Ima sam tu čast i zadovoljstvo da budem deo ovogodišnjeg Porsche Experience događaja, koji je održan danas. Nešto kraće nego inače, jer nekad je to višednevni događaj. No svakako da sam bio prijatno iznenađen pozivom i oduševljen činjenicom da ću voziti neke od aktuelnih modela Porschea. Akcenat je na novom Taycanu i Panameri, za koje je pripremljena i prezentacija na odredištu, u vinariji Tarpoš.
Nemam nešto bogat foto materijal jer očekujem da nam pošalju profi fotke i video materijal, a mi smo više uživali u vožnji. No evo nekoliko fotki, a ispod ću napisati i utiske.
Imao sam prilike da vozim Taycan i vozim se u Taycanu turbo, mada je to relativno kratka ruta od par desetina kilometara, lokalnim putevima preko Kosmaja, gde smo pratili kolonu i nismo mogli da vozimo neki naš tempo. Tako da za neke detaljnije utiske nije bilo vremena ni mogućnosti.
Auto je svakako unapređen, a najveći benefit dolazi sa većom baterijom i dometom koji je realno 400-500km iako fabrički podaci po WLTP standardu kažu i do 600km za Taycan, a turbo model čak 635km.
Razlika između ova dva modela je znatna, 408KS vs 884KS sa ubrzanjem od 4.8s vs 2.7s. Cifre su prosto neverovatne, a u nekoliko kratkih trenutaka kad je bilo moguće zalepiti gas osećaj je bukvalno kao ispaljena raketa. Naravno, upravljanje i sve ostalo je na visini zadatka tako da se apsolutno bez problema kontroliše, a Taycan i Panamera sada imaju Active Ride, sistem nezavisnog ogibljenja na svakom točku.
https://www.motor1.com/features/712424/ ... tive-ride/
Što im omogućava da vozilo bude uvek poravnato i ne oseća naginjanje u krivinama. Ovaj sistem se može upotrebiti i praktično, tako što se ceo automobil podigne kada se otvore bilo koja vrata, radi lakšeg ulaska. I po zatvaraju vrata, on se spusti na predviđenu visnu za vožnju. Veoma zanimljivo, ali pre svega je fenomenalno u vožnji.
Cene ne bih komentarisao, kao ni elektro pogon kao primarni, jer svedoci smo da se neke stvari menjaju. Ko danas želi ekskluzivan, sportski, elektro automobil, sasvim sigurno da Taycan pruža zaista mnogo, ako ne i najviše. Ja se ne bih bunio.
Pa ni taj domet od realnih 500km nije toliko ograničavajući, obzirom da se novi Taycan sada puni maksimalno sa 360kW, te neki brzi punjač će ga napuniti dok popijete kafu. I uz samo jedno stajanje stiže se, na primer do mora. Pritom su svi opremljeni toplotnom pumpom, koja vodi računa da baterija uvek bude u optimalnom temperaturnom režimu, bez obzira na spoljnu temperaturu.