Stranica 294 od 372

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 18:04
od ljubitelj
Otprilike 4 puta više plaćeno u Delti u odnosu na (meni dostupne tipične) tržišne cene tih delova.
Cenu rada ne komentarišem, ali delovi su recimo sa znajčajnom marginom cene da budem blag na račima.

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 18:10
od Grujic
OMP napisao:Ne zavodi se nigde, zasto bi se zavodio ako se smatra rezervnim delom, po tome trebalo bi zavesti i serijske brojeve stakala recimo ili svetala, lupam cega god sto moze da se zameni. Servisi i prodavnice autodelova sve prema broju sasije narucuju i kod nas i preko.
Meni samo nije jasno sta drzava ima od toga da zadrzi broj motora, ako vec znamo da se isti lako prekucava i uvek ima malverzacija u tom pogledu
Pricalo se recimo da je kodna oznaka motora bitna pa kao ako izbace broj motora da ostane samo kodna oznaka, ali cemu i to kad i ona moze da zardja ili da ne mozes da je ocitas jer je zavucena negde...ok jasno je da preko te kodne oznake onaj ko gleda npr. na tehnickom zna da nisi napr u mesto 1,4 motora ubacio 2.0 pa kao hoces da prodjes jeftinije, ali opet se postavlja pitanje sta i ta kodna oznaka ako zardja ili jednostavno ne mozes da joj pridjes.
Kod starijih motora tipa stari fiatovi 1.1 motori koji su isli u keca i juga ta oznaka (128A) je izlivena sa zadnje strane bloka i ne moze se izgubiti nikad ali kod savremnih kola i ona se kuca kao i ostatak broja.
Jer se na osnovu karakteristika motora odredjuju dazbine npr. Kubikaza, snaga. Stakla nemaju nikakve veze.

Ok, kod nas je menjanje motora prakticno onemoguceno, al mi je takodje nejasno to da je motor samo rezervni deo, a ipak svaki motor ima broj

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока


Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 18:12
od ljubitelj
Grujic napisao: 01 Sep 2021, 17:29
schonenk napisao:Sta su to radili i rade sto nije pojava napolju?
Nista, najgori smo kao i uvek :)

To sa brojem motora je stara prica, ali moram da priznam da meni tu nije sve do kraja jasno.

Ok, nema broja motora u sabracajnoj, ali nemoguce da ga nema nigde? Gde se zavede, u neki dosije auta ili slicno?

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Broj motora je u saobračnoj upisan, ali u čipu a ne i odštampan.

Ubaci u čitač, softver je javno dostupan na sajtu MUPa i sam pročitaj odnosno proveri ako misliš da ti treba.
Inače nikoga ne zanima, a čak kada se kupi poneki novi auto pa uvozi ovde uopšte i nema na fakturi ili bilo gde broj motora kao podatak.
Jednostavno van Srbije (i možda ex Yu) niko to ni evidentira.

Pri tome to je samo broj bloka motora, dok je sve ostalo od motora (što je kudikamo vrednije i traženije za kraju od samog bloka) bez ikakvih posebnih označavanja.

Obeležavati danas i voditi posebnu evidenciju o bloku motora (zapravo nije ceo motor evidentiran) je u najmanju ruku besmisleno sa strane motiva (lopovluk, kradeni delovi) današnjih lopova odnosno potreba za delovima.

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 18:44
od Markoni

Grujic napisao:Ok, kod nas je menjanje motora prakticno onemoguceno, al mi je takodje nejasno to da je motor samo rezervni deo, a ipak svaki motor ima broj
Nije onemogućeno, najnormalnije motor može da se zameni motorom iste kodne oznake. I ta promena broja se rešava na tehničkom pregledu.



Sent from my M2007J3SY using Tapatalk



Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 18:44
od dragvorl
Znam sigurno da se u Madjarskoj upisuje, oni imaju papirnu saobracajnu (nebitno) i vidi se. Kad se menja motor mora da se dokaze poreklo i da se upise u saobracajnu. Druga je stvar sto verovatno nece to proveravati na tehnickom. U Austriji upisuju kod motora i motor se moze zameniti identicnim tipom motora, mislim da je isto i u Nemackoj.

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 18:45
od Grujic
Markoni napisao:
Grujic napisao:Ok, kod nas je menjanje motora prakticno onemoguceno, al mi je takodje nejasno to da je motor samo rezervni deo, a ipak svaki motor ima broj
Nije onemogućeno, najnormalnije motor može da se zameni motorom iste kodne oznake. I ta promena broja se rešava na tehničkom pregledu.



Sent from my M2007J3SY using Tapatalk
Naravno da na to nisam mislio, ne zezaj Slika

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока



Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 18:54
od Grujic
ljubitelj napisao:
Grujic napisao: 01 Sep 2021, 17:29
schonenk napisao:Sta su to radili i rade sto nije pojava napolju?
Nista, najgori smo kao i uvek :)

To sa brojem motora je stara prica, ali moram da priznam da meni tu nije sve do kraja jasno.

Ok, nema broja motora u sabracajnoj, ali nemoguce da ga nema nigde? Gde se zavede, u neki dosije auta ili slicno?

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока
Broj motora je u saobračnoj upisan, ali u čipu a ne i odštampan.

Ubaci u čitač, softver je javno dostupan na sajtu MUPa i sam pročitaj odnosno proveri ako misliš da ti treba.
Inače nikoga ne zanima, a čak kada se kupi poneki novi auto pa uvozi ovde uopšte i nema na fakturi ili bilo gde broj motora kao podatak.
Jednostavno van Srbije (i možda ex Yu) niko to ni evidentira.

Pri tome to je samo broj bloka motora, dok je sve ostalo od motora (što je kudikamo vrednije i traženije za kraju od samog bloka) bez ikakvih posebnih označavanja.

Obeležavati danas i voditi posebnu evidenciju o bloku motora (zapravo nije ceo motor evidentiran) je u najmanju ruku besmisleno sa strane motiva (lopovluk, kradeni delovi) današnjih lopova odnosno potreba za delovima.
Amam ne pricam o nama, nego o tom famoznom inostranstvu, isprati malo nit pisanja, znam da je kod nas na cipu

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока


Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 19:58
od OMP
Markoni napisao: 01 Sep 2021, 18:44
Grujic napisao:Ok, kod nas je menjanje motora prakticno onemoguceno, al mi je takodje nejasno to da je motor samo rezervni deo, a ipak svaki motor ima broj
U kom smislu onemoguceno? ako mislis na zamene motora jacim to se bas dosta radilo i radi, imas mnogo motora koji kad podignes haubu izgledaju isto a tipa jedan je 1,4 drugi 1,8 lupam ali eto primer alfinih TS 16v motora, 1,4 1,6 1,8 i 2,0 skoro identicno izgledaju spolja posebno za laika policajca ili onog na tenickom pregledu, jako tesko da bi nekom palo na pamet da posumnja da je to recimo 2.0 motor koji se uredno registruje kao 1.4.....Isto vazi i za 8v motore 1,7 1,8 i 2,0. pa neki fiatovi motori itd. koliko je samo jugica budzeno umesto 1,1 ubacivan fiatov 1,5 motor na oko u 99% stvari isti motor, tako da to nije nikakv problem, čuknes broj i teras mnogo jaci motor ispod haube. Kad si pomenuo dazbine, pa da na osnovu kubikaze i snage se odreduju ali onoga sto pise u saobracajnoj a ne onog sto je stvarno ispod haube :)
Isto vazi i za neki nov motor, fabrika ti upise podatke tog motora i na osnovu toga registrujes auto, svaki sledeci put se ti isti podaci koji su deklarisani od strane fabrike prepisuju dalje, sta ima svaki put da cita snagu i zapreminu.
A kad smo vec kod snage motora, sta je sa cipovanjem ili drugim vidom tuninga? imam motor od 110 konja nasvirao sam ga na 150 a isto placam regu za 110, ili ga budzim pa menjam hodove radilice, promer klipova itd pa imam vecu zapreminu i to mu dodje kao neka prevara drzave kao i zamena motora, zato i kazem da ne vidim korist drzave od broja motora jer ko hoce da ih prejebe uvek moze.
U inostranstvu nisam provalio da se negde upisuje broj motora, kod njih cak i nisu cipovane saobracajne nego papir, barem CH ili D tako da i nema gde da pisu, a kao sto rekoh servisu je samo broj sasije validan kao i policiji za neku proveru

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 20:09
od schonenk
Apsurd je da osoblje na tehnickom zna samo da proveri broj koji vidi. A dodje mu na tehnicki automobil kome je promenjeno sve sem famoznog bloka. Karikiram, nosaci motora, klipovi, klipnjace, radilica, dodate dve turbine, ima 1300ks umesto npr 380. Bitno je da pise da ima 2 litra zapremine u kodnoj oznaci.

A neki sirotanovic je ubacio 1.6 umesto 1.4 motora, jer nije bilo drugog i njega uz fanfare vrate kao ozbiljnog prestupnika

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 20:17
od OMP
Na zalost tako je i to je najveca nebuloza kad pricamo o broju kao jedinom validnom dokazu zapremine i snage motora.

Bilo je u nekoj emisiji a mislim da ima i na YT kako policija u nekoj zemlji zaustavlja svaki sumnjivo tjunirani auto, ono slusa zvuk, gleda izduv, dize haubu i primecuje detalje koji bacaju sumnju da motor nije stock i takve salju na vanredni teh ili sta vec. A znam da su jednog lika iz mog kraja ozbiljno iscepali u CH, gde inace radi i zivi, jer je vozio neku budzevinu od audija koji je imao nesto mnogo konja, tipa 600 konja a u originalu 300, ne znam tacne detalje price ali mogu da saznam, ali platio je neku veliku kaznu, isao na vanredni tehnicki i na motornu kocnicu, da provere snagu, posle toga su mu valjda tu izmerenu snagu i zaveli u papirima pa sad valjda placa vece dazbine na konto toga, ne znam bas tacne detalje ali uglavnom jeba je bila. Inace nije ta provera i sumnja bila nicim izazvana nego nekom brzom voznjom zbog cega su ga i navatali pa krenulo sve odatle.

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 21:00
od Grujic
OMP napisao:
Markoni napisao: 01 Sep 2021, 18:44
Grujic napisao:Ok, kod nas je menjanje motora prakticno onemoguceno, al mi je takodje nejasno to da je motor samo rezervni deo, a ipak svaki motor ima broj
U kom smislu onemoguceno? ako mislis na zamene motora jacim to se bas dosta radilo i radi, imas mnogo motora koji kad podignes haubu izgledaju isto a tipa jedan je 1,4 drugi 1,8 lupam ali eto primer alfinih TS 16v motora, 1,4 1,6 1,8 i 2,0 skoro identicno izgledaju spolja posebno za laika policajca ili onog na tenickom pregledu, jako tesko da bi nekom palo na pamet da posumnja da je to recimo 2.0 motor koji se uredno registruje kao 1.4.....Isto vazi i za 8v motore 1,7 1,8 i 2,0. pa neki fiatovi motori itd. koliko je samo jugica budzeno umesto 1,1 ubacivan fiatov 1,5 motor na oko u 99% stvari isti motor, tako da to nije nikakv problem, čuknes broj i teras mnogo jaci motor ispod haube. Kad si pomenuo dazbine, pa da na osnovu kubikaze i snage se odreduju ali onoga sto pise u saobracajnoj a ne onog sto je stvarno ispod haube :)
Isto vazi i za neki nov motor, fabrika ti upise podatke tog motora i na osnovu toga registrujes auto, svaki sledeci put se ti isti podaci koji su deklarisani od strane fabrike prepisuju dalje, sta ima svaki put da cita snagu i zapreminu.
A kad smo vec kod snage motora, sta je sa cipovanjem ili drugim vidom tuninga? imam motor od 110 konja nasvirao sam ga na 150 a isto placam regu za 110, ili ga budzim pa menjam hodove radilice, promer klipova itd pa imam vecu zapreminu i to mu dodje kao neka prevara drzave kao i zamena motora, zato i kazem da ne vidim korist drzave od broja motora jer ko hoce da ih prejebe uvek moze.
U inostranstvu nisam provalio da se negde upisuje broj motora, kod njih cak i nisu cipovane saobracajne nego papir, barem CH ili D tako da i nema gde da pisu, a kao sto rekoh servisu je samo broj sasije validan kao i policiji za neku proveru
Vidi, to sve nije bas tako.

Prvo, kucanje broja ili nezavodjenje novog motora nije ono na sta sam ja mislio.

Probaj da ubacis jaci motor, a da ga zavedes regularno. Nemoguca misija.

Ranije si toga imao ihahaj, 325i koji se vodi na 1600ccm, uradi se famozni uvoz motora na manju kubikazu i ti imas sve lepo zaveden 2,5 motor a zapremina 1595.

To su sve manevri koji su vremenom iscezli.

Takodje, silnih legalnih zamena motora je bilo, samo ako imas papir na tehnickom upisu broj i to je to.

Sada to prakticno ne moze a da je legalno, procedura je takva da je to haos, naravno moze istim motorom sto je ocekivano.

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока


Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 21:10
od OMP
Moze legalno ako se vrsi atest, ali to je neisplativo i pitanje dal ce proci. Ali zasto bi bilo legalno kad je lakse ilegalno kako se inace i radi/lo a to je ono o cemu ja pricam kako se drzava moze zeznuti ko hoce ili mora, zato drzava i nema neku svrhu od tih brojeva zato opet pitam koja je korist drzave od broja motora? Ja eto ne vidim neki logican odgovor ili sam glup

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 21:15
od dragvorl
Grujic napisao: 01 Sep 2021, 21:00

Ranije si toga imao ihahaj, 325i koji se vodi na 1600ccm, uradi se famozni uvoz motora na manju kubikazu i ti imas sve lepo zaveden 2,5 motor a zapremina 1595.

Moje misljenje da to nije dobro iz vise razloga. Kao prvo kod nas su poreske grupe na osnovu kubikaze, a na osiguranje utice snaga, tako da ubacivanje takvog motora nije bas korektno. Ne zalazim u to da li je poreska politika korektna. Ovaj konkretan primer je bas velika razlika u performansama. U Italiji mozes da ubacis drugi motor, ali samo ako je kubikaza ista a snaga se razlikuje do 10% sto je ok.
Druga stvar kod ovakvog primera je zbog razlike u snazi auto moze zaista da bude opremljen npr. vecim kocnicama, i to ne bez veze. Znam i ja primere motora koji su bili 150 kubika i vozili su se na PSP, ali to je bilo ranije.

Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 21:17
od Grujic
Ma kakav atest, prvo dozvola proizvodjaca, pa projekat, pa atest... ne znam vise tacan postupak trenutno, al bilo je besmisleno.

Sta zasto, pa ono, voziti prekucan auto nije sport kojim bi se bavio iskreno...

A da ga samo ne zavedes ne vidim kako bi prosao kada tehnicki nije kao pre


Dragvorl, pa to su bas zato i radili. Ranije nisi imao popuste po godinama starosti, pa ti je za neki stariji auto 2500-3000ccm registracija bila ogromna. Zato su to ciljano radili, cak se to posbno navodilo u oglasima :)

Послато са SM-G780F помоћу Тапатока



Re: Registracija vozila

Poslato: 01 Sep 2021, 21:27
od OMP
Ne bih ni ja vozio prekucan auto, ali kako si siguran da ga mozda vec ne vozis :D realno sigurno ima mnogo vlasnika u srbiji koji i ne znaju da su im motori ili sasije kucane a naravno ima i onih koji to svesno rade iz ovog ili onog razloga nebitno.
I sad moze da se sretne u oglasima za neki auto da je zaveden na manju kubikazu ;)