Milos1 napisao: 10 Nov 2020, 12:35
307 mi se sviđa, ali ne znam kakav je on po pitanju održavanja. Često spominju elektroniku ili tipa kad krene da se kvari, baš krene. Mada, to su sve priče, ne mogu da kažem da je tako.
2001,2002, i do polovine 2003 je elektronika vrljava, posle toga je uglavnom sredjeno. Ali, 307 ima elektronike različitih proizvodjača pa ako je na jednom primerku od proizvodjača A i ima statistički neki rizik a ako je na drugom primerku od proizvodjača B a nema statistički rizik pa ne može da se generalizuje kao osobina svih 307.
Ima samo alternatora jedno 5 modela na 307.
Dizel ima i sa Boš (bez greške) i sa Continental (ako se pokvari skuplje je, i nije rašireno sa delovima kao boš) koji je povremeno znao da pravi probleme.
BSI takodje, ima od 2 proizvodjača.
Problem sa elektronikom je što je osetljiva na ulje i vlagu, i ako je sve suvo nešto nisam čuo da se tek tako javljaju problemi.
E sad, 307 ( a gotovo ista elektronika je i kod Citroen modela istog godišta) ima na tone a time i polovnih delova pa je prilično lako doći do nečega ako je potrebna zamena i nije skupo.
307 je kao nekada Golf2., prost auto malo šlampavo konsutriisan u nekim detaljima koji je popularan kod nas i velika je ponuda polovnih delova a time je i cena smešna.
Čak su i novi zamenski delovi smešnih cena, ja sam komplet kočnice zadnje diskove i pločice platio nekih 40tak evra i to je bila jedna od najskupljih ponuda (textar diskovi, ploćice isto neke brand poznatiji ne sećam se).
Neka najjeftinija ponuda kompleta je bila oko 25 evra.
Filter ulja je nekih 4 evra (ili 5 evra), filter kabine 5,5 evra... bilo mi je u početku čudno i sve sam mislio da je neki falš, kradeno, ko zna šta a onda shvatio da je PSA prodavao u milionima komada pa je ogromna ponuda svih mogućih aftermarket proizvodjača.
Moj 307 nema Continental i nema Sagem kombinaciju pa nisam imao problema ni kvarova osim jednog hladnog lema na Behr elektronici klimatizacije što je rešeno (kada je dijagnoza postavljena) za par evra.
A imam drugara koji je imao na 406 problema sa BSI koji je crkao usled vode koja je ušla u njega, pa menjao, pa prekodirao, pa onda instrument tabla da se upari, pa motorni računar sa imobilajzerom....ali je jednom to rešio i posle normalno vozio.
Komšija mi imao 307 HDI i prodao ga posle godinu i po dana, kaže da je stalno imao neki problem sa lupkanjem u trapovima, da je menjao ovo i ono, da mu radio gubio stanice iz memorije...svašta nešto.
Kaže da mu trošio litar više dizela od moga.
Ne znam, valjda kako ti zapadne neki primerak.
Mislim da 307 nije nešto posebno ni bolji ni gori od sličnih tog doba sa elektronikom ako izuzmemo VW koji je katastrofa u poredjenju (brave, podizači prozora je 99% šanse da crkne bar jednom).