Stranica 27 od 262
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 14 Nov 2012, 02:02
od fq400
Hvala za info...
Debili, nisam ni sumnjao da su čekali najgori dan da to rade

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 16 Nov 2012, 20:52
od dragvorl
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 05 Dec 2012, 00:37
od trojanac
Crne tačke: 13 najopasnijih puteva u Srbiji tokom zime
Ibarska i Dunavska magistrala najopasnije su saobraćajne deonice u Srbiji tokom zime i na njima pogine najviše ljudi. Pored ova dva puta, još desetak je tokom zime posebno rizično za vozače.
- Na Ibarskoj magistrali velika je gustina saobraćaja, a ne postoji ni odvojen deo kolovoza za pešake - kaže Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost u saobraćaju.
On dodaje da je među kritičnim deonicama i Dunavska magistrala (Požarevac-Kladovo), najviše zbog odrona. Opasna je i deonica kod Pojata, put od Vrbasa do Sombora, Pančevo - Vršac...
Prognoza vremena
Hidrometeorološki zavod danas očekuju temperature od -6 do 7 stepeni, a uveče susnežicu i sneg. Slično vreme biće i u sredu, s temperaturom od 0 do 6. U četvrtak i petak biće suvo, dok će za vikend padati sneg. Na Kopaoniku debljna snega je sedam, a na Zlatiboru 25 centimetara. Saobraćajnih zastoja zasad nije bilo.
U MUP-u kažu da je ove godine broj saobraćajnih nesreća smanjen za 13 odsto, dok je broj poginulih manji sedam odsto. Inače, u prvih devet meseci 2012. na putevima je poginulo 577 ljudi.
Da bi rizik na opasnim deonicama bio smanjen, neophodno je redovno održavanje, a ono je bilo pod znakom pitanja zbog davanja 6.000 kilometara u nadležnost opštinama koje za to nisu imale novca.
Ti putevi ponovo su vraćeni državi na staranje, a ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić kaže da će biti dovoljno novca za sve saobraćajnice.
- “Putevi Srbije” će za deonice koje su vraćene iz nadležnosti opština dobiti 900 miliona, ali će biti i dodatnih sredstava - kaže Mrkonjić.

Na tu sumu “Putevi Srbije” pristali su posle nekoliko nedelja odbijanja, pošto su tražili dve milijarde. Direktor u „Putevima Srbije“ Zoran Stojisavljević tvrdi da se sa preuzimanjem opštinskih puteva nije zakasnilo iako je sneg počeo da pada. Međutim, puteve će i dalje održavati preduzeća koja su to do sada činila, a novi tender će biti raspisan tek u januaru
Sa prvim snegom koji se bude zadržao na putevima, policija će početi kontrolu da li vozila imaju sve četiri zimske gume, a vozači koji ih nemaju biće kažnjeni, kažu u Ministarstvu unutrašnjih poslova.
Izvor: Blic
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 07 Dec 2012, 18:41
od pedja
Kod Stavice i dalje rade Ibarsku. Cekanje 5-10min
Tptlk
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 13 Dec 2012, 20:31
od trojanac
Evo kako Mađari čiste puteve
Da smo samo geografski blizu Evropskoj uniji, pokazuje i primer kako autoputeva i sporednih saobraćajnica u Mađarskoj. Tamo, svega metar s druge strane državne granice, sve je potpuno očišćeno od snega i nema nikakvih problema i zastoja u saobraćaju.
Mađarima najveći problem ne predstavlja sneg, već kako da se izbore sa stotinama kamiona parkiranih uz granicu sa Srbijom, kojima je u našoj zemlji zbog neočišćenih puteva zabranjen saobraćaj i koji su stvorili gotovo sedam kilometara dugu kolonu na izlazu iz Mađarske.
Prema saznanjima „Blica“, još tokom vikenda, zimske službe iz zemlje našeg severnog suseda su radile punom parom, pa nije bilo zastoja. Još u sredu je autoput M5, koji od graničnog prelaza sa Srbijom ide do Budimpešte, bio potpuno čist i suv, kao i svi prilazni putevi južnom mađarskom gradu Segedinu, u šta se uverila i naša ekipa.
Na čistim mađarskim putevima stoje kolone kamiona koje ne mogu da uđu u Srbiju zbog nečistih srpskih puteva- Zbog posla često idem u Mađarsku, a bio sam i proteklog vikenda jer sam želeo da iskoristim rasprodaje u segedinskim tržnim centrima. Iako je i u Mađarskoj padao jak sneg, na putu nisam imao nikakvih problema. Međutim, nisam bio ni svestan šta me čeka kada pređem u Srbiju. Odmah po prelasku granice sam upao u kolonu i jedva sam stigao do Subotice - kaže Subotičanin Željko Malagurski.
Vozač kamiona s niškim registarskim oznakama Jovan Stevanović kaže da od utorka čeka na prelazak državne granice.
Neverovatno je da se kamioni najnormalnije voze po celoj Evropi, koja je takođe zavejana, a kod nas nisu u stanju da osposobe puteve za normalan saobraćaj. Kolege mi kažu da je deonica autoputa od graničnog prelaza Horgoš pa kroz veći deo Bačke dosta dobro očišćena, ali problemi sa snegom i ledom počinju pre Novog Sada - kaže za „Blic“ ovaj Nišlija.
SRBIJA
MAĐARSKA
Izvor: Blic
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Dec 2012, 20:01
od blaugrana
Grejanje autoputeva i u Srbiji
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Izgradnjom autoputeva u Srbiji koji bi se u zimskim uslovima grejali na kritičnim deonicama značajno bi se povećala bezbednost učesnika u saobraćaju.
Kako smatraju stručnjaci to bi bila opravdana investicija, ali da treba obezbediti finansijska sredstva.
Sekretar Odbora za gradjevinarstvo u Privrednoj komori Srbije Goran Rodić je rekao Tanjugu, komentarišući najavu ministra gradjevine Velimira Ilića da bi prvi projekat grejanja autoputa mogao da se primeni preko Peštera uz korišćenje alternativnih izvora energije, da za tako nešto nije potrebno puno novca, a da bi korist bila velika.
Rodić je podsetio da se autoputevi već odavno greju na pojedinim deonicama u evropskim zemljama - Nemačkoj, Švajcarskoj, Italiji i drugim, a da je kod nas postojala ideja da se greju mostovi, ali se od toga odustalo zbog nedostatka novca.
Za grejanje oko 25 kilometara autoputa, prema njegovim rečima, potrebno je izmedju 2,5 i tri miliona evra.
Rodić je istakao da bi se grejale samo najkritičnije deonice, kao što su krivine i prevoji, gde su najčešće saobraćajne nezgode. On je rekao da bi za našu zemlju bilo dobro da više koristi alternativne izvore energije.
Srbija, inače, gradi klasiče autoputeve koji nisu predvidjeni za velika opterećenja i velike temperaturne razlike, jer je gradnja kvalitetnih autoputeva dosta skupa, napomenuo je Rodić.
Stručnjak PKS je objasio da se takvi autoputevi grade sa duplo armiranom betonskom pločom i da se grejači stavljaju ispod završnog sloja asfalta.
Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić je rekao Tanjugu da bi uvodjenje grejanja na autoputevima bilo dobro, jer bi značajno povećalo bezbednost.
Tako bismo smanjili broj saobraćajnih nezgoda na našim putevima, ali se kao i kod uvodjenja svih novih tehnologija postavlja pitanje da li imamo novca za to, naglasio je Vujanić.
On je kazao da bi realizacija takvih projekata bila mnogo isplativija ukoliko bi se koristili alternativni izvori energije, koju mi nažalost ne koristimo dovoljno.
Ministar gradjevinarstva Velimir Ilić je ranije rekao Tanjugu da bi trasa Koridora 11 mogla da ide u pravcu Ivanjice, ukoliko bude doneta odluka za projekat grejanja autoputa preko Peštera.
U tom slučaju, kako je ukazao, izgradnja tog putnog pravca bi bila jeftinija za oko 600 miliona evra i kraća za 40 kilometara.
"Dao sam da se radi projekat grejanja autoputa preko Peštera alternativnim vidovima energije, energijom vetra i geotermalnim vodama, koje se nalaze uz trasu autoputa i ta voda bi se koristila za rad toplotnih pumpi koje bi grejale autoput," precizirao je Ilić.
On je primetio da će, ukoliko bude uradjen dobar projekat za grejanje autoputa, koji bi koštao nekoliko miliona evra i veoma brzo bio isplativ, onda moći da se ide na znatno jeftiniju varijantu preko Ivanjice i Duge poljane, umesto skuplje varijante preko Zlatibora.
Ilić je kazao da bi tako prvi put u Srbiji postojalo grejanje autoputa, koji bi zbog toga bio dugotrajniji pet puta nego klasičan, jer ne bi bio oštećen višegodišnjim posipanjem soli tokom zime i radom mašina za čišćenje snega.
To je, kako je istakao Ilić, veoma interesantan projekat, primenljiv u Srbiji, koji je u više zemalja zapadne Evrope već uveliko realizovan.
Da li ćemo se odlučiti za tu jeftiniju trasu biće poznato vrlo brzo, jer projekat grejanja autoputa može da se završi za nedelju dana, rekao je Ilić i dodao da bi iz alternativnih izvora energije, kojih na Pešteru ima puno, mogla bi da se napaja i rasveta autoputa. Na taj način mogu se grejati i mostovi, nadvožnjaci, a nihov vek trajanja bi bio do 10 puta duži, a manji bi bili i troškovi održavanja, naglasio je ministar gradjevine.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Dec 2012, 20:08
od bane valjevo
Ne bih znao kako da prokomentarišem ovaj članak...
Možda samo da zakukam naglas...

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Dec 2012, 20:14
od Ogi
blaugrana napisao:Grejanje autoputeva i u Srbiji

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Dec 2012, 21:05
od Delija
njuz.net?

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 15 Dec 2012, 21:56
od pedja
blaugrana napisao:... jer je gradnja kvalitetnih autoputeva dosta skupa ...
Ovo je kljucno
Kakve onda grade?
A bar tople vode imamo

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 16 Dec 2012, 10:22
od ljubitelj
Koliko neznanja u jednom clanku od tolikih ljudi koji se kao bave putevima.
Niti je u pitanju neka nova tehnologija jer se to koristi decenijama po svetu, niti ima ikakve veze sa alternativnim (sta god to bilo) izvorima energije a jos manje sa vetrom i termalnim vodama.
Radi se o prostoj prirodnoj osobini da je zemlja vec na dubini 80cm tokom cele godine iznad tacke mrznjenja vode a nadubini 150-200cm ima stabilnu temperaturu ,i to sve samo po sebi bez ikakvog uticaja coveka.
Sistem se uprosceno sastoji od vertikalno postavljenih cevi ukopanih ispod puta kroz koje termosifonskim putem cirkulise neki medij obicno rasolina.
Toplotna pumpa uoopste nije potrebna jer se ne greje autoput na 50C vec je dovoljno da je kolovoz zagrejan na 5-8C za sta nije potrebna pumpa.
Koristi se obnovljiva (nikakva alternativna) energija Sunca koja leti greje Zemlju i koja se akumulira u letnjem periodu a trosi iznje kao akumulatora (Zemlja ima veliki toplotni kapacitet) tokom zime.
Sistem je jeftin, prost i zahteva da se postavi unapred, tj pre nego sto se put napravi i asfaltira pa onda osmisljava sta cemo sad vec u startu postave cevi u zemljani iskop pre svih ostalih radova na putnoj konstrukciji.
Ovi nasi treba da pitaju iskusne projektante kao sto su Svajcarci na primer i ne bave se velikim naporima izmisljanja tople vode.
Evo sada se gradi kroz Grdelicu i eto prilike da sada odmah primene grejanje autoputa. Uopste ne mora da se ceka neki fiktivni autoput preko Zlatibora, Pestera i ko zna gde je za sada u idejama i masti.
2 godine su iz temelja rekonstruisali Gazelu, ispod mosta tece reka, idealni uslovi za grejanje puta pa nista nije uradjeno.
Ista prica sa novim mostom preko Ade.
Skoro idealni uslovi za primenu a energija tece bukvalno ispod puta/ mosta.
Dodatno jos Sava se zagreva radom TENTa elektrana u Obrenovcu gde se bacaju ogromne kolciine energije.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 16 Dec 2012, 12:03
od methane.master
Ja želim da verujem da je ovo članak sa njuz.neta.
Nekoliko rešenja postoji, ali u zemlji gde je izgradnja (a i održavanje) običnih puteva predstavlja kao mistika i naučna fantastika kako bi se prikrili nesposobnost, nerad i "kraduckanje", potpuno je iluzorno pričati o ovome. Sam članak i izjave i njemu su "ajde da se pravimo pametni" valjda da bi se predstavilo da mi i ne treba da se bavimo trivijalnostima kao što su čišćenje puteva zimi, jer Bože moj, (čuli smo da) postoji nešto mnogo bolje.

Jeste, postoji, ali da je to tako lako i jeftino kao što male Perice pričaju po člancima, svi bi grejali puteve, a u stvarnosti i u najbogatijim zemljama broj takvih deonica je takoreči simboličan, a neke su i diskretno odustale od grejanja.
A da... za genijalce i ministarstava/sekretarijata saobraćaja, kraduckanja i pametnjakoviće i informacija da se i takvi putevi trebaju čistiti i održavati.
I dalje se nadam da je članak dobra šala, mada i svaki dan bar jednom pomislim da su dešavanja u Srbiji u stvari šala i da nismo rekli zbogom pameti, ali vrlo brzo bivam razuveren.
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 16 Dec 2012, 12:16
od pedja
Na kraju ce zaposliti par njih, preko omladinske, da polivaju put vrelom vodom na kriticnim deonicama, par dana godisnje
Ako ipak shvate da ce se i ta voda zalediti, mozda im daju i fenove...
Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 16 Dec 2012, 12:51
od methane.master
pedja napisao:Na kraju ce zaposliti par njih, preko omladinske, da polivaju put vrelom vodom na kriticnim deonicama, par dana godisnje
Ako ipak shvate da ce se i ta voda zalediti, mozda im daju i fenove...
Ili lepeze. Ne troše stuju i jeftine su.

Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 16 Dec 2012, 17:21
od perfiko
S obzirom da sam duduk za pitanje grejanja autoputeva, ako mogu da postavim par pitanja, naravno za one koji znaju:
1. Da li je to i koliko jeftino (može po kilometru)?
2. Ako je jeftino i jednostavno kao što ljubitelj kaže, koji će nam moj Švajcarci da rade projekat? Ako je zbog provizije-poštujem.
3. Zar termosifonski izmenjivač toplote nije upravo vrsta toplotne pumpe, i ako nije u čemu je razlika?
4. Ima li neko podatak koje zemlje greju autoputeve i u kom procentu?