglavnom tako kratak interval zbog zupčastog, motori sa lancem su od 300,000km pa naviše obično.
Ja sam na Volvou menjao zupčasti nakon 17 godina a vodenu pumpu nakon 23godine, nekih 230,000km interval-
Odavno su intervali 150+ k na većini auta.
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 20:45
od lami
OMP, diagbox, dijagnostika na laptopu ocitava greske za sijalice, na c4 picasso pre mozda mesec dana zezala instalacija leve stopaljke, javio je gresku za poziciju i stop svetlo.
ljubitelj napisao: 15 Feb 2020, 15:40
Koji parametar sijalice si ti očitao sa dijagnostikom- temepraturu vlakna, jačinu struje, koliko lumena daje??
Javljao je gresku da sijalica glavnog fara (kratko svetlo) prekida. Dakle javlja i takvu gresku. A to se desava jer ima manu far da se ponekad razlabavi kontektor, pa ga vratim nazad i proradi (dva tri puta pali gasi sijalicu kad se konektor pomeri). Znaci i takve stvari zapisuje, a kamoli od glavnih senzora.
Znači dijagnostika nijedan parametar sijalice ne očitava.
Dijagnostika ti nije ništa konkretno očitala, i dalje ne znaš da li je sijalica, grlo, konekor, žica, gubikat mase, korozira...
To da javlja grešku da sijalice glavnog fara ne rade imaju auti ihahaj odavno, Ja sam to imao još na Volvu 240. a to je 1975. godina i ondašnja elektronika. Pa redom svi sledeći auti.
Da ne pričamo Alfe . Lancie ili BMW i iz 80tih sa sve nacrtanom slikom tj grafičkim prikazom.
Zato sam i pitao koje radne parametre očitavaš sa pasivnih senzora dijagnostikom. Ne znam šta smatraš pod glavnim senzorima, postoje aktivni senzori sa svojom elektronikom/ECU koji dvosmerno komuniciraju.
I da, takvi senzori se očitavaju u realnom vremenu sa promenom parametara, na primer MAP., MAF, AMM, razni HAL senzori, ABS itd...
Prekidač ulja nije takav tip pametnog senzora, samo prosti on-off, znači nema nikakvih parametara niti očitavanja bilo čega u radu.
Zato je po meni glupo rešenje PSA da nema lampicu za ulje jer je status ulja jedna od najvažnijih informacija koja treba jasno i odmah da se vidi odnosno da bude lako uočljiva u svakom trenutku.
OMP, setio sam se auta koji je i pričao šta ga boli, Reno 25 iz 80tih je imao tu opciju uz doplatu gde ti sintetiuzovan glas saopštava. Znači pre 30+ godina, ali nije ni tada kao ni danas razlikovala dijagnostika da li je prekid sijalice/vlakna, da li je prekid u kontaktu, da li je prekid u žici...
OMP napisao: 15 Feb 2020, 18:35
gledam nesto servisnu knjigu od pezoa pise da je servis uradjen na 100k km a sledeci treba da se radi na 340k km ili za 10 godina dal je moguce da sledeci servis tek za 240k...inace taj servis je radjen u pezoovoj garazi u CH
To je normalno, 240,000km ili 10godina je manje više standardno za novija vozila zadnjih 10tak godina.
Evo za moj 307 je servis 8 godina ili 160,000km.
ma ovaj je 2005. nije noviji
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 21:06
od ljubitelj
Pa to je noviji, valjda i po tom intervalu. Verovatno 1,6 HDI, on je nastao 2004. dok je ovaj moj u osnovi iz 80 i neke.
Stariji su oni iz 70tih i 80tih gde je interval bio 60-80-120,000km za zupčaste tog doba
VW dizeli 2,4 i 2,5 iz 80tih su imali još tada 120,000km zupčaste.
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 21:44
od Ivan
Na 1.9jtd i jtdm je 60.000km interval, mislim da je bilo prvo propisano na 80.000km pa su smanjili na 60.000km jer se cesto desavalo, dal da pukne zupcasti sam od sebe ili zbog vodene pumpe, cak je bilo nekoliko slucajeva i ovde na forumu, a dosta njih i na arcs.
Zanimljivo je sto opel sa alfinim motorom nije imao tih problema i tamo se redovno radio v.servis na 100.000km, mozda ima neke razlike u kaisu/pumpi za vodu iako su u osnovi isti motori.
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 22:43
od dragvorl
Po knjizi za moj 1.9 Multijet 120 ili 150kkm interval za zupcasti.
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 22:48
od stefanan
Zavisi i od kaiša, ja sam sebi stavio neki dayco ojačan kao kevlarom ili tako neka prica, bio reda 100e samo zupcasti.
Mislim da se menja na 80 ili 100k km
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
Re: Servis - Razno
Poslato: 15 Feb 2020, 23:11
od Puzo81
Meni je pukao zupčasti na JTD 8V 116ks ali zbog vodene pumpe koja je zaštopala i ko zna koiko je bila stara.
Što se mene tiče svaki auto na 60000 ili 4-5god pa šta god pisalo u upustvu, zajebi!
E na corsi B 1.0 je fabrički lanac zamenjen na 204k km, i tada je imalo mali zvuk trrr pri gašenju ali sam pred put na Tasos zamenio razvod.
Re: Servis - Razno
Poslato: 16 Feb 2020, 08:09
od somi-car
Isti slucaj u vezi alfe s' tim da je meni veliki prethodno bio uradjen u ovlascenom ali dzaba...