Saša napisao:
TNG koji se sipa kod nas je većinom NIS-ove proizvodnje (jedan manji deo proizvodi Standard Gas iz Odžaka, a još manji dolazi iz uvoza), odakle ti sad podatak da je uglavnom sve uvoz iz Hrvatske?

Napisao sam ti, da ovde sipam TNG, i to bas na NISove 2 konkretne pumpe u 95% slucajeva (proverio sam po racunima, tek ponekad je druga pumpa) jer mi je prosto zgodna lokacija.
Jel ti citas iskustvo koje sam opisao na isti nacin kao i bilo koja druga iskustva?
Isto kao sto svako moze da napise iskustvo, pa i lose, ne znaci da svi dele isto misljenje.
Od godisnje potrosnje TNG Srbija proizvodi oko 40tak % a oko 60% se uvozi.
Hrvatska je najbliza, najjeftiniji je uvoz odatle, i decenijama je to glavni snabdevac srpskog trzista.
To je sve javno bezbroj puta u izvestajima pisano godinama unazad od 2000-te i maltene je opste poznato svima koji iole prate desavanja sa gorivima. Nisam pratio desavanja u zadnjih godinu dve ali ne verujem da se bitno promenio obostrani interes pa se sada promenio glavni dobavljac.
Kada vec pominjse Reno/Nisan koliko je meni poznato povucen je 1 (jedan) tip motora na TNG koji je svuda imao problem, ostali motori se i dalje normalno nude i koriste TNG.
Reno/Nisan inace ima problem sa motorom na benzin, konkretno 1.2. Verujem da si i to ispratio kroz saopstenja i iskustva vlasnika.
Sto se tice prljanja dizne to mi deluje kao naucna fantastika na korektno montiranom common rail sistemu, iz razloga sto "smola" o kojoj se prica je rezultat isparivanja TNG u reduktoru (koji je pod natpritiskom) a dalje samo i jedino gasna faza ide nagore u filter gasne faze.
Ta smola, ili bilo sta ne moze kao teza stvar da ide uzbrdo/ nagore i uglavnom se sakuplja u najdonjem delu sistema. Da se zarplja reduktor smolom mi se cini mogucim, ali da bude cist reduktor a prljave dizne iz svega sto znam i bogatog iskustva mislim da je prosto izmisljena prica.
Kod vakuumskih isparivaca za tu namenu sakupljanja i ispustanja taloga /smole postoji poseban ispust tj sraf. I kod njih je moguce usled vakuuma da se transportuje ta smola.
Kod sistema sa diznama prakticno bi bilo veoma cudno da se smola bez postojanja vakuuma/ potpritiska sama od sebe krece uzbrdo.
Ako vec i ima smole ona se sakupi u gasnom filteru koji upravo tome i sluzi. Da sve necistoce koje eventualno zaostanu nakon isparivanja budu zadrzane.
U ispravnom montiranom sistemu sve i da ima previse smole veoma je mala sansa da stigne do dizni, mnogo pre toga bi se zapusio filter gasne faze i blokirao protok gasa.
Inace, ta smola je normalna pojava i sastavni deo svakog TNG. Samo je pitanje kolicine.
Upravo zbog toga postoji sraf koji sluzi da ispustanje smole.
Nije da ti ne verujem da si imao problem, ali gas je sam po sebi cisto gorivo i kako ulazi u motor u gasovitom stanju veoma je tesko da bilo koja necistoca bude povucena sa njim, upravo zato sto je TNG veoma lagan a sve te necistoce su teske i taloze se na dnu/ najdonjem delu sistema i u filterima.
Kao sto je Fiat Zastava 10 poznata sa problematicnom fabrickom ugradnjom gasa i problemom sa diznama (koji se svima dogodi samo je pitanj na koliko kilometara) zasto mislis da Reno/Nisan nije istu glupost napravio sa 0.9TCE motorom?
Ajde drugacije, koliko stotina hiljada auta kod nas se vozi na TNG, i koliko si ti cuo konkretnih zalbi-problema- smetnji bilo koje vrste?
To sto Alvirovic kao i svaki medij trazi povod za povecanje tiraza/ gledanosti i da napravi neki skandal (nije bitno ima ili nema osnove) meni nije dokaz da je kompletan NISov gas neispravan, prljav, smece, ili sta god.
Upravo zato sto sam potrosio preko 2.000 litara u protekloj godini tog NISovog gasa bez greske.
Da je tako masovno i tako lose zakon verovatnoce je jasan da bih morao i ja da natocim barem jednu turu tog prljavog NISovog TNG.
Slozices se da je gotovo neverovatno da se ostvari takva statistika.
Ili ce pre biti da mozda poneko ponegde ima neki problem pre svega zbog lokalne zaprljanosti rezervoara na samoj pumpi a ne samog TNG.
@dragvorl, ne prilici ti da budes agresivan i bezobrazan, ako vec nemas neki suvisli komentar na temu i izneses sopstveno iskustvo i sopstveno misljenje o sopstvenoj upotrebi gasa zar ne mislis da je korektnije da ne provociras.
Inace si promasio brend, u pitanju je Lovato.