Svaka čast Rimcu! Zanimljivo je što zadnji točkovi koriste dvostepeni menjač. To s jedne strane omogućava veći moment na točkovima u nižem prenosu, ali i povećava kompleksnost - dodaje sklop koji kod elektro-pogona generalno nije potreban. Zanimljivo je da prednji točkovi rade bez menjača, što znači da se motori napred i nazad vrte različitim brzinama. Verovatno je to kompromis da se se smanji uticaj prebacivanja brzine na ubrzanje (prednji točkovi vuku bez prekida), a ne poveća suviše težina i kompleksnost.
Sećam se kad je Tesla tek počinjala sa radom, da su takođe pominjali svostepeni menjač. Nisam pratio šta se dalje dešavalo, pretpostavljam da su u međuvremenu odustali od toga? Dodatni problem su ogromni momenti sile, pa su eventualni menjači i diferencijali veoma opterećeni i moraju biti veliki.
Npr. oni stari sovjetski ZIU-9 trolejbusi (inače najviše proizvođen model trolejbusa na svetu) imaju jednosmerni motor, naravno bez menjača, ali pošto je reč o jednom motoru, postoji diferencijal. To je deo koji najčešće strada, posebno kada se ne pazi na nivo ulja (a dešava se da vremenom iscuri). Prvo počne da zuji, i na kraju skroz propadne. Mnogo bolja varijanta su dva (ili 4) motora, ali to je očigledno bilo suviše skupo. Mada neki niskopodni tramvaji imaju posebne motore za levo i desno (na svakom, ili svakom drugom, trećem paru točkova), ali to je jer drugačije ne mogu da budu niskopodni.
20.03.2018. Prva olakšica za električne u našoj zemlji I to se desilo - uvedena je prva olakšica za električne i hibridne automobile u Srbiji, tačnije u Beogradu u garaži na Obilićevom vencu
Re: Električni automobili
Poslato: 22 Mar 2018, 14:40
od Geza
Seat priprema novi električni model pod imenom Born.
Ovo jedino ima smisla za dostavu u neko područje gde je zabranjen ulaz automobilima sa SUS motorima ali je dozvoljen svim električnim vozilima, ako takvo područje uopšte postoji...
Re: Električni automobili
Poslato: 24 Mar 2018, 23:07
od Geza
Re: Električni automobili
Poslato: 26 Mar 2018, 08:51
od Laki021
Zakuvava se... moguce model koji ce doneti masovnu prodaju el automobila u premium segment.
BMW CEO Harald Kruger just spoke at BMW's annual financial results conference where he gave some insight into the BMW i4 (production version of the iVision Dynamics Concept).
"With the fifth generation of eDrive, our vehicles will be able to drive 550 to 700 kilometres on electric power, depending on the model. We will achieve this in the BMW i4."
That gives the BMW i4 an impressive 340 to 435 mile range on just a single charge. The i4 will run on lithium-ion battery cells.
Expect the BMW i4 to land around 2020.
Re: Električni automobili
Poslato: 26 Mar 2018, 10:09
od Xepoj87
Cije baterije koriste, jel su i oni poceli da razvijaju svoje?
BMW has announced its latest move in developing electric car batteries.
The German firm says that it is investing £180 million in a new BMW Group Battery Cell Competence Centre, to facilitate this.
Battery cells for electric car battery packs will be developed here.
The cell design, cell technology and prototypes will be developed and built at the Centre.
Prototypes will focus on the chemical composition of the cells, use of different materials and how the cell behaves in critical or extremely cold conditions, charging and rapid-charging behaviour and evaluating cell sizes and forms.
Oliver Zipse, member of the BMW AG Board of Management, said: “By producing battery-cell prototypes, we can analyse and fully understand the cell’s value-creation processes.
“With this build-to-print expertise, we can enable potential suppliers to produce cells to our specifications.
Imaju i neka partnerstva za razvoj solid state baterija: