Re: Intervali velikog/malog servisa
Poslato: 23 Jul 2013, 19:38
Fabrika kaze,
servis zamene ulja 16.000km ili godinu dana.
mali servis 48.000km ili 2 godine.
veliki servis 160.000km ili 8 godina.
Fabrika ima takav ritam odrzavanja kao osnovnu preporuku a za servis zamene ulja ima dodatne preporuke za povecanje ili umanjenje intervala prema opisu individualne upotrebe vozila.
Ja imam svoj ritam odrzavanja prilagodjen mojim uslovima upotrebe.
Mali servis radim obicno na oko 37.000-40.000 km kada mi se poklopi obicno 24 meseca i njega radim prema ciklusu 24 meseca a ne prema kilometrazi kao primarnom kriterijumu jer jos nikada nisam dostigao fabricki propisani interval kilometraze za 2 godine koji je 48.000km za godiste i model. (ranije je bio 40.000km pa je povecan na 48.000km)
Uz mali servis dopunski vrsim obavezno pregled i najcesce pranje svih hladnjaka i jos neke sitne provere koje nisu nigde pomenute niti ih je fabrika predvidela.
Veliki servis kakav je kod vecine kola ne postoji, ali postoji dosta manjeg obima servis na 8 godina ili 160.000km koji je fabrika predvidela. Tada je recimo predvidjena zamena filtera goriva, dakle filter se menja po fabrici na svakih 160.000km.
Dodatno na osnovu iskustva uvek dopunim taj servis zamenom VN kablova, razvodne ruke, razvnodne kape, demontazom i prelemljivanjem glavnog strujnog releja koji napaja pumpe i racunare, obavezno vrsim zamenu vakuum creva i sitnih gumenog plasticnih delova bez obzira na stanje. Po potrebi se doliva ulje u manuelni menjac, u diferencija, u servo sistem volana i slicno. To sve obicno u intervalu 150.000-200.000km a sama kilometraza nije kriticna vec kada se pogodno poklopi sa jos nekim servisom, recimo zamenom ulja i ovo se isplanira.
Tada a najkasnije svakih oko 200.000-240.000km obavezno vrsim kontrolu i po potrebi zamenu cetkica alternatora i proveru lezaja vodene pumpe.
Veliki servis u smislu zamene spanere, rolera, vodene pumpe i slicno fabrika nije predvidela i to po pravilu nije ni potrebno barem ne dok se ne stigne do solidnije kilometraze.
Vec sam bio napisao, fabrike automobila propisuju servis zamene ulja, mali servis i velili servis po vremenskom intervali i po intervalu kilometraze, a to sve pise u fabrickim uputstvima obicno u vidu tabele.
Ako zelis mogu da okacim kako je fabrika predvidela za ono sto ja vozim, mada se ne razlikuje bitnije od onoga sto je vec prezentirano u temi.
Kakva su tvoja saznanja i iskustva ?
servis zamene ulja 16.000km ili godinu dana.
mali servis 48.000km ili 2 godine.
veliki servis 160.000km ili 8 godina.
Fabrika ima takav ritam odrzavanja kao osnovnu preporuku a za servis zamene ulja ima dodatne preporuke za povecanje ili umanjenje intervala prema opisu individualne upotrebe vozila.
Ja imam svoj ritam odrzavanja prilagodjen mojim uslovima upotrebe.
Mali servis radim obicno na oko 37.000-40.000 km kada mi se poklopi obicno 24 meseca i njega radim prema ciklusu 24 meseca a ne prema kilometrazi kao primarnom kriterijumu jer jos nikada nisam dostigao fabricki propisani interval kilometraze za 2 godine koji je 48.000km za godiste i model. (ranije je bio 40.000km pa je povecan na 48.000km)
Uz mali servis dopunski vrsim obavezno pregled i najcesce pranje svih hladnjaka i jos neke sitne provere koje nisu nigde pomenute niti ih je fabrika predvidela.
Veliki servis kakav je kod vecine kola ne postoji, ali postoji dosta manjeg obima servis na 8 godina ili 160.000km koji je fabrika predvidela. Tada je recimo predvidjena zamena filtera goriva, dakle filter se menja po fabrici na svakih 160.000km.
Dodatno na osnovu iskustva uvek dopunim taj servis zamenom VN kablova, razvodne ruke, razvnodne kape, demontazom i prelemljivanjem glavnog strujnog releja koji napaja pumpe i racunare, obavezno vrsim zamenu vakuum creva i sitnih gumenog plasticnih delova bez obzira na stanje. Po potrebi se doliva ulje u manuelni menjac, u diferencija, u servo sistem volana i slicno. To sve obicno u intervalu 150.000-200.000km a sama kilometraza nije kriticna vec kada se pogodno poklopi sa jos nekim servisom, recimo zamenom ulja i ovo se isplanira.
Tada a najkasnije svakih oko 200.000-240.000km obavezno vrsim kontrolu i po potrebi zamenu cetkica alternatora i proveru lezaja vodene pumpe.
Veliki servis u smislu zamene spanere, rolera, vodene pumpe i slicno fabrika nije predvidela i to po pravilu nije ni potrebno barem ne dok se ne stigne do solidnije kilometraze.
Vec sam bio napisao, fabrike automobila propisuju servis zamene ulja, mali servis i velili servis po vremenskom intervali i po intervalu kilometraze, a to sve pise u fabrickim uputstvima obicno u vidu tabele.
Ako zelis mogu da okacim kako je fabrika predvidela za ono sto ja vozim, mada se ne razlikuje bitnije od onoga sto je vec prezentirano u temi.
Kakva su tvoja saznanja i iskustva ?