Stranica 27 od 174

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 11:34
od ljuba
Ja uradio servis klime prosle godine u Staroj Pazovi kod http://www.autoelektrikajojic.rs/ na preporuku izdrugog servisa i bio sam zadovoljan sa radom i cenama. Zamena radiatora, punjenje i kontrola klime je bila 120Eur-a za moj Peugeot 308.

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 15:19
od Ogi
Jebote ni ja to nikada nisam radio. Koji neovlasceni servis preporucujete u BG i ako znate cenu ?

Joco, je l si radio dezinfekciju ?

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 16:24
od ljubitelj
milosg napisao:
NexT napisao:Dok ne osetis da slabije hladi.

Milosg, treba stalno da radi. Mozda ne funkcionise prva brzina, pa zato tako radi. Mada bi trebao da ima zastitu, da ne pali kompresor uopste...

Hm, ima logike, hvala ti. Jel se popravlja ili mora ceo vent da se menja?
Edit: mada sada vidim na Renault forumu info da se vent pali po potrebi kad radi klima, ne uvek. :think:
Kod novijih sistema, od sredine 80tih ugrubo, sto znaci i za Lagunu verovatno ventilator se aktivira na osnovu pritiska u sistemu odnosno po potrebi/

Raniji klima sistemi iz 60tih i 70tih godina proslog veka su imali stalnu aktivaciju ventilatora koji je u stvari elektricni bio direktno povezan na kompresor i uvek je radio stoga.

Moderniji sistemi iz ovog veka imaju promenljivi broj obrtaja ventilatora kojim upravlja softver i ECU a na osnovu kontinualnog merenja radnih pritisaka freona u sistemu.

Kako se pritisak freona menja sa spoljnom temperaturom tako se i broj obrtaja ventilatora varira po potrebi odnosno izmedju ostalog i prema spoljnoj temraturi.
Tako se zimi recimo uopste ne pali jer nema potrebe a tada je ionako izrazeniji nedostatak struje pa da se ne rasipa bespotrebno a nedostaje za vaznije stvari (grejace razne recimo).

Ukratko, Laguna radi kako bi se ocekivalo po potrebi.

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 19:28
od nidza
Ogi napisao:Jebote ni ja to nikada nisam radio. Koji neovlasceni servis preporucujete u BG i ako znate cenu ?

Joco, je l si radio dezinfekciju ?
Nisam ni ja. Stilo ima 10 godina i klima nikad nije taknuta, za Alfu stvarno ne znam, ali ne pipam je dok sabija kako hladi.

Ne čačkaj mečku dok sve radi. Klima se ne dira ako je ispravna, teoretski nikad. Dokle cu više da ponavljam. :-D

Tapatalk Pro

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 19:35
od Markoni
I ja sve tako mislim, pa bih opet otisao cisto da mozda predupredim neke probleme. I Altea, i Golf, i sluzbena Z10 su jos uvek sa prvim freonom...

Tapatalk Post

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 19:51
od nidza
Dobar majstor zna slabosti modela i zna se šta crkava i da li crkava. Stilu je menjan ležaj kompresora i to je slabost, posle 170 ili 180 hiljada km i to je to.

Službena Astra je ispustila sav freon, ali sređeno pre neki dan. Nismo ni provalili dok nije ugrejalo pa se šlogirali u petak. Začas oni to srede i mirni smo dve tri godine, pa će opet sve da ispari.

Nema potrebe dirati ako ne postoji poznat problem sa konkretnim modelom.

Tapatalk Pro

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 20:30
od NexT
ljubitelj napisao:
milosg napisao:
NexT napisao:Dok ne osetis da slabije hladi.

Milosg, treba stalno da radi. Mozda ne funkcionise prva brzina, pa zato tako radi. Mada bi trebao da ima zastitu, da ne pali kompresor uopste...

Hm, ima logike, hvala ti. Jel se popravlja ili mora ceo vent da se menja?
Edit: mada sada vidim na Renault forumu info da se vent pali po potrebi kad radi klima, ne uvek. :think:
Kod novijih sistema, od sredine 80tih ugrubo, sto znaci i za Lagunu verovatno ventilator se aktivira na osnovu pritiska u sistemu odnosno po potrebi/

Raniji klima sistemi iz 60tih i 70tih godina proslog veka su imali stalnu aktivaciju ventilatora koji je u stvari elektricni bio direktno povezan na kompresor i uvek je radio stoga.

Moderniji sistemi iz ovog veka imaju promenljivi broj obrtaja ventilatora kojim upravlja softver i ECU a na osnovu kontinualnog merenja radnih pritisaka freona u sistemu.

Kako se pritisak freona menja sa spoljnom temperaturom tako se i broj obrtaja ventilatora varira po potrebi odnosno izmedju ostalog i prema spoljnoj temraturi.
Tako se zimi recimo uopste ne pali jer nema potrebe a tada je ionako izrazeniji nedostatak struje pa da se ne rasipa bespotrebno a nedostaje za vaznije stvari (grejace razne recimo).

Ukratko, Laguna radi kako bi se ocekivalo po potrebi.
Moguce. Ja sam gledao na osnovu 406ice (vent sa dve brzine) uvek je palio, cim upalis klimu. i 607 ista stvar, samo nema brzine, nego vrti po potrebi. I Viano pali cim pipnes dugme za klimu.

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 20:51
od milosg
@ljubitelj i NexT
Hvala na pomoći i odgovorima!
Očistio sam (oprao) kondenzator od mušica i prljavštine i tako mi upalo u oči da ne radi uvek vent. A nema šansi da se setim kako je ovo radilo ranije. :rofl:
Na dodir kondenzator postane vreo, onda se upali vent rashladi ga i tako u krug.

Inače, ako ne radi prva brzina ventilatora, kapiram da bi trebalo da se odrazi na temp rashladne tečnosti?
A kazaljka ne mrda (kad se motor zagreje), nezavisno od toga kako i gde vozim i da li radi klima.

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 21:49
od ljubitelj
NexT napisao: Moguce. Ja sam gledao na osnovu 406ice (vent sa dve brzine) uvek je palio, cim upalis klimu. i 607 ista stvar, samo nema brzine, nego vrti po potrebi. I Viano pali cim pipnes dugme za klimu.

Moguce da je ventilator direktno bez regualcije rada spojen na kompresor a moguce i da nisi obratio paznju na taj detalj pogotovu ako ne koristis klimu pri nizim spoljnim temperaturama.

Ja znam na osnovu promene kroz generacije klima sistema, na Volvu 240 se stalno vrteo ventilatora preko visko kvacila, na 940 se ventilator pali odlozeno tek kada poraste pritisak u sistemu dok kod S60 ima ECU koji kontinualno varira broj obrtaja shodno izmerenom radnom pritisku.

Otprilike je izmedju svake od tih generacija po 5tak godina prolazilo.

Golf 2 je imao odlozeno paljenje ventilatora, nije se odmah palio vec zavisno od prekdaca pritiska u sistemu.VW je koristio americki klima sistem, mozda otuda su ranije imali resenje koje jos Pezo nije stigao da primeni za 406icu. Znam da je na 504 i 505 stalno vrteo ventilator cim se ukljuci klima.

Uglavnom, modernij sistemu vise su prilagodjeni da ne aktiviraju dodatne potrosace energije kada nije potrebno, CO emisija direktno je merljiva posledica stedljvog rezima rada.

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 21:53
od dag81
Na osnovu pritiska se pali ventilator klime, sto znaci da mu treba 15ak sekudi da upali. Kada nema pritiska ne ukljucuje se ni kompresor. A presostat je zaduzen za paljenje(pritisak) kompresora a i ventilatora. Taj presostat je cest kvar kao i magnet na starijim i ventil na novijim kompresorima tipa 2005+ zavisno od generacije auta.

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 22:17
od somi-car
Ja bio danas da utvrdim zasto mi klima ne radi (zamenjen hladnjak klime i napunjen sistem pocetkom prosle godine) kao ono po tragovima boje ustanovili da mi je probusen taj isti hladnjak koji sam zamenio prosle godine. "Dobar kvalitet" hladnjaka ili neki udarac (kamencici, rizla) hebem li ga...nov stize sutra 80 eur ceh, montaza i punjenje jos 50 eur. Samo se nadam da ce duze da traje, da ne bude i sledece godine isto...

Sent from my Nokia lumia 720 using Tapatalk

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 22:19
od dag81
Si stavio novog kineza prosle god?
Ja sam danas porucio za jednu musteriju AVA 67e, kinez je oko 55e.

Re: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 22:22
od somi-car
Nov hladnjak prosle godine nakon udesa. Sad da li je kinez ili neki drugi cunga lunga ocigledno da je krs.

Sent from my Nokia lumia 720 using Tapatalk

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 11 Jun 2014, 22:25
od dag81
A gde je probusen?
Ovom je izgleda ventilator napravio rupu, videcu sutra kada ga skinem, jer vent ide u 8icu a bas je ispod njega pocepan.

Re: Auto-klima

Poslato: 12 Jun 2014, 14:34
od Xepoj87
Sta bi moglo da bude, kada se desava da klima smanji, ili skroz prestane da hladi na visokim temepraturama, ali samo na leru, i malom gasu.
Pojacam gas, ona pocne da hladi...