Stranica 28 od 262

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 16 Dec 2012, 17:54
od dragvorl

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 16 Dec 2012, 18:12
od Martin
Hm...nije ovo loše rešenje :doubleup: , samo se to u svetu primenjuje već dve decenije unazad...
Na auto-putu kod Rume, u srednjoj traci u pravcu ka Beogradu, pojavile su se ne rupe, nego jame....koje će verovatno biti posute rizlom i tako će prezimiti. :kuku: (tako je bilo proteklih godina)
Dakle, običan, klasičan auto-put ne mogu da održavaju. Kako li će tek ovaj, sa "grejačima"?

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 16 Dec 2012, 19:53
od ljubitelj
perfiko napisao:S obzirom da sam duduk za pitanje grejanja autoputeva, ako mogu da postavim par pitanja, naravno za one koji znaju:
1. Da li je to i koliko jeftino (može po kilometru)?
2. Ako je jeftino i jednostavno kao što ljubitelj kaže, koji će nam moj Švajcarci da rade projekat? Ako je zbog provizije-poštujem.
3. Zar termosifonski izmenjivač toplote nije upravo vrsta toplotne pumpe, i ako nije u čemu je razlika?
4. Ima li neko podatak koje zemlje greju autoputeve i u kom procentu?
I ja sam van te branse direktno ali takva tehnicka resenja su davno poznata i koriste se masovno u raznim varijantama pa da probam da odgovorim

1. u odnosu na cenu kostanja po kilometru najobicnijeg autoputa bez osvetljenja, bez informaticke podrske za koju kod nas kazu da je 3-8 miliona evra, to je dodatni trosak od nekoliko procenata. Ako i toliko.
2.
Naravno da nije tako jednostavno kao sistem ali nije nista spektakularno komplikovano u odnosu na druge aspekte gradnje puteva, mostova, tunela.
Svajcarci ili drugi koji znaju posao su potrebni jer ne treba da dopustimo da se na si igraju izmisljanja tople vode putem eksperimenata. Projektovanje u tehnici je ozbiljan posao koji mnogo toga odredjuje kasnije u toku rada i eksploatacije a znatno utice na moguci troskovnik kako same izrade tako i decenijama kasnije.
Mi to ne umemo da uradimo sto se jasno vidi i iz teksta gde su i vetrenjace cak pomenute, zato.
3. Nije. Pasivan sistem. Ne trosi nikakvu spoljnu energiju. Nema pokretnih delova.
Koristi za cirkulaciju prirodan fenomen promene gustine tecnosti sa promenom temperature.
Moze da se dopuni dodatnom cirkulacionom pumpom za odredjeni vremenski period i odredjene geografsko klimatske okolnosti.


Nama je i za obican put potrebno da neko ko zna posao radi projekte sto se vidi iz toga da nasi autoputevi nemaju dovoljnu nosivost, radijusi krivine nisu svuda bezbedno proracunati, prolaze autoputevi preko klizista, kroz potoke, i ima desetine primera gde nije u startu osmisljeno kako treba.
Sada je jos gore nego pre 30 godina jer su standardi gradjevinarstva na visem nivou a mi debelo zaostajemo.

Primer prelaska profila auto puta na profil magistralnog puta kod Orlovace u smeru ka Beogradu, sa sikanom i racvom 2 puta pod nagibom u krivini koje je crna tacka je ocigledan primer kako se ne radi ni pod razno.
Na tom mestu su tragovi desetina slupanih kola redovna pojava, jedno vreme po otvaranjau puta se redovno svake nedelje po neki auto zakucavao u prepreku nasred putanje kretanja.

Naravno da je neosvetljeno, neobelezeno, da nema horizontalne signalizacije a znakovi i kada ih ima su prljavi da se ne vide.

To je pre samo nekoliko godina radjena nova deonica.

Projekat grejanja puta bi bila naucna fantastika u sadasnjem sistemu organizacije drzave. Nama je potreban japanski ili slican nacin stranog upravljanja i organizacije posla a mi da ucimo i radimo.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 16 Dec 2012, 21:10
od perfiko
Hm, sad mi je dosta toga jasnije. Doduše, cena mi je i dalje nepoznanica.
Mada, iskreno, generelno ne volim tvoj pristup reševanju problema koji se zasniva na pretpostavci da smo nesposobni za bilo šta.
Ali hajde, to i nema mnogo veze. Voleo bi da mi (vozači) dobijemo bolje puteve, pa taman u inat nama samima. Iako realno ne verujem da država trenutno ima para i za sanaciju postojećih a kamoli izgradnju novih puteva.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 16 Dec 2012, 21:37
od Heinz
ljubitelj napisao: Nama je i za obican put potrebno da neko ko zna posao radi projekte sto se vidi iz toga da nasi autoputevi nemaju dovoljnu nosivost, radijusi krivine nisu svuda bezbedno proracunati, prolaze autoputevi preko klizista, kroz potoke, i ima desetine primera gde nije u startu osmisljeno kako treba.
Sada je jos gore nego pre 30 godina jer su standardi gradjevinarstva na visem nivou a mi debelo zaostajemo.

Primer prelaska profila auto puta na profil magistralnog puta kod Orlovace u smeru ka Beogradu, sa sikanom i racvom 2 puta pod nagibom u krivini koje je crna tacka je ocigledan primer kako se ne radi ni pod razno.
Na tom mestu su tragovi desetina slupanih kola redovna pojava, jedno vreme po otvaranjau puta se redovno svake nedelje po neki auto zakucavao u prepreku nasred putanje kretanja.

Naravno da je neosvetljeno, neobelezeno, da nema horizontalne signalizacije a znakovi i kada ih ima su prljavi da se ne vide.

To je pre samo nekoliko godina radjena nova deonica.

Projekat grejanja puta bi bila naucna fantastika u sadasnjem sistemu organizacije drzave. Nama je potreban japanski ili slican nacin stranog upravljanja i organizacije posla a mi da ucimo i radimo.
Nemoj pričati napamet. Projektanti rade po nalogu investitora, projektnom zadatku, i po onome što može da se uradi na terenu. Dakle, ima tu puno faktora. Očigledan primer kada se struka ne pita.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 16 Dec 2012, 23:44
od ljubitelj
Nisam pricao o projektantima, nego o onima koji vode projekte (poslove). To su oni koje si pobrojao i koji odlucuju.
perfiko napisao: Mada, iskreno, generelno ne volim tvoj pristup reševanju problema koji se zasniva na pretpostavci da smo nesposobni za bilo šta.
Nazalost takvo je generalno stanje organizacije kako se resavaju stvari, gde god da se zagrebe u drzavi. Kada se uradi nesto kako treba u roku, po ceni i kvalitetu to bude kao iznenadjenje, izuzetak.

Kao pojedinci koji samostalno nastupaju i nesto urade ima rezultata, kao timski rad previse cesto sto nesposobni za organizaciju optimuma.

Danas su nase sposobnosti veoma ogranicene, pa je svez primer.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 23 Dec 2012, 01:21
od Heinz

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 05 Jan 2013, 17:49
od Ogi
Upravo sam dosao od kuma iz Sremcice, preko obrenovackog puta. Znaci ljudi, od obrenovackog prema Sremcici, koji horor !!! :trljamoci: :o Tamo jos i nekako, isao sam po danu i nije padala kisa ali nazad... mrak, reke vode na putu, vidljivost nulta i nenormalan broj KRATERA i upalih/izdignutih sahtova. Vozio sam 40km/h i preznojio se dok nisam stigao do obrenovackog. Strasno, strasno !!!

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 05 Jan 2013, 18:21
od NexT
Pricas o putu koji ide kroz Zeleznik, Beogradskom u Sremcicu?

Ne primetih da je toliko strasno. Kroz sremcicu se zadrzava voda na putu, sahtovi su svi na istom mestu pa mozes lako da ih obidjes sve, jedino je onaj deo posle pruge malo sranje, ali opet, nista strasno...

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 05 Jan 2013, 18:24
od Ogi
Mislim na kompletnu deonicu od obrenovackog puta kada se skrene levo prema Zelezniku pa dalje u Sremcicu.
Kada si prosao poslednji put ?
Sahtovi mogu skoro svi da se obidju ali je danas bila katastrofalna vidljivost + ne vidi se sta je ispod vode. Svakako, slalom na putu + 40km/h + kolona iza tebe nervoznih vozaca koji ablenduju, sve ovo nije ni malo prijatno.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 05 Jan 2013, 18:30
od NexT
Pre 15ak dana, u svakom slucaju posle onog snega...

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 05 Jan 2013, 18:36
od Ogi
Pa dobro, znas da imamo razlicite kriterijume. :D

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 05 Jan 2013, 21:22
od bane valjevo
Ima li neko ime onaj uzasni deo puta odmah posle Indjije ka Novom Sadu??? Onaj sa crvenim asfaltom???

Isterao sam sav kamen iz zuca danas... Sad cu da idem u WC, mozda je krenuo i onaj iz bubrega... :uf:

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 05 Jan 2013, 21:38
od Geza
Nekada je cela deonica bila takva.

Re: Putevi u Srbiji

Poslato: 06 Jan 2013, 18:22
od mr.Big