Stranica 263 od 269

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Feb 2025, 22:46
od branko1
a sta znam,racunam presao dosta,nije sad to neki drasticni skok sa 30 na 40.ume po nekada malo i a zadimi,ne puno,pre hocu da probam 40-ticu da vidim ima li razlike

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Feb 2025, 23:57
od ljubitelj
Koliko je to dosta prešao, 500-600,000+ km ?
Ili je to onaj od BMWovih motora koji su problematični pa zato ?

Napisano je da motor nije pohaban a generalno gušće ulje ostavlja više taloga pogotovu kod dizela u gradskoj vožnji i pravi dodatni problem turbini i DPFilteru..

Treba pogledati šta kaže BMW u uputstvu, koji viskozitet je preporučen i koji su dodatno viskoziteti dozvoljeni.
Ili koju poruku ranije daje spisak selektora maziva raznih proizovdjača ulja pa na linkovima pronaći preporučeni viskozitet za taj konkretan motor (mrzi me da istražujem precizno).

Da je moj auto i motor nije pohaban (ne treba popravka) odabrao bih 5w30, Nisotec Sint je sasvim ok, kao i ona druga 2 pobrojana modela ulja. (ali opet 5w30). Ili bilo koje sa datom BMW normom, proizvodjač nebitan.


ps. moderan dizel motor ne dimi sve dok nije pohaban ili dizne u problemu.

Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 03:54
od McGruja
Ja opet, ne vidim smisao da se štedi na zameni ulja
Ne vidim smisao ni prolongiranju zamene ulja, bez obzira na kilometrazu (razumem da je 3-5.000km nekome malo)

Ja bih uzimao bilo koje ulje koje zadovoljava fabričke propise, i menjao bih minimum jednom godišnje

Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 06:52
od branko1
godisnje i menjam,nikada duze. dok sam vise km prelazio, menjao sam na 6000 ulje ,bez obzira na price da moze 10,15,itd. sad kad ubijem 3000 godisnje,menjam godisnje.
nije mi zelja da ustedim nesto sitno zamenom ulja.nego cista radoznalost,nikada nisam sipao nasa ulja ili nesto tipa wolf,mannol,jeftino.

Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 06:55
od rage_man
Ja cu definitivno na sledecoj zameni preci na Wolf jer je Motul koji sam do sada koristio bezobrazno skup

Sent from my SM-A715F using Tapatalk


Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 16:54
od branko1
ljubitelj napisao: 05 Feb 2025, 23:57 Koliko je to dosta prešao, 500-600,000+ km ?
Ili je to onaj od BMWovih motora koji su problematični pa zato ?

pa,na satu je 200k,realno ne bi me cudilo ni da je 400k.ovako mi je odlican sa potrosnjom,snagom,lepo pali itd.
jedina zamerka,koja mi realno i ne smeta,zna da dimucka kad se dobro ugreje,ne nesto mnogo.ko zna mozda je i dpf uklonjen.i ne uvek,zanimljivo. fabrika kaze 5w30. 5w40 sigurno nece smetati,a isto je u jednom od svojih postova,(da li ovde ili na nekom drugom forumu) rekao i gosn.stalker,a njemu mogu da verujem.

motor je m47,sa lancem napred,nije onaj n47. moje skromno misljenje je da je n47 nepravedno ispljuvan motor kod nas,smatram da je to moderniji jaci motor,mirniji u radu i manji potrosac,ali s druge strane ima nezniji lanac. nesto je bolje nesto nije,nije sad to neki bas katastrofa motor,ne bih se bunio ni da mi je on ispod haube . no to je off, tema je ulja

Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 18:43
od ljubitelj
H fabrika kaze 5w30

Tako sam i pretpostavio, za dizel tog doba je to standard.
5W40 može ali i ne mora da napravi problem ali ja ne bih eksperimentisao, osim kao što sam napisao da je motor pohaban pa je niužda.

A zavisi i od način aupotrebe vozila, tj gde se vozi i koliko dugo pojedinačne vožnje da bi se jasnije odredila optimalna gradacija.

Moderni motori su pravljeni za lakotekuća ulja, generalno (verovatno ima i izuzetaka).

Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 18:56
od BMaker
Sipaj to sto preporucuje fabrika, nema potrebe za eksperimentisanjem. 5w30 i uzivaj.

Sent from my SM-A725F using Tapatalk


Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 20:54
od milekmilek
Mala je verovatnoća da je fabrika za taj motor preporučila samo jednu gradaciju. Koje standarde treba da zadovolji ulje?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 22:02
od branko1
bmw LL04 ,low SAPS ulje.alternativno,LL01 . do sada sam uvek sipao LL04.

poslednje sipano ulje je totalov ineo mc3,koje je 5w30,i acea c3,LL04

u pdf user manualu koji imam,preporucena je samo gradacija 5w30,ali gradacija je podlozna manjim promenama uvek.

Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Feb 2025, 22:11
od milekmilek
Određeni standard iz tog vremena je podrazumevao više viskoznih gradacija:

"Approved viscosity classes for BMW Longlife 04 are SAE 0w30, SAE 5w30, SAE 0w40 and SAE 5w40."

Dakle, i fabrika je preporučila 5w40 te se s toga slobodno može koristiti bez obzira na kilometražu.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Feb 2025, 10:53
od motorista
Kolika je razlika u ceni? Za moj auto je fabrička preporuka 1000 dinara, znam da su neka kvaliteta točenog oko 200. 'Bem li ga, o njima bih razmišljao ako mi je auto za otpad i troši 5+ L na 1000.

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Feb 2025, 11:02
od ljubitelj
Ista je cena u dinar, barem Nisotec ako pričamo o 5w30 vs 5w40.
A i ako ima kod nekog brenda razlike verovatno je minimalna (pošto se radi o ulju iste norma verovatno je i paket aditiva isti osim VI koga ima nešto više u 5w40)
VI, poboljšavač viskoziteta.
A ima i 5w30 ulja gušćih od 5w40 pri istih 1000C tako da nije jedino viskozitet to što se gleda ako se već u tako sitna crevca zalazi.
Pisao je sa podacima vrlo detaljno i kvalitetno o tome kolega @ds9

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Feb 2025, 17:06
od zarekg
Ne može 5w-30 da bude gušće od 5w-40 na 100 c. To i jeste "mera" po kojoj se određuje viskozitet ulja.
Može 5w-30 C3 na gornjoj granici da bude "blizu" donje granice 5w-40 ali ne mogu da budu ni isti a ne 5w-30 gušće.

Re: Motorna ulja

Poslato: 07 Feb 2025, 18:37
od nidza
Na 1000C? :kezo: Ostanu samo dugmići, viskoznost prestaje da postoji mnogo mnogo ranije.

Na **1000°C**, motorno ulje doživljava potpuni **termalni raspad** i sagorevanje. Evo šta se dešava s njim:

1. **Isparavanje i dekompozicija** – Već na temperaturama iznad **300–400°C**, aditivi i bazna ulja počinju da se razgrađuju. Na **1000°C**, dolazi do potpune razgradnje molekula ulja.
2. **Karbonizacija** – Organski sastojci u ulju se raspadaju i ostavljaju iza sebe čvrste naslage ugljenika, nalik čađi.
3. **Sagorevanje** – Prisustvo kiseonika uzrokuje sagorevanje ulja, što proizvodi dim i gasove poput **ugljen-monoksida (CO), ugljen-dioksida (CO₂), vodonika (H₂), metana (CH₄), pa čak i kancerogenih spojeva**.
4. **Gubitak mazivosti** – Na ekstremnim temperaturama ulje više ne može da vrši svoju funkciju, pa dolazi do **trenja i topljenja metalnih delova motora**.

U normalnim uslovima rada, temperatura motornog ulja se kreće oko **90-130°C** (kod sportskih automobila može biti i do 150°C). Ako temperatura pređe **250-300°C**, ulje počinje ozbiljno da se degradira, a na **1000°C** je u potpunosti uništeno.