Re: Registracija vozila
Poslato: 30 Avg 2021, 20:22
Mislim da uvodjenjem ABS nije rešeno, Volvo je imao slično kao što si opisao za Nivu napred klješta sa po 4 klipa i 2 kočiona creva na svakom a pozadi klasična sa 2 klipa.
Isto udvojen iliti tandem kočioni cilindar.
Ali je specifičnost bila što je dvosistemki kočioni sistem bio postavljen u sistem trougla.
Povezani su 2 prednja klipa (prednji točak) i zadnja klješta zajedno u jedan hidraulički krug i opet isto tako udvojen drugi hidraulički krug.
A izmedju njih balans ventil sa indikatorom diferencije pritiska u oba kruga hidraulike.
Prema uputstvu u slučaju pucanja creva ili cevi i ispadanja jedne hidraulike ostaje u funkciji 80% mogućnosti kočenja,
I to je uvedeno 1966. na modelu 144 i ostalo nepromenjeno sve do 1993. posle koga je postojao jedino sistem sa ABSom.
Uvodjenjem ABS više nije realizovano tako dobro rešenje, pucanjem creva ili cevi preostaje te 40% mogučnosti kočenja, i to na samo 2 točka.
Bolje od toga sa 4 kanalnim ABSom nije nikada uvedeno, mislim da nisu mogli da reše na način da ostane 6 kanala za kočenje.
Ovo što sam opisao u postu ranije se desilo na Pugu 205 sa 1,1 motorom, nije bila ništa posebno dinamička vožnja osim što je mladjani i svež šofer imao stil vožnje pedala gasa pa pedala kočnice pa pedala gasa do krivine pa pedala kočnice, a vožnja je bilo niz "veliku planinu", spust sa Fruške Gore.
A bilo leto.
Kako je naglo potpuno nestala pedala kočnice usled prokuvavanja kočione tečnosti tako je naglo i vraćena funkcija. I jedno i drugo bez najave.
4 godine star, nov auto bio kupljen i nikada nije menjana kočiona tečnost a posećivao je servis redovno.
Poenta- menjajte redovno kočionu ili makar proveriti test aparatom.
Insistiraje kod svog servisera, budite uporni, Zbog sebe, zbog drugih.
Isto udvojen iliti tandem kočioni cilindar.
Ali je specifičnost bila što je dvosistemki kočioni sistem bio postavljen u sistem trougla.
Povezani su 2 prednja klipa (prednji točak) i zadnja klješta zajedno u jedan hidraulički krug i opet isto tako udvojen drugi hidraulički krug.
A izmedju njih balans ventil sa indikatorom diferencije pritiska u oba kruga hidraulike.
Prema uputstvu u slučaju pucanja creva ili cevi i ispadanja jedne hidraulike ostaje u funkciji 80% mogućnosti kočenja,
I to je uvedeno 1966. na modelu 144 i ostalo nepromenjeno sve do 1993. posle koga je postojao jedino sistem sa ABSom.
Uvodjenjem ABS više nije realizovano tako dobro rešenje, pucanjem creva ili cevi preostaje te 40% mogučnosti kočenja, i to na samo 2 točka.
Bolje od toga sa 4 kanalnim ABSom nije nikada uvedeno, mislim da nisu mogli da reše na način da ostane 6 kanala za kočenje.
Ovo što sam opisao u postu ranije se desilo na Pugu 205 sa 1,1 motorom, nije bila ništa posebno dinamička vožnja osim što je mladjani i svež šofer imao stil vožnje pedala gasa pa pedala kočnice pa pedala gasa do krivine pa pedala kočnice, a vožnja je bilo niz "veliku planinu", spust sa Fruške Gore.
A bilo leto.
Kako je naglo potpuno nestala pedala kočnice usled prokuvavanja kočione tečnosti tako je naglo i vraćena funkcija. I jedno i drugo bez najave.
4 godine star, nov auto bio kupljen i nikada nije menjana kočiona tečnost a posećivao je servis redovno.
Poenta- menjajte redovno kočionu ili makar proveriti test aparatom.
Insistiraje kod svog servisera, budite uporni, Zbog sebe, zbog drugih.