Stranica 4 od 27
Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 18 Sep 2013, 20:19
od Captain Slow
misha napisao:SX4 ima zaustavni put od 100km/h-0 za 37,5 m
Miša zna bolje i od ADAC-a i Alvirovića

.
Ne rade linkovi, btw.
Mišo, prelistao sam malo tvoje postove i video tvoj "objektivni i realni" način pisanja,
koji su primetili i drugi na par mesta

, tako da definitivno odustajem od svake dalje polemike sa tobom.
Nadam se da si bar adekvatno nagrađen za ovako agresivan marketing koji nemilicie širiš po forumima.

Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 18 Sep 2013, 20:22
od Misha
Naravno ja vozim SX4 već 17 meseci a oni samo jedan dan testiraju i naprave silne greške.
Moj link je ok.
Edit: Pisao sam review prenoseći moje lične impresije a da li su realne ili ne,ti svakako nisi kompetentan da udlučiš.

Uživaj u basketu,bolje ti ide.

Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 18 Sep 2013, 21:11
od dragvorl
misha napisao:dragvorl napisao:Ovo sa kocnicama me bas interesovalo i evo nasao, 35,5 Skoda, 39 Sx4. Oba disk/dobos. Znam, novine su nemacke, a Sedici ne samo da nije Suzuki, vec nije ni Nemac.
Ne da nije Nemac,nego nije ni Japanac.
Našao sam test,kao što rekoh 37,5m. Model je 1.6 107ks 2WD sa dobošima. Model kao moj koči sigurno 35,5m,pronaći ću test kasnije.
http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... rt_4x2.pdf 
Nesto su i Svabe pobrkale loncice jer u istom pdf na jednom mestu pise 38, a na drugom 37,5. Druga stvar, koliko sam procitao, za Skodu su uzeli srednju vrednost 10 kocenja, a za Suzukija i Fiata je vrednost samo jednog kocenja.
Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 18 Sep 2013, 21:35
od grujicd
Imate li svi iste gume na SX4? Kad sam kupovao CR-V-a 4 auta na placu su imala gume 3 različita proizvodjača. A sad pogledajte testove guma pa gledajte kolike su tamo oscilacije od modela do modela. A gde je tek temperatura? Tako da ne može nikako da se kaže da SX4 (ili bilo koji drugi auto) koči za 37.5m. Može samo da se kaže - taj auto, sa tim gumama, na toj temperaturi koči za toliko i toliko. Tako da te razlike od metar dva na nekom testu okačite mačku o rep, na drugom testu može da bude obrnuto. Osim da se neko potrudio da testira isti dan sa istim gumama više različitih automobila.
Poslato: 18 Sep 2013, 21:46
od dragvorl
To sam i ja rekao koju stranu pre, medjutim AMS kada je testirao to je bilo ~ 10 auta na istom mestu u isto vreme, isti uslove, e sad za gume ne znam, mada gume dolaze sa autom fabricki, pa ako krenemo tako onda treba staviti i iste plocice, iste diskove, isto kocionu tecnost...Slazem se da gume uticu, to svakako.
Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 18 Sep 2013, 22:06
od grujicd
Evo prvi test guma koji sam našao:
http://www.laneks.lv/en/tests/read/AB-2013-summer1.html
Razlika najbolji najlošiji je 35.5-38.4m
A iz prve ruke sam se uverio da Honda stavlja različite gume na isti model, verujem da je slično i kod drugih proizvodjača. Zašto je tako? Verovatno zavisi koje količine mogu da dobiju u kom trenutku, a kod verzija sa različitom opremom možda i cena gume igra ulogu. Tako da možemo da imamo Fabiju sa boljim gumama od SX4 (što se tiče kočenja) ali i obrnuto, a oba su fabričke varijante.
U svakom slučaju mislim da razlike od par metara ne treba uzimati kao nešto preterano bitno, jer u potpunosti mogu da potiču od guma.
Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 18 Sep 2013, 22:12
od dragvorl
Absolutno stoji, ali sve je to relativno, onda ono sto rekoh, ima tu jos dosta elemenata koji su izmenjivi, a opet mogu da uticu na kocenje, tako da verujem da je out of the box poredjenje i najrealnije, i naravno moze biti ko zna koliko razlika, a opet sa druge strane nekome metar ili 2 spasi zivot, tako da ti testovi u sustine ne znace puno sem ako su neke ekstremne razlike u pitanju.
Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 18 Sep 2013, 22:16
od MAD MAX
Sve u svemu, podatak o zaustavnom putu 0-100, je glupost, jer je skoro nemoguće usvojiti referentnu podlogu - kolovoz. U zavisnosti od vrste asfalta, vrste kamenog agregata i krupnoće, koef trenja može da varira i do 20% za dobre asfalte.
Što se guma tiče, u osnovi proizvođaču su bitne "saver" pneumatici, jer na njima štede i do 5% emisije CO2 za atest, ali takve gume na testu kočenja su katastrofa. Zato su česti pronalasci novinarskih ekipa, da vozilo ima i od 10m duži zaustavni put od deklarisanog. Sve u svemu, priča je truba.
Dovoljno je uzeti Michelin saver i sl, i videti da nema veze sa navedenim rezultatima za vozilo. O mokrom kolovozu da ne pričam.
Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 19 Sep 2013, 10:46
od ljubitelj
grujicd napisao:
U svakom slučaju mislim da razlike od par metara ne treba uzimati kao nešto preterano bitno, jer u potpunosti mogu da potiču od guma.
Slazem se. Na osnovu iskustva razlike do 10tak metara su sasvim uobicajene i jako promenljive shodno gumama (njihov pritisak i temperatura isto uticu) i pre svega podlozi.
Nedavno sam izvrsio zamenu plocica, posto je bilo vise ponudjenih modela odabrao sam Meyle koji ima FF karakteristiku trenja
Tako da kada se prica o kocnicama i njihovom poredjenju u igri je i podvrsta plocica prema koef trenja. Za dobos sistem ne znam da li postoji takvo uskladjivanje karakteristika i kako se odabira vrsta paknova da bude u skladu sa prednjim kocnim sistemom.
U fabrickom uputstvu iz doba pre ABS regulacije ima tabela, 4x disk sistem, za uparivanje plocica napred vs pozadi prema karakteristici trenja. Verujem da i danas nije svejedno da li se skladno odabere pri zameni.
Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 19 Sep 2013, 14:12
od dragan
MAD MAX napisao:Sve u svemu, podatak o zaustavnom putu 0-100, je glupost, jer je skoro nemoguće usvojiti referentnu podlogu - kolovoz. U zavisnosti od vrste asfalta, vrste kamenog agregata i krupnoće, koef trenja može da varira i do 20% za dobre asfalte.
Što se guma tiče, u osnovi proizvođaču su bitne "saver" pneumatici, jer na njima štede i do 5% emisije CO2 za atest, ali takve gume na testu kočenja su katastrofa. Zato su česti pronalasci novinarskih ekipa, da vozilo ima i od 10m duži zaustavni put od deklarisanog. Sve u svemu, priča je truba.
Dovoljno je uzeti Michelin saver i sl, i videti da nema veze sa navedenim rezultatima za vozilo. O mokrom kolovozu da ne pričam.
bravo, sve receno...
Re: Suzuki SX4 1.6 GLX 2WD by Crni
Poslato: 19 Sep 2013, 21:38
od nikaragva
ljubitelj napisao:
Nedavno sam izvrsio zamenu plocica, posto je bilo vise ponudjenih modela odabrao sam Meyle koji ima FF karakteristiku trenja
Trenutno imam na autu meyle i nisu lose. Mekane, nikad nisu skripale, i lepo koce. Medjutim uspeo sam malo zustrijom voznjom i jos zustrijim kocenjem da ih pregrejem (da li sam pregrejao ulje ili plocice, mozda je ulje zrelo za zamenu? Ali nema problema sem u takvim situacijam?)
U jednom trenutku sam samo ostao bez kocnica, sreca pa sam cvrsto drzao volan, a i dobro mi je auto prosao na testu severnog jelena, pa je izdrzao centrifugu

Za neku normalnu voznju su ok, cenim da su original, jer nije neki poznat brend da bi se baktali sa kopijama, ali ko zna ...
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Poslato: 19 Sep 2013, 23:45
od ljubitelj
Lici da si pregrejao kocnu tecnost koja je provrila i time nastao vazdusni cep a kako vazduh ne prenosi stiskanje pedale ostao si bez kocnica.
To se desava pri produzenom kocenju kada je tecnost starija od 9-15 meseci koliko obicno treba da sakupi dovoljno vlage iz vazduha.
Plocice koliko znam se ne mogu pregrejati tj mnogo pre toga provri kocna tecnost.
Meyle sam uzeo po drugi put jer sam imao prethodno dobro iskustvo sa njima, doduse na drugom autu i drugoj poziciji.
Alternativa je bila ETF trenutno, koje su takodje prema iskustvu vrlo dobre ali ETF nemaju na sebi antivibracione plocice dok Meyle isporucuje i prigusivace vibracija.
ETF su 1500 dinara, Meyle sam platio 2015 dinara set.
Konkretne Meyle plocice koristi Volvo a idu jos na Pasat, Audi 80,90, 100 i 200 modele.
Videcemo kako ce se pokazati u ovoj primeni.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Poslato: 26 Dec 2013, 21:21
od nikaragva
@ljubitelj
sta kazes sad za meyle plocice, kako su se do sad pokazale? Jesi li imao neke malo sportskije voznje da ih posteno zagrejes?
http://www.vozite.com/sistem_za_kocenje.html
Podaci objavljeni u finskom automagazinu Tekniikan Maailma
Zaustavni put sa 80 km/h:
Suv kolovoz - bez ABS-a 45 m/sa ABS-om 32 m;
Sneg - bez ABS-a 53 m/sa ABS-om 64 m;
Led - bez ABS-a 255 m/sa ABS-om 404 m.
Evo sta sam nasao, ne znam jel bilo vec.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Poslato: 28 Dec 2013, 23:25
od ljubitelj
Ponasaju se priblizno ocekivano. Apsolutno su tihe, nema nikakvih vibracija, pruzaju dosta tvrd osecaj na pedali kocnice za moj ukus.
Primetio sam da dok su hladne nisu potpuno spremne i da je pozeljno da malo zagreju kada pocinu da bolje hvataju. Doduse, deklarisane su za Audi 80/ VW Pasat koji su napred teski kao olovo pa su mozda vise prilagodjene takvom prednjem pogonu koji ih vise opterecuje- brze zagreva.
Volvo 340 je napred laganiji od njih (50-50% je raspored tezine) a i manji auto i mozda su za nijansu sklonije blokadi tocka zbog toga.
Pri uzastopnom ostrijem kocenju, cak veoma ostrom do same granice blokiranja tockova odlicno hvataju, nema nikakvog fedinga i koce ravnomerno. Ostavljaju vrlo malo prasine.
Za moj ukus osecaj na pedali kocnice je malo pretvrd uz nagliji prelazak ka blokadi tockova nego sto sam inace navikao sa ETF plocicama ali je kada se zagreju kocenje vrlo prijatno i lako se dozira koliko treba stisnuti pedalu do granice pre nego sto blokiraju.
Koliko sam primetio vrlo malo se trose a opet nisu pretvrde i ne ostavljaju brazde na disku. Uz ovaj tempo potrosnje ocekujem radni vek i do 150.000km uz moj nacin koriscenja vozila.
One prethodne plocice su jos imale dovoljno mesa ali ih je korozija dotukla pa je jedna napukla, ocito su dugo bile na autu.
Re: Kočni sistemi - opšta diskusija
Poslato: 29 Dec 2013, 00:47
od Uroš S.
Mene vulkanizer kod Ivana pitao da li koristim kočnice

na 60kkm skoro da nemaju znakove trošenja. Koliki je obično vek diskova u odnosu na pločice? Jel postoji neko pravilo tipa 3 seta pločica pa onda zamena diskova? Mislim da sam to negde pročitao.
HUAWEI P6 via TT