Stranica 27 od 177
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 12:03
od Jumbo
profesorPROST napisao:snork napisao:
Da li neko zna kako su se u to vreme kretale cene ova dva vozila?
Te davne 1990. Samara je koštala oko 13-15.000 DEM, a Golf dizel oko 25.000 DEM
Apsolutno netacno.
Oktobar 1990 (kupovao auto)
Zastava 101 6.800 maraka
Lada Samara 8.200 maraka
Golf benzinac 10.000 maraka
Tad je bila navala Japanaca i Toyota Corolla, Mazda 323, Mitsubishi Lancer, Nissan Sunny su bili oko 16.000 maraka. Sarajevski Golf dizel je bio jeftiniji od njih (nije imao carinu).
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 15:21
od profesorPROST
Ćale kupio u Februaru 1990. Renault 5 Campus i koštao je oko 20.000 DEM, a tetak u Decebmru 1990. kupio Golfa dizel i platio 25.000 DEM, nema šanse Golf Za 10.000.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 18:56
od Jumbo
Ja ti kazem kakve su cene bile kad sam ja kupovao kola i te cene (za novije modele istih tipova) su bile skoro do uvodjenja evra (sa pauzom prodaje za vreme sankcija) i onda za par godina sve ono koliko je kostalo u markama je isto toliko (mislim na cifru, a ne na vrednost) kostalo u evrima.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 19:01
od Grujic
Jel se mozda dizel uvozio?
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 19:25
od Floyd
Mislim da se sklapao u Sarajevu.
Nema sile da je Golf 2 bio 10.000dem...cena je bila dosta veca i mislim da se vrtela oko 20.000 za benzinca.
Za ostale ne znam tacne cene ali se secam prica da je Samara kostala kao Florida i da su se vodile debate koji je bolji.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 19:29
od Jumbo
Samara i Florida su bile tu negde po ceni, cak je za nijansu Florida bila skuplja.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 19:34
od Jumbo
Sad sam se setio da su to bile cene bez poreza, posto se tada placao porez na promet od 20% i to se placao u opstini kad preuzmes auto. Znaci one cene sto sam napisao uvecajte za 20 %.
Samara i Florida bez poreza su kostale kao kec sa porezom, a Golf 2 (onaj 1,3 sa 55 KS) bez poreza kao Samara i Florida sa porezom.
EDIT by mod: Edituj post ukoliko u kratkom vremenskom intervalu zelis nesto da dodas, nemoj pisati novu poruku.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 19:55
od dragvorl
Cale je u to vreme, '91. kupovao auto i uzeo je Skodu Favorita. Kaze da je Honda Civic bila nesto tipa 1000 maraka skuplja tad kada je on kupovao (ne znam sta je bilo, kursne razlike, prevare, ovo ono, uglavnom tako covek kaze), a auto je normalno u poredjenju sa Skodom kao dupe i oko. Jedino sto bi bilo problematicno je voznja za onaj sankcijski cumur od goriva i cene delova i ajde da kazem potencijalno komplikovanije odrzavanje, sve ostalo je na strani Honde.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 20:38
od mr.Big
Saće čika da objasni...
Tada je jedino sredstvo plaćanja za domaću robu bio dinar, a Golf se sklapao u Sarajevu.
U to vreme je postojala kontrolisana/zvanična devalvacija dinara, a to je ovako izgledalo. Predsednik SIV-a (vlade SFRJ) izadje na dnevnik u pola osam i saopšti da je od sutra dinar slabiji npr 50%
Poenta je da su svi, koji su imali vezu da saznaju ovu informaciju, tih dana izpotpisivali profakture u TAS-u, a sutradan uplatili u banci po novom kursu. Zato je nekog novi Golf koštao 25 soma DEM, a nekog samo 10ak.
Bile su priče da su prodavci u TASu tražili po 5 000 DEM da ti udare pečat na profakturu na dan kad se ,,provereno'' očekivala devalvacija dinara...

Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 22:44
od Paja
A postojalo je i crno tržište deviza. Ne kao devedesetih dileri na ulici, ali se znao odnos zvaničnog i crnog kursa.
Kad je nešto npr imalo cenu od 25000 dem pa to preračunaju u dinare po zvaničnom kursu, a kupac marke proda komšiji po crnom da bi došao do traženih dinara, to je realno plaćano daleko manje.
Sećam se da je Swift bio 13000 dem
Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 22:48
od kvcali
U to doba, samoupravljanja i socializma je carina bila bezobrazno visoka za danasnje pojmove, jer je drzava stitila domacu industriju i sve sto smo mogli sami da napravimo ma kakvo to bilo, sto je u neku ruku i razumljivo jelte, jer je u kragujevcu radilo direktno u zastavi 50 000 ljudi i to nisu bili fiktivno zaposleni vec su primali plate...
sad se uvoze i ekseri

Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 22:56
od dragvorl
I onda zasto se urusila drzava, svako cerupao na sve strane, svima dobro.

Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 23:09
od Floyd
Kao tinejdzer sam listao neke stare caletove autocasopise i koliko se secam, carina je bila oko 100%

Dobra strana price je da je bilo puno automobila koji su se prodavali bez carine.
Znam da nisam verovao sta je sve bilo na cenovniku za domaca vozila

Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 23 Mar 2012, 23:12
od jaksa
Domaći je bio i npr peugeot 309

Re: Imali smo, nismo znali ...
Poslato: 24 Mar 2012, 07:25
od Jumbo
Tad nije bio odobren slobodan uvoz vec "tante za tante"
Recimo sto se tice tog Pezoa on je dolazio tako sto su pristinski amortizeri bili kupovani za prvu ugradnju kod Pezoa i za koliki iznos se izvezu amortizeri za toliki se uvezu automobili. Tako je uvozen i Opel. Tek je 1990. poceo slobodan uvoz sa koliko se secam 44% carine.
Neko je ovde spominjao devalvacije dinara. To nije bilo 1990. vec pre toga posto smo 1990. imali markovicev dinar (7 din = 1 DM).
Neko spomenu i Swifta za 13.000 DM i to je otprilike bila ta cena.
Inace tada je recimo Opel Kadet bio skuplji od sarajevskog Golfa i to podosta. Nemackog Golfa nije ni bilo vec samo ovog TAS-ovog.