Stranica 28 od 77
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 21:15
od Kuzmanovic
A Renault, Peugeot, Fiat?
Sent from my Tapatalk using Alcatel One Touch Idol
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 21:21
od nmaric1993
Nisi procitao ceo tekst

Citat iz prethode objave "The Guardian revealed last week that diesel cars from
Renault, Nissan, Hyundai, Citroen,
Fiat, Volvo and Jeep all pumped out significantly more NOx in more realistic driving conditions."
Pezo valjda znas isto sto i citro

Edit:
Zanimljivo da se BMW ne pominje nigde

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 21:26
od Kuzmanovic
Aha, izvinjavam se. Procitao sam prva dva pasusa i odustao sam.
Sent from my Tapatalk using Alcatel One Touch Idol
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 21:37
od Ivan
Bmw su provlacili po blatu odma posle vwa.
Послато са GT-N7100
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 21:49
od dragvorl
Xepoj87 napisao:Dragvorl, jel samo nox bitan za euro6? I kako ga to vw imao, a sada ga nema?
Sent from my Sony
Vw je imao i SCR i NoX trap. Imas 4 komponente gasova koje euro norme limitiraju, emisija cadji, CO, nesagoreli ugljovodonici i Nox, E5 na E6 su smanjili NOx i ugljovodonike, CO i cestice ostale iste.. Imas sve to ovde
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Europea ... _standards
NOx storage ti je isto sto i Nox trap. U sustini imas samo njega i SCR(Adblue), a treci sistem je EGR koji je ranije mogao sam da ispuni NOx norme, ali vise ne moze. EGR je koliko sam gledao i dalje aktuelan, ali vise kao pomoc sto brzem zagrevanju katalizatora. I tu ima 3 tipa EGR, hi, lo i medium u zavisnosti od kolicine recirkulisanih gasova.
Inace regeneracija NOx trap ide ovako, visak CO se dobija od bogate smese namerno izazvane.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 22:09
od ljubitelj
nikaragva napisao:
Sve pobrojano u vezi moje zamene motora bi se meni apsolutno isto desilo i da sam imao motor na benzin, ne bi me nista izvadilo u tom slucaju. Pa mislim da je pominjanje moje zamene motora, u kontekstu dizel vs benzin, irelevantno.
Ok, ako je takva procena da bi isto bilo i sa benzincem. Ipak ja mislim da ne bi bila ista situacija niti iste posledice kod benzinca na osnovu iskustva sa nekim motorima tj oba goriva.
Moja poenta nije tvoj ili neki pojedinacni slucaj vec opste poredjenje mogucih troskova eksploatacije 2 vrste motora prema gorivu.
Sve i da je isti kvar po tipu, na primer dizne to je jeftinije za popravku na benzincu. Pucanje glave motora je retkost na benzincu a na dizelu se srece s vremena na vreme a neki modeli dizel motora su talicni po tom pitanju.
Ili skoro pa bilo sta drugo. Stoga je na duzi rok po meni danas dizelas skuplji za odrzavanje i popravke ali ako je jako velika kilometraza onda se usteda na gorivu dovoljno nakupi da izbalansira to.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 23:07
od Specter
Benzinci nikada nece biti stedljivi kao dizelasi, to je svima jasno.
Prica se vrti ukrug, prije su svi vozili benzince, pa je receno da su dizelasi eco friendly, onda su krajem 80 tih zazivjeli dizelasi a sada se opet vracamo na pocetak. Dizelasi su "prljavi" i kroz euro norme 5, 6 gledam i buduce 6.1 i 6.2 eco norme samo idu na stetu dizelasa. Prvo ugradnja dodatnih katalizatora i preinake na motoru ce jos vise uticati na povecanje cijena dizelasa i na njihovu tezinu.
Kao sto rekoh benzinci upareni sa hibridnom tehnologijom su buducnost, svidjalo se nekome ili ne. Uzimajuci u obzir LPG instalacije i da u vecini drzava, drzava daje subvencije za uvodjenje istog, ne vidim razlog zbog cega bi dizel preovladavao u buducnosti. Jedino kada su pitanju komercijalna/flotna vozila, kamioni i teske masine, tu su dizelasi u prednosti.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 23:46
od goblin
Xepoj87 napisao:
Pazi, uzmemo moj auto 2.2 cdi, 190ks i uzmemo recimo DayWalkerovu Astru 1.6T 180ks.
Idu otprilike isto, oko 8 do 100, mozda je moj i brzi malcice.
Moj ce meni divljanjem u gradu dici sa 8l, na 11-12l.
Daywalkerova astra ce takvim rezimom da mi trosi, umesto 10l, jedno 18l.
Vozio sam identicnu c klasu kao moju, samo 180 turbo benzinac i potrosnja mi je bila 18l.
Nije bitno samo procentualno, bitno je kolicinski koliko ce manje dizel trositi divljanjem.
Evo Goblinovof primera A8 4.2 tdi, koji ke malcice i brzi od A8 4.2 benzinca, a trosi 9.5l poslednjih 50k km. Mislis da benzincu nije 50% vise?
Tu je 50% 5l, a kada se i dizel i benzin dupliraju gazenjem, razlika bude 10l, a procentualno isto
+1
Lepo i realno opisana razlika izmedju dizela i benzinca.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 09 Okt 2015, 23:53
od Uroš S.
Sve su to "meni se čini" i "ja bih rekao" ocene. Ne može tako da se poredi. Ovo je npr već neki početak:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_e=151
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
I onda ispadne da je realna razlika 15ak % u maksimalnoj potrošnji, a u srednjoj ti je razlika oko 10%. A ovde se gađate sa nekih 50%. I to je ovaj Opelov motor daleko od nekog štedljivog, em je bio zastarele konstrukcije u trenutku kada se pojavio.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 10 Okt 2015, 00:18
od !GOR
Kome smeta jak dizel?
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 10 Okt 2015, 00:18
od goblin
Ja daleko vise verujem licnom iskustvu i sistemu meranje "do cepa" nego bilo kakvim testovima.
Interesantno da sam za neke automobile koje sam vozio procitao brdo testova i nigde podataka da trose koliko su meni trosili.
Pa evo konkretno, uzeo sam 2013g novog Minija sa 1.6 - do sada presao manje od 20.000km. Kada ga ja vozim po gradi njemu potrosnja ide oko 11L, kada bi ga bas cepao sigurno bi otisao i jos par litara gore.
Njegova deklarisana potrosnja iznosi 6,8L
Uzmi za primer npr. VW Polo 1.6TDI iz iste godine, prakticno identican auto po svim karakteristikama (tezina vozila, snaga motora, kubikaza...), kome je deklarisana potrosnja 4,5-5,8L.
Nazalost nemam licnog iskustva sa njim, ali na osnovu iskustva kojeg imam sa drugim dizelasima (snaznijim i tezim), garantujem da taj auto ne bi trosio u gradu preko 7L
Razlike su ocigledne.
Jednostavno benzinci ne mogu da pobgnu od te specificnosti da prilikom forsiranja postaju daleko zedniji od prosecne potrosnje u odnosu na dizelase.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 10 Okt 2015, 00:22
od Ji 4Tze
DOHC ne mogu, SOHC mogu.
Šta znači forsiranje, brzo od A-B ili samo sa puno ubrzavanja i kočenja?
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 10 Okt 2015, 00:25
od AcaKayak
Razlika nije nikako tako mala i benzinci trose mnogo mnogo vise od dizela, nema tu sta da se cini.
S druge strane, za taj sajt se svi hvataju kao za neko bozanstvo a tu vlasnici sami pisu potrosnje i svaki vw (npr) fan ce napisati nizu da bude bolji od renoa i slicno. Pogledajte samo na nasem forumu koliko ima realnih vlasnika automobila.
Potrosnje koje Heroj pise su sasvim realne.
Imate Milosa koji vozi jak auto, Heroja koji je svasta vozio, Goblina, Markonija, mene itd, i mi smo svi debili i nemamo pojma, a neko ko cita potrosnje koje se pisu u katalogu je popio svu pamet sveta.
Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 10 Okt 2015, 00:31
od sebekkg
Coa

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli
Poslato: 10 Okt 2015, 02:24
od Xepoj87
A onda zaista uzmes pravi primer slicno performansnog motora, 1.6 turbo, kao sto sam i rekao, a ne 1.4 i vidis da manji i i dalje malcice sporiji automobil, trosi vise nego duplo vise:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
Koliko, c220 cdi 4.16l najniza, a Astra 1.6T 8.39l, jel tako?
Pritom, sta mi ovde poredimo, potrosnju na otvorenom?
Kako su vozili ti ljudi koji su tamo okacili potrosnju?
Gde su vozili?
Mislim, pricas o nekoj realnosti i preciznosti, a onda das najgluplji moguci primer za poredjenje, ceo sajt gde svako unosi sta hoce i gde apsolutno nema podatka o nacinu i trasi voznje.
Ako je nesto pausalno, onda je to.
Sent from my Sony