ljubitelj napisao:Xepoj87 napisao:J
I jos hoces da mi kazes da je na tvom automobilu pedala gasa sajlom vezana direktno na menjac?
Rano jutro, sitna slovca, u redu je sto nisi korektno razumeo napisano.
Izdvojio sam jedino sto si uspeo da pravilno protumacis.(sistem kao i kod drugih automatika, ZF na primer).
Ekoloski zahtevi su doneli ponegde i softverska usporenja u drive by wire sistemima, leptir usisa je jedan od primera a tu je i menjac u nekim slucajevima pogodjen. To sto je nesto novije ne znaci da je po automatizmu bolje u svemu, primera ima sijaset u raznim oblastima.
Usput, ne mogu se porediti babe i zabe, sto vec nekoliko puta pokusavas verujem nesvesno poredjenjem vremena ubrzavanja vozila razlicitih sposobnosti.
Off topicMozemo u drugoj temi, a blizu su opisa- volvo tih serija ima izuzetnu stabilnost cak i za danasnje pojmove a kada se pojavio bio je daleko iznad nemacke konkurencije.
Jako ga je tesko izbaciti iz ravnoteze a kada se pretera onda proklizava uz najavu prednjim krajem dok zadnji zadrzava stabilnost. Stablinost i balans je jedna od karakteristicnih osobina nastala kao posledica obimnih testiranja poznatih kao severni jelen a koje volvo sprovodi na snegu pokrivenom putu.
To je onaj test na kome se prevrtao Mercedes po suvom putu nepunih 20 godina kasnije od pustanja u proizvodnju pomenutih volvo modela.
Naivan si kao Francuska sobarica,nema sta
Prvo,ubrzanje je pomenuto u samo jednom vozilu,i to u Volvo-u 850 2.0i,jer ima valjda kao tvoj Aisin 4-orostepeni menjac iz 95-e,identican model,sa manuelnim i automatskim menjacem.
I to veoma svesno pomenuto,ali ti izgleda nesvesno permutujes u ono sto tebi odgovara.
Stabilnost o kojoj ti pricas se poredi sa Mercedesom 123 i eventualno 124,zavisi koji model automobila imas,koliko je star.
Tako da reci da je stabilniji od njih,i nije neki uspeh,jer je poenta tih automobila bila cista udobnost.
Znaci ti hoces da kazes da je tvoj Volvo stabilniji od A klase koja se prevrtala u prvim serijama,pa onda mene optuzujes da mesam babe i zabe?
Takodje,kao takav izvrsni poznavaoc,ti bi trebao da znas da je auto maltene nemoguce prevrnuti po snegu(snegom prekrivenom putu),jer tu kliza,dok na suvom ima trakciju i tu ga je jedino i moguce prevrnuti,tako da isticanje toga ne pomaze tvom banalizovanju cele price...
Takvo testiranje po snegu nema apsolutno nikakve veze sa stabilnoscu vozila,jer na snegu stabilnost ne moze da se testira.
Takodje,ako je na snegu,taj test nije vise test severnog jelena koji se izvodi iskljucivo na suvom putu sa 3 saputnika i jos par stvari,i to bi trebalo da znas.
Iskreno,kao neko za koga znam da ima zaista obimno znanje(za razliku od mene) o automobilima i svemu vezanom za neku mehaniku(verovatno si inzenjer necega bliskog tome),zaista me iznenadjujes nekim svojim pausalnim stavovima.
Znaci ti imas automobil,star 30 godina koji sa 4-orobrzinskim automatikom, obilazi pri 70-80 km/h, za 2s drugo vozilo,a pri 30km/h na raskrsnici,ti skreces tako sto dajes kickdown.
Ima menjac koji je brzi od danasnjih najbrzih menjaca,nevazno sa koliko brzina,a na stabilnosti mu mogu zavideti i danasnja vozila.
Pritom je to karavan koji se prodavao kao porodicni automobil.
Meni je to skroz fascinantno.
A sto se price menjaca i toga da ja nisam razumeo,tice,sve sam ja razumeo,ali ti banalizujes tako da ispadne da ti bukvalno gasom menjas brzine,i tom logikom ispadne da je stvarno najbrzi moguci sistem za menjanje brzina,sto se komande tice. (Inace,manuelni menjac je sporiji od danasnjih malo boljih automatika,i to 2-7 puta,da te update-ujem malo)
Takodje,hoces da kazes da je mehanika bila bolja pre 30 godina,i da je sam menjac brze radio...
Valjda si svestan da svaki menjac,koliko god bio brz,mora da zaustavi sve,pa opet pokrene,i da je vreme toga glavna razlika izmedju brzina menjanja,a ne od slanja signala gasa,menjacu?
Ja bih iz ove price ipak stekao neki utisak da ti mislis da je brzina reagovanja gasa najvaznija,a siguran sam da znas bolje od mene kako funkcionise sve,ali ti je ovde bitno da skrenes pricu na drugu stranu...
Inace,na mojoj C klasi je dosta brze reagovanja motora na gas,od recimo Mercedesa 124 koji je imao na sajlu i kojeg sam vozio 5 godina.