Stranica 4 od 7
Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 06:33
od snork
Može i na sirovu naftu, iako je onako gusta i ima razne primese. To je veoma značajno kad ti unište rafinerije (nažalost, i to iskustvo imamo).
Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 07:00
od dragan
MAD MAX napisao:
Poenta je u tome i tu Rusi nisu išli na kvalitet, nego na kvantitet. Zbog iste stvari, rusi su dobili rat, a Hitler je izgubio, jer je pravio tenkove kao da će biti voženi svaki dan, za narednih 10 godina.
ovo isto sam cuo od jednog lika koji se dosta zanimao za te stvari, uz kakav smeh je on to objasnio, tipa nemci kad su rasklopili t34 nisu mogli da veruju da funkcionise uopste, u njihovim tenkovima x puta manje tolerancije i sve savrseno...ali dzabe kad je prosecan zivotni vek tenka na bojistu bio meren danima, da ne kazem radnim satima

Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 09:54
od snork
Verovatno ni svi T-34 nisu bili istog kvaliteta. Ako su rasklopili neki od onih napravljenih u opkoljenom Staljingradu (proizvođač Staljingradska fabrika traktora imena F. E. Đeržinskog), njih naravno nisu pravili precizno, niti je to bilo bitno. Pravo sa fabričke trake su išli na front i važno je bilo samo da ih bude što više. Nisu imali ni obrađene varove, niti su farbani, a mnogi nisu imali ni nišane na topovima. Prosečan životni vek im je valjda bio oko tri sata.
Pisao sam ranije kako su, kada im je nestalo dizel motora, počeli da ugrađuju avionske zvezdaste (na benzin). Samo su "skratili" glavni prenos u menjaču.
Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 15:05
od kvcali
t34 je bio revolucionaran tenk po pitanji oklopne zastite iz tako malo celika
na njemu je prvi put iskoriscen kosi oklop koji u zavisnosti od kosine smanjuje udeo celika a samim tim i tezine duplo, pa i vise na mestima gde je postavljan.
Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 15:52
od MAD MAX
Tenkovski motor na T 55 može da radi na svakojako gorivo, ali to mu nije zdravo. Sve se svodi opet na Ruski sistem kratkotrajnosti i za nuždu.
Na T34 pravljeni su ležajevi povremeno i od čiste "gvoždžušine", za par dana rada. I pokazalo se opravdano, dok su nemci čekali molbden nikal i hrom.
Što se tipova motora tiče tu su Rusi tek bili zanimljivi. Sve se zasnivalo na istom bloku V 12, tako da je motor i na T34 i na T55, posle preko 20 godina razlike, bio iste konfiguracije i zapremine (snaga je vremenom rasla). Još smešnije što su i avioni imali iste blokove i donji deo motora V 12, samo su glave motora bile drugačije i bili su benzinci!
Evo još jedne ekstremne mašine, ruskog rovokopača BTM-3 koji ima praktično osnovu od T55. Kako ova mašina kopa, to je doživljaj videti. Ovaj rovokopač ima tri načina paljenja. Alnaser koji napajaju 4 velika čelična akumulatora, pomoćni dizel motor koji se pali kurblom, i paljenje na komprimovan vazduh iz boca. E ja sam "ovoga" kurblao po sat da upali. Prvo udari crn dim koji uguši kurblaša jer je izduvna grana pored kurble

A alnaser pali samo kad je vruć motor. Bio sam zadužen za transport ovog čuda.
Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 17:44
od Heineken
dragan napisao:MAD MAX napisao:
Poenta je u tome i tu Rusi nisu išli na kvalitet, nego na kvantitet. Zbog iste stvari, rusi su dobili rat, a Hitler je izgubio, jer je pravio tenkove kao da će biti voženi svaki dan, za narednih 10 godina.
ovo isto sam cuo od jednog lika koji se dosta zanimao za te stvari, uz kakav smeh je on to objasnio, tipa nemci kad su rasklopili t34 nisu mogli da veruju da funkcionise uopste, u njihovim tenkovima x puta manje tolerancije i sve savrseno...ali dzabe kad je prosecan zivotni vek tenka na bojistu bio meren danima, da ne kazem radnim satima

Dzaba njima to savrsenstvo kada su bili isto kvarljivi kao i ruski koji su bili sklepani na brzinu..

Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 19:02
od dragan
pa, to je sad opet malo duza prica koja bi nas sigurno odvela u zapad vs istok smeru, a mislim da nam to ne treba uz ove nove german vs german vs german teme, nece biti dovoljno kokica...
u svakom slucaju, sto se tice tenkova, rusi su pobedili

Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 19:06
od Heineken
Da ne zaboravimo i Amere u toj prici i njihov M4 Sherman...isti slucaj kao kod Rusa gde se gledao kvantitet..
Re: Ekstremne mašine
Poslato: 04 Okt 2013, 19:19
od kvcali
evo malo da se dohvatimo i velicine
Am1/t-72

Re: Ekstremne mašine
Poslato: 12 Okt 2013, 16:58
od Geza
Re: Ekstremne mašine
Poslato: 12 Okt 2013, 19:45
od Piros
Najveci kamion na svetu

, pravo cudoviste na tockovima , 4600KS i obrtni moment od preko 18000NM
http://www.b92.net/automobili/razno.php ... _id=763764

Re: Ekstremne mašine
Poslato: 12 Okt 2013, 19:55
od Gaginh0
Jel mogu ovi tockovi na Audi A5?
Svaki put se iznenadim vasim znanjem o vojnoj i ratnoj tehnici. Kako u ovoj temi tako i u onoj drugoj
Mozda je tome kumovalo to sto mladje generacije nisu isle na odsluzenje vojnog roka, sto mi iskreno ne nedostaje

Re: Ekstremne mašine
Poslato: 12 Okt 2013, 21:24
od Heineken
Re: Ekstremne mašine
Poslato: 13 Okt 2013, 12:50
od snork
Koliko li košta jedna ovakva guma?

Re: Ekstremne mašine
Poslato: 13 Okt 2013, 13:00
od superboss
Gaginh0 napisao:
Mozda je tome kumovalo to sto mladje generacije nisu isle na odsluzenje vojnog roka, sto mi iskreno ne nedostaje

Grešiš, ovaj silno grešiš sine
Podrazumeva se da ne mislim na VS kakva je sad(ne znam kojiće joj on V uopste u imenu, po obučenosti i naoružanju je u rangu malo bolje opremljene milicije u Kongu ili Somaliji

)