Re: 2WD ili 4WD?
Poslato: 14 Sep 2012, 21:52
Ja sam se zadnje 2 zime sa Jazzom i zimskim gumama zaglavljivao na Kopaoniku na parkinzima. Mislim da sam pisao i na ovom forumu, u glavnom problem je kad se stane na uzbrdici, ili kad je ispod točkova led. Srećom tamo uvek ljudi koji mogu da pomognu, ali je dovoljno da se pomislim šta bi bilo da sam stao negde na klizavoj uzbrdici gde nema ko da me gurne. Kasnije sam video po testovima da su moje Michelin Alpin A3 relativno loše po snegu, i možda bi se sa boljim gumama lakše izvlačio. Bilo je problema i prošle zime po Beogradu, na primer po Senjaku gde često vozim ulice su strme i često neraščišćene. To su glavni razlozi zašto sam ovaj put hteo pogon na sva 4 točka. A i hteo sam ga iz edukativnih razloga, da vidim koliko mi znači u praksi. U klasi koju sam ja gledao doplata je uglavnom bila red veličine 1000-1500e tj. nekih 5% vrednosti auta, i to mi nije pravilo nikakvu bitnu razliku. Kod CR-V-a nije ni postojala 2wd verzija, ali i da jeste ne bih je razmatrao.
Iskustva do sad su skoro nikakva, ali nisu još ni bili zahtevni uslovi. Pogon se prebacio pozadi samo jednom ili dva put na sekund kad sam žustrije kretao sa prašnjavog ili peščanog puta. Van toga mislim da mi se ni jednom nije aktivirao. Nisam ga nešto preterano vozio po kiši, i tu mislim da bi se aktivirao tek ako bi kretao iz mesta na nekoj većoj uzbrdici. I još da stisnem gas. Ipak je kod mene atmo benzinac koji ne čupa tek tako, morao bi dosta da ga zavrtim da bi proklizao ako je dobra podloga. Tako da čekam sneg da vidim koliko će 4wd da mi znači u praksi. A pošto planiram da još skoknem još koji put na vikend do Kopa pored uobičajenih nedelju dana, trebalo bi dobro da ga ispitam ove godine.
Činjenica je da se i obična kola penju na Kopaonik. Ali voze ljudi i bez klime leti, voze bazne motore sa kojima mogu da preteknu samo traktor... Tako doživljavam i 4x4, kao dodatna opcija koja pomaže u nekim situacijama. Svestan da ovo što ja imam nije pravi offroad auto, i tako ga i tretiram. Samo da se ne opustim previše pa da me posle neka Niva vadi iz snega
Iskustva do sad su skoro nikakva, ali nisu još ni bili zahtevni uslovi. Pogon se prebacio pozadi samo jednom ili dva put na sekund kad sam žustrije kretao sa prašnjavog ili peščanog puta. Van toga mislim da mi se ni jednom nije aktivirao. Nisam ga nešto preterano vozio po kiši, i tu mislim da bi se aktivirao tek ako bi kretao iz mesta na nekoj većoj uzbrdici. I još da stisnem gas. Ipak je kod mene atmo benzinac koji ne čupa tek tako, morao bi dosta da ga zavrtim da bi proklizao ako je dobra podloga. Tako da čekam sneg da vidim koliko će 4wd da mi znači u praksi. A pošto planiram da još skoknem još koji put na vikend do Kopa pored uobičajenih nedelju dana, trebalo bi dobro da ga ispitam ove godine.
Činjenica je da se i obična kola penju na Kopaonik. Ali voze ljudi i bez klime leti, voze bazne motore sa kojima mogu da preteknu samo traktor... Tako doživljavam i 4x4, kao dodatna opcija koja pomaže u nekim situacijama. Svestan da ovo što ja imam nije pravi offroad auto, i tako ga i tretiram. Samo da se ne opustim previše pa da me posle neka Niva vadi iz snega
