Stranica 283 od 898
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 20:44
od Laki021
Pa ako kocis spoljasnjim, prednjim tockom ces morati jos vise da se boris i vuces u kontra stranu kako bi obavio zeljeno skretanje.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 20:50
od McGruja
Zabavljajuci se, skrenucu ko zmaj

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 20:50
od nidza
Unutrašnji i nikako drugačije. Spoljašnji će samo da dodatno optereti točak na nosu.
Teoretski ti veza sa točkom na nosu ne bi ni trebala da možeš da upravljaš kočnicama. Na tom principu skreće tenk, uspori unutrašnju gusenicu.
Na tom principu radi Q2 E na Alfi 159, koči unutrašnji točak, doduše iz drugih razloga ali epilog je isti.
Ne vidim logiku korišćenja spoljnog točka sem ako ne stisnu pa odmah puste iz nekog razloga. Možda zaljuljaju avion da prebaci težinu levo pre skretanja?
Tapatalk Pro
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 20:58
od Dzoni_m
Ja shvatam Grujinu logiku i pristup zavisi od toga sta hocete. Ako zelite da sto pre oborite brzinu, dok skrecete onda vise "namota" prednji a spoljni postane optereceniji, ima bolji kontakt sa podlogom i snaznije koci, za posledicu greje se vise, ne verujem da mnogo hoce da vrati avion u suprotnu stranu, jer ako se ja dobro razmisljam, taj nosni tocak kod "zrakoplova" moze lepo da namota tako da nece da vraca u osu "volan" kao sto je na autu.
Ako je cilj samo pomoci nosnom tocku, onda je logicno da se to radi unutrasnjim.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:05
od Paja
Zu, a da ti lepo naučiš da taksiraš brzinom kako knjige kažu i da ne izvodiš vratolomije?

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:20
od zuzazu
Nikakvo trik pitanje, cisto da neko objasni i matematicki.
Cekam Cica Macu i Snorka, da cujem sta ce da kazu.
Takodje, bez filozofije, podloga je suva. Nista ne klize i te varijante.....
Mnogi razmisljaju da je veci efekat kocenja ako se koci tockom koji se brze vrti, tj prelazi veci put.
Ja smatram da ako se ide tom logikom, unutrasnji se manje greje.
Iskustveno bih rekao da nosnom tocku pomaze kocenje unutrasnjim.
Ako hoces da ga zavrtis oko ose, ukocices u potpunosti unutrasnji i dati gas spoljnom motoru, i eto rotacije. To bi bio uprosceni primer eventualnog odgovora.
Samo nije pitanje kako ga okrenuti oko tocka, nego sta je efikasnije, spoljni ili unutrasnji?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:23
od Laki021
Vidi, posto nema trika
Fizika je jasna, koci unutrasnjim i to je to.
Kocenjem unutrasnjim stvara se moment koji pomaze skretanje.
Kocenje spoljasnjim nema nikakvog smisla, bas deluje destruktivno nastrojeno prema avionu...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:25
od McGruja
A koci se i motorima?
Tipa spoljni tocak, unutrasnju revers?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:27
od Laki021
Kako da koci mlaznim motorima???
I da moze, opet nema veze.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:29
od zuzazu
Sve ie to OK. Grujina logika pije vodu sa prebacivanjem tezine na spoljni tocak u zaokretu. O tome nisam razmisljao.
Knjige kazu oba tocka isto, ko sto rekoh, ali pravila sluze da bi se krsila. Nema ko ne koci asimetricno.
U Jat-u se ucilo da se koci spoljnim tockom i to je opsta prihvacena praksa. Ne znam da li je neki naucnik na tabli to objasnjavao graficko matematicki, ali ja bih rekao unutrasnji....
Ne, ne, motori nikako.
To u sletanju, i asimetricno samo na ledu ako tockovi postanu neefikasni. Ne uplcem to sada u pricu...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:36
od zuzazu
Laki021 napisao:Kako da koci mlaznim motorima???
I da moze, opet nema veze.
Kad je avion lagan, onda ubrzava cak i bez gasa. Ako si stalno na kocnima, mozes da ih pregrejes ili zapalis, pa knjige cak kazu da je u tom slucaju dozvoljeno otvoriti i riverse. Al nema veze sa pitanjem.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:38
od Dzoni_m
Da nije iz bezbednosnih razloga? MIslim najbolje i jeste simetricno ali ako vec mora asimetricno, onda unutrasnji tocak moze da dovede da krene rotacija oko istog pa bude malo off-road.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:48
od zuzazu
Sutra je na programu Madrid gde se taksira i po 40 minuta. Ako bi rekli da je od napustanja piste pa do dolaska na gejt vecina zaokreta u levo, onda bi asimetricnim kocenjem sigurno pregrejao kocnice (izuzetno se lako greju, velika je Ek) pa tu mogu da razumem zasto se insistira na oba tocka jednako.
Takodje mogu da shvatim ako nekome ovo udje u praksu, da moze to da uradi i na velikoj brzini, na pisti, pa se drilom ide na bezbednosnu stranu.
Kazem, eto, suva podloga, brzina u okviru dozvoljenog (khmmm, Pajo....) pa rekoh da pitam za misljenje.
Ne sumnjam da ce Maca izvaditi neku formulu iz guznog creva

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:52
od Paja
zuzazu napisao: brzina u okviru dozvoljenog (khmmm, Pajo....) pa rekoh da pitam za misljenje.:
Znajući koliko si nervozan tip verujem da taksiraš po ograničenju samo tamo gde znaš da ima radara.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jul 2014, 21:57
od zuzazu
Drugar iz Ryana mi rece da im mere brzinu u Stenstedu na zemlji, jer su stalno u kasnjenju pa ga prze....
Da vidis kako sam kulturan

na engleski putevi
A od kako su me upecali da ulazim u krivinu duplo brze, taksiram ko baba.