Bax napisao:Imam kompletnu info.
Gorive je ED, na Jugopetrolu, AutoKomanda.
Auto upali normalno, grejao ga je dok ga je cistio od leda, medjutom kad krene, gubitak snage i gasenje motora, uz check engine.
Danas su stavili obaveštenje na Hyundai grupu na fejsu vezano za zamrzavanje. Zbog onih koji imaju problem kopiram ovde.
http://www.facebook.com/Hyundai.Srbija/ ... 6804739567
Dragi prijatelji,
Ovako niske temperature pogoduju procesu stinjavanja dizel goriva (parafinizacija, ukrupnjavanje molekula goriva ), što za posledicu ima zapušen sistem za gorivo i nemogućnost da motor ispravno radi ili da, u ekstremnim slučajevima, prestane sa radom. U ovim slučajevima nije moguće odmah startovati motor.
Preporučujemo:
- Korišćenje goriva najvišeg kvalitativnog razreda (Evro dizel) i
- Korišćenje dodatka (aditiva) protiv stinjavanja dizel goriva.
Dodatak koristite prema uputstvima proizvođača sa ambalaže.
U nastavku slede saveti koji vam mogu pomoći u ovakvim situacijama:
P: Kakvi tipovi dizel goriva postoje po poreklu?
O: Parafinska, aromatska, naftenska
P: Kakvi tipovi dizel goriva postoje (za motorna vozila sa motorima CRDi)?
O: Letnji tip i zimski tip
Razlika je u sastavu a ogleda se kroz drugačiju tačku filtrabilnosti koja bi kod zimskog goriva trebalo da bude < - 15 °C.
P: Koji su kvalitativni razredi dizel goriva?
O: D2
Evro dizel
P: Da li baš mora evro dizel?
O:
Upotreba D2 u motorima (kod Hyundai CRDi) vodi direktno u kvar.
Nije dozvoljena upotreba D2.
Hyundai preporučuje korišćenje isključivo evro dizela zato što:
- ima 30 X manje sumpora od D2;
- ima bolji cetanski broj;
- ima bolju filtrabilnost.
Sve ove karakteristike obezbeđuju sigurniji, bolji rad motora i sistema za napajanje motora gorivom, bolje izlazne karakteristike motora, bolju ekonomiju.
P: Koje osobine su važne za dizel gorivo?
O:
Koliko sumpora sadrži ( u ppm = parts per milion );
Koliki je suvi ostatak (pepeo u %);
Koliko ostane suvog ostatka kada svo gorivo isparimo iz epruvete?
Koja je tačka filtrabilnosti ( u °C );
Kada gorivo više ne može da prođe kroz fini prečistač goriva?
Koja je tačka zamućenja;
Kada počinje parfinizacija goriva?
Koja je tačka stinjavanja / tečenja ( u °C );
Kada gorivo prelazi iz tečnog u čvrsto stanje?
P: Šta su aditivi, na šta deluju?
O: Materije koje se u gorivo dodaju u 3 faze:
- Proizvodnji
- Skladištenju
- Pre upotrebe (krajnji korisnik)
a radi poboljšnja fizičko hemijskih osobina u cilju sprečavanja parafinizacije, boljeg rada motora.
Tako aditivi koji poboljšavaju filtrabilnost ne moraju da utiču i na stinjavanje (tačka zamućenja)!
Međutim na komercijalnim ambalažama ništa od ovoga nije napisano, ili je malo napisano ali bez objašnjenja. Iz tog razloga bi valjalo biti oprezan pri izboru i upotrebi dodatka za gorivo.
Pitajte Hyundai ovlašćeni servis šta, gde, kako!
P: Kada sipati dodatak?
O: Najbolje tokom proizvodnje. Neke kompanije u reklamama navode da su njihova goriva bezbedna do –xy °C…
Dobro je i prilikom skladištenja; iz jedne rafinerije se dovozi gorivo na različita prodajna mesta različitih vlasnika benz. stanica, te ovi, vlasnici, po svom nahođenju sipaju (ili ne, ako da koje i koliko…)
Prilikom točenja goriva na pumpi. Obratite pažnju na uputstvo za korišćenje. Nije potrebno preterivati u količinama – dvostruka količina dodatka nema dvostruki efekat. Sipajte pre točenja tako da se prilikom ulivanja nafte u rezervoar izvrši bolje mešanje. Još bi bolje bilo da se pomeša dodatak sa naftom u posebnom kanisteru, promućka i tako sipa ali ovo je već perviše i izlišno.
P: Da li pomaže kad već zaledi?
O: Ne. Motor ne startuje ili startuje pa se gasi. Bolje je ostaviti vozilo na toplom, od vetra zaštićenom mestu nekoliko časova da se otkravi; proveriti sve instalacije, fini prečistač goriva; dodati dodatak u gorivo i tek onda nastaviti sa vožnjom (sipanjem drugog goriva itd).
P: Voda?
O: Voda u gorivu je opasna pojava; nepoželjna je. Voda ima veću specifičnu gustinu od goriva i u rezervoaru se nalazi na dnu. Pri startovanju motora, pogotovu nakon dugog stajanja (na zimi) transfer pumpa (pvp niskog pritiska) povuče, i ka filteru pošalje prvo vodu, mulj, sve nečistoće a tu i tamo se nađe i po koja kap goriva…Voda se ledi u cevovodima, pogotovu u finom prečistaču goriva gde postoji odvajač (separtor) vode iz goriva i koji vodu šalje na dno filtera. S vremena na vreme bi trebalo proveriti da li se u prečistaču nakupilo vode, mulja, ljige…i ispustiti iste a najbolje, zameniti i fini prečistač. Ko štedi pa umesto originalnih filtera ugrađuju No Name filtere greši! Ovo zbog toga što sve ove prljavštine filter NN manje filtrira (zarad navodno bolje propusne moći) i propušta ka brizgačima. Tako ih oštećuje u ekstremnim slučajevima kvari u potpunosti. Voda i sumpor iz goriva i ostali sastojci nastali u radnom procesu sagorevanjem stvaraju sumpornu i sumporastu kiselinu – veoma agresivne supstance. Izazivaju koroziju. U ekstremnim slučajevima mogu da izazovu blokiranje igle brizgača i u potpunosti ga onesposobe.