Stranica 28 od 33

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 13:05
od nidza
Ma kakva turbo rupa sa aktuelnim turbacima. Zaboravite na to. Čak turbaci od pre 10 i više godina, kojima je turbina malo kasnila odzivom, takođe nisu imali turbo rupu u pravom smislu kako je to bilo nekad.

Verovatno se misli na turbo lag - on mora da postoji, ali to je stvar na koju se čovek navikne posle minut vožnje. Manji turbo - manji lag, veći - obrnuto. Varijabilni turbo je odličan kompromis, električni turbo je nešto što u potpunosti može da eliminiše lag.

Sve u svemu, stvar je preveličana i ne smeta, bar ne toliko da utiče na sve one dobre strane. Ja atmosferca više u životu ne bih kupio, dokle god je ovakvo stanje stvari na tržištu, zakonima, primanjima i dokle god budem morao da razmišljam o novcu.
nenad.fil napisao:Da zaista vuce od nekih 1200-300 obrtaja, nisam bas proecizno zagledao. Priznajem da jos imam neki "strah" da ga cepnem kako bih voleo sve nesto mislim nov motor itd...
Pa dobro, ima fore za cepanje. Ja mislim da je on odradio svoje razrađivanje na radnom stolu još u fabrici, ali nigde ne žuriš. Degustiraj spravu sa uživanjem lagano, neće nigde da ode (svakako ne bez tebe). :)

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 13:12
od schonenk
Kod ovih motora pored smanjenja zapremine najveci dobitak je peglanje krive obrtnog momenta, sto je najveca mana 16v benzinaca. Vecina ne vuce do 4-5 hiljada obrtaja. Ovo sto opisa Velja, u maloj strmoj ulici ubacis u drugu, stisnes gas i nista se ne desava. Uzbrdo preko lezeceg vracas u prvu ili lomis auto preko lezeceg. Ta "rupa" kod benzinaca je dosta bolnija od te male kada se aktivira turbina ispod 2k obrtaja.

Nadam se i da su nesto ekonomicniji, posto nisam stekao takav utisak kod renoa. Ostaje i pitanje osetljivosti na nase uslove i pouzdanosti. Pitanje je koliko ce vlasnici biti iskreni i podeliti to sa ostalima.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 13:13
od Day Walker
nidza napisao: Ja atmosferca više u životu ne bih kupio, dokle god je ovakvo stanje stvari na tržištu
:plusone:

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:04
od carov2
@Nidza
Koje si turbo benzince, stare desetak godina, vozio, a da ti nije smetala turbo rupa?

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:06
od McGruja
Jbg, izgubi se car atmo benzinaca, i to zbog para

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:06
od ftj
2.0 tfsi možda? :) Ni na 1.8t isto nije bilo strašno kolko mi se čini.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:10
od Dusan
Atmo motori su stvar proslosti, to je cinjenica i tu nema diskusije. Osim V10 i V12 kod Lamborghinia. :kezo:

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:11
od Day Walker
McGruja napisao:Jbg, izgubi se car atmo benzinaca, i to zbog para
Dzaba mi ta car kad je najslabiji tamo gde je meni najpotrebniji (u mom slucaju)

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:12
od ftj
Za prosečan evropski automobil da, ali u usa i aziji i dalje primat drži atmo.

Da ne pominjem super automobile.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:16
od nidza
carov2 napisao:@Nidza
Koje si turbo benzince, stare desetak godina, vozio, a da ti nije smetala turbo rupa?
Gde sam ja to spomenuo turbo benzince? :) Pričamo o turbini i turbo lagu (pogrešno je reći turbo rupi, jer toga u pravom smislu i nema, odnosno motori imaju izraženu slabost od svega par stotina obrtaja od lera, a posle do crvenog drže veoma stameno obrtni moment).

Vozio sam Bravo 1.4 T-Jet, 150KS, apsolutno se vozi ko zdravlje, tj isto kao i turbo dizel, plus imaš još malo obrtaja u višku. Taj auto bi sad imao 6-7 godina otprilike i bio je prvi pik za kupovinu dok se nisam potpuno slučajno sapleo na Alfu.
ftj napisao:Za prosečan evropski automobil da, ali u usa i aziji i dalje primat drži atmo.

Da ne pominjem super automobile.
Samo je pitanje vremena. Trend je takav da će atmosferaca biti sve manje, a sve više turbaka, hibrida, elektromotora i drugih inovacija.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:17
od carov2
1.8t je i meni pao na pamet, kao motor gde nije toliko strasno, ali 2.0 motori koji imaju preko 200 konja, koje sam vozio, imaju bas izrazen lag, ali su u pitanju i teska vozila.

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:19
od schonenk
Slazem se da umiru atmosferci, polako ali sigurno. Za 99,99% vozaca zvuk benzinca preko 7 hiljada nema nikakvu draz, niti zalaze u taj opseg rada motora, ali ja i dalje uzivam kao malo dete...

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:29
od TheWickerMan
Meni je crveno bilo 7k obrtaja , ali sam više vozio tu nego na 5k obrtaja. Spadam u tih 0.01% :kezo:

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Re: Одг: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 14:31
od Ivan
Kakva turbo rupa, pa atmosferac je onda stalno u turbo rupi :kezo:
Skoro svaki turbak (kako dizel tako i benzin) ima ogroman obrtni moment vec na 1500rpm (iako nije maksimalan) sto je smatram vise nego dovoljno u vecini slucajeva.

Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2

Re: MLAD polovnjak do 13-14000

Poslato: 06 Avg 2014, 15:36
od Xepoj87
Pa atmo zato i ide u vise obrtaje, i generalno se vozi na visim obrtajima od turbo motora.
A turbo motor je bulja kada mu skines turbinu, pa zato, dok ne dodjes u obrtaje, gde ima dovoljno izduvnih gasova za paljenje turbine, nema snage, te je i te kako izrazena turbo rupa.
Kod veoma malo automobila se tesko oseti turbo rupa.
I ne znam ja koje vi to automobile vozite, ali retko koji ima snage ispod 1800-2000 RPM-a, isto kao preko 2000.
To jest, nagli skok performansi znaci da je i turbo rupa velika.
Niko ne spori da nekome to ne smeta, ili da je neki motor dobar, ali govoriti da turbo rupe nema, znaci samo da, ili zivite u samoporicanju jer volite svoj automobil, ili nikada niste stisli gas na niskim obrtajima...
Kod Skode 1.2 TSI se jasno vidi koliko skace obrtni.

Slika

Turbo rupa je manje izrazena na sportskim kolima, to sam primetio, maximalni obrtni cesto krece i od 1500, 1600 RPM.