Stranica 299 od 372
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 09:50
od ljubitelj
Ma sve je ok to ali mi je čudno da si bio koji dan pre toga u servisu na pregledu i da tamo nisu konstatovali problem a koji se očigledno i prostim okom da primetiti. I odmah rešili/ predložili rešeavanje ako već sami ne rade to.
Malo neozbiljno, šta ako i druge elemente vozila tako proveravaju, ja bi izgubio poverenje...
Nevezano za ovaj primer sa druge strane sve i da tehnički nije stavio primedbu ja bih se pozabavio farovima koji su toliko matirali, dolazi jesen i zima. Zašto biti toliko hendikepiran sa količinom svetla a posao da se sredi je bukvalno 30 tak minuta i neka bude 1.000 dinara za materijal.
Skoro sam imao slučaj da je došao čovek sa MB A klasom 169 sa idejom da postavi polovne (sa nekog Fiata sa otpada uzete) xenon sijalice jer kaže ne vidi noću kada vozi.
A farovi matirani samo tako, vidi se iz aviona gde je problem.
I nakon sredjivanja progledao, prosto ne može da veruje da je "drugi" auto koliko bolje osvetljava i to naravno sa starim sijalicama (sa kojima uopšte i nije bio problem kao što je on mislio).
X puta se začudim kako neki ljudi umesto prostog i jeftinog rešenja neke stvar osmisle komplikovani skupi i spori pokušaj rešavanja.

Generalno.
Ja mislim da je dobro da se sada na tehničkom insisitra da signalizacija korektno funkcioniše. Videti i biti vidjen je staro dobro pravilo.
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 10:12
od grujicd
Meni su sad na tehničkom merili svetla nekim uređajem, ranije to nisu nikad radili, ni pre par meseci za drugi auto. Tako da je pitanje da li po servisima znaju šta se sve proverava sad po novom, s obzirom da je od skoro to počelo. Npr. meri se sila pritiska na kočionu pedalu i ko zna šta sve ne.
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 11:02
od OMP
to za jacinu svetla negde mere negde ne, meni nisu merili na dva auta.
Naravno da matiran far znatno utice na svetlos posebno kad je xenon u pitanju gde i zaprljan far utice znacajno kamoli matiran.
Pre neku godinu sam tako drugara spasio zamene farove, ja u zivotu nisam video onako matirale farove, fabija je u pitanju, pa to se jedva videlo nesto nocu kad zadjes u neku skroz mracnu ulicu, on hteo da ih baci i kupi nove, rekoh daj da probamo poliranje pa kako bude, auto progledao posle poliranja on nije verovao, ali je bilo dobro smirglanje pre poliranja dok se nije sve lepo izvuklo. Obicno ispod smirgle p1000 nema potrebe ici ali ovde je morala 400, 800, 1000 pa 2000
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 12:04
od Sloba
Kao na primorju. To nije pozutelo i matiralo samo, nego je izjedena plastika, bukvalno ima teksturu.
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 13:08
od OMP
pa da u tom slucaju treba dosta da se smirgla i grubljim granulacijama ne samo p1000 i p2000 kako je obicno slucaj
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 13:12
od grujicd
Da li si posle takvog šmirglanja miran kao sa novim farovima, ili tu sad fali neki zaštitni sloj pa brže matiraju ponovo?
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 13:54
od Sloba
Mora zastita. Meni je farbar radio poliranje na Suzukiju tada starom 9 godina i bukvalno sam posle par meseci video da matira ponovo.
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 15:48
od Darko
Ja sam bio na poliranju da budem siguran pred tehnicki. 1000 din po faru plus posle nanese neku nano zastitu (ne znam da li to sprecava novo brzo matiranje).

Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 21:27
od ljubitelj
To je plastika, i nema tu nikakve zašite.
I kada novi auto napusti fabriku on je kao zaštićen pa vidimo da to ne funckioniše na duži rok.
Prosto Sunce, UV i hemija rade svoje i samo je pitanje vremena kada će opet da matira.
Ali štos je da se mehnaički skine taj matirani sloj, što se radi šmirglanjem kako je omp opisao.
Poliranje je tu na kraju da što više ukloni tragove od šmirgle, da izjednači, da ispegla.
I samo poliranje je vrsta šmirglanja, samo jako fine granulacije.
U principu poliranje je zabranjeno jer se plastika istanji ispod minimalne dozvoljene (po homologaciji) ali kako to niko ne gleda niti se na tehničkom meri debljina plastike fara svi to rade. I ovde kod nas i po Evropi, iako na papiru nije dozvoljeno.
Re: Registracija vozila
Poslato: 04 Sep 2021, 21:41
od OMP
fabricki farorvi imaju sloj laka preko, pretpostavljam neki jako cvrs i otporan lak kad toliko dugo opstane, to je ono sto vidite da se kao ljusti sa fara, kad se taj lak skine onda far brze matira, jedna od opcija posle poliranja je da se udari keramicki lak preko, sto neki rade ili neka od nano zastita koja opet kakva god bila vise znaci nego kad se nista ne stavi. Ima da se kupi sonax profiline koji kao stiti godinu dana od UV zracenja koje inace i sjebava plastiku, mnogi ga koriste, e sad dal stvarno ima efekta ne znam niti mozemo da saznamo ali za tako male pare zasto ne uraditi posle poliranja i eventualno dodavati na svakih god dana ili ranije.
https://tektion.rs/auto-kozmetika/sreds ... a-1-komad/
Re: Registracija vozila
Poslato: 05 Sep 2021, 07:51
od BigMazzy
Провидна фолија са УВ заштитом добро одрађује посао.
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Re: Registracija vozila
Poslato: 06 Sep 2021, 10:40
od zdushan
Sa nekom zaštitom će duže trajati nego bez. Ljubitelj kao i obično masi poentu...
Sent from my SM-A715F using Tapatalk
Re: Registracija vozila
Poslato: 07 Sep 2021, 00:18
od ljubitelj
Ako je zaštićeno onda je trajno, zato se i zove zaštita.
To da će trajati duže sa nego bez uopšte nije dilema, poenta je da nije trajno rešen problem matrianja.
Re: Registracija vozila
Poslato: 07 Sep 2021, 13:42
od A170T
Još jedna dobra stvar nakon 5 Jula je što više nema slobodnih mehaničara, kod svakog bar 10 automobila na listi čekanja svi vraćeni sa tehničkog pregleda. Znači nema sile da nađem slobodnog mehaničara za kvar koji oduzima sat vremena rada.
Послато са MI 9 помоћу Тапатока
Re: Registracija vozila
Poslato: 07 Sep 2021, 14:32
od dragvorl
Znaci i ti treba da poliras farove?
