Stranica 30 od 41

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 12:45
od kvcali
@floyd ma nisu ali je prica poredjenje istih snaga, tko da golf 2.0 je qurac za tu turbo tehniku, ali je po snazi u tom rangu do 200 o kome pricamo, ako se uzmu drugi 2.0 T iz konkurencije tu onda prica o atmo 2.0 pada u vodu, ali onda se uzima 3.0 i ponovo sve postaje egal i tako redom

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 12:45
od starac vujadin
Koliko se sećam, nije bilo nekih ostrašćenih pro-atmo izjava. A priča je krenula od nebuloze da su nečije ks jače od isto toliko ks nekog drugog, a bilo je i vrlo ostrašćenih pro-turbo izjava. Ništa nije crno, ni belo, a turbo motori su realnost i bliska budućnost...ne zato što su bolji, već zato što im sadašnja regulativa i trendovi ide na ruku i to je tako. Neki će da se prilagode, neki će da kukaju, a neki će da uživaju.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 12:48
od Day Walker
Ako su u predhodnih nekoliko stranica ne vidi ostrascenost ka atmo motorima od vozaca atmo zujalica, onda da ga hebes :)

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 12:49
od Floyd
@Kapor

Pa pazi, za potezanje je sigurno bolji atmo (pricam o subjektivnom osecaju a ne o sekundama), pruza bolji osecaj, tolerantniji je na greske u saltanju, daje lepsi zvuk dok puni obrtaje itd.
Nemam puno iskustva sa turbo benzincima ali recimo Alfa JTDM 150ks koju sam vozio je prlicno jak auto ali ako recimo ne promenis na vreme iz 1. u 2. moze da te obidje bilo ko...prva je jaaaaako kratka a obrtaji se pune velikom brzinom.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 12:56
od 16_Valve_
To za kratke prve dve brzine je kod svih dizela tako... Jedino automatik to ispravlja jer se ne mozes "zapucati" u blokadu... Ma koliko kubika i konja da imaju, imaju kratke prve brzine...

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 12:56
od kapor
@ Floyd

Nisam mislio na potezanje sa semafora, ovde se vodi bitka oko medju ubrzanja i na to sam mislio, svakako da je tu turbak u prednosti jer ne moras da ga cesto saltas. Al meni je bas car kod atmo to sto mora da se salta.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:06
od Floyd
16_Valve_ napisao:To za kratke prve dve brzine je kod svih dizela tako... Jedino automatik to ispravlja jer se ne mozes "zapucati" u blokadu... Ma koliko kubika i konja da imaju, imaju kratke prve brzine...
Pa znam ja to...

Gore si napisao da si lako dobio Stila JTD sto naravno nije nikakav problem jer je i po specifikacijama tvoj Golf bolji.
JTD su odlicni motori ali kod Fiata je transmisija usko grlo a ako na to dodas losije saltanje, moze da ga obidje i auto koji ima 50ks manje.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:07
od Day Walker
Ma moras i turbo da saltas.. samo ne cesto kao atmosferca.. Ljudi misle da mogu u 6oj sa 70km/h na magistrali da obilaze kamion jer imaju turbo motor.. al ono cvrc :kezo:

EDIT:
Floyd posto ti je danas punoletstvo, a ovde se vodi bitka, nasao sam ti poklon
Slika

Sad moz' da ga meris sa njima ko ima duzi :mrgreen:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:08
od ljubitelj
16_Valve_ napisao:Ama covece jel citas ti sta pise? :rofl: Pogledaj jos jednom, G3 atmo i G4 turbo iste konjaze, 2 sekunde brze stize trojka od 80 do 180 :D Od 80 do 120 su isti, 5.6 sekundi a od 80 do 180 trojka stize za 22,2 a cetvorka za 24,5 sekundi :D

A pise:

G3 1289kg, G4 1388kg
G3 8,6kg/KS, G4 9.3kg/KS
G3 0-100km/h za 8,5sek, G4 0-100km/h za 8,5sek (deklarisano)
Mereno g4 bolji za 0,3 sek.

G3 max brzina 215km/h, G4 max 211 km/h

(g3 je manji auto po ceonoj povrsini, ima manji otpor kretanja)

G3 60-100 km/h za 10 sek, G4 60-100 za 6,5 sek

Razlika 3,5 sekunde u korist 99kg tezeg G4

G3 80-120km/h 13,6 sek, G4 80-120 11,0 sek

Razlika 1,40 sekunde u korist 99kg tezeg G4

G3 80-150km/h 28,5 sek, G4 80-150 22,6 sek

Razlika celih 5,9 sek u korist tezeg 99kg G4

G3 100-140km/h u cetvrtoj 9,8 sek, G4 za isto 8,8 sek.
Opet razlika u korist g4, 1 sek.

G3 100-140km/h u petoj 14,1 sek, G4 za isti uslov 11,4 sek

Opet razlika u korist G4 2,7 sek


Dalje, 0-40 km/h identicni

0-60 G4 pobegao 0,1sek
0-80 G4 pobegao 0,2sek
0-100 G4 pobegao 0,3 sek
itd

U opsegu 0-200km/h u samo 2 slucaja g3 (koji je da ne se zaboravi 99kg laksi) ima prednost 0-130km/h i 0-200km/h.

Tu negde oko 130km/h je vrsena promena brzine i ocigledno je da postoji veliki pad obrtaja pri tome.

0-200 G3 je bolji za celih 7.8 sek.

80-180 g3 je bolji za 2,3sek

Dakle, veci i tezi g4 sa motorom koji je prigusen (ugusen pri visim obrtajima) se ponasa tipicno i u medjuubrzanjima je svuda ubedljivo bolji osim u 120-130km/h i nesto manje od 180-200 opsegu.

Podatak 80-180 km/h kada je Golf 3 bolji je sumnjiv iz sledeceg

G3 80-150 treba 28,5 sek u petoj a 80-180 22,2 sek.

G4 80-150 treba 22,2 sek u petoj, a 80-180 24,5sek

Ili su pogresni podaci ili su u VW napravili prenosni odnos u petoj predugo za aerodinamiku karoserije pa G4 motor tesko dostize deklarisanu snagu i obrtaje nakon 170km/h.

Od 0-170km/h nema dileme da bolje perfomanse omogucuje turbo motor.

Kada bi bili izjednaceni uslovi, i g3 i g4 iste mase prednost turbo motora u medjuubrzanjima bi bila jos ociglednija.

U Golf 4 sa tim motorom u verziji 180KS je 6stepeni menjac.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:10
od fq400
Ono što mene kao tipičnog korisnika zanima jeste sledeće: s obzirom na to da će turbo benzinci u klasama do 2000 ccm izgurati najveći deo atmosferaca, kako su se do sada pokazali u eksploataciji što se tiče dugotrajnosti i održavanja? Koliki je servisni interval u odnosu na atmo? Kako reaguju na gorivo različitog kvaliteta? Da li troše više ulja? Koji su najčešći problemi sa samom turbinom i njenim pratećim delovima? Znam za problematiku sa 1.2 TSI, ali kako se ostali ponašaju?

Rasprava do sad je bila korisna jer sam otprilike ukapirao razliku u načinu vožnje u odnosu na atmo (nisam imao prilike da duže vozim, ili da se duže vozim u 'normalnom' turbo benzincu). Ne nameravam da kupujem nov auto u narednih nekoliko godina, ali je očigledno da će to morati svakako da bude vozilo sa turbinom.

U principu nemam ništa protiv turbine na benzincu, očigledne su prednosti na manjim kubikažama u odnosu na atmo. Mene samo brine kakvi su u svakodnevnim uslovima, zima, vlaga, kratke relacije, različito gorivo, natovaren auto itd.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:11
od nikaragva
Meni je i druga kratka :)
Tek treća postaje prava stvar.
Ne znam što su takav menjač napravili, ali to ima veze sa obrtnim momentom verovatno, pošto imam utisak da u prvoj mogu da povučem tonu iza sebe bez problema.
U prvoj skoro ne osetim razliku između punog i praznog auta.

Da odgovorim na ovaj zadnji post. Pa turbo motori se koriste već dosta godina, pogotovo u dizelima, tako da tu nema nekih nepoznanica i nepouzdanosti. Taj problem sa 1.2 tsi ne znam da li uopšte ima veze sa turbinom.
Što se tice prednosti, mislim da je uvek u prednosti motor sa turbinom zbog punjenja, jer mu visinke razlike ne smetaju toliko kao atmo motoru.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:11
od Floyd
Day Walker napisao:EDIT:
Floyd posto ti je danas punoletstvo, a ovde se vodi bitka, nasao sam ti poklon
Slika

Sad moz' da ga meris sa njima ko ima duzi :mrgreen:
Hvala lepo ali ja hocu dizel...volim miris sveze nafte :)
Ne bih da se merim sa bilo kim na taj nacin...odavno sam izasao iz puberteta a kriza srednjih godina je jos daleko :mrgreen:
nikaragva napisao:pošto imam utisak da u prvoj mogu da povučem tonu iza sebe bez problema.
U prvoj skoro ne osetim razliku između punog i praznog auta.
Tractor power :presrecan:
Nije to neka zujalica kojoj ubacis dva kofera u gepek i odmah ide 30% slabije :kezo:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:17
od Day Walker
fq400 napisao:Ono što mene kao tipičnog korisnika zanima jeste sledeće: s obzirom na to da će turbo benzinci u klasama do 2000 ccm izgurati najveći deo atmosferaca, kako su se do sada pokazali u eksploataciji što se tiče dugotrajnosti i održavanja? Koliki je servisni interval u odnosu na atmo? Kako reaguju na gorivo različitog kvaliteta? Da li troše više ulja? Koji su najčešći problemi sa samom turbinom i njenim pratećim delovima? Znam za problematiku sa 1.2 TSI, ali kako se ostali ponašaju?

Rasprava do sad je bila korisna jer sam otprilike ukapirao razliku u načinu vožnje u odnosu na atmo (nisam imao prilike da duže vozim, ili da se duže vozim u 'normalnom' turbo benzincu). Ne nameravam da kupujem nov auto u narednih nekoliko godina, ali je očigledno da će to morati svakako da bude vozilo sa turbinom.

U principu nemam ništa protiv turbine na benzincu, očigledne su prednosti na manjim kubikažama u odnosu na atmo. Mene samo brine kakvi su u svakodnevnim uslovima, zima, vlaga, kratke relacije, različito gorivo, natovaren auto itd.
Sto se tice mog licnog primera, odrzavanje turbo benzinca je (sto se tice cene) isto kao i atmo benzinca..
Trosi manje od atmo motora u svim uslovima voznje osim u BG guzvama.. Tu popije 11l dok je prethodni oko 10l..

Hvala Bogu za sada nisam imao problema sa diznalama, losim gorivom itd.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:20
od 16_Valve_
Ljubitelj jel ti razumes da se radi o medjuubrzanjima u istom stepenu prenosa? Drvimo ovde 50 strana da atmo mora da se salta i da ne moze petom od 80 da vuce, ali zato moze trecom ili cak drugom... Devojci bi vec objasnio, ali tebi ne...

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 03 Feb 2013, 13:21
od fq400
@Day Walker
Kako ti se ponaša na auto putu? Ima li tu nekih značajnijih razlika u odnosu na atmo približne snage, potrošnja, broj obrtaja za postizanje određene brzine itd?